Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM
Gratuluje działającego silnika
Czy o czymś nie zapomniałeś Bo pewnie wielu z nas, nie może się doczekać jakiegoś obrazka, oraz w miarę możliwości kosztów.
To tak jak by znów fabryka produkowała te silniki
Życzę długich prostych i wielu kilometrów bez zaglądania do motoru.
Czy o czymś nie zapomniałeś Bo pewnie wielu z nas, nie może się doczekać jakiegoś obrazka, oraz w miarę możliwości kosztów.
To tak jak by znów fabryka produkowała te silniki
Życzę długich prostych i wielu kilometrów bez zaglądania do motoru.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Jutro zrobię parę fotek i jakiś filmik nakręcę jak ten silnik chodzi, dzisiaj nie zdążyłem bo zaraz po odebraniu Mazdy musiałem wyjechać, a jak wróciłem to już ciemno było.
A co do kosztów to mam je zrobić w stylu:
części tyle:
robocizna tyle:
maszynownia tyle:
czy raczej tak na maksa szczegółowo ile poszczególna część ?
A co do kosztów to mam je zrobić w stylu:
części tyle:
robocizna tyle:
maszynownia tyle:
czy raczej tak na maksa szczegółowo ile poszczególna część ?
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
Floyd napisał(a):czy raczej tak na maksa szczegółowo ile poszczególna część ?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
FINITO
poniżej filmik
http://vimeo.com/38932747
koszty:
Maszynownia:
1. Szlifowanie bloku 243zł
2. Mycie korbowodów 32zł
3. Szlif wału korbowego 215zł
4. Kątowani korbowodów 35zł
5. Planowanie płaszcza bloku 120zł
6. Mycie bloku 40zł
7. Regeneracja łóż głównych 285zł
8. Weryfikacja korbowodów 58 złoty
9. Montaż tłoków-korbowodów na gorąco 112zł
10. Złożenie układu korbowo tłokowego 210 zł
Prace dotyczące głowicy:
1. Polerowanie wałków rozrządu 94 zł
2. Planowanie płaszcza głowicy 63 zł
3. Regeneracja gniazd zaworowych 250 zł
4. Wymiana uszczelniaczy 45 zł
5. Docieranie zaworów 160 zł
6. Montaż zaworów 45 zł
7. Regulacja luzów zaworowych 150 zł
8. Sprawdzenie szczelności głowicy 65 zł
9. Mycie i czyszczenie głowicy 45zł
części:
panewki główne: 85 zł
panewki korbowodów 70 zł
tłoki 250 zł
pierścienie 130 zł
uszczelka pokrywy z nowymi tulejkami 80 zł (Reinz)
uszczelka głowicy 130 zł
uszczelki kolektorów 50zł
simeringi wałków rozrządu 11 zł
simeringi wału 24 zł
uszczelnicze zaworowe 40 zł
kompletny rozrząd z rolkami i pompą wody 398 zł
komplet 16 zaworów 376 zł
Złożenie wszystkiego do kupy, ustawienie, włożenie silnika do auta, zalanie wszystkimi płynami, regulacja, wymiana oleju w skrzyni biegów 1500 zł
do tego oleje, świece, jeżdżenie tu i tam i inne duperele i wyjdzie razem prawie 6 klocków
Polecam Krzysztof Ibisz
idę sobie zrobić chleb ze smalcem
poniżej filmik
http://vimeo.com/38932747
koszty:
Maszynownia:
1. Szlifowanie bloku 243zł
2. Mycie korbowodów 32zł
3. Szlif wału korbowego 215zł
4. Kątowani korbowodów 35zł
5. Planowanie płaszcza bloku 120zł
6. Mycie bloku 40zł
7. Regeneracja łóż głównych 285zł
8. Weryfikacja korbowodów 58 złoty
9. Montaż tłoków-korbowodów na gorąco 112zł
10. Złożenie układu korbowo tłokowego 210 zł
Prace dotyczące głowicy:
1. Polerowanie wałków rozrządu 94 zł
2. Planowanie płaszcza głowicy 63 zł
3. Regeneracja gniazd zaworowych 250 zł
4. Wymiana uszczelniaczy 45 zł
5. Docieranie zaworów 160 zł
6. Montaż zaworów 45 zł
7. Regulacja luzów zaworowych 150 zł
8. Sprawdzenie szczelności głowicy 65 zł
9. Mycie i czyszczenie głowicy 45zł
części:
panewki główne: 85 zł
panewki korbowodów 70 zł
tłoki 250 zł
pierścienie 130 zł
uszczelka pokrywy z nowymi tulejkami 80 zł (Reinz)
uszczelka głowicy 130 zł
uszczelki kolektorów 50zł
simeringi wałków rozrządu 11 zł
simeringi wału 24 zł
uszczelnicze zaworowe 40 zł
kompletny rozrząd z rolkami i pompą wody 398 zł
komplet 16 zaworów 376 zł
Złożenie wszystkiego do kupy, ustawienie, włożenie silnika do auta, zalanie wszystkimi płynami, regulacja, wymiana oleju w skrzyni biegów 1500 zł
do tego oleje, świece, jeżdżenie tu i tam i inne duperele i wyjdzie razem prawie 6 klocków
Polecam Krzysztof Ibisz
idę sobie zrobić chleb ze smalcem
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
druga fure bys za to kupil
i pomyslec ze swap to jakies 1500-2500 pln juz z robota i wymiana co bardziej newralgicznych podzespołów
i pomyslec ze swap to jakies 1500-2500 pln juz z robota i wymiana co bardziej newralgicznych podzespołów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Floyd napisał(a):Może zostawmy już temat, co lepsze swap czy remont.
Wcześniej każdy przedstawił swoje argumenty.
Drugi raz nie chce mi się tego samego pisać.
floyd ja nie neguje zasadności twojego remontu – podejrzewam ze gdyby moj silnik nei byl w tak fatalnym stanie i gdybym mial za duzo $$$ to bym zamiast swapowac remontował .. ale silnik byl kaplica a z $$$ musiałem sie szczypac (nic sie od tej pory w tym temacie nie zmieniło )... no i czas m,nie gonil – swap to niecałe 5 dni zabawy wraz z transportem... a remont sie ciągnie czasami i ponad miesiąc
jedynie koszt sumaryczny przeszedł moje największe przypuszczenia – szacowałem że wyjdzie ci max 4500 i to juz z wychuchaniem i lodzikiem
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Gdyby nie moje niektóre fanaberie to by wyszło może i ze 2 klocki taniej.
Ale rozłożyło mi się to w czasie, więc jakoś mocno tego nie odczułem.
Mam zamiar 4 latka nią pojeździć
zresztą nie ukrywam, że też liczyłęm że wyjdzie taniej...ale to jest tak...
jak już robię "to" hmmm to może warto zrobić jeszcze "to"
albo jak już robię " to" to może lepiej kupić nówkę część
i tak 80 zł "tu" 100 zł "tam" ziarnko do ziarnka i się uzbierało
Ale rozłożyło mi się to w czasie, więc jakoś mocno tego nie odczułem.
Mam zamiar 4 latka nią pojeździć
zresztą nie ukrywam, że też liczyłęm że wyjdzie taniej...ale to jest tak...
jak już robię "to" hmmm to może warto zrobić jeszcze "to"
albo jak już robię " to" to może lepiej kupić nówkę część
i tak 80 zł "tu" 100 zł "tam" ziarnko do ziarnka i się uzbierało
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
maxim_wawa napisał(a):floyd ja nie neguje zasadności twojego remontu – podejrzewam ze gdyby moj silnik nei byl w tak fatalnym stanie i gdybym mial za duzo $$$ to bym zamiast swapowac remontował .. ale silnik byl kaplica a z $$$ musiałem sie szczypac (nic sie od tej pory w tym temacie nie zmieniło )... no i czas m,nie gonil – swap to niecałe 5 dni zabawy wraz z transportem... a remont sie ciągnie czasami i ponad miesiąc
Reasumując – remont powinien wyglądać właśnie tak, lub prawie – można pominąć fanaberie;) – jak to wykonał kolega Floyd – tu szacun:)
Jeżeli ktoś nie ma czasu i $$$ to jedynie swap. Koszty jak napisał maxim – kilka razy mniejsze od remontu.
U mnie było troszkę krócej niż pięć dni.
szerokości
grzech
grzech
Jeszcze zrób film z kabiny: co się dzieje z obrotami po odpaleniu samochodu zimnego i jak się zachowują na rozgrzanym silniku A tak poza tym to szczere gratulacje za serce i wkład włożony w remont samochodu
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
ok postaram się zrobić
ale na zimnym silniku jak odpalam po nocy to jest tak:
silnik wchodzi na równo 2000 obr/min
następnie w ciągu 6 sekund obroty spadają do 1500 obr/min
po kolejnych 10 sekundach są już na poziomie 1100 obr/min
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min
ale na zimnym silniku jak odpalam po nocy to jest tak:
silnik wchodzi na równo 2000 obr/min
następnie w ciągu 6 sekund obroty spadają do 1500 obr/min
po kolejnych 10 sekundach są już na poziomie 1100 obr/min
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
Floyd napisał(a):
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min
To za dużo, powinno być 750.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a):Floyd napisał(a):
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min
To za dużo, powinno być 750.
zgadzam się – wygląda na niewyregulowany IAC albo przepustnice ewentualnie coś gdzieś łapie powietrze lewe
po odpaleniu powinien skoczyć na jakieś 1500 , spaść do ok 1000/1100 i zaraz zejść na 750
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Ja wszystkie części (z wyjątkiem panewek oporowych, i kilku płytek regulacyjnych) kupowałem sam, walcząc jak lew o rabaty.
Chciałem z tego miejsca polecić firmę Japanmoto
miła obsługa, dobre ceny i prawie wszystko mieli od ręki
Chciałem z tego miejsca polecić firmę Japanmoto
miła obsługa, dobre ceny i prawie wszystko mieli od ręki
- Od: 19 gru 2010, 16:50
- Posty: 111
- Skąd: Zachodnia Polska
- Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'
a ja zamykam... na chwilke... az ochloniecie...
Edit:
juz otwarty i prosze trzymac sie tematu...
Edit:
juz otwarty i prosze trzymac sie tematu...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: mason-mumia i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6