Problem z opornicą dmuchawy / nawiewu (626 GF)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ireks69 » 15 lut 2010, 19:24

Witam. Mam mały problem. Przestały mi działać 3 pierwsze z 4 prędkości dmuchawy. Co to może być i gdzie tego szukać? Mazda 626 GF 1999 rocznik klimatyzacja ręczna.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 19:09
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 1.8 pb+lpg 74kW 2004r

Postprzez thy » 18 lut 2010, 15:49

hint: opornica dmuchawy
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez ireks69 » 18 lut 2010, 18:57

A gdzie szukać tej opornicy?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 19:09
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 1.8 pb+lpg 74kW 2004r

Postprzez thy » 18 lut 2010, 20:53

ireks69 napisał(a):A gdzie szukać tej opornicy?


Na szrocie/allegro... ew. w obudowie dmuchawy za schowkiem przy nogach pasażera :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Waluś » 19 lut 2010, 18:02

a w GF jest jeszcze na "drutach" czy już na oporniku ceramicznym ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez KiMCIO » 23 lut 2010, 10:47

Witam,

ja u siebie miałem taką płytkę z układem scalonym, kupiłem nową(używka) od gościa co ma całe podwórko zastawione 626 na części, koszt 70 zł :) jak będziesz zainteresowany wal na prv to podam ci numer telefonu do kolesia(wysyła pocztą), mieszka on w Drezdenku (FSD-fabryka samochodów drezdenko) – woj. Lubuskie.

p.s. handlarz ten twierdził że zwykłych opornic jeszcze nie sprzedawał, tylko te z układem scalonym, a żeby sprawdzić jaką masz proponuje wyjąć schowek, odkręcić 4 śrubki mocujące opornice i będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez LusaczeK » 8 mar 2010, 21:26

Witam, odświeże temat troszeczkę...
Otóż mam wersje (GF/GW? nigdy nie wiem o co chodzi z tym GW,GF) 98r. 1.8 bez klimy. Już drugi raz mi padła opornica. Za pierwszym zaprowadziłem do warsztatu i przy okazji naprawili mi i to. Teraz nie mam powodu aby go nigdzie prowadzić i postanowiłem sam to wymienić... i jest problem. Jak patrze na allegro to wizualnie żadna nie przypomina mojej i zacząłem się zastanawiać czy w ogóle wiem gdzie to jest :D. Chciałbym się zapytać was czy dobrze myślę. Nie mam wymontowanej ponieważ nie mogę się dostać do jednej śruby tak więc w sobotę wyjmę schowek (jakoś) i wykręcę.

Obrazek

jak dla mnie to jest 6(?) ...i chyba nie jest to na scalakach tylko na zwykłej blaszce – przynajmniej z tego co zobaczyłem odchylając jedną stronę gdzie śrubę odkręciłem

@KiMCIO – twój kontakt nadal aktualny, chyba będę musiał skorzystać...

Dzięki za odpowiedz!
Ostatnio edytowano 10 mar 2010, 19:19 przez LusaczeK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 13:19
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1.8 98'

Postprzez rafi201 » 8 mar 2010, 22:38

GW to kombi. A co masz w vin?
Schowek wyjmuje się bez problemu w ciągu sekundy... zorientujesz się...
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez KiMCIO » 8 mar 2010, 22:56

A więc jak wyjąc schowek...otwierasz, odginasz ręką trochę bok, lub podginasz do środka wkład schowka i wychodzi z prowadniczki, później szarpniesz dół i wyjdzie cały schowek, a moja opornica wyglądała tak:
http://allegro.pl/item932436293_rezysto ... emacy.html

zdjęcie i prawy górny róg, mam starą w aucie jak mi ktoś przypomni to może foto zrobię.

A mój namiar jak najbardziej nadal aktualny....

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez LusaczeK » 8 mar 2010, 23:15

@rafi201 – hmm faktycznie GF jest w VIN'e, jak mogło być inaczej w końcu to sedan a nie kombi :)
@KiMCIO – zdaje się że trafiłeś w 10, dokładnie tak wygląda i moja, poznaje po wtyczce i ta blaszka... heh... czyli jednak poz. 6 na schemacie – DZIĘKI wielkie!

Co to tego allegro nie pomyślałem żeby to po słowie 'rezystor' szukać <gafa> ;) ...165 zeta? nie za drogo, choć z drugiej strony nowa ...@KiMCIO ty brałeś od tego kogoś z Drezdenka i co służy Ci? ...jak możesz to podeślij numer na priva – jeszcze się zastanowię. Myślałem wydać max 100...

...a ze schowkiem powalczę – przynajmniej wiem teraz że nie trzeba do tego żadnych śrubek odkręcać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 13:19
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1.8 98'

Postprzez KiMCIO » 9 mar 2010, 10:55

Ja użyłem w szukaniu słowo opornica :) i tego jestem pewien, tylko, że szukałem w opisach także :)

Wybór czy nowe czy używane należy do ciebie, ja wybrałem używkę, działa już ładne parę miesięcy – bodajże od października – i jest OK. Ja usłyszałem że ta opornica psuje się częściej niż te z jeżem.

Niekoniecznie musi to być koleś z drezdenka, możesz poszukać w swoim rejonie, po prostu szukaj aut na części, rozbitych itd. od każdego żądaj gwarancji rozruchowej, chociaż na 7 dni. Jeżeli chodzi o cenę, zawsze daję mniej niż połowa ceny elementu nowego.

p.s. numer do drezdenka masz na PW, wysyłałem kilka dni temu na Twoją prośbę.

p.s. 2 – wymieniaj to sam, nie daj zarobić darmozjadom z warsztatów. Ja dałem radę a jestem wybitnie niezdolny w tematach mechanicznych :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez LusaczeK » 10 mar 2010, 19:13

Ale jaja... faktycznie schowek praktycznie sam wypada jak się odegnie boczki :)
Jak pytałem to oryginalny rezystor do mojego autka kosztuje 220 zeta (cena z salonu Mazdy) – numer katalogowy GE4T-61-B15B.
Ale najlepsze jest to że po odkręceniu opornicy zauważyłem że po prostu drucik się odlutował :D – pewnie ten mechanik co ostatnio to naprawiał dolutował to coś, bo oryginalnie to chyba tego tam nie powinno być?. Jak spiąłem na krótko to znów z nawiewów zaszumiało <jupi>

Obrazek

Mój aparat w tel jest beznadziejny, ale może co nieco widać... muszę teraz tylko wytrzasnąć lutownice i będę parę złotych do przodu...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 13:19
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1.8 98'

Postprzez KiMCIO » 11 mar 2010, 05:59

Ja nie próbowałem nawet tego naprawiać bo wychodze z załaożenia że w takie ukłądy nie warto ingerowac, ale widac ktos sie znal, wlutowal drucik i jakis oporniczek jak dobrze widze :) Powiedz ile cie za taka maiczna sztuczke skasowali ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez LusaczeK » 11 mar 2010, 09:14

Tego to Ci nie powiem, ile mnie skasowali... hmmmm... wymieniałem tarcze i klocki z przodu oraz sprawdzali bębny z tyłu, ale nic tam nie ruszali i tak przy okazji zrobili mi ten oporniczek. W sumie dałem hmm już nie pamiętam za bardzo ale gdzieś 400 i 450 zeta...

Ingerencja ingerencją, ale jak mówię przycisnąłem palcem i dmucha, więc opornik spełnia swoje zadanie. Tyle że mnie martwi to że jednak te ścieżki wyglądają na – delikatnie mówiąc – zaniedbane. Nie wiem czy to czyścić czy jak się do tego dotknę to pogorszę sprawę. Albo cyna w niektórych miejscach jest umyślnie zalana (na ścieżkach ot tak) albo po prostu "skapło" kolesiowi.

Swoją drogą faktycznie się grzeje... ale podobno tak ma być?!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 13:19
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1.8 98'

Postprzez thy » 11 mar 2010, 09:33

LusaczeK napisał(a):Swoją drogą faktycznie się grzeje... ale podobno tak ma być?!


Tak to działa, że na 1 biegu grzeje się najbardziej, 2 mniej, 3 jeszcze, na 4 biegu jedzie prosto z 12v, więc teoretycznie nie powinno się grzać wcale – ew. minimalnie.
IMHO to lutowane rozwiązanie jest narażone na spore niedogodności w trakcie normalnej pracy, przede wszystkim temperatura (wysoka!) na pierwszym biegu, wilgoć wwiewana z atmosfery itede a co za tym idzie krótką żywotność. W oryginale te ścieżki są fabrycznie zalaminowane.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez LusaczeK » 11 mar 2010, 10:44

thy napisał(a):a co za tym idzie krótką żywotność. W oryginale te ścieżki są fabrycznie zalaminowane.


No tak w najlepszym przypadku kupie trochę sobie czasu :/ ...tylko mam nadzieje że się mi samochód nie zjara przez takie mieszanie na ścieżkach – w końcu jak piszesz "wysoka temperatura" <głaszcze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 13:19
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1.8 98'

Postprzez KiMCIO » 11 mar 2010, 22:34

wysoka temperatura to norma także w oryginale, jak nie chcesz lutowac, nie znasz sie lub boisz to kup uzywke i po problemie, lub kup sobie trochę czasu lutując – jak nie masz kasy. Wkońcu nie każdy ma pieniądze, czasy są ciężkie i każdy szuka jak najtańszych rozwiązań, dla tego właśnie nie szukałem tej części jako nowej a kupiłem używaną...a na lutowaniu się nie znam więc tam swoich niezgrabnych rąk nie wkładałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez ireks69 » 12 mar 2010, 15:04

Ja wlaśnie zamontowałem opornice ktorą kupiłem od gościa z Drezdenka. Pracuje jak trzeba. Dziękje wszystkim którzy pomogli mi zlokalizowac usterke i jak ją naprawić. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 19:09
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda Premacy 1.8 pb+lpg 74kW 2004r

Postprzez KiMCIO » 12 mar 2010, 16:44

Wykupicie mi wszystkie i jak ta nawali nie będę miał skąd wziąć :P

Miłego i bezawaryjnego użytkowania !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2008, 16:48
Posty: 118
Skąd: Myślibórz
Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.

Postprzez alk80 » 8 kwi 2012, 13:13

komu zepsuł się opornik ? można go bardzo łatwo naprawić, zapraszam tu –> viewtopic.php?f=126&t=54009&start=20
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6