Problem z opornicą dmuchawy / nawiewu (626 GF)
1, 2
ireks69 napisał(a):A gdzie szukać tej opornicy?
Na szrocie/allegro... ew. w obudowie dmuchawy za schowkiem przy nogach pasażera
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

a w GF jest jeszcze na "drutach" czy już na oporniku ceramicznym 
Witam,
ja u siebie miałem taką płytkę z układem scalonym, kupiłem nową(używka) od gościa co ma całe podwórko zastawione 626 na części, koszt 70 zł
jak będziesz zainteresowany wal na prv to podam ci numer telefonu do kolesia(wysyła pocztą), mieszka on w Drezdenku (FSD-fabryka samochodów drezdenko) – woj. Lubuskie.
p.s. handlarz ten twierdził że zwykłych opornic jeszcze nie sprzedawał, tylko te z układem scalonym, a żeby sprawdzić jaką masz proponuje wyjąć schowek, odkręcić 4 śrubki mocujące opornice i będziesz wiedział.
ja u siebie miałem taką płytkę z układem scalonym, kupiłem nową(używka) od gościa co ma całe podwórko zastawione 626 na części, koszt 70 zł
p.s. handlarz ten twierdził że zwykłych opornic jeszcze nie sprzedawał, tylko te z układem scalonym, a żeby sprawdzić jaką masz proponuje wyjąć schowek, odkręcić 4 śrubki mocujące opornice i będziesz wiedział.
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
Witam, odświeże temat troszeczkę...
Otóż mam wersje (GF/GW? nigdy nie wiem o co chodzi z tym GW,GF) 98r. 1.8 bez klimy. Już drugi raz mi padła opornica. Za pierwszym zaprowadziłem do warsztatu i przy okazji naprawili mi i to. Teraz nie mam powodu aby go nigdzie prowadzić i postanowiłem sam to wymienić... i jest problem. Jak patrze na allegro to wizualnie żadna nie przypomina mojej i zacząłem się zastanawiać czy w ogóle wiem gdzie to jest
. Chciałbym się zapytać was czy dobrze myślę. Nie mam wymontowanej ponieważ nie mogę się dostać do jednej śruby tak więc w sobotę wyjmę schowek (jakoś) i wykręcę.

jak dla mnie to jest 6(?) ...i chyba nie jest to na scalakach tylko na zwykłej blaszce – przynajmniej z tego co zobaczyłem odchylając jedną stronę gdzie śrubę odkręciłem
@KiMCIO – twój kontakt nadal aktualny, chyba będę musiał skorzystać...
Dzięki za odpowiedz!
Otóż mam wersje (GF/GW? nigdy nie wiem o co chodzi z tym GW,GF) 98r. 1.8 bez klimy. Już drugi raz mi padła opornica. Za pierwszym zaprowadziłem do warsztatu i przy okazji naprawili mi i to. Teraz nie mam powodu aby go nigdzie prowadzić i postanowiłem sam to wymienić... i jest problem. Jak patrze na allegro to wizualnie żadna nie przypomina mojej i zacząłem się zastanawiać czy w ogóle wiem gdzie to jest

jak dla mnie to jest 6(?) ...i chyba nie jest to na scalakach tylko na zwykłej blaszce – przynajmniej z tego co zobaczyłem odchylając jedną stronę gdzie śrubę odkręciłem
@KiMCIO – twój kontakt nadal aktualny, chyba będę musiał skorzystać...
Dzięki za odpowiedz!
Ostatnio edytowano 10 mar 2010, 19:19 przez LusaczeK, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 mar 2008, 13:19
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1.8 98'
A więc jak wyjąc schowek...otwierasz, odginasz ręką trochę bok, lub podginasz do środka wkład schowka i wychodzi z prowadniczki, później szarpniesz dół i wyjdzie cały schowek, a moja opornica wyglądała tak:
http://allegro.pl/item932436293_rezysto ... emacy.html
zdjęcie i prawy górny róg, mam starą w aucie jak mi ktoś przypomni to może foto zrobię.
A mój namiar jak najbardziej nadal aktualny....
Pozdro

zdjęcie i prawy górny róg, mam starą w aucie jak mi ktoś przypomni to może foto zrobię.
A mój namiar jak najbardziej nadal aktualny....
Pozdro
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
@rafi201 – hmm faktycznie GF jest w VIN'e, jak mogło być inaczej w końcu to sedan a nie kombi 
@KiMCIO – zdaje się że trafiłeś w 10, dokładnie tak wygląda i moja, poznaje po wtyczce i ta blaszka... heh... czyli jednak poz. 6 na schemacie – DZIĘKI wielkie!
Co to tego allegro nie pomyślałem żeby to po słowie 'rezystor' szukać <gafa>
...165 zeta? nie za drogo, choć z drugiej strony nowa ...@KiMCIO ty brałeś od tego kogoś z Drezdenka i co służy Ci? ...jak możesz to podeślij numer na priva – jeszcze się zastanowię. Myślałem wydać max 100...
...a ze schowkiem powalczę – przynajmniej wiem teraz że nie trzeba do tego żadnych śrubek odkręcać
@KiMCIO – zdaje się że trafiłeś w 10, dokładnie tak wygląda i moja, poznaje po wtyczce i ta blaszka... heh... czyli jednak poz. 6 na schemacie – DZIĘKI wielkie!
Co to tego allegro nie pomyślałem żeby to po słowie 'rezystor' szukać <gafa>
...a ze schowkiem powalczę – przynajmniej wiem teraz że nie trzeba do tego żadnych śrubek odkręcać
- Od: 24 mar 2008, 13:19
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1.8 98'
Ja użyłem w szukaniu słowo opornica
i tego jestem pewien, tylko, że szukałem w opisach także 
Wybór czy nowe czy używane należy do ciebie, ja wybrałem używkę, działa już ładne parę miesięcy – bodajże od października – i jest OK. Ja usłyszałem że ta opornica psuje się częściej niż te z jeżem.
Niekoniecznie musi to być koleś z drezdenka, możesz poszukać w swoim rejonie, po prostu szukaj aut na części, rozbitych itd. od każdego żądaj gwarancji rozruchowej, chociaż na 7 dni. Jeżeli chodzi o cenę, zawsze daję mniej niż połowa ceny elementu nowego.
p.s. numer do drezdenka masz na PW, wysyłałem kilka dni temu na Twoją prośbę.
p.s. 2 – wymieniaj to sam, nie daj zarobić darmozjadom z warsztatów. Ja dałem radę a jestem wybitnie niezdolny w tematach mechanicznych
Wybór czy nowe czy używane należy do ciebie, ja wybrałem używkę, działa już ładne parę miesięcy – bodajże od października – i jest OK. Ja usłyszałem że ta opornica psuje się częściej niż te z jeżem.
Niekoniecznie musi to być koleś z drezdenka, możesz poszukać w swoim rejonie, po prostu szukaj aut na części, rozbitych itd. od każdego żądaj gwarancji rozruchowej, chociaż na 7 dni. Jeżeli chodzi o cenę, zawsze daję mniej niż połowa ceny elementu nowego.
p.s. numer do drezdenka masz na PW, wysyłałem kilka dni temu na Twoją prośbę.
p.s. 2 – wymieniaj to sam, nie daj zarobić darmozjadom z warsztatów. Ja dałem radę a jestem wybitnie niezdolny w tematach mechanicznych
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
Ale jaja... faktycznie schowek praktycznie sam wypada jak się odegnie boczki 
Jak pytałem to oryginalny rezystor do mojego autka kosztuje 220 zeta (cena z salonu Mazdy) – numer katalogowy GE4T-61-B15B.
Ale najlepsze jest to że po odkręceniu opornicy zauważyłem że po prostu drucik się odlutował
– pewnie ten mechanik co ostatnio to naprawiał dolutował to coś, bo oryginalnie to chyba tego tam nie powinno być?. Jak spiąłem na krótko to znów z nawiewów zaszumiało

Mój aparat w tel jest beznadziejny, ale może co nieco widać... muszę teraz tylko wytrzasnąć lutownice i będę parę złotych do przodu...
Jak pytałem to oryginalny rezystor do mojego autka kosztuje 220 zeta (cena z salonu Mazdy) – numer katalogowy GE4T-61-B15B.
Ale najlepsze jest to że po odkręceniu opornicy zauważyłem że po prostu drucik się odlutował


Mój aparat w tel jest beznadziejny, ale może co nieco widać... muszę teraz tylko wytrzasnąć lutownice i będę parę złotych do przodu...
- Od: 24 mar 2008, 13:19
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1.8 98'
Ja nie próbowałem nawet tego naprawiać bo wychodze z załaożenia że w takie ukłądy nie warto ingerowac, ale widac ktos sie znal, wlutowal drucik i jakis oporniczek jak dobrze widze
Powiedz ile cie za taka maiczna sztuczke skasowali 
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
Tego to Ci nie powiem, ile mnie skasowali... hmmmm... wymieniałem tarcze i klocki z przodu oraz sprawdzali bębny z tyłu, ale nic tam nie ruszali i tak przy okazji zrobili mi ten oporniczek. W sumie dałem hmm już nie pamiętam za bardzo ale gdzieś 400 i 450 zeta...
Ingerencja ingerencją, ale jak mówię przycisnąłem palcem i dmucha, więc opornik spełnia swoje zadanie. Tyle że mnie martwi to że jednak te ścieżki wyglądają na – delikatnie mówiąc – zaniedbane. Nie wiem czy to czyścić czy jak się do tego dotknę to pogorszę sprawę. Albo cyna w niektórych miejscach jest umyślnie zalana (na ścieżkach ot tak) albo po prostu "skapło" kolesiowi.
Swoją drogą faktycznie się grzeje... ale podobno tak ma być?!
Ingerencja ingerencją, ale jak mówię przycisnąłem palcem i dmucha, więc opornik spełnia swoje zadanie. Tyle że mnie martwi to że jednak te ścieżki wyglądają na – delikatnie mówiąc – zaniedbane. Nie wiem czy to czyścić czy jak się do tego dotknę to pogorszę sprawę. Albo cyna w niektórych miejscach jest umyślnie zalana (na ścieżkach ot tak) albo po prostu "skapło" kolesiowi.
Swoją drogą faktycznie się grzeje... ale podobno tak ma być?!
- Od: 24 mar 2008, 13:19
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1.8 98'
LusaczeK napisał(a):Swoją drogą faktycznie się grzeje... ale podobno tak ma być?!
Tak to działa, że na 1 biegu grzeje się najbardziej, 2 mniej, 3 jeszcze, na 4 biegu jedzie prosto z 12v, więc teoretycznie nie powinno się grzać wcale – ew. minimalnie.
IMHO to lutowane rozwiązanie jest narażone na spore niedogodności w trakcie normalnej pracy, przede wszystkim temperatura (wysoka!) na pierwszym biegu, wilgoć wwiewana z atmosfery itede a co za tym idzie krótką żywotność. W oryginale te ścieżki są fabrycznie zalaminowane.
pozdrawiam,
thy
v8 lover

thy
v8 lover

thy napisał(a):a co za tym idzie krótką żywotność. W oryginale te ścieżki są fabrycznie zalaminowane.
No tak w najlepszym przypadku kupie trochę sobie czasu :/ ...tylko mam nadzieje że się mi samochód nie zjara przez takie mieszanie na ścieżkach – w końcu jak piszesz "wysoka temperatura"

- Od: 24 mar 2008, 13:19
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: 626 1.8 98'
wysoka temperatura to norma także w oryginale, jak nie chcesz lutowac, nie znasz sie lub boisz to kup uzywke i po problemie, lub kup sobie trochę czasu lutując – jak nie masz kasy. Wkońcu nie każdy ma pieniądze, czasy są ciężkie i każdy szuka jak najtańszych rozwiązań, dla tego właśnie nie szukałem tej części jako nowej a kupiłem używaną...a na lutowaniu się nie znam więc tam swoich niezgrabnych rąk nie wkładałem.
- Od: 8 sie 2008, 16:48
- Posty: 118
- Skąd: Myślibórz
- Auto: Była – Mazda 626 GW 1,8 (90KM) 1998 r.
Jest – Mazda Premacy 2,0 (130KM) 2002 r.
komu zepsuł się opornik ? można go bardzo łatwo naprawić, zapraszam tu –> viewtopic.php?f=126&t=54009&start=20
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6