Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Marek 161BD081 » 31 lip 2016, 21:14

Zbyniek6 napisał(a):Za pomocą ELMa nawet w standardowym 16 pinowym gnieździe obd2 mogłem odczytać błędy tylko z silnika.....

Skrzynię automatyczną też odczytałbyś bo to w sterowniku silnika jest.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez karolck23 » 25 wrz 2016, 20:36

Cześć :)
Czy komuś udało się podłączyć w 626 GF (2001) przez OBD2 modułem ELM327? Posiadam to złącze ale niestety nie udało mi się połączyć, natomiast przez gniazdo diagnostyczne znajdujące się pod maską wszystko działa ok.
Testowałem na pożyczonym interfejsie takim jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek
Ktoś wcześniej pisał o diagnoznowaniu ABS. U mnie używając FORSCANa coś wtedy pokazało bo akurat miałem problem z czujnikiem ABS w tylnym kole. Screeny w załączniku.

Chciałem również spytać czy ktoś z was testował może tańsze interfejsy ELM 327? Np. taki: Obrazek
I czy mógłby coś więcej napisać :)
Załączniki
Przechwytywanie5.PNG
Przechwytywanie2.PNG
Początkujący
 
Od: 11 lip 2011, 14:52
Posty: 5
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 626 GF DiTD 110KM

Postprzez kacper1983 » 27 gru 2016, 09:58

Witam mam mazde jak w opisie szare gniazdo pod maską i brak obd2 pod kierownicą. Zamiast kupować przejściówki na obd2 porostu wyciołem gniazdo obd2 z Forda na szrocie i wpiołem się w kable od orginalnego gniazda pod maską, Elm łączy się tylko z silnikiem bo podłączyłem tylko bus i zasilanie. Nie mam odczytów z sondy lambda przez Elm czy to normalne? Czy doczyt parametrów lambda jest na którymś z pinow gniazda pod maską?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2016, 09:37
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Henstedt Ulzburg Niemcy (koło Hamburga)
Auto: 626 gf 1.8 90km 1999r

Postprzez Marek 161BD081 » 27 gru 2016, 10:23

Odczyt lambdy powinieneś mieć właśnie via OBD2.
Zapewne sonda do wymiany jest :)

PS. Uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to czasem przydatne.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kacper1983 » 27 gru 2016, 17:39

ForScan z elm327 to bardzo dobre zestawienie, pokazuje chyba wszystkie odczyty parametrów bieżących pracy silnika i robi nawet testy silnika. Dla porównania Tester diagnostyczny autolink al439 nie odczytuje wszystkich parametrów np. sondy lambda, Focom też nie odczytuje wszystkich parametrów. Testowane na 626 gf 1.8 90km 1999r.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2016, 09:37
Posty: 4 (1/0)
Skąd: Henstedt Ulzburg Niemcy (koło Hamburga)
Auto: 626 gf 1.8 90km 1999r

Postprzez dansomi » 9 sty 2017, 23:54

karolck23 napisał(a):Chciałem również spytać czy ktoś z was testował może tańsze interfejsy ELM 327? Np. taki: Obrazek
I czy mógłby coś więcej napisać :)


Dzisiaj właśnie dotarł do mnie identyczny interfejs z aliexpress(chyba 20zł kosztował), co najważniejsze – wersja 1.5 i taką ponoć trzeba szukać do naszych mazd bo nowsze nie obsługują naszego protokołu.

Podłączyłem go na 5min na szybko przez kabelki do złącza pod maską i działa z Forscanem ;) odczytywał parametry, błędy, jednak tylko 5 min go używałem bo zimno, zamówiłem przejściówkę z alledrogo za 25.50 z paczkomatem(patrzyłem na schemat kabla i jest tak samo jak podpięcie kabelkami) i wtedy wezmę się za testy z androidem i laptopem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez piter090 » 5 kwi 2017, 09:14

dansomi napisał(a):
karolck23 napisał(a):Chciałem również spytać czy ktoś z was testował może tańsze interfejsy ELM 327? Np. taki: Obrazek
I czy mógłby coś więcej napisać :)


Dzisiaj właśnie dotarł do mnie identyczny interfejs z aliexpress(chyba 20zł kosztował), co najważniejsze – wersja 1.5 i taką ponoć trzeba szukać do naszych mazd bo nowsze nie obsługują naszego protokołu.

Podłączyłem go na 5min na szybko przez kabelki do złącza pod maską i działa z Forscanem ;) odczytywał parametry, błędy, jednak tylko 5 min go używałem bo zimno, zamówiłem przejściówkę z alledrogo za 25.50 z paczkomatem(patrzyłem na schemat kabla i jest tak samo jak podpięcie kabelkami) i wtedy wezmę się za testy z androidem i laptopem ;)


Mógł byś podzielić się linkiem z której aukcji kupiłeś tą przejściówkę? Działa? I czy przez ELM327 moge podglądać korekty paliwowe w mazdzie?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2017, 09:09
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GF 115KM
1998r LPG

Postprzez dansomi » 5 kwi 2017, 09:53

Chinczyk zamnkal sklep, po prostu szukaj elma ktory wyglada tak jak na zdj i w opisie ma ze to wersja v1.5, u mnie chyba pisało hardware v1.5 a firmware v2.1. Działać działa, odczytuje, kasuje błędy, podgląd parametrów na bieżąco jest, więcej nie sprawdzałem bo nie potrzebowałem, chodź podejrzewam że wszystko zależy od programu którego używamy. Sprawdzany na 2 mazdach i uzywam przejsciowki od viakena z allegro z mazdowskiego gniazda na obd2 i podczas jazdy moge miec podlaczone, wszystko hula :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2016, 08:43
Posty: 213 (0/5)
Skąd: KN/DW
Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW

Postprzez piter090 » 5 kwi 2017, 14:49

Dzięki, więc trzeba zamówić i sie pobawić :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2017, 09:09
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GF 115KM
1998r LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6