Jak czytać błędy 4 cyfrowe?
Strona 1 z 1
Witam!
Potrzebuję pomocy, mam taki mały problem. Autko jeździ bez problemów, ale kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika zaczyna migać mi kontrolka świec żarowych, miga równomiernie cały czas. Zmostkowałem wejścia GND i TEN w gnieździe diagnostycznym i wykazało mi następujące błędy:
>>>>Błędy podane kilka postów poniżej<<<<
pomoże mi ktoś zdjagnozować te błędy i może coś doradzi? może ktoś miał już podobny problem?
przeszukałe całe forum i nic na ten temat nie znalazłem.
z góry dzięki. pozdrawiam
Potrzebuję pomocy, mam taki mały problem. Autko jeździ bez problemów, ale kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika zaczyna migać mi kontrolka świec żarowych, miga równomiernie cały czas. Zmostkowałem wejścia GND i TEN w gnieździe diagnostycznym i wykazało mi następujące błędy:
>>>>Błędy podane kilka postów poniżej<<<<
pomoże mi ktoś zdjagnozować te błędy i może coś doradzi? może ktoś miał już podobny problem?
przeszukałe całe forum i nic na ten temat nie znalazłem.
z góry dzięki. pozdrawiam
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 22:13 przez szpaku1946, łącznie edytowano 26 razy
- Od: 26 sie 2008, 16:58
- Posty: 11
- Skąd: Głogów
- Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW
ok, dzięki.
To z tego wynikają następujące błędy:
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
11-??? czujnik temperatury powietrza w kolektorze wlotowym???
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
może ktoś miał już z czymś podobnym do czynienia i mógłby coś doradzić? Te błędy są ze sobą jakoś powiązane?
proszę o pomoc....
To z tego wynikają następujące błędy:
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
11-??? czujnik temperatury powietrza w kolektorze wlotowym???
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
może ktoś miał już z czymś podobnym do czynienia i mógłby coś doradzić? Te błędy są ze sobą jakoś powiązane?
proszę o pomoc....
Ostatnio edytowano 17 wrz 2009, 18:59 przez szpaku1946, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 sie 2008, 16:58
- Posty: 11
- Skąd: Głogów
- Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW
a czy kolejność pokazywania kodów ma jakieś znaczenie ?
Kontrolka świec zaczęła mi migać w czasie trasy, po przejechaniu kilkuste kilometrów w ten sam dzień z przerwami.
Kontrolka świec zaczęła mi migać w czasie trasy, po przejechaniu kilkuste kilometrów w ten sam dzień z przerwami.
- Od: 26 sie 2008, 16:58
- Posty: 11
- Skąd: Głogów
- Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW
szpaku1946, proszę o poprawienie tematu na zgodny z regulaminem pisania na forum –> Regulamin . Czas na poprawę – 24H. Jeśli tego nie zrobisz, temat zostanie przeniesiony do kosza. Dziękuję za uwagę
kolejność podawanych błędów ma znaczenie, powinna być rosnąca... jak nie jest, to znaczy że twój komp gada błędami 4 cyfrowymi... poszukaj sobie w szukajce jak je odczytać... bo coś dużo Ci tych błędów wyszło
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Zresetowałem komputer i został/y mi taki błąd:
D – p4s – D – p2s – K-K-K-K – p4s – D – p4s – D – p1s – K-K-K
ozn. D- długi, K-krótki i p-przerwa i ile sekund
pomoże mi ktoś to odczytać?
kolega powyżej pisał coś o kodach 4-cyfrowych, ale nie moge znaleźć czegoś na ten temat na forum
nie wiem czy te błędy to 24 i 23, czy może jakiś inny kod 4cyfrowy
a jak odczytuje się liczbe zero?
czy aby po pierwszym D nie jest 0, bo jest dłuższa przerwa?
D – p4s – D – p2s – K-K-K-K – p4s – D – p4s – D – p1s – K-K-K
ozn. D- długi, K-krótki i p-przerwa i ile sekund
pomoże mi ktoś to odczytać?
kolega powyżej pisał coś o kodach 4-cyfrowych, ale nie moge znaleźć czegoś na ten temat na forum
nie wiem czy te błędy to 24 i 23, czy może jakiś inny kod 4cyfrowy
a jak odczytuje się liczbe zero?
czy aby po pierwszym D nie jest 0, bo jest dłuższa przerwa?
- Od: 26 sie 2008, 16:58
- Posty: 11
- Skąd: Głogów
- Auto: 626 GF '98 2.0 DiTD 66kW
jak dla mnie to jest błąd P0403 – błąd EGRa
w sumie to na 100% jest jego błąd... możesz go zaślepić, znaczy ten zawór i mieć go w poszanowaniu ale o tym to już na 100 znajdziesz na forum albo sobie z nim jeździć... jak tam wolisz ogólnie zbytnio przejmować się nim nie musisz, chyba że czujesz sporą stratę mocy
Acha ładnie poprawiłeś temat ale to co po kropce wrzuć do opisu tematu, czyli temat w sumie możesz zmienić na: "Jak się czyta błędy 4 cyfrowe" – będzie dla potomnych, a w opisie: "Mazda GF" bo wersja silnikowa nie ma z tym przypadku większego znaczenia
Po prostu nazwij go w taki sposób, aby wyskoczył jak najwyżej wpisując, to co ty wpisywałeś jak kazaliśmy Ci poszukać
w sumie to na 100% jest jego błąd... możesz go zaślepić, znaczy ten zawór i mieć go w poszanowaniu ale o tym to już na 100 znajdziesz na forum albo sobie z nim jeździć... jak tam wolisz ogólnie zbytnio przejmować się nim nie musisz, chyba że czujesz sporą stratę mocy
Acha ładnie poprawiłeś temat ale to co po kropce wrzuć do opisu tematu, czyli temat w sumie możesz zmienić na: "Jak się czyta błędy 4 cyfrowe" – będzie dla potomnych, a w opisie: "Mazda GF" bo wersja silnikowa nie ma z tym przypadku większego znaczenia
Po prostu nazwij go w taki sposób, aby wyskoczył jak najwyżej wpisując, to co ty wpisywałeś jak kazaliśmy Ci poszukać
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
A tak z innej beczki... Ma ktoś pomysł jak dobrac się do kodów błędów jeśli nie mam złącza 4- pinowego pod fotelem a w złączu diagnostycznym pod maską niektóre otwory sa puste... Między innymi brak "TEN" który jest chyba niezbędny...
Mazda 626 GF HB 97r 1840ccm Manual
Przepraszam że zmieniam temat ale nie chciałem zakładac nowego.
Mazda 626 GF HB 97r 1840ccm Manual
Przepraszam że zmieniam temat ale nie chciałem zakładac nowego.
- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
krogoth z tego co widzę jesteś z Wawy, więc masz Jakse: www.google.pl i wpisz serwis mazdy Jaksa myślę, że 1 z najlepszych serwisów Mazdy w Polsce
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
o kurde to jesteś pierwszym co o nich pisze jakieś negatywy a co się dzieje a z tego co widzę, to masz gaz więc prawdopodobnie ktoś źle coś podłączył, albo odłączył + z komputera, żeby nie zbierał błędów... nie wiem co jeszcze gzownik mógł idiotycznego wymyśleć, bo ich debilizm nie ma końca... :/ tak więc raczej z objawami powinieneś uderzyć do działu LPG... może tam spotkali się już z takim podłączeniem gazu...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):o kurde to jesteś pierwszym co o nich pisze jakieś negatywy
Byli już tacy anarchiści A na poważnie to nie mówie o nich negatywnie bo złotówki ode mnie nie wzieli za obie diagnozy Szkoda że obie były chybione
steven napisał(a):a z tego co widzę, to masz gaz więc prawdopodobnie ktoś źle coś podłączył, albo odłączył + z komputera, żeby nie zbierał błędów... nie wiem co jeszcze gzownik mógł idiotycznego wymyśleć, bo ich debilizm nie ma końca... :/ tak więc raczej z objawami powinieneś uderzyć do działu LPG... może tam spotkali się już z takim podłączeniem gazu...
Przed instalacją gazu też tak było :/
- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
no skoro oni nie podłączyli komputera do diagnozy, to nie chcę nic mówić, bo znacyz, że to nei jest taka prosta sprawa... jedyne co możnaby sprobować, to te kompy są jż chyba wyposażone z pamięć typu flash, czyli jakbyś znalazł identyczny samochód i włożył do niego swój kompute i sprawdził błędy – tylko nie uruchamiaj go, a sprawdź błędy na kompie powinny się zachować, o ile jak wspomniałem ten komp ma już wbudowaną pamięć
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven napisał(a):no skoro oni nie podłączyli komputera do diagnozy, to nie chcę nic mówić, bo znacyz, że to nei jest taka prosta sprawa... jedyne co możnaby sprobować, to te kompy są jż chyba wyposażone z pamięć typu flash, czyli jakbyś znalazł identyczny samochód i włożył do niego swój kompute i sprawdził błędy – tylko nie uruchamiaj go, a sprawdź błędy na kompie powinny się zachować, o ile jak wspomniałem ten komp ma już wbudowaną pamięć
Pomysł dobry tylko trudniej z wykonaniem i sporo roboty... Natomiast co do pamięci to chyba jest z tym jakoś inaczej skoro w GF wystarczy odłączyc mase żeby kompa zresetować i pokasować błędy...
- Od: 16 lip 2009, 13:12
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP
nie wszystkie wersje z tego co widzę w 1999 roku była zmiana przynajmniej wg jakiegoś tam programu ;p i niektóre można było kasować odpięciem, a błędy czytać mruganiem, a inne z koleji już nie, a jedynie podłączając skaner no niestety Mazda jeżeli chodzi o katalogi to na stary kontynent sprawę olała ;p
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6