Witam,
Temat z tego co patrzyłem był już poruszany nie raz na tym forum, ale nie dogrzebałem się do przyczyny szarpania w mojej madzi.
Jak do tej pory wymieniłem świece, kable i cewkę. Świece i kable nadawały się już do wymiany, ale okazało się, że cewka już nie. Po wymianie cewki auto zachowuje identycznie.
Dzisiaj sprawdziłem przepływomierz, odpiąłem go i dalej to samo. Sondę lambda też odpinałem i efekt ten sam.
Auto jeździ na gazie i na benzynie i zachowuje się i na tym i na tym identycznie. Żeby wykluczyć ewentualne zalewanie przez wtryski gazowe odpiąłem elektrozawór przy reduktorze, wypaliłem resztę gazu, przełączyłem na benzynę i ... to samo.
Jak zaczyna szarpać to zachowuje się tak jakby odpadały zapłony.
Jakieś inne sugestie czy pomysły ?
Dzięki i pozdro,
Radek
Mazda 626 GF – szarpanie podczas przyspieszania
Strona 1 z 1
a szczelność dolotu sprawdziłeś?
stan zabrudzenia czujnika wału korbowego lub/i wałka rozrządu?
stan zabrudzenia czujnika wału korbowego lub/i wałka rozrządu?
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Szczelność dolotu sprawdzona. Przed przepływomierzem zatykałem dolot i auto gasło. Nie słychać było zasysania "lewego" powietrza.
Czujnika wału korbowego i wałka rozrządu nie sprawdzałem. Dzięki za podpowiedź. Pewnie dzisiaj na to zerknę.
Czujnika wału korbowego i wałka rozrządu nie sprawdzałem. Dzięki za podpowiedź. Pewnie dzisiaj na to zerknę.
- Od: 19 lis 2003, 09:40
- Posty: 301
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GF 1,9i
radziu napisał(a):Szczelność dolotu sprawdzona. Przed przepływomierzem zatykałem dolot i auto gasło. Nie słychać było zasysania "lewego" powietrza.
Czujnika wału korbowego i wałka rozrządu nie sprawdzałem. Dzięki za podpowiedź. Pewnie dzisiaj na to zerknę.
Wykręć świece i sprawdź czy wszystkie są jednakowe.
szerokości
grzech
grzech
radziu napisał(a):Działo się to przed i po wymianie świec na nowe. Zakładam, że ten element można wykluczyć.
Ok, ale czy sam wymieniałeś świece? Równocześnie z kablami VN? Widziałeś jak wyglądają?
Zmierzam do tego, iż sam miałem podobny problem. Wymieniłem kable na NGK i po jakimś czasie zaczęły się problemy, no to też zacząłem od świec. Po 500 km znowu problem powrócił i wówczas przyjżałem się świecom. Na 3 cylindrze – czarna. To ją wymieniłem ale jednocześnie z zamianą miejscami kabli – 2/3. No i po niedługim czasie znowu to samo ale na drugim cylindrze. Winne były kable/jeden kabel i to prawie nowy NGK.
szerokości
grzech
grzech
grzech_z napisał(a):radziu napisał(a):Działo się to przed i po wymianie świec na nowe. Zakładam, że ten element można wykluczyć.
Ok, ale czy sam wymieniałeś świece? Równocześnie z kablami VN? Widziałeś jak wyglądają?
Zmierzam do tego, iż sam miałem podobny problem. Wymieniłem kable na NGK i po jakimś czasie zaczęły się problemy, no to też zacząłem od świec. Po 500 km znowu problem powrócił i wówczas przyjżałem się świecom. Na 3 cylindrze – czarna. To ją wymieniłem ale jednocześnie z zamianą miejscami kabli – 2/3. No i po niedługim czasie znowu to samo ale na drugim cylindrze. Winne były kable/jeden kabel i to prawie nowy NGK.
Kable sam wymieniałem. Świec już nie, bo madzia była "na zakładzie" i tam mi wymieniali.
Kable też mam NGK, wcześniej były Sentechy.
Zerknę dzisiaj na te świece i zobaczę jak wyglądają.
- Od: 19 lis 2003, 09:40
- Posty: 301
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 626 GF 1,9i
Podepnę się nieco pod temat. Nie wiem czy to normalne zachowanie czy nie, ale:
Przy jeździe na 2 / 3 biegu z prędkością obrotową około 2 – 2,5 tys. gdy odpuści się gaz i wciśnie go po chwili mocniej, to auto ma taką chwilę zadyszki i szarpie. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Myślałem, że to taka specyfika auta z wtryskiem, że ta chwila bez gazu powoduje takie efekty. Ale co ciekawe przy szybszym zjeżdżaniu z ronda i wciskaniu gazu na ostrzejszych zakrętach też potrafi szarpnąć. Pytanie czy szukać przyczyny w układzie zapłonowym, czy takie efekty może powodować również układ paliwowy?
Przy jeździe na 2 / 3 biegu z prędkością obrotową około 2 – 2,5 tys. gdy odpuści się gaz i wciśnie go po chwili mocniej, to auto ma taką chwilę zadyszki i szarpie. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Myślałem, że to taka specyfika auta z wtryskiem, że ta chwila bez gazu powoduje takie efekty. Ale co ciekawe przy szybszym zjeżdżaniu z ronda i wciskaniu gazu na ostrzejszych zakrętach też potrafi szarpnąć. Pytanie czy szukać przyczyny w układzie zapłonowym, czy takie efekty może powodować również układ paliwowy?
-
ZdzichuZ
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6