Problem z biegami ciężko wchodzą w czasie jazdy w korkach.
1, 2
Witam!!!
w mojej M626 mam następujący problem z biegami. Po odpaleniu rano jest wszystko w porzadku i w czasie jazdy na trasie tez nie ma zadnych problemów. Schody zaczynają sie w momencie gdy musze jechac w korku lub czesto zmieniac biegi. Po krotkim czasie czestego uzywania sprzegla nie moge wbijac biegow. Szczegolnie dotyczy to 1,2 i 3. 4 i 5 jakos wchodza. Dzieje sie tak za kazdym razem gdy jade w korku lub czesto zmieniam biegi pomiedzy 1 i 2. Po przejechaniu dłuzszego odcinka drogi bez uzycia sprzegla problem znika, do nastepnego korka.
Czy ktos mial taki problem?? Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.
Z gory dzieki!
POZDRO
w mojej M626 mam następujący problem z biegami. Po odpaleniu rano jest wszystko w porzadku i w czasie jazdy na trasie tez nie ma zadnych problemów. Schody zaczynają sie w momencie gdy musze jechac w korku lub czesto zmieniac biegi. Po krotkim czasie czestego uzywania sprzegla nie moge wbijac biegow. Szczegolnie dotyczy to 1,2 i 3. 4 i 5 jakos wchodza. Dzieje sie tak za kazdym razem gdy jade w korku lub czesto zmieniam biegi pomiedzy 1 i 2. Po przejechaniu dłuzszego odcinka drogi bez uzycia sprzegla problem znika, do nastepnego korka.
Czy ktos mial taki problem?? Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.
Z gory dzieki!
POZDRO
Ostatnio edytowano 17 sie 2009, 20:19 przez slavi, łącznie edytowano 4 razy
-
slavi
Winne może być zbyt niskie ciśnienie w hydraulicznym układzie wspomagania sprzęgła
. Przykładowo jadąc w trasie nagle straciłem sprzęgło (wpadło w podłogę) co całkowicie pozbawiło mnie możliwości zmiany biegów
. Okazało się że na skutek drgań silnika pękł wąż od wspomagania sprzęgła i przy jego wciskaniu wylewał się DOT. Po obcięciu nożem i połączeniu na krótko obejmą przy niskim poziomie płynu hamulcowego musiałem czasem wyciągać nogą sprzęgło z podłogi i by móc dopiero wrzucić bieg
. Po uzupełnieniu płynu było OK. A propos może ktoś ma taki przewód lub wie czym można go zastąpić?
Pozdrawiam!



Pozdrawiam!
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
Witam! Miałem identyczny problem. Jak samochód był zimny nie było problemu z wrzucaniem biegu (przeważnie 1 i 2) a jak się zagrzał to masakra. w moim przypadku wystarczyło podregulować trzpień, który wchodzi w pompę przy pedale sprzęgła, delikatnie go wkręcić, 5 minut roboty i po problemie.
I jeszcze fotka co i jak, http://img12.imageshack.us/i/pedalsprzegla.jpg/
I jeszcze fotka co i jak, http://img12.imageshack.us/i/pedalsprzegla.jpg/
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Regulacja sprzęgła jak w manualu jest oczywiście konieczna (już to przerabiałem
) ale możliwa tylko w przypadku prawidłowego ciśnienia w układzie pompa/wysprzęglik. Bardzo dziękuję markmasowi. Wąż od cienko-cienko pasuje także do GF/GW. Pozdrawiam
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
a ktos moglby wytlumaczyc lopatologicznie regulacje pedalu sprzegla ? Rozumiem ze poziom plynu wspomagania powinien byc odpowiedni, tylko jakos te rysunki do mnie nie docieraja. jak cos to prosze o pw. z gory dziekuje
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Mam w swojej Maździe podobny problem, ciężko wrzucić pierwszy i drugi bieg reszta chodzi idealnie. Trzeba się troszkę naszarpać , a czasami jak ruszę z pod świateł to potem zostaję mi już tylko trójka. Czy to może być wina złej regulacji sprzęgła tzn tego wodzika przy pedale? Czy raczej skrzynia się kończy bo tak zasugerował mi mechanik?
- Od: 12 mar 2011, 21:33
- Posty: 12
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km
Najpierw wyreguluj sobie ten trzpień przy pedale sprzęgła, powinno pomóc. Jeżeli nie to sprawdź jeszcze mechanizm zmiany biegów (te drążki co idą do skrzyni) tam są takie plastikowe tulejki, może masz duży luz na nich.
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Jutro rano z tym powalczę , sprawdzę również te drążki o których mówisz.Mam nadzieje że jest do nich w miarę łatwy dostęp od spodu auta:)
- Od: 12 mar 2011, 21:33
- Posty: 12
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km
Olej w skrzyni to Ty kiedy wymieniałeś?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Auto kupiłem miesiąc temu , w skrzyni było 300ml oleju , dolałem i weszło 3 l . jakiś czas auto jeździło bez więc mogła się sypnąć skrzynia...
- Od: 12 mar 2011, 21:33
- Posty: 12
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km
Tak , liczyłem się z wymianą skrzyni . tylko nie chce nie potrzebnie tego robić. Po nalaniu oleju już jest odrobinę lepiej ale wciąż nie nadaje się do pewnej jazdy:(
- Od: 12 mar 2011, 21:33
- Posty: 12
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 626 2.0 Ditd Kombi 1999r
370tys.km
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6