Jakie świece zapłonowe do 626 GF/GW ?

Postprzez procol » 25 maja 2007, 16:33

Katalog NGK do mojej Mazdy 626 GF (1.8, 1998) zaleca swiece PZFR6F. Sa one jednak mocno drogie. Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Postprzez Grzyby » 26 maja 2007, 00:44

Jakoś nie kojarzę z forum stosowania zamienników tych platynowych PZFR6F.
Nie lepij jednak wydać parę złotych na zalecane? W końcu to jest wydatek na wiele tys. km.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 27 maja 2007, 01:02

procol napisał(a):Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
Mozna ale wymiana co 30 tysiecy km.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez procol » 28 maja 2007, 10:44

Jaksa napisał(a):
procol napisał(a):Czy mozna zastosowac swiece V-LINE 33 BKR5E-11, czy moze lepiej V-LINE 14 BKR6E-11 jako dobry (?!) zamiennik?
Mozna ale wymiana co 30 tysiecy km.


A po jakim przebiegu wymienia sie zalecane swiece PZFR6F?
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2006, 21:56
Posty: 112 (0/1)
Auto: Mazda 3 SkyPassion sedan, 2016

Postprzez arekzgorek » 9 sie 2007, 12:52

procol napisał(a):A po jakim przebiegu wymienia sie zalecane swiece PZFR6F?

Platynki na gazie wytrzymały 20 tysi a kupe kosztują.
MAZDA 626, 2,0 16V, 1998, 116kM, GF, SGI
Volvo S80, 2,8 T6 Bi-turbo, 272kM, 2001, SGI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2005, 08:16
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 626, Volvo S80 T6

Postprzez tomsfactory » 9 sie 2007, 23:49

To niestety nie wina świeczek ale słabych kabelków, które dobiły świece.
U mnie na szczęście poszła tylko jedna.
Wymiana kabli i jednej swiecy i kolejny rok bez problemu
Początkujący
 
Od: 8 paź 2005, 22:59
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 GW +LPG

Postprzez dcc69 » 10 sie 2007, 17:29

A jak sprawdzić kabel ze jest on ok??
A jak świece?
Pozdrawiam.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez hermol » 18 maja 2010, 17:20

No to w takim razie jakie swieczki do 626 GF 2.0 z sekwencyjnym LPG

BERU świeca zapłonowa PLATIN 14 FR-7 DPU
BERU Z229
Beru Z206 dedykowana do LPG
DENSO PKJ16CR8
Denso IK16
Denso VK16
NGK PZFR6F
NGK Laserline LPG 6 dedykowana do LPG

Wszystkie powyzej platynowe, irydowe badz platynowo-irydowe

Ewentualnie podejdzie zwykla NGK BKR6E-11 albo
Iskra gas-super 02G?

Z ciekawostek na cewce zaplonowej widnieje napis Motorcraft.
Przewody zaplonowe bede wymienial na NGK.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez rafi201 » 18 maja 2010, 23:49

DENSO PKJ16CR8
Takie zaleca instrukcja auta – zalecana wymiana co 90tys. (na benzynie)
Ja wkręciłem właśnie takie, 56zł/szt.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez hermol » 19 maja 2010, 12:05

Najtaniej moge kupic
BERU Z229 po 45zl
NGK pzfr6f po 52 zł
DENSO pkj16cr8 – 59 zł

więc jesli sie zdecyduje na platynowe/irydowe to bede bral BERU, a jak nie to NGK V-Line 14 (BKR6E-11) – komplet ok 40zł, Jaksa pisał kiedyś, że można spokojnie na BKR6E11 jeździć, tyle, że częstsze kontrole i wymiana co 20tys.

co do samych kabli NGK po 230zł i BERU po 300zl, ktore ewentualnie brac??

W chwili obecnej siedza kable BERU, nie wiem czy to bylo wkladane w oryginale, czy w Niemczech ktos juz wymienial.
http://allegro.pl/item1038905118_beru_p ... 8_2_0.html
identyczne, ponzalem po tym logo takiej cewki/spiralki na samych kablach

W weekend bede diagnozowal kable i swiece to sie zobaczy co do wymiany jest.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Enduro » 19 maja 2010, 19:07

swego czasu testowalem m.in. czteropunktowe Boscha i potem NGK..
i niestety potwierdzam opinie innych, że najlepiej chodzi zestaw ori, zalecany przez mazde wg instrukcji i dotyczy to też kabli wysokiego..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez rafi201 » 19 maja 2010, 19:31

Oryginalne przewody to yazaki (nie jestem pewien pisowni)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez hermol » 19 maja 2010, 21:40

Po dzisiejszej diagozie/wykreceniu swieczki u mnie NGK PZFR6F niestety przebicia – widoczne sciezki przebiciowe na izolatorach, odstep na swiecach 1mm, ciekawe czemu, ustawilem na 0,8mm, przewody tak jak pisalem BERU-czyli wyglada na to ze juz po wymianie, dzis jeszcze w nocy sprawdze czy widoczne sa przebicia przy pracy na LPG.
Doraznie odczyscilem izolatory w swiecach oraz wyczyscilem fajki w srodku szmata i troszke WD40.
Jak narazie przestal wogole momentami dosc ostro szarpac w zakresie 1-2tys obr/min.

Jutro zakupuje NGK BKR6E albo BKR5E V-Line, ustawie odstep na 0,7mm – w platynach dedykowanych jest 0,8mm.
Zastanawiam się czemu w GE wkladane sa z odstepem 1,1mm, a w GF platyny z 0,8mm.

W katalogu IC wystepuje kilka zamiennikow Bosha i tam wlasnie wszystkie maja 0,8mm, dedykowane do LPG 0,7mm. Natomiast platynowe czy irydowe Bosha bez znizek kosztuja ok 30zl.

Nad przewodami zastanawiam sie, jezeli zdecyduje sie to kupie chyba Sentechy (obecne podobno sa sporo lepsze, kiedys robili izolowane z wierzchu masa silikonowa i stracili na swojej renomie) obecne sa niby dedykowane do LPG czyli bardziej odporne na przebicia i wyzsze napiecia....zobaczymy

W zasadzie placac za kable i swiece 130-140zl za komplet moze lepiej wymienic zestaw swiece+kable co 20tys, niz liczyc ze zestaw kabli i platynowych swieczek wytrzyma 80 czy 90tys....

A z ciekawości yakazi dostepne tylko w ASO MAzdy jako "mazdowskie"

Aha jaka jest roznica w przewodach RC-ZX49 (do GF) RC-ZX29 (do GE)

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez hermol » 21 maja 2010, 22:01

Swiece wymienione NGK BKR6E V-Line 28 (made in france) – zmnijeszona szczelina z 0,8mm na 0,7mm – placilem 9 zl za swiece
Kable Sentech – placilem 96 zl za komplet w sklepie moto w Cz-wie – kable wizualnie OK, dobrze siedza w glowicy oraz na cewce, zatrzaski dobrze trzymaja sie na swiecach.

Silnik nie szarpie przy niskich obrotach, dobrze wchodzi na obroty, generalnie wszystko OK.

Co do kabli Sentech to jest to marka firmy GG Profits, ktora to produkuje kable na licencji BOUGICORD, kable z rdzeniem ferrytowym.
http://www.gg.com.pl/index.php?cms=9
Tu male info na ich temat, dostarczaja kable na pierwszy montaz do Wielkiej Brytanii do fabryki Hondy oraz do Wegier do fabryki Suzuki.
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=555

GG Profits produkuje rowniez kable pod marka Startech na rynek wschodni – Rosja, Ukraina..

Czas pokaze jak sie beda sprawowac.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Marea62650519 » 22 maja 2010, 09:18

Inter Cars Cena STAN ZDJ
Świeca zapłonowa mazda 626 gf – CENNIK INTER-CARS
BERU
0002330903 Z 229 0002330903 57,90 zł >9
0002335908 Z 206 0002335908 56,50 zł 0 Możesz obejrzeć listę części znajdujących się w komplecie klikająć plus po lewej stronie
0900004173
BOSCH
0 242 232 501 0 242 232 501 23,63 zł >9
0 242 235 556 0 242 235 556 13,09 zł >9
0 242 235 666 0 242 235 666 11,29 zł >9
0 242 236 544 0 242 236 544 33,51 zł >9
0 242 240 593 0 242 240 593 11,76 zł >9
0 242 240 653 0 242 240 653 30,54 zł 0
F 000 KE0 P07
DENSO
PKJ16CR8 DNSPKJ16CR8 75,84 zł >9
VK16 DNSVK16 66,93 zł 0
NGK
1565
7550 PZFR6F 7550 68,15 zł >9
Początkujący
 
Od: 21 maja 2010, 18:14
Posty: 4

Postprzez Mieczyslaw » 22 maja 2010, 21:53

piszecie jakies dziwne rzeczy widze. dedykowane to denso jakies tam, w ic mi powiedzieli niecale 80pln za sztuke.
zakupilem NGK zamiennik za 8pln sztuka i chodzila jak zloto, wytrzymaly 30tysi ale co to jest? platynowe dedykowane sa przeznaczone na 100kkm wiec ja wole wymienic 3 razy na zamiennik i miec kupe kasy w kieszeni niz dac nastepnemu wlascicielowi frajde ze ma platyny. wymienialem ostatnio bo stuknelo 30kkm i zakupilem DENSO ale nie wiem jakie, zamiennik taki jaki wyskoczyl w ic i tez jezdzi bez problemow.
generalnie nie widze potrzeb wymiany na platynowe, chyba ze ktos jest taki pedantyczny i ma za duzo pieniedzy.
Mazda 626GF 1.8 90KM

co do sprawdzenia kabli to w nocu spryskac kable woda (psikacz taki jak np. w plynach do szyb) i jak bedzia widac jak prac sobie po nich lata to znak ze trzeba wymienic.

pozdro
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez michal24mic » 7 cze 2010, 21:16

Witam
U mnie gaziarze przy montażu instalacji założyli świece BOSCH zgodnie z katalogiem. Śmigają jak złoto. Co prawda nie długo jak narazie ale jest dużo dużo lepiej niż na starych. Acha i najlepsze że zapłaciłem zaledwie 55 złociszy za cały komplet 4 sztuk tych świec. Choćbym miał je zmieniać co 30 tysiaków to i tak mi się to opłaci. Wczoraj zmieniłem również przewody madzia zaczęła poszarpywać i przymulać. Założone SENTECH 90 zł komplet. Wózek odzyskał kopytko:):):)Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 22:45
Posty: 15
Auto: Mazda 626 1999r 1,8 + gaz sekwencja

Postprzez Areksko » 15 sie 2010, 13:34

Ja kilka dni temu założyłem komplet świec ISKRA = 40 zł (szarpało na 2 biegu) i wszystko jest OK. Nie szarpie, pracuje równo i płynnie wchodzi na obroty. Koszt minimalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez szkodnik_byd » 18 sie 2010, 21:24

ja mam ngk jakieś średnie ale nowość za 11zł do tego LPG i juz 5k za sobą na razie OK będę pisał co i jak oczywiśćie kable zapłonowe nowe
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Yogi300 » 5 wrz 2010, 17:51

A ja właśnie zakupiłem te nowe NGK do lpg Laser Line i zobaczymy czy są warte tych 65zł za szt. Obecnie autko ma włożone zwykłe v-line i przy niskich prędkościach obrotowych szarpie,ale to może z powodu wieku bo nie wiem kiedy były montowane / na takich przyjechało z Belgii /
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 17:23
Posty: 15
Skąd: śląskie
Auto: Mazda 626 GW 2.0 85kW LPG 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6