Mazda 626 – kasowanie błędów ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gibany3 » 5 paź 2017, 11:37

Witam,

mam pytanie w jaki sposób mogę skasować najlepiej wszystkie błędy z komputera?
Po sprawdzeniu poprzez gniazdo diagnostyczne wymigało mi 3 błędy:
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie

Następnie sprawdzałem oporność wszystkich czujników ABS i prawidłowo wskazuje na każdym 1.3 – 1.5 Ohma. Następnie wypiąłem wszystkie czujniki i włączyłem zapłon, po czym kontrolka ABS zgasła, po ponownym wpięciu wszystkich czterech, wymigują się błędy:
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT

Proszę o pomoc oraz wszelkie rady dot. ABSu
Początkujący
 
Od: 5 paź 2017, 10:04
Posty: 5
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi

Postprzez alk80 » 5 paź 2017, 12:16

aby skasować błędy odepnij akumulator, wciśnij pedał hamulca na 10 sek, podłącz aku, gotowe ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez lukaszrg » 5 paź 2017, 16:56

Do absu jest inny sposób. Zworka w gniazdo i gdy wymruga ci wszystkie błędy i zacznie od nowa to wtedy wciskaj szybko pedal hamulca tak z 30 sek. Zaś zapłon, wyjmij zworke i powinno być ok. Tak jak kolega wyzej pisał też można ale to skasuje ci cała pamięć. Wszystkie zegarki stacje radiowe itd.
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez gibany3 » 9 paź 2017, 11:14

Dzięki za pomoc, kasowanie działa. Sprawdziłem tylko drugi mniej inwazyjny sposób, bez odpinania akumulatora. Jednak pojawia się kolejny problem, po skasowaniu owszem błędy znikają, co więcej ABS na błocie również działa:P jednak po przejechaniu kilku metrów ponownie kontrolka ABS sie zapala i tak w kółko. Co może być tego przyczyną?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2017, 10:04
Posty: 5
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi

Postprzez lukaszrg » 9 paź 2017, 12:21

Wyczyść czujniki i zebatki na piascie. Wypnij parę razy kostkę od modułu. Bywa że często tam nie styka. Jeżeli to nie pomoże to obstawiam że padł ci moduł. Ja już 2 razy zmieniałem
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez motylek322 » 9 paź 2017, 13:27

A nie prościej pomierzyć czujniki ABS ? Kilka minut i będzie odpowiedz czy tu jest problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez alk80 » 9 paź 2017, 16:22

mierzył czujniki, pisał w pierwszym poście,

no chyba że w ten sposób można sprawdzić który pierścień/czujnik jest zabrudzony
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez motylek322 » 9 paź 2017, 16:41

No fakt. Przeoczyłem ale proszę bez złośliwości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez gibany3 » 9 paź 2017, 16:41

Dodam jeszcze, że błąd, który ponownie wywala to: 53 – przekaźnik silnika pompy / silnik.
lukaszrg napisał(a):Wypnij parę razy kostkę od modułu. Bywa że często tam nie styka.

Pytanie gdzie jest ta kostka?

Dzisiaj jeszcze zobaczyłem kolejny problem z układem hamulcowym, a mianowicie przy silniejszym hamowaniu zapala się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, ta, która świeci się przy zaciągniętym ręcznym. Mimo to hamulce dobrze hamują, jednak może to ma coś wspólnego z tym ABSem?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2017, 10:04
Posty: 5
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi

Postprzez lukaszrg » 10 paź 2017, 08:23

Dolnej płynu bo czujnik lubi mieć go dużo. Prawie pod korek <glupek2>. A cała pompa ABS jest pod serwem i tempomatem
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez gibany3 » 10 paź 2017, 12:04

Płyn doleje i sprawdze;)

lukaszrg napisał(a):... A cała pompa ABS jest pod serwem i tempomatem

Jeśli chodzi o pompe i moduł ABS to to samo? Bo jak napisał:
lukaszrg napisał(a):Wypnij parę razy kostkę od modułu. Bywa że często tam nie styka. Jeżeli to nie pomoże to obstawiam że padł ci moduł. Ja już 2 razy zmieniałem


mam wypiąć jakąś kostkę z modulu, czyli pompy? I niewiele mi to mówi, pod serwem, a tempomatu nie mam.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2017, 10:04
Posty: 5
Skąd: Łańcut
Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi

Postprzez lukaszrg » 11 paź 2017, 08:23

http://www.tinypic.pl/r1l231il422s
Trochę mało widoczna ta kostka ale jakoś znajdziesz
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 12:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6