Problem z biegami ciężko wchodzą w czasie jazdy w korkach.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez slavi » 16 sie 2009, 18:52

Witam!!!
w mojej M626 mam następujący problem z biegami. Po odpaleniu rano jest wszystko w porzadku i w czasie jazdy na trasie tez nie ma zadnych problemów. Schody zaczynają sie w momencie gdy musze jechac w korku lub czesto zmieniac biegi. Po krotkim czasie czestego uzywania sprzegla nie moge wbijac biegow. Szczegolnie dotyczy to 1,2 i 3. 4 i 5 jakos wchodza. Dzieje sie tak za kazdym razem gdy jade w korku lub czesto zmieniam biegi pomiedzy 1 i 2. Po przejechaniu dłuzszego odcinka drogi bez uzycia sprzegla problem znika, do nastepnego korka.
Czy ktos mial taki problem?? Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.
Z gory dzieki!
POZDRO
Ostatnio edytowano 17 sie 2009, 20:19 przez slavi, łącznie edytowano 4 razy
slavi
 

Postprzez Speed » 16 sie 2009, 19:06

stawiam na plyn lub sprzeglo ktore sie juz grzeje
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez slavi » 16 sie 2009, 19:38

Czyli powinienem wymienic plyn hamulcowy a jesli to nie pomoze wymienic sprzelo??
slavi
 

Postprzez flinio » 17 sie 2009, 07:06

Witam!
Podpinam się do problemu, gdyż mam taki sam, u mnie wymiana płynu nie pomogła, zostaje do sprawdzenia sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez Admir » 13 wrz 2010, 19:51

Winne może być zbyt niskie ciśnienie w hydraulicznym układzie wspomagania sprzęgła <nauka> . Przykładowo jadąc w trasie nagle straciłem sprzęgło (wpadło w podłogę) co całkowicie pozbawiło mnie możliwości zmiany biegów <serduszka> . Okazało się że na skutek drgań silnika pękł wąż od wspomagania sprzęgła i przy jego wciskaniu wylewał się DOT. Po obcięciu nożem i połączeniu na krótko obejmą przy niskim poziomie płynu hamulcowego musiałem czasem wyciągać nogą sprzęgło z podłogi i by móc dopiero wrzucić bieg <glupek2> . Po uzupełnieniu płynu było OK. A propos może ktoś ma taki przewód lub wie czym można go zastąpić?
Pozdrawiam! papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez flinio » 14 wrz 2010, 20:54

Witam! Miałem identyczny problem. Jak samochód był zimny nie było problemu z wrzucaniem biegu (przeważnie 1 i 2) a jak się zagrzał to masakra. w moim przypadku wystarczyło podregulować trzpień, który wchodzi w pompę przy pedale sprzęgła, delikatnie go wkręcić, 5 minut roboty i po problemie.
I jeszcze fotka co i jak, http://img12.imageshack.us/i/pedalsprzegla.jpg/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez krzycho67 » 14 wrz 2010, 21:24

flinio ma w 100% rację ...wystarczy wyregulować cięgno pod pedałem sprzęgła i wszystko powinno być ok.
Sam to przerabiałem i koledze też w ten sposób pomogłem w 6-ce
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2010, 12:44
Posty: 21
Skąd: Kwidzyn
Auto: Mazda 626 GF 2,0 DITD

Postprzez piootle » 18 wrz 2010, 00:53

kończy sie sprzęgło, przerabiałem to w 323 89r i 626 01r.
jest: 626 GF 2,0
szuka: 6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: 626 GF 115KM 2001

Postprzez Admir » 20 wrz 2010, 20:56

Regulacja sprzęgła jak w manualu jest oczywiście konieczna (już to przerabiałem :P ) ale możliwa tylko w przypadku prawidłowego ciśnienia w układzie pompa/wysprzęglik. Bardzo dziękuję markmasowi. Wąż od cienko-cienko pasuje także do GF/GW. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2010, 00:36

Proszę o sensowne i konkretne nazwanie tematu (zgodnie z regulaminem).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez umcyk » 22 wrz 2010, 21:01

a ktos moglby wytlumaczyc lopatologicznie regulacje pedalu sprzegla ? Rozumiem ze poziom plynu wspomagania powinien byc odpowiedni, tylko jakos te rysunki do mnie nie docieraja. jak cos to prosze o pw. z gory dziekuje
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez outsider87 » 13 mar 2011, 21:36

Mam w swojej Maździe podobny problem, ciężko wrzucić pierwszy i drugi bieg reszta chodzi idealnie. Trzeba się troszkę naszarpać , a czasami jak ruszę z pod świateł to potem zostaję mi już tylko trójka. Czy to może być wina złej regulacji sprzęgła tzn tego wodzika przy pedale? Czy raczej skrzynia się kończy bo tak zasugerował mi mechanik?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez flinio » 13 mar 2011, 22:24

Najpierw wyreguluj sobie ten trzpień przy pedale sprzęgła, powinno pomóc. Jeżeli nie to sprawdź jeszcze mechanizm zmiany biegów (te drążki co idą do skrzyni) tam są takie plastikowe tulejki, może masz duży luz na nich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez outsider87 » 13 mar 2011, 22:57

Jutro rano z tym powalczę , sprawdzę również te drążki o których mówisz.Mam nadzieje że jest do nich w miarę łatwy dostęp od spodu auta:)
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez tadziomaru1 » 14 mar 2011, 09:15

Olej w skrzyni to Ty kiedy wymieniałeś?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez outsider87 » 14 mar 2011, 10:45

Auto kupiłem miesiąc temu , w skrzyni było 300ml oleju , dolałem i weszło 3 l . jakiś czas auto jeździło bez więc mogła się sypnąć skrzynia...
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez lucas83 » 14 mar 2011, 10:50

jakiś czas auto jeździło bez więc mogła się sypnąć skrzynia...


Wiedziałeś o tym w momencie zakupu samochodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez outsider87 » 14 mar 2011, 10:54

Tak , liczyłem się z wymianą skrzyni . tylko nie chce nie potrzebnie tego robić. Po nalaniu oleju już jest odrobinę lepiej ale wciąż nie nadaje się do pewnej jazdy:(
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 21:33
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km

Postprzez lucas83 » 14 mar 2011, 11:44

A tak z ciekawości: dużo zapłaciłeś za auto? Pytam, bo może warto było poszukać lepszego egzemplarza. No chyba, że jesteś mocno ograniczony budżetem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Radex » 14 mar 2011, 13:58

lucas83 no ale kolega juz kupil auto wiec teraz to tylko zbedne pitolenie ze mogl inne kupic.

a moze i sprzeglo tez do wymiany? sprawdzales?
mozesz tez sprobowac zrobić short shift... wtedy trochę lepiej biegi wchodzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6