Dziwny schemat złącza diagnostycznego 2,0 FP

Postprzez kris.k6 » 10 cze 2007, 14:04

Witam ;)
Mam problem z moja furką, a mianowicie z łączem diagnostycznym. Moja Mazda to 1,8 GF rok produkcji koniec 97 z instalacja LPG Prins (typ YPS, montowana FRANCE) ..Chciałem sobie zrobić test diagnostycznym za pomocą diody LED.. Znalazłem na forum schemat łącza diagnostycznego. Poszedłem do swojej Mazdy a tu niespodzianka mam inne rozmieszczone styki(tz kostka jest taka sama ale w niektórych brak styków) na schemacie zaznaczyłem żółtym kolorem gdzie mam styki (w innych jest pusto ) ...mam problem z wstawieniem tej fotki

http://docs.google.com/View?revision=_l ... jw_0hjq829

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 11 cze 2007, 13:57 przez kris.k6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 12:40
Posty: 15
Skąd: Rzeszów - Leżajsk
Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.

Postprzez wajaj » 10 cze 2007, 20:14

Mało danych. Zdjęcia nie widzę.
Z tego co piszesz mogę domyślać się, że brakuje styków FEN / B+. Nowe modele tak mają (moja to GF rok 2000).
Po zmostkowaniu GND i TEN błędy odczytujesz na kontrolce na desce w samochodzie.
Punkt 10, link: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
Oczywiście w Twoim pzypadku będzie to inna kontrolka.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2005, 15:57
Posty: 11
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 00' Hatchback

Postprzez waldii » 10 cze 2007, 21:59

kris.k6 napisał(a):Moja Mazda to 1,8 GF rok produkcji koniec 97

chyba masz OBD II czyli bledy sprawdzisz tylko w serwisie
waldii
 

Postprzez mezzanine » 21 maja 2010, 14:11

mam dokładnie ten sam problem. nie udało mi sie nic ustalić. na forum szukam już drugi dzień i nadal nic nie wiem. Proszę o pomoc Plizz
per aspera ad astra http://tylkofotografia.pl
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2010, 11:29
Posty: 41
Auto: mazda 626 GF 1,8 + sekwencja '97

Postprzez rumunn95 » 22 maja 2010, 13:10

bzdura zaden serwis! wystarczy zwykly interfejs np.http://allegro.pl/item1033453759_interf ... bd_ii.html sprawdzasz i usuwasz bez problemu wiecej info na pw
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Krzychu_W » 22 maja 2010, 21:19

rumunn95 napisał(a):bzdura zaden serwis! wystarczy zwykly interfejs np.http://allegro.pl/item1033453759_interf ... bd_ii.html sprawdzasz i usuwasz bez problemu wiecej info na pw


I że niby gdzie trzeba wpiąć to złącze, kolego rumunn95?? Bo jeżeli chodzi Ci o to złącze, które jest pod maską samochodu przy mocowaniu amortyzatora od strony kierowcy, to muszę powiedzieć, że tam na pewno nie wejdzie to złącze. Mam takie, stosowałem do Skody Fabii, która miałą standardowe złącze OBD-II i działało. Ale do swojej GFki (1.8 90KM, benz, '99r) nie podchodzi to złącze.

Rozmieszczenie pinów w kostce mam analogiczne jak kolega kris.k6 pokazuje w załączniku.

Pomoże ktoś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Postprzez Emliano » 22 maja 2010, 21:38

Są dostępne przejściówki pozwalające podpiąć interfejs ELM 327 do Mazdy, trzeba tylko trochę poszukać. Ostatnio coś takiego widziałem na popularnym serwisie aukcyjnym. Koszt to ok 40 złociszy.

sprawdź to:
http://allegro.pl/item1046569192_orygin ... mocja.html
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=en& ... prodid=295


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Irek.k » 22 maja 2010, 21:55

Tylko że ta przejściówka (www.viaken.pl) ma połączenie na nie istniejące styki (piny).
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez SG-Jaro » 24 maja 2010, 21:00

Brakuje tam tylko 2>7. Ale to nie jest potrzebne. Ja podłączyłem tak jak tam pisze tylko bez 2>7 i działa, Tylko nie pokazuje odczytu sondy.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez rumunn95 » 25 maja 2010, 21:27

Dla tych co niewiedza jak podlaczyc ja zrobilem tak:
http://img210.imageshack.us/img210/8778 ... 327jf0.jpg
(odbicie lustrzane wtyczki interfejsu)
Pin 16 +12v
pin 5 Masa
pin 2 bus+
pin 10 bus-

podlaczylem kabelkami tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d ... 23a33.html

a tak wyglada moj interfejs:
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-05/2f12712f.jpg
odczytuje bledy (mozna kasowac bledy , inspekcje, "MIL") bledy zapisane jak i w czasie rzeczywistym pokazuje wszystkie czujniki obroty itp. oprocz lambda, poduszek i abs

Edit z powodu raku zdjec
Załączniki
fejs.jpg
Ostatnio edytowano 29 lip 2016, 16:10 przez rumunn95, łącznie edytowano 1 raz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Irek.k » 25 maja 2010, 21:37

SG-Jaro i rumunn95: przez Was chyba się zdecyduję na kupno tego ELM 327

Ślicznie podziękował :)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez SG-Jaro » 26 maja 2010, 07:38

Kupuj śmiało. Nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. Nowoczesna elektronika czasem lubi płatać figle.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez Arton » 10 sie 2010, 10:47

Witam

Mam problem z czujnikiem ABS-u niestety podany przez Was sposób prawdopodobnie nie pozwoli odcztać błędu z tego układu :( Jest jakiś inny sposób aby podłączć nasze Mazdy pod komputer, który odczta błędy np ABS-u?
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez SG-Jaro » 11 sie 2010, 06:21

Witaj. ELM 327 napewno nie czyta błędów ABS. Ale na pocieszenie można sprawdzić diodą. Mostkujesz dwa piny w złączu diagnostycznym i podłączasz diodę i gitara. Które to były piny to poszukaj na forum bo juz nie pamiętam. O błędach abs było dużo pisane.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez Arton » 13 sie 2010, 09:45

Po opisanej metodzie zmostkowania pinów wykazało mi kod błedu 13 i 47
O ile kod 13 to najprawdopodobniej uszkodzony czujnik prawy tył, natomiast 47 nie mam pojecia co to za kod błedu ponieważ w opisach jakie do tej pory znalazłem tyczy sie on poduszki powietrznej a chyba nie o to chodzi. Nadmieniam, ze mam wersje bez kontroli trakcji.
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 46
Auto: Mazda 5CR 2.0 PB z 2005r
Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Była Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)
Była MX-3 1.6 PB

Postprzez flinio » 13 sie 2010, 15:25

47 – to tez błąd tego samego czujnika, dokładnie to "WHEEL SPEED SENSOR (RR) – MALFUNCTION''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6