Jak czytać błędy 4 cyfrowe?

Mazda 626 1998–2002

Postprzez szpaku1946 » 17 wrz 2009, 17:18

Witam!
Potrzebuję pomocy, mam taki mały problem. Autko jeździ bez problemów, ale kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika zaczyna migać mi kontrolka świec żarowych, miga równomiernie cały czas. Zmostkowałem wejścia GND i TEN w gnieździe diagnostycznym i wykazało mi następujące błędy:

>>>>Błędy podane kilka postów poniżej<<<<

pomoże mi ktoś zdjagnozować te błędy i może coś doradzi? może ktoś miał już podobny problem?
przeszukałe całe forum i nic na ten temat nie znalazłem.
z góry dzięki. pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 22:13 przez szpaku1946, łącznie edytowano 26 razy
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez krogoth » 17 wrz 2009, 17:26

Długie dziesiątki, krótkie jedności... Nawet na stronie głównej w dziale warsztat masz tak samo :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez szpaku1946 » 17 wrz 2009, 18:04

ok, dzięki.
To z tego wynikają następujące błędy:
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
11-??? czujnik temperatury powietrza w kolektorze wlotowym???
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*

może ktoś miał już z czymś podobnym do czynienia i mógłby coś doradzić? Te błędy są ze sobą jakoś powiązane?
proszę o pomoc....
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 18:59 przez szpaku1946, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez szpaku1946 » 17 wrz 2009, 18:39

a czy kolejność pokazywania kodów ma jakieś znaczenie ?
Kontrolka świec zaczęła mi migać w czasie trasy, po przejechaniu kilkuste kilometrów w ten sam dzień z przerwami.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez pawelMX6 » 17 wrz 2009, 18:54

szpaku1946, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin . Czas na poprawę – 24H. Jeśli tego nie zrobisz, temat zostanie przeniesiony do kosza. Dziękuję za uwagę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez steven » 17 wrz 2009, 19:17

kolejność podawanych błędów ma znaczenie, powinna być rosnąca... jak nie jest, to znaczy że twój komp gada błędami 4 cyfrowymi... poszukaj sobie w szukajce jak je odczytać... :) bo coś dużo Ci tych błędów wyszło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez szpaku1946 » 17 wrz 2009, 21:23

Zresetowałem komputer i został/y mi taki błąd:
D – p4s – D – p2s – K-K-K-K – p4s – D – p4s – D – p1s – K-K-K
ozn. D- długi, K-krótki i p-przerwa i ile sekund
pomoże mi ktoś to odczytać?
kolega powyżej pisał coś o kodach 4-cyfrowych, ale nie moge znaleźć czegoś na ten temat na forum
nie wiem czy te błędy to 24 i 23, czy może jakiś inny kod 4cyfrowy
a jak odczytuje się liczbe zero?
czy aby po pierwszym D nie jest 0, bo jest dłuższa przerwa?
Początkujący
 
Od: 26 sie 2008, 16:58
Posty: 11
Skąd: Głogów
Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW

Postprzez steven » 17 wrz 2009, 22:04

jak dla mnie to jest błąd P0403 – błąd EGRa ;)

w sumie to na 100% jest jego błąd... możesz go zaślepić, znaczy ten zawór i mieć go w poszanowaniu :) ale o tym to już na 100 znajdziesz na forum :) albo sobie z nim jeździć... jak tam wolisz ;) ogólnie zbytnio przejmować się nim nie musisz, chyba że czujesz sporą stratę mocy ;)

Acha :) ładnie poprawiłeś temat :) ale to co po kropce wrzuć do opisu tematu, czyli temat w sumie możesz zmienić na: "Jak się czyta błędy 4 cyfrowe" – będzie dla potomnych, a w opisie: "Mazda GF" ;) bo wersja silnikowa nie ma z tym przypadku większego znaczenia :D
Po prostu nazwij go w taki sposób, aby wyskoczył jak najwyżej wpisując, to co ty wpisywałeś jak kazaliśmy Ci poszukać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 20 wrz 2009, 21:27

A tak z innej beczki... Ma ktoś pomysł jak dobrac się do kodów błędów jeśli nie mam złącza 4- pinowego pod fotelem a w złączu diagnostycznym pod maską niektóre otwory sa puste... Między innymi brak "TEN" który jest chyba niezbędny... :P

Mazda 626 GF HB 97r 1840ccm Manual

Przepraszam że zmieniam temat ale nie chciałem zakładac nowego.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 20 wrz 2009, 21:58

krogoth z tego co widzę jesteś z Wawy, więc masz Jakse: www.google.pl i wpisz serwis mazdy Jaksa :) myślę, że 1 z najlepszych serwisów Mazdy w Polsce ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 20 wrz 2009, 22:05

Byłem już 2 razy... :P Ogólnie olali komputer a po obu diagnozach wydałem po 200zł na wymiane podzespołów które były w pełni sprawne :P Wolałbym wiec dobrać sie najpierw do kompa zanim znowu ich odwiedze :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 20 wrz 2009, 22:12

o kurde to jesteś pierwszym co o nich pisze jakieś negatywy ;) a co się dzieje ?? a z tego co widzę, to masz gaz :) więc prawdopodobnie ktoś źle coś podłączył, albo odłączył + z komputera, żeby nie zbierał błędów... nie wiem co jeszcze gzownik mógł idiotycznego wymyśleć, bo ich debilizm nie ma końca... :/ tak więc raczej z objawami powinieneś uderzyć do działu LPG... może tam spotkali się już z takim podłączeniem gazu... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 20 wrz 2009, 22:29

steven napisał(a):o kurde to jesteś pierwszym co o nich pisze jakieś negatywy


Byli już tacy anarchiści :P A na poważnie to nie mówie o nich negatywnie bo złotówki ode mnie nie wzieli za obie diagnozy :P Szkoda że obie były chybione :)


steven napisał(a):a z tego co widzę, to masz gaz więc prawdopodobnie ktoś źle coś podłączył, albo odłączył + z komputera, żeby nie zbierał błędów... nie wiem co jeszcze gzownik mógł idiotycznego wymyśleć, bo ich debilizm nie ma końca... :/ tak więc raczej z objawami powinieneś uderzyć do działu LPG... może tam spotkali się już z takim podłączeniem gazu...


Przed instalacją gazu też tak było :/
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 20 wrz 2009, 22:41

no skoro oni nie podłączyli komputera do diagnozy, to nie chcę nic mówić, bo znacyz, że to nei jest taka prosta sprawa... jedyne co możnaby sprobować, to te kompy są jż chyba wyposażone z pamięć typu flash, czyli jakbyś znalazł identyczny samochód i włożył do niego swój kompute i sprawdził błędy – tylko nie uruchamiaj go, a sprawdź błędy :) na kompie powinny się zachować, o ile jak wspomniałem ten komp ma już wbudowaną pamięć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krogoth » 20 wrz 2009, 22:47

steven napisał(a):no skoro oni nie podłączyli komputera do diagnozy, to nie chcę nic mówić, bo znacyz, że to nei jest taka prosta sprawa... jedyne co możnaby sprobować, to te kompy są jż chyba wyposażone z pamięć typu flash, czyli jakbyś znalazł identyczny samochód i włożył do niego swój kompute i sprawdził błędy – tylko nie uruchamiaj go, a sprawdź błędy :) na kompie powinny się zachować, o ile jak wspomniałem ten komp ma już wbudowaną pamięć :)


Pomysł dobry tylko trudniej z wykonaniem i sporo roboty... Natomiast co do pamięci to chyba jest z tym jakoś inaczej skoro w GF wystarczy odłączyc mase żeby kompa zresetować i pokasować błędy... :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez steven » 21 wrz 2009, 11:31

nie wszystkie wersje z tego co widzę :) w 1999 roku była zmiana przynajmniej wg jakiegoś tam programu ;p i niektóre można było kasować odpięciem, a błędy czytać mruganiem, a inne z koleji już nie, a jedynie podłączając skaner :) no niestety Mazda jeżeli chodzi o katalogi to na stary kontynent sprawę olała ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6