Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez petek » 15 kwi 2012, 16:36

Wiesz co nie sprawdzałem tego ale wydaje mi się, że jest to prawidłowe zachowanie. Jak sprawdzę to napiszę.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez lucas83 » 15 kwi 2012, 16:48

Podobno silnik nie powinien gasnąć po odpięciu IAC. Jeśli gaśnie to znaczy, że brudne są kanały bypass w przepustnicy lub źle wyregulowane obroty (śruba bypass może być zbyt mocno wkręcona). Ale co auto to inne zachowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 16 kwi 2012, 17:18

przy dobrze wyregulowanej przepustnicy silnik nie powinien gasnac po odlaczeniu IAC bo to oznacza ze obroty utrzymuje tylko IAC
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez WOW » 16 kwi 2012, 17:57

maxim_wawa napisał(a):przy dobrze wyregulowanej przepustnicy silnik nie powinien gasnac po odlaczeniu IAC bo to oznacza ze obroty utrzymuje tylko IAC


Bo troszke kreciłem przy przepustnicy po zmianie oringu pod lAC bo mi gasł i akurat na priv mi tłumaczyłes jak podniesc obroty ampulem krecąc w lAC i pomoglo :) ale wczesniej juz czepiłem sie tego bypasu i na to wyglada ze cos zpaprałem wiem ze sruba w przepustnicy jest wykrecona jakies 2 obroty
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2010, 17:53
Posty: 44
Skąd: Chełm
Auto: Mazda 626 1,8 16v 98r. lpg sgi

Postprzez har7ok » 27 maja 2012, 00:47

Zarówno wersja 1.4a jak i 1.4b bez przeróbki nie łączy się z mazdami, a przynajmniej moją (patrz podpis).
Najlepiej kupić 1.3
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Postprzez Godfather22 » 23 cze 2012, 20:51

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 rok 2000 1.8 benz.
Przeglądnąłem cały wątek,i trochę mnie zasmucił widok mojego gniazda diagnostycznego,który wygląda tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50d ... 78635.html

Chciałbym dowiedzieć się w jakim stanie jest sonda lambda i ew. inne podzespoły.
Czy jest szansa na prywatną,tanią wersję czegokolwiek (np. elm )? czy tylko profesjonalny czytnik/interfejs?

Z góry dzięki !
Godfather22
 

Postprzez rumunn95 » 23 cze 2012, 20:57

nie matrw sie bo jak nawet bys mial prawidlowy uklad pinow w gniezdzie to i tak nie zdiagnozujesz lambdy,absu, itp elmem ,jedynie mozesz odczytac bledy ,co do taniego fejsa kawalek drutu i dioda swiecaca bedzie dobrym rozwiazaniem :) .
Pozdrawiam
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 24 cze 2012, 14:01

Z tego co widać, to Kolega ma FEN, MEN, TEN, zatem mostek między GND a TEN, dioda między FEN i B+ (z jakimś rezystorem 1k) no i liczymy błyski :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 6 wrz 2012, 17:52

Witam, mam pytanko, nie ogarniam elektroniki za bardzo.. <glupek2> i chciałem się dowiedzieć czy mogę użyć elma do testów w swojej Maździe. Mam 1 złącze pod maska i 1 pod kierownica, zrobiłem zdjęcia tych złącz. I czy mogę sprawdzać sondy itd z takim złączem czy tylko ewentualnie checka czy coś. Jeśli zadałem zbyt głupie pytanie to sorki :)

Dodam że posiadam program PCMscan i chcę nabyć Elma 1.4b, tylko nie wiem czy jakieś przejściówki trzeba kupić itd, no i czy warto kupić w ogóle jeśli nic nie odczytam nim.

Obrazek
By markolm at 2012-09-06

Obrazek
By markolm at 2012-09-06
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 6 wrz 2012, 22:35

Złącze pod kierownicą będzie dobre :) To pod maską nie posiada odpowiednich pinów, które pewnie są w tym drugim złączu. Kup ELMa, tylko najlepiej od sprawdzonego sprzedawcy, żebyś nie musiał przerabiać jak Ci się trafi wersja z błędem. Przeróbka nie jest dramatyczna, ale po co komplikować sobie życie? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Marko91 » 7 wrz 2012, 16:05

No właśnie ten Elm vs 1.4B jest po przeróbce. :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez lucas83 » 7 wrz 2012, 21:54

Dodam, że poprawka dotyczy tylko jednego protokołu (J1850PWM) używanego też m.in. w niektórych Fordach. Pozostałe protokoły działają, więc w nowszych autach nie trzeba nic poprawiać i nawet jeśli trafimy na wersję z błędem, która nie zadziała nam z Mazdą/Fordem, to będzie ona chodzić poprawnie w autach, gdzie używany jest inny protokół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maniek070 » 2 lut 2013, 15:10

Jaki jest dobry program aby odczytać jak najwięcej parametrów? mam przejściówke obd1 na obd2, łącze się PCMSCAN ale niewiele się można z niego dowiedzieć
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 15:31

Tak z ciekawości – co chciałbyś więcej odczytać?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 2 lut 2013, 19:49

np. czujniki temperatury, o ile się da, chyba że w tym programie jest możliwość a ja o tym jeszcze nie wiem;]
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 21:32

Temperaturę silnika i powietrza zasysanego raczej chyba powinieneś mieć możliwość odczytania.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 2 lut 2013, 21:51

Powietrza zasysanego i cieczy chłodzacej, tyle co mi się udało odczytać, a ciekawy jestem czy są jakieś inne dobre programy co by mi pokazały więcej, bo mam problemy z odpalaniem na zimnym silniku, i ciekawy jestem czy jeśli było by to od IAC to czy dało by się to jakoś zdiagnozować, bo niestety nie jest to tania część żeby w ciemno wymieniać. Błędów niby nie ma, jak odpiąłem IAC to błąd się pokazał, ale jak np odpiąłem kabel pod siedzeniem to poduszki mrugały, ale program błędu nie wykrył...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 2 lut 2013, 23:17

ELM'em zdiagnozujesz silnik i ew. skrzynię aut. bo to w jednym sterowniku jest.
U mnie w X9 SRS, ABS, klima czy tempomat juz są na 99% poza obsługą OBD2 wiec nic nie mogę sprawdzić.
Obawiam się, że w twojej GF'ce będzie podobnie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maniek070 » 3 lut 2013, 10:50

No dobra, sondy ABS i coś tam jeszcze to już wyczytałem że raczej nie zdiagnozuje, a szkoda. Ale diagnozując silnik co powinienem zobaczyć? Może widzę a o tym nie wiem;]
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 19:47
Posty: 63
Skąd: Kraków
Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lut 2013, 11:30

Na pewno zobaczysz ilość powietrza na dolocie, kąt zapłonu, obroty silnika, pracę sondy lambda, otwarcie przepustnicy, szybkość pojazdu, pracę układu wtryskowego (korekty czasów wtrysku) itd.
Teraz patrząc na te parametry sam określ czy są to poprawne wartości czy też nie.
Przykładowo silnik w pełni nagrzany a w programie pokaże temperaturę np. +10'C
Sterownik silnika będzie sterował układem wtryskowym jakby silnik miał faktycznie taka temperaturę.
I tak samo jest z innymi czujnikami.
Tak wiec do takiej diagnostyki trzeba mieć trochę doświadczenia a nie tylko bezmyślnie kasować błędy.
Każdy błąd ma swoją przyczynę wiec eliminujmy przyczyny a nie już skutki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6