Naprawa regulacji kąta oparcia fotela kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez VeryCoolMan » 18 maja 2010, 21:38

niebieski20 napisał(a):Jaka regulacja na boki?? Masz trzy kółka pierwsze od kierownicy ro góra/dół siedziska od strony kolan, drugie kółko to góra/dół od [tiiit] strony, a trzecie to oparcie.

Pierwsze góra dół od kolan a drugie boczne trzymanie [tiiit] heh.. i właśnie to mam zablokowane..
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez niebieski20 » 18 maja 2010, 21:48

To wlasnie masz to samo co ja miałem, wiec opis wyżej. Godzina roboty mniej wiecej. Tylko odłącz napierw kleme i odczekaj chwile bo przy wyciganiu fotela trzeba poduszke odłączyć. Lepiej dmuchac na zimne niz ma Ci wybuchnąc przed nosem.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez VeryCoolMan » 18 maja 2010, 21:52

Acha no to super.. a jak sciągnąłeś te zaślepki plastikowe co zasłaniają śruby od fotela?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez niebieski20 » 18 maja 2010, 22:31

normalnie podwazasz srubokretem, albo siłą wychodzą gładko, sa na zaczepach, ale dosyc luznych
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2010, 22:26
Posty: 33
Skąd: cz-wa
Auto: 2.0 DiTD 98r

Postprzez hermol » 19 maja 2010, 11:45

No to jak bedzie pogoda to sie zabiore za to :) Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez mzebrows » 1 paź 2010, 07:58

U mnie regulacja też się zacięła. Podkusiło mnie obniżyć fotel do dołu i już tak został – masakra!!!!
Spędziłem kilka ładnych godzin na grzebaniu w fotelu i udało mi się w miarę to zreperować. Postanowiłem zamieścić na forum krótką fotorelację żeby ktoś inny nie narozbierał niepotrzebnych elementów tak jak ja to zrobiłem;)

Sprawa dotyczy pokrętła od regulacji siedziska pasażera. Pokrętła są dwa, z tego co widzę psuje się raczej te drugie. Budowa obydwu jest jednak podobna. A więc do dzieła:

1. Na początek zdejmujemy same pokrętła. Aby to zrobić wyciągamy śrubokrętem metalowe zawleczki i wyciągamy pokrętła. Pokrętła demontujemy obydwa, bo będziemy zdejmować całe siedzisko.
Obrazek
Widok na metalową zawleczkę

2. Z tylnej dolnej części fotela, odczepiamy poszycie. Ale tylko te dwie wsuwki zaczepione na linkach! reszty poszycia nie ruszamy.

3.Odczepiamy od siedziska fotela kable z czujnikiem(nie ma potrzeby ich rozłączać) i odkręcamy 4 śruby od spodu fotela, którym siedzisko przymocowane jest do szyn.

4. Teraz zdejmujemy siedzisko i odrzucamy gdzieś daleko żeby nie przeszkadzało.

5. Teraz widać już, że cylinderki z całym mechanizmem są zamontowane na metalowe pazurki. Pierwsze pokrętło ma 4 pazurki, drugie 3. Bierzemy się zatem za te, które nam się popsuło i odginamy pazurki śrubokrętem. Bez obaw, nie powinny się połamać.

6. Teraz wyciągamy cały cylinderek i zastanawiamy się jak właściwie to działało(Polecam zrobić kilka fotek żeby potem wiedzieć co do czego). Zauważmy, że w cylinderku są dwie sprężyny, które na końcach są zagięte. Otóż gdy siedzimy na fotelu, sprężyny są rozprężone i blokują się na ścianie cylinderka. Przez co pod wpływem naszego ciężaru pokrętło nie odkręca się a siedzisko nie zjeżdża w dół. W momencie jak zaczynamy kręcić pokrętłem to metalowy, obrotowy rdzeń zaczepia o jeden z końców sprężynki i powoduje jej sprężenie czyli jej średnica robi się mniejsza i nie blokuje się już na ściankach cylinderka. Jak kręcimy w drugą stronę, rdzeń zaczepia o drugi z końców sprężyny i znowu możemy kręcić. A co jak sprężyna pęknie i nie ma jednego z zagiętych końców? No właśnie efekt jest taki, że w jedną stronę można kręcić a w drugą już nie. I nie radzę próbować nikomu na siłę bo prędzej połamią się plastikowe zębatki w pokrętle niż się to ruszy. Ktoś zapyta: to po co da druga sprężyna? Moim zdaniem tylko dla wzmocnienia siły tej pierwszej. W przednim pokrętle siły nacisku ze strony kierowcy są mniejsze i tam jest tylko jedna sprężyna. Tak to wygląda moim zdaniem. Jakiś japończyk sprytnie to wymyślił;)
Obrazek
Całość z zamontowaną zębatką.

Obrazek
Cylinderek z góry a w nim obrotowy rdzeń na metalowej osi.

Obrazek
Sprężynka – przyczyna całego zamieszania.

Obrazek
Rdzeń po wymontowaniu.

7. Jeżeli nie mamy drugiej sprężyny to bierzemy tą złamaną i zaginamy tak, żeby zgięcia były w tym samym miejscu co w tej pierwszej. Ja tak własnie zrobiłem ale po kilku tygodniach od naprawy, siedzisko zaczęło odrobinkę obniżać się podczas siadania na fotel. Trzeba podkręcać sobie pokrętłem ta odrobinkę spowrotem do góry. Podejrzewam, że z całkiem nową sprężynką już by tego nie było.

8. Składamy wszystko do kupy. Mój sposób jest taki: naciągam pierwszą sprężynę na metalowy rdzeń, wsuwam rdzeń do cylinderka i ściągam sprężynę do środka cylinderka. Potem robię to samo z drugą. Nie jest to łatwe, mi zajęło około godziny;) Obydwie sprężyny powinny tak leżeć, żeby zagięcia się pokrywały, a przynajmniej ja tak to zmontowałem i działa.

9. Jak już zmontujemy cylinderek to wsadzamy go na miejsce. Trzeba pamiętać, że zębatka musi zazębić się z ząbkami ukośnej, metalowej listwy zamocowanej na szynie, aby to zrobić podczas wsadzania trzeba trochę nacisnąć tak by ta zębata listwa trochę się ruszyła (zasymulować siadanie pasażera na fotelu).

10. Dalej to już jak logika nakazuje. Jeżeli będą problemy z przykręceniem 4 śrób mocujących to można spróbować obniżyć fotel przednim pokrętłem – powinno trochę pomóc.

I to tyle. Morał z tej naprawy jest krótki i niektórym znany: jak masz 12 letni samochód to nie ruszaj czego nie musisz bo zepsujesz;)

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do umieszczania swoich fotorelacji.
Ostatnio edytowano 16 lis 2010, 16:35 przez mzebrows, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez Riki » 17 paź 2010, 00:00

mzebrows :) dziękujemy za relację. Sam kiedyś to przechodziłem i... zrobiłem dokładnie to co Ty <lol> z nudów siup na doł i koniec jazdy :P

Jako, że temat tyczy się foteli do GFa to pomyślałem, że zapytam tutaj. Mam chory kręgosłup i niestety fotel fabryczny przestaje dawać radę... ostatnio robiłem kilka tras i przez m.in za słabo podparte lędźwie, nawet siedząc w pionie (zawsze tak jeżdżę) robi się to dla mnie męczące :P ...ktoś z Was montował fotele do GFa z innego auta? może są jakieś przetarte szlaki. Chciałbym zakupić fotel od Subaru Legacy Outback, świetnie trzyma lędźwie i na boki – czaaasem jeżdżę takim autem i w porównaniu do Mazdy (każdej) fotel jest fantastyczny, ale może jakieś inne propozycje? co ciekawe widzę, że obędzie się chyba bez większych przeróbek :P tylko weź i znajdź takie cudo wyjęte z EU <lol>

P.S
Od Saaba 9000 Aero nie pasuje.. masakrycznie dużo przeróbek :P teraz mam mebel w domu.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez VeryCoolMan » 17 paź 2010, 01:04

mzebrows Super relacja!! na pewno się przyda, mnie też to czeka coś nie mogę się za to zabrać ale teraz dostałem natchnienie jak widzę co i jak heh
Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez hermol » 17 paź 2010, 10:17

WItam,
W kącie regulacji oparcia fotela jest podobny system, bo mi się fotel sam do tyłu kładzie, strasznie denerwujące, bo ciągle trzeba ustawiać kąt oparcia.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Puszupek » 20 paź 2010, 23:21

witam z moim to samo – fotel "siadl" od d... strony, w przyszlym tygodniu rozkrecam i zrobie fotki, relacja bardzos ie przyda – dzieki!
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 12:54
Posty: 18
Skąd: Opole
Auto: 626 GF/GW Hatchback RF2A 2000r

Postprzez Lord » 2 mar 2011, 04:47

I co, zrobiłeś? Pochwal się jak poszło i możesz umieścić fotki :)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez vienio4 » 3 mar 2011, 14:31

Mam dokładnie taki sam problem w mojej GF-ce. Drugie pokrętło nie działa. Zastanawiałem się czy to ruszać. Teraz dzięki tej super fotorelacji już wiem jak się za to zabrać.
Dzięki za pomoc.
Jak będę to rozbierał to też porobię fotki z całości akcji <faja>
Teraz Mercedes C200 Kompresor 192 KM , 2,0 benzyna/LPG
Ale Mazdę uwielbiam nadal :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 17:18
Posty: 179
Skąd: Puck, Skwierzyna, Gorzów Wielkopolski
Auto: Honda Accord, 2,0 benzyna, 155KM, 2005

Postprzez Mako » 4 mar 2011, 12:07

Jak czytam co tu piszecie to jestem szczesliwy ze mam fotel zawsze ustawiony zawsze na makasa w dole, ale w razie czego jezeli by mi sie zacielo z checia skorzystam z fotorelacji :]
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez VeryCoolMan » 6 kwi 2011, 19:38

No i w końcu się za to wziąłem, wszystko już działa i jest super ale jeśli ktoś z Was zamierza to naprawiać to od razu bierzcie urlop!
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez alk80 » 23 sie 2011, 17:57

odgrzebię trochę temat Rikiego
Riki napisał(a):Jako, że temat tyczy się foteli do GFa to pomyślałem, że zapytam tutaj. Mam chory kręgosłup i niestety fotel fabryczny przestaje dawać radę... ostatnio robiłem kilka tras i przez m.in za słabo podparte lędźwie, nawet siedząc w pionie (zawsze tak jeżdżę) robi się to dla mnie męczące :P ...ktoś z Was montował fotele do GFa z innego auta? może są jakieś przetarte szlaki

ja poradziłem sobie tak, że wewnątrz oparcia, między fabryczna gąbkę a te dwa pionowe pręty, które widać po otwarciu zamków błyskawicznych, na wysokości lędźwi, wsadziłem kawał gąbki tapicerskiej (do foteli i kanap samochodowych),
a propos wygody foteli dodam, że z japończyków którymi jeździłem to nissan sunny, almera, primera jak a jeszcze lepiej mitsubishi carisma ma wygodne fotele, może by dało radę podmienić
Ostatnio edytowano 24 sie 2011, 12:46 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez hermol » 24 sie 2011, 12:33

Bardzo fajne fotele z regulacją lędźwi są w primerze P10, ale nie dopasuje się – trzeba przerabiać stopki i przednie mocowania, poza tym zostanie sie bez poduszek, kolejny minus to tapicerka.
Sunny i almera ma fotele do dup.. nie podobne, małe wąskie, wystające elementy konstrukcyjne i zapadające lędźwie – nie polecam.
Mitsubishi nie jeździłem.
Pomysł z podprofilowaniem foteli w GF wydaję się niezły, tym bardziej, że GF poza słabym trzymaniem bocznym ma jako jedno z nie wielu niezłe fotele, brakuje tylko regulacji lędźwi, która w porównaniu z większością aut wypada i tak znakomicie.
Może zamiast gąbki tapicerskiej lepiej byłoby użyć gąbki wysokoelastycznej (pianka do produkcji materacy, albo lateksu), gąbka tapicerska jest miękka i szybko traci właściwości.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez alk80 » 24 sie 2011, 12:45

hermol napisał(a):Może zamiast gąbki tapicerskiej lepiej byłoby użyć gąbki wysokoelastycznej (pianka do produkcji materacy, albo lateksu), gąbka tapicerska jest miękka i szybko traci właściwości.

użyłem gąbki do foteli samochodowych :] a nie do mebli w domu :)
już się poprawiłem :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Dominator » 22 sie 2012, 19:00

VeryCoolMan napisał(a):No i w końcu się za to wziąłem, wszystko już działa i jest super ale jeśli ktoś z Was zamierza to naprawiać to od razu bierzcie urlop!

To i ja odgrzeję troszkę kotleta. Nie tak dawno robiłem naprawę ów pokrętła i..dałem radę nie było tak zle :) Wykonałem to dla własnej satysfakcji, gdyż i tak używam fotela w najnizszej pozycji, nie lubie siedzieć na krześle :D
Ale kto musi to wykonać, niech się zabiera za robotę, nie taki diabeł straszny :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Robi1 » 5 paź 2013, 01:30

Odgrzewam i ja. Jako, że problem powtarza się dosyć często i jak czytam, wiele osób dała sobie z nim radę, to może wiecie gdzie można dostać taką sprężynkę? Fotel wymontowałem. Mam zamiar naprawić regulacje, tylko, że u mnie potrzeba naprawić dwie. Chcę wymienić sprężynki, ale skąd je wziąć? <co?> Pomóżcie, proszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 19:28
Posty: 58 (1/0)
Skąd: Rzeszów, Kraków, Tarnów
Auto: Mazda 626 GW 2.0 115KM

Postprzez matu_zex » 15 lip 2015, 09:27

Witam:)
parę lat już minęło w tym poście:) ma może ktoś na kompie tą fotorelacje z naprawy regulacji fotela i mógłby odświeżyć ??:), niestety mam to samo.
z góry dzięki
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lip 2015, 14:27
Posty: 26
Auto: Mazda 626 2.0 (GF) 136KM 2000 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6