Regeneracja tylnego zacisku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez thy » 15 maja 2010, 08:29

Choinka, nie wiem co mam Ci poradzić, u siebie oba w tyle robiłem i żadnych problemów ze zmontowaniem zacisków nie miałem. Chwilę pamiętam się z nimi siłowałem, ale nie żeby jakoś przesadnie długo... Napisz może skąd jesteś (uzupełnij profil), być może ktoś z okolicy Cie osobiście poratuje..?
---
Napisz tylko czy jak wyjmiesz gwintowany trzpień z zacisku to czy w powietrzu udaje się go wkręcić w tłoczek?
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 20:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez tesal13 » 15 maja 2010, 09:16

niestety nie mieszkam w polsce ... trzpienia nie wyjmowalem gdyz mialem zapieczona tylko jedna strone zacisku jak sie okazalo(tloczek byl ok tylko klocek sie zdarl z jednej strony i tarcza ma duzo rowkow wiec mam nowe dwie tarcze i klocki) zdjelem zimering z tloczka i sruba bez problemu wkreca sie na trzpien mam jednak wrazenie ze tloczek bnlokuje sie na uszczelce w obudowie zacisku i tloczkiem nie idzie ruszyc. z reszta nie ma sensu tego dalej rozbierac skoro reczny jest git. tylko jak to poskladac z powrotem ??? dodam ze probowalem rozgrzac zacisk w piekarniku a tloczek zamrozilem, myslalem ze prawa fizyki zadzialaja i bedzie luzu troche ale niestety
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 23:46
Posty: 4
Skąd: fr-havn
Auto: 626 GF 2.0 DITD 1999

Postprzez rafi201 » 15 maja 2010, 19:27

Regenerowałem zaciski niedawno i... żadnych problemów...
Z tego co piszesz nie bardzo rozumie co masz zdemontowane i czego nie możesz zmontować?
Widziałeś fotorelacje na początku tematu?
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez Borys » 15 maja 2010, 19:57

Jeśli gwintowany sworzeń ci się obkręca, to znaczy, że nie przyblokowała go blaszka ustalająca. Tylko, że jeśli tej blaszki odpowiednio nie włożysz, to raczej nie przyblokujesz pierścieniem osadczym koszyka ze sprężyną. Nie bardzo zatem rozumiem problem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2407
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafi201 » 15 maja 2010, 22:06

Jak miałem rozebrany zacisk, to trzymając sworzeń w ręku wkręciłem go kontrolnie w tłoczek.
Sworzeń wkręca się w tłoczek do pewnego momentu, a później się obraca tzn. nie da się go wkręcić do oporu (aż stanie).
Nie wiem, może o to chodzi...???
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 18:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez tesal13 » 16 maja 2010, 12:44

no juz wszystko jest ok, pokombinowalem z imadlem i specjalnym dorabianym przyrzadem i jak wzielem zacisk i tloczek jednoczesnie wciskalem i skrecalem a chodzilo o to ze kombinerkamiu ani zabka nie dalo rady tego skrecic jak w fotorelacji
dzieki za porady :)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2010, 23:46
Posty: 4
Skąd: fr-havn
Auto: 626 GF 2.0 DITD 1999

Postprzez brach » 16 maja 2010, 15:34

Fotoregeneracja solidnie zrobiona,
Regenerowałem zaciski we własnym zakresie jakieś niecałe 30tys. kilometrów temu.
Wszystko działało bez zarzutu...do teraz.
Teraz lewy zacisk cieknie, a moja tarcza hamulcowa jest spalona:(
Mam kilka spostrzeżeń:
1. Stare łożysko igiełkowe można wyjąć podgrzewając zacisk palnikiem. Oczywiście nie można przesadzić żeby go nie przegrzać, bo może się odkształcić, a stop z którego jest zrobiony straci swoje właściwości. Ja miałem do dyspozycji tylko palnik na propanbutan. łożysko prawie samo wypadło.
2. Sama wymiana łożyska jest tylko półśrodkiem. u mnie po wymianie łożyska i złożeniu całości ręczny odbijał bez problemu ale był wyczuwalny wyraźny luz na sworzniu ręcznego pod łożyskiem. Zanim ręczny zablokował się na dobre pracował pod dużym obciążeniem, a rdza i zanieczyszczenia które dostały się pod uszczelnienie wytarły go zmieniając jego średnicę.
Trzeba by dać do szlifowania dzwignię ze sworzniem i dotoczyć panewkę z brązu jak już to było w tym wątku opisywane, albo nowy sworzeń który nie wchodzi w skład standardowego zestawu naprawczego.

Doszedłem do wniosku, że w takim przypadku warto by pomyśleć, żeby kupić profesjonalnie regenerowany zacisk z gwarancją.
Podeślijcie jakieś namiary na solidną firmę, która się takimi rzeczami zajmuje,
Może ktoś z Was miał jakieś doświadczenia z regenerowanymi zaciskami.
Na allegro niektóre ceny są zaporowe około 500zł.

Potrzebuję zacisk lewy tył do Mazdy 626kombi z roku 2000.

pozdr
Sławek
brach
 

Postprzez hermol » 16 maja 2010, 21:06

Witaj, ja widziałem na allegro regenrowane po 300-320zł wypiaskowane i pomalowane, regeneracja na tulejce zapewne. Gosc w wa-wie do GE ma po 170-200zl, moze ma do GF/GW, jest kilka firm w Polsce co zajmuja sie regenracja, moze maja taniej do GF/GW
http://allegro.pl/item1041069871_zacisk ... 23_bj.html
tu ma sporo roznych zaciskow:
http://allegro.pl/item1041466749_zacisk ... rodek.html
i zapytaj tego z Wa-wy:
http://allegro.pl/item1032037338_zacisk ... owany.html

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 23:02
Posty: 124
Skąd: Cz-wa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 98' Exclu + LPG miniSec Lecho

Postprzez Martinator » 18 maja 2010, 12:50

witam,
moze ktos podac dokladne wymiary tej dorabianej tulei z brazu bo wklejany tu rys jest niejednoznaczny brak wymiarow
jaka bedzie sr. wew i zew tulei oraz jej dlugosc
dobrze byloby podac tez wymiary sworznia recznego z nia wspolpracujacego
Marcin
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 29
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi kolor
Szampanski pomieszany z rudym

Postprzez rumunn95 » 20 maja 2010, 20:21

podaje wymiary tulejki
Obrazek
Obrazek
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 906 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Xandr » 28 maja 2010, 17:12

mam problem z ręcznym jest słaby znaczy hamować hamuje ale podczas jazdy kół nie zblokuje.
linkę podciągałem nic nie dawało,
jest jakaś regulacja w zacisku tłoczka ??