Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dominator » 3 sie 2011, 21:49

Panowie ja korzystając z urlopu rozebrałem zaciski, przeczyścilem, co do lożyska igielkowego, to fizycznie go nie widziałem, nie rozebrałem zacisku na części pierwsze, ale dźwigienka od ręcznego przy owym zacisku prawym i lewym poruszala sie w całym zakresie bez oporów praktycznie- wysuwając odpowiednio tłoczek. Klocki poruszają sie po prowadnicach odpowiednio. Linka naciągnięta prawie maksymalnie a ręczny jest, choć nie taki zeby zblokowac koła na śliskim. Czy jest mozliwosc ze linki blokują sie w pancerzach, ewentualnie naciagly sie juz za bardzo? Mial ktos taki przypadek, lub orientuje sie o co kaman?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3686
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez szkodnik_byd » 3 sie 2011, 22:51

jak ja walczylem (nadal nie wiadomo czy wygralem) z zaciskami to niestety okazało się, że pomimo tłoczek chodził OK to ręczny nie był do końca tak jak u ciebie pomogła dwa razy wykonana regeneracja ale nie mam pewności na jak długo – metoda jest prosta lecz kosztowna sprawdzana ostatnio na niemieckiej 626 GF – wymiana na ori Mazda zaciski 700zł sztuka niestety
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Kujaw
 
Posty: 2521
Od: 3 gru 2006, 00:10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GF 2,0 KAT 100kW hatchback 1998rok
6 GG 2,0 KAT 104 kW hatchback 2002rok

Postprzez Dominator » 3 sie 2011, 23:04

To juz wolał bym regenerowane z allegro w cenie poniżej 200 zl, lub ewentualnie nowe ori na allegro podwójna wartość regenerowanych. Jutro jeszcze sprawdze z ciekawosci jaka jest sprawność hamulca jak zdejmę te spręzyny rozpierajace dźwignię zacisku..
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3686
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez motylek322 » 4 sie 2011, 22:23

Jak pamiętam w poprzedniej GD i obecnej GW hamulec ręczny nie grzeszył mocą. Na przeglądach wyniki hamowania ręcznym zawsze były trochę ponad minimum. Myślę, ze ten typ tak ma i wiele się nie poprawi.
Avatar użytkownika
 
Posty: 287
Od: 8 sty 2008, 11:41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez jak30 » 9 sie 2011, 10:19

witam
Bylem dzisiaj w inter cars.Kupiłem zestaw naprawczy do zacisku tylnego hamulcowego do mazdy 626 99r DITD GF 101KM sedan.Ale oprócz tłoczka,gdyż powiedzieli ze potrzebują jego wymiary
Czy ktoś jest w stanie podać mi takie wymiary.Długość itd

Pozdrawiam i dziękuje
 
Posty: 14
Od: 27 lip 2011, 12:08
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 99r DITD 101k

Postprzez rumunn95 » 9 sie 2011, 17:08

dlugosc nie istotna tylko srednica
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ładny GS300 II
Avatar użytkownika
 
Posty: 1314
Od: 21 sie 2009, 16:53
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 GW/FS Exclusive 2.0 98r + STAG4 ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez jak30 » 9 sie 2011, 21:14

a wie ktoś jaka jest średnica??? :D
 
Posty: 14
Od: 27 lip 2011, 12:08
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 99r DITD 101k

Postprzez Dominator » 9 sie 2011, 21:48

35mm jak dobrze pamiętam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3686
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez jak30 » 9 sie 2011, 22:54

mnie się wydaje że 33mm ale właśnie nie jestem pewien :D :D.może ktoś wie na pewno jaki to wymiar
 
Posty: 14
Od: 27 lip 2011, 12:08
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 99r DITD 101k

Postprzez Dominator » 9 sie 2011, 23:07

jak30 napisał(a):mnie się wydaje że 33mm ale właśnie nie jestem pewien :D :D.może ktoś wie na pewno jaki to wymiar

wg tego wynika ze 35 http://www.ceneo.pl/11419281
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Posty: 3686
Od: 6 sty 2011, 23:36
Skąd: Kraków/Bielsko-Biała/Tarnów -lisia g./legionowo
Auto: madzia 626 gf:) 2.0 116hp
ciorny emix szysc

Postprzez jak30 » 10 sie 2011, 09:33

witam
dzięki dominator7 za pomoc.
Mam jeszcze pytanko znakomicie.Zaciągam ręczny i niestety słabo hamuje to koło????
A drugi mechanizm ręcznego hamulca przy zacisku stanął całkowicie w pozycjj zaciagnięty nie odbija i wcale nie hamuje.Jaka jest przyczyna,czy problem tkwi w łożysku które tam jest?????

Pozdrawiam :)
 
Posty: 14
Od: 27 lip 2011, 12:08
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 99r DITD 101k

Postprzez Martinator » 10 sie 2011, 19:40

witam,
Mam pytanie, zrobilem reczny i pojechalem zmierzyc, sila recznego to1,12kN lewa strona , 1.35kN prawa strona czy te wartosci sa wporzadku? oraz hamulec roboczy 2.69kN LewyP, 2.84 kN PrawyP, 0,96kN LewyTyl, 1.09kN PrawyTyl??

Po wymianie klockow z tylu zapala mi sie kontolka abs/tcs ale czasami odpalam i wszystko jest ok, wie ktos o co chodzi,... czy moze to byc od za duzej ilosci plynu hamulcowego albo zle odpowietrzone hamulce? A moze pompa abs- kolega a seacie tak mial to mowil ze pompa abs wymagala korekty-ustawienia..? Sciagalem kleme na pare minut ale nie pomoglo.

Marcin
 
Posty: 28
Od: 23 paź 2007, 20:11
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi

Postprzez rumunn95 » 10 sie 2011, 20:42

Konczy ci sie czujnik abs z tylu standardem jest lewy szukajka twoj PRZYJACIEL
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ładny GS300 II
Avatar użytkownika
 
Posty: 1314
Od: 21 sie 2009, 16:53
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 626 GW/FS Exclusive 2.0 98r + STAG4 ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez dgolf » 10 sie 2011, 22:36

Po tym "odkleszczeniu" prowadników tylnych na ścieżce idealnie równo hamuje tył. Ręczny bardziej na lewe ale mnie to rybka, bo na każdym górskim wzniesieniu pięknie trzyma. Zimą też się pokręcę – już się żonka boi ;) Już kilka aut kilkunastoletnich uciekało do rowu jak przed nimi hamowałem – to nie jest źle :) Bo ostatnio to jak tak musiałem uciekać.

Ale żeby nie było za słodko, to wyszło że lewy amorek z przodu 75% prawy 30%. Jakbym sypnął fotkę przy jakieś dziurze, to da radę coś zakombinować od zarządcy? Dziur Ci dostatek.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
 
Posty: 204
Od: 5 cze 2009, 20:25
Skąd: Łodzkie
Auto: GE.FS.'95@BINGO.G3 już 300.000 w tym 130.000 na LPG

Postprzez 89matthew89 » 25 sie 2011, 18:12

Czy o to łożysko chodzi ??
Może komuś link się przyda :)
http://moto.allegro.pl/lozysko-igielkow ... 26976.html
Avatar użytkownika
 
Posty: 191
Od: 4 lip 2009, 19:15
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez 89matthew89 » 26 sie 2011, 12:44

Dzis poszedłem śladami kolegi wyżej dgolf i odkleszczyłem wszystkie zaciski wczesniej zaopatrzyłem sie w smar "Ate" duża tubka :D podczas roboty zobaczyłem ze cześć tarczy z przodu od strony amortyzatora jest sporo cieńsza od drugiej strony oraz klocek jest prawie zużyty do końca a od drugiej strony jest dosyć gruby , dziwi mnie to bo klocki bardzo ładnie zbierają tarcze z obu stron .
Avatar użytkownika
 
Posty: 191
Od: 4 lip 2009, 19:15
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez vomitory » 15 wrz 2011, 05:43

Yans napisał(a):Z przodu jeszcze klocków nie zmieniałem osobiście, a z tyłu ta "sprężynka" u mnie BYŁA.


A ile macie tych sprężynek z tyłu ? U mnie było po 1 na koło. Pytam, bo od wczoraj moja M. jaja sobie robi, zapala kontrolki od ABSu, TSC i ręcznego i coś tam blokuje, ponieważ felga grzeje się jak patelnia znanej marki.
Avatar użytkownika
 
Posty: 40
Od: 28 cze 2010, 11:54
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan

Postprzez oblivion » 15 wrz 2011, 07:52

vomitory napisał(a):i coś tam blokuje,

pewnie zacisk się zacisnął ;)
black like hell
Avatar użytkownika
 
Posty: 3257
Od: 26 gru 2006, 20:47
Skąd: Sanok
Auto: honda civic VII '05 1.4 benz

Postprzez vomitory » 17 wrz 2011, 07:56

No i musiałeś wykrakać :P ?
Avatar użytkownika
 
Posty: 40
Od: 28 cze 2010, 11:54
Skąd: Świdnica
Auto: 626 GF '99 2.0 115KM na Propan Butan

Postprzez arek19 » 13 paź 2011, 16:44

ObrazekObrazekObrazek U mnie zabrakło ręcznego tzn jest ale nie odbija no i trzeba wziąć się do roboty .A oto zestaw do regeneracji tylnych zacisków -łożysko 1szt-95zł,gumki 35zł
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
 
Posty: 34
Od: 13 maja 2008, 11:05
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: milan2006 i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6