Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Wodzu » 17 wrz 2010, 19:39

Panowie chcę trochę uporządkować pewien temat ze złączem, proszę o odpowiedzi na pytania.
Mam piny w OBD-I FEN, MEN, TEN i chciałbym podłączyć auto do kompa poprzez ELM, żeby mieć wgląd real time.
1. Czy wystarczy przejściówka z OBD-OBD2 z linku?
http://allegro.pl/adapter-z-obd2-na-wtyk-toyota-nissan-mazda-honda-i1231908306.html
2. Plus interfejs z programem
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-euroscan-2010-usb-elm327-v1-4a-i1217989162.html
Pozdrawiam
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez SG-Jaro » 17 wrz 2010, 23:11

To co pokazałeś w linkach to jest do obd2. Z obd1 wydaje mi się, że nie da rady. Trochę się zagłębiłem w temat elm327 i o możliwości podpięcia do obd1 nikt nie wspominał.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2010, 07:51

Wodzu – interface jak najbardziej powinien pasować bo jednak wydaje mi się, ze powinieneś mieć na pokładzie OBD2 nawet jeśli nie ma tam 16-pinowego złącza pod kierownicą.
Sam używam podobnego interface'a ale w wykonaniu z BT
A te przejściówki to osobiście darowałbym sobie.

Poczytaj tutaj:
viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej 10-ty post od góry, który napisał kol. rumunn95
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lord » 22 wrz 2010, 05:14

To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego – zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)?

Z góry dziękuję za radę. Muszę odwiedzić serwis, bo autko stoi na parkingu i nie ani mu się śni odpalić, więc może cokolwiek zdiagnozowałbym sam na początek – może wyskoczy jakiś błąd. To urządzenie to praktycznie koszt podpięcia pod komputer w warsztacie.
Opis mojej usterki (Kręci rozrusznik, ale nie odpala) tu: Problem z odpalaniem

Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy będzie dało się odczytać wszystkie błędy tym urządzeniem z takiego "ubogiego" gniazda diagnostycznego jak w przypadku pełnego ODB lub ODB II (sam już nie wiem jakie mam – za dużo rozbieżnych informacji naczytałem się).
A jeśli nie będzie dało się to czego dokładnie muszę szukać (może być nawet model czy jakaś aukcja, żebym wiedział o co chodzi).
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 22 wrz 2010, 07:26

Lord napisał(a):To jeśli orientujesz się w tych sprawach to może doradzisz mi. Czy ten zestaw (urządzenie podłączane do komputera przez USB + przejściówka do mazdy) będą pasowały do takiego nietypowego – zubożonego w niektóre piny gniazda jak u mnie (jest w moim poście na poprzedniej stronie niniejszego wątku)? ....

Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=125&t=36848
A dokładniej posty kol. rumun95
Niestety nie dam Ci gwarancji, że będzie to działać u Ciebie, gdyż nie miałem okazji przetestować tego podłączenia z powodu braku takowej Mazdy
A takich interfejsów jest dosyć "mnogo" na allegro (np. ELM327)
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lord » 22 wrz 2010, 16:01

Czytałem, ale zdziwiło mnie, że inne piny są niepotrzebne dla testera (urządzenia diagnostycznego).
Jeśli wszystko wygląda na pierwszy rzut tak różowo to na dniach albo jak trochę podreperuję budżet zainteresuje się zakupem.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Radex » 14 gru 2010, 15:08

który z tych wynalazków najlepiej kupić?
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... gory=28413
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 14 gru 2010, 18:08

http://allegro.pl/interfejs-napraw-toyo ... 01361.html
ja mam np taki i smiga podlaczam na ostro kabelkami
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Radex » 14 gru 2010, 19:12

czyli generalnie wystarczy najtanszy kabelek, a te drozsze roznia sie tylko dostarczanym w zestawie programem na cd?
kaj taki program zdobyć i który najlepszy bo widziałem ze są różne :)
widzialem ze dostepny jest takze interfejs elm 327 v1.4, czym sie rozni od 1.3?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 14 gru 2010, 21:27

to co sprzedaja na cd to demowki progsow lub ogolnodostepne na necie a dobry program looknij na pw
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez petek » 15 gru 2010, 18:44

rumunn95 napisał:
to co sprzedaja na cd to demowki progsow lub ogolnodostepne na necie a dobry program looknij na pw


Kolego możesz i mi podesłać nazwę tego dobrego programiku :D Dziękować z góry
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez Radex » 16 gru 2010, 14:55

petek, program to ScanXL
http://www.palmerperformance.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez rumunn95 » 16 gru 2010, 17:21

radex <bicz> :D :D witaminke znajdziesz u wujka gogla
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Radex » 16 gru 2010, 17:35

no co? :D przeca podałem ino nazwę i stronę producenta :P
a witaminy dobra rzecz ;) <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez petek » 16 gru 2010, 18:03

Podzękował.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez pawko09 » 29 gru 2010, 20:59

Witam!
Wiem, że temat dosyć stary ale jestem posiadaczem tego nieszczęsnego gniazda, który nie ma tych pinów TEN-GND. Kolega rumunn95 wysłał zdjecie pokazowe takiego właśnie gniazda gdzie opisał (BUS-, BUS+ i jakieś GND – VCC). Proszę o podpowiedź, czy po zmostkowaniu tych dwóch ostatnich wejdę w stan serwisowy ?
Pzdr!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 13:25
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez rumunn95 » 29 gru 2010, 22:02

raczej puscisz z dymem ;) bus- i bus+ to transmisja danych a gnd to masa a vcc +12volt ty chcesz wumrugac w obd2 bledy kompa czy abs? bo raczej w tym pierwszym bez fejsa nic nie zdzialasz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez pawko09 » 29 gru 2010, 23:05

Chodzi o to, że coś powaliły się obroty. Rano na ssaniu wyje i jak wyciskam sprzęgło obroty podnoszą się wyżej. Ostatnio zaślepiłem zawór EGR bo coś poszarpywał na drugim biegu podczas przyspieszania – kable świece nowe. Kiedyś już miałem takie przygody ale okazało sie że padła uszczelka pod kolektorem ssącym. Według mnie zaślepienie EGR-a nie powinno mieć tu żadnego wpływu – już sam nie wiem. Tak sobie pomyślałem że może zacznę ustawianie w trybie serwisowym bo nigdy jeszcze tak nie próbowałem – stąd moje zapytanie o to gniazdo.
dzięki za podpowiedź !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2008, 13:25
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez petek » 23 mar 2011, 18:01

Odświeżę trochę temat ponieważ miałem zamiar już kupić fejsik i przejściówkę z aukcji:
1. http://allegro.pl/show_item.php?item=150482532

oraz

2. http://allegro.pl/show_item.php?item=1504825321

ale kolega z obsługi klienta poinformował mnie że nie ma to sensu bo takowa konfiguracja nie będzie działa z moim autem. Jeżeli mieszka ktoś w Warmińsko-Mazurskim (okolice Pisza, bliższe lub dalsze) i posiada takowe urządzenia, a i jest super fajny do tego :D to z chęcią bym to przetestował.

Moim problemem są bardzo niskie obroty, które niestety utrzymują się po czyszczeniu przepustnicy i tak sobie pomyślałem że może po podłączeniu się do kompa wywali jakiś konkretny błąd i będę wiedział co jest nie tak.

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez Krzychu_W » 23 mar 2011, 21:06

Kolego... ja wprawdzie nie jestem z Warmińsko-Mazurskiego ale jednak napiszę. Mam dokładnie tego ELMa od dokładnie tego allegrowicza. Kupowałem od niego kabel VAG i działał bez zarzutu.

Do tego ELMa nie mam przejściówki, ale sam sobie zrobiłem z kabelków <diabełek> No i co?? No i <dupa> , nie działa. Nie bawiłem się dokładnie i nie poświęcałem temu zagadnieniu większej ilości czasu z powodu braku wolnego czasu i z powodu braku garażu... a na dworze to trochę za zimno było <glupek2>

Jak tylko uda mi się coś z tym zagadnieniem wykombinować, to dam znać. A i jak ktoś coś wykombinuje, to chętnie poczytam co i jak działa ;] Bo póki co mam marne przeczucia :|

Pozdro.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 15:10
Posty: 36
Skąd: Legionowo k/Warszawy
Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6