Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)
Podobno silnik nie powinien gasnąć po odpięciu IAC. Jeśli gaśnie to znaczy, że brudne są kanały bypass w przepustnicy lub źle wyregulowane obroty (śruba bypass może być zbyt mocno wkręcona). Ale co auto to inne zachowanie.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
przy dobrze wyregulowanej przepustnicy silnik nie powinien gasnac po odlaczeniu IAC bo to oznacza ze obroty utrzymuje tylko IAC
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):przy dobrze wyregulowanej przepustnicy silnik nie powinien gasnac po odlaczeniu IAC bo to oznacza ze obroty utrzymuje tylko IAC
Bo troszke kreciłem przy przepustnicy po zmianie oringu pod lAC bo mi gasł i akurat na priv mi tłumaczyłes jak podniesc obroty ampulem krecąc w lAC i pomoglo ale wczesniej juz czepiłem sie tego bypasu i na to wyglada ze cos zpaprałem wiem ze sruba w przepustnicy jest wykrecona jakies 2 obroty
- Od: 24 lip 2010, 17:53
- Posty: 44
- Skąd: Chełm
- Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 rok 2000 1.8 benz.
Przeglądnąłem cały wątek,i trochę mnie zasmucił widok mojego gniazda diagnostycznego,który wygląda tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50d ... 78635.html
Chciałbym dowiedzieć się w jakim stanie jest sonda lambda i ew. inne podzespoły.
Czy jest szansa na prywatną,tanią wersję czegokolwiek (np. elm )? czy tylko profesjonalny czytnik/interfejs?
Z góry dzięki !
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 rok 2000 1.8 benz.
Przeglądnąłem cały wątek,i trochę mnie zasmucił widok mojego gniazda diagnostycznego,który wygląda tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50d ... 78635.html
Chciałbym dowiedzieć się w jakim stanie jest sonda lambda i ew. inne podzespoły.
Czy jest szansa na prywatną,tanią wersję czegokolwiek (np. elm )? czy tylko profesjonalny czytnik/interfejs?
Z góry dzięki !
-
Godfather22
nie matrw sie bo jak nawet bys mial prawidlowy uklad pinow w gniezdzie to i tak nie zdiagnozujesz lambdy,absu, itp elmem ,jedynie mozesz odczytac bledy ,co do taniego fejsa kawalek drutu i dioda swiecaca bedzie dobrym rozwiazaniem .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam, mam pytanko, nie ogarniam elektroniki za bardzo.. i chciałem się dowiedzieć czy mogę użyć elma do testów w swojej Maździe. Mam 1 złącze pod maska i 1 pod kierownica, zrobiłem zdjęcia tych złącz. I czy mogę sprawdzać sondy itd z takim złączem czy tylko ewentualnie checka czy coś. Jeśli zadałem zbyt głupie pytanie to sorki
Dodam że posiadam program PCMscan i chcę nabyć Elma 1.4b, tylko nie wiem czy jakieś przejściówki trzeba kupić itd, no i czy warto kupić w ogóle jeśli nic nie odczytam nim.
By markolm at 2012-09-06
By markolm at 2012-09-06
Dodam że posiadam program PCMscan i chcę nabyć Elma 1.4b, tylko nie wiem czy jakieś przejściówki trzeba kupić itd, no i czy warto kupić w ogóle jeśli nic nie odczytam nim.
By markolm at 2012-09-06
By markolm at 2012-09-06
Złącze pod kierownicą będzie dobre To pod maską nie posiada odpowiednich pinów, które pewnie są w tym drugim złączu. Kup ELMa, tylko najlepiej od sprawdzonego sprzedawcy, żebyś nie musiał przerabiać jak Ci się trafi wersja z błędem. Przeróbka nie jest dramatyczna, ale po co komplikować sobie życie?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Dodam, że poprawka dotyczy tylko jednego protokołu (J1850PWM) używanego też m.in. w niektórych Fordach. Pozostałe protokoły działają, więc w nowszych autach nie trzeba nic poprawiać i nawet jeśli trafimy na wersję z błędem, która nie zadziała nam z Mazdą/Fordem, to będzie ona chodzić poprawnie w autach, gdzie używany jest inny protokół.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Tak z ciekawości – co chciałbyś więcej odczytać?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Temperaturę silnika i powietrza zasysanego raczej chyba powinieneś mieć możliwość odczytania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Powietrza zasysanego i cieczy chłodzacej, tyle co mi się udało odczytać, a ciekawy jestem czy są jakieś inne dobre programy co by mi pokazały więcej, bo mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku, i ciekawy jestem czy jeśli było by to od IAC to czy dało by się to jakoś zdiagnozować, bo niestety nie jest to tania część żeby w ciemno wymieniać. Błędów niby nie ma, jak odpiąłem IAC to błąd się pokazał, ale jak np odpiąłem kabel pod siedzeniem to poduszki mrugały, ale program błędu nie wykrył...
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
ELM'em zdiagnozujesz silnik i ew. skrzynię aut. bo to w jednym sterowniku jest.
U mnie w X9 SRS, ABS, klima czy tempomat juz są na 99% poza obsługą OBD2 wiec nic nie mogę sprawdzić.
Obawiam się, że w twojej GF'ce będzie podobnie.
U mnie w X9 SRS, ABS, klima czy tempomat juz są na 99% poza obsługą OBD2 wiec nic nie mogę sprawdzić.
Obawiam się, że w twojej GF'ce będzie podobnie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na pewno zobaczysz ilość powietrza na dolocie, kąt zapłonu, obroty silnika, pracę sondy lambda, otwarcie przepustnicy, szybkość pojazdu, pracę układu wtryskowego (korekty czasów wtrysku) itd.
Teraz patrząc na te parametry sam określ czy są to poprawne wartości czy też nie.
Przykładowo silnik w pełni nagrzany a w programie pokaże temperaturę np. +10'C
Sterownik silnika będzie sterował układem wtryskowym jakby silnik miał faktycznie taka temperaturę.
I tak samo jest z innymi czujnikami.
Tak wiec do takiej diagnostyki trzeba mieć trochę doświadczenia a nie tylko bezmyślnie kasować błędy.
Każdy błąd ma swoją przyczynę wiec eliminujmy przyczyny a nie już skutki.
Teraz patrząc na te parametry sam określ czy są to poprawne wartości czy też nie.
Przykładowo silnik w pełni nagrzany a w programie pokaże temperaturę np. +10'C
Sterownik silnika będzie sterował układem wtryskowym jakby silnik miał faktycznie taka temperaturę.
I tak samo jest z innymi czujnikami.
Tak wiec do takiej diagnostyki trzeba mieć trochę doświadczenia a nie tylko bezmyślnie kasować błędy.
Każdy błąd ma swoją przyczynę wiec eliminujmy przyczyny a nie już skutki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6