Kapitalny remont silnika Mazda 626 GF 1999, 2.0 DOHC 116 KM

Postprzez Gregory » 20 mar 2012, 23:05

Gratuluje działającego silnika :D
Czy o czymś nie zapomniałeś ?? Bo pewnie wielu z nas, nie może się doczekać jakiegoś obrazka, oraz w miarę możliwości kosztów.
To tak jak by znów fabryka produkowała te silniki :)
Życzę długich prostych i wielu kilometrów bez zaglądania do motoru.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Floyd » 20 mar 2012, 23:29

Jutro zrobię parę fotek i jakiś filmik nakręcę jak ten silnik chodzi, dzisiaj nie zdążyłem bo zaraz po odebraniu Mazdy musiałem wyjechać, a jak wróciłem to już ciemno było.

A co do kosztów to mam je zrobić w stylu:

części tyle:
robocizna tyle:
maszynownia tyle:

czy raczej tak na maksa szczegółowo ile poszczególna część ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez Wojtek » 20 mar 2012, 23:44

Floyd napisał(a):czy raczej tak na maksa szczegółowo ile poszczególna część ?

<ok>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Floyd » 21 mar 2012, 20:42

FINITO

poniżej filmik

http://vimeo.com/38932747

koszty:

Maszynownia:

1. Szlifowanie bloku 243zł
2. Mycie korbowodów 32zł
3. Szlif wału korbowego 215zł
4. Kątowani korbowodów 35zł
5. Planowanie płaszcza bloku 120zł
6. Mycie bloku 40zł
7. Regeneracja łóż głównych 285zł
8. Weryfikacja korbowodów 58 złoty
9. Montaż tłoków-korbowodów na gorąco 112zł
10. Złożenie układu korbowo tłokowego 210 zł


Prace dotyczące głowicy:

1. Polerowanie wałków rozrządu 94 zł
2. Planowanie płaszcza głowicy 63 zł
3. Regeneracja gniazd zaworowych 250 zł
4. Wymiana uszczelniaczy 45 zł
5. Docieranie zaworów 160 zł
6. Montaż zaworów 45 zł
7. Regulacja luzów zaworowych 150 zł
8. Sprawdzenie szczelności głowicy 65 zł
9. Mycie i czyszczenie głowicy 45zł

części:
panewki główne: 85 zł
panewki korbowodów 70 zł
tłoki 250 zł
pierścienie 130 zł
uszczelka pokrywy z nowymi tulejkami 80 zł (Reinz)
uszczelka głowicy 130 zł
uszczelki kolektorów 50zł
simeringi wałków rozrządu 11 zł
simeringi wału 24 zł
uszczelnicze zaworowe 40 zł
kompletny rozrząd z rolkami i pompą wody 398 zł
komplet 16 zaworów 376 zł

Złożenie wszystkiego do kupy, ustawienie, włożenie silnika do auta, zalanie wszystkimi płynami, regulacja, wymiana oleju w skrzyni biegów 1500 zł

do tego oleje, świece, jeżdżenie tu i tam i inne duperele i wyjdzie razem prawie 6 klocków :P

Polecam Krzysztof Ibisz

idę sobie zrobić chleb ze smalcem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez maxim_wawa » 21 mar 2012, 20:45

druga fure bys za to kupil :)

i pomyslec ze swap to jakies 1500-2500 pln juz z robota i wymiana co bardziej newralgicznych podzespołów
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Floyd » 21 mar 2012, 20:51

Może zostawmy już temat, co lepsze swap czy remont.
Wcześniej każdy przedstawił swoje argumenty.
Drugi raz nie chce mi się tego samego pisać.
<oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez maxim_wawa » 21 mar 2012, 20:56

Floyd napisał(a):Może zostawmy już temat, co lepsze swap czy remont.
Wcześniej każdy przedstawił swoje argumenty.
Drugi raz nie chce mi się tego samego pisać.
<oczko>


floyd ja nie neguje zasadności twojego remontu – podejrzewam ze gdyby moj silnik nei byl w tak fatalnym stanie i gdybym mial za duzo $$$ to bym zamiast swapowac remontował .. ale silnik byl kaplica a z $$$ musiałem sie szczypac (nic sie od tej pory w tym temacie nie zmieniło :) )... no i czas m,nie gonil – swap to niecałe 5 dni zabawy wraz z transportem... a remont sie ciągnie czasami i ponad miesiąc

jedynie koszt sumaryczny przeszedł moje największe przypuszczenia – szacowałem że wyjdzie ci max 4500 i to juz z wychuchaniem i lodzikiem :D
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Floyd » 21 mar 2012, 21:15

Gdyby nie moje niektóre fanaberie to by wyszło może i ze 2 klocki taniej.
Ale rozłożyło mi się to w czasie, więc jakoś mocno tego nie odczułem.

Mam zamiar 4 latka nią pojeździć

zresztą nie ukrywam, że też liczyłęm że wyjdzie taniej...ale to jest tak...

jak już robię "to" hmmm to może warto zrobić jeszcze "to"
albo jak już robię " to" to może lepiej kupić nówkę część

i tak 80 zł "tu" 100 zł "tam" ziarnko do ziarnka i się uzbierało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez VeryCoolMan » 21 mar 2012, 22:59

Floyd napisał(a):razem prawie 6 klocków :P

Szacunek :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez grzech_z » 22 mar 2012, 09:41

maxim_wawa napisał(a):floyd ja nie neguje zasadności twojego remontu – podejrzewam ze gdyby moj silnik nei byl w tak fatalnym stanie i gdybym mial za duzo $$$ to bym zamiast swapowac remontował .. ale silnik byl kaplica a z $$$ musiałem sie szczypac (nic sie od tej pory w tym temacie nie zmieniło :) )... no i czas m,nie gonil – swap to niecałe 5 dni zabawy wraz z transportem... a remont sie ciągnie czasami i ponad miesiąc


Reasumując – remont powinien wyglądać właśnie tak, lub prawie – można pominąć fanaberie;) – jak to wykonał kolega Floyd – tu szacun:)
Jeżeli ktoś nie ma czasu i $$$ to jedynie swap. Koszty jak napisał maxim – kilka razy mniejsze od remontu.
U mnie było troszkę krócej niż pięć dni.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 22 mar 2012, 10:51

Jeszcze zrób film z kabiny: co się dzieje z obrotami po odpaleniu samochodu zimnego i jak się zachowują na rozgrzanym silniku :) A tak poza tym to szczere gratulacje za serce i wkład włożony w remont samochodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Floyd » 22 mar 2012, 15:22

ok postaram się zrobić

ale na zimnym silniku jak odpalam po nocy to jest tak:

silnik wchodzi na równo 2000 obr/min
następnie w ciągu 6 sekund obroty spadają do 1500 obr/min
po kolejnych 10 sekundach są już na poziomie 1100 obr/min

kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez tadziomaru1 » 22 mar 2012, 20:35

Floyd napisał(a):
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min

To za dużo, powinno być 750.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez maxim_wawa » 22 mar 2012, 20:46

tadziomaru1 napisał(a):
Floyd napisał(a):
kiedy silnik jest rozgrzany i osiągnie swoją temperaturę pracy to obroty na biegu jałowym są na poziomie 950 obr/ min

To za dużo, powinno być 750.


zgadzam się – wygląda na niewyregulowany IAC albo przepustnice ewentualnie coś gdzieś łapie powietrze lewe

po odpaleniu powinien skoczyć na jakieś 1500 , spaść do ok 1000/1100 i zaraz zejść na 750
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 22 mar 2012, 21:05

Nie sądzę, aby po takim remoncie silnika pojawiło się gdzieś lewe powietrze ;) Prędzej to niewyregulowany IAC/przepustnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Floyd » 23 mar 2012, 01:20

Ja wszystkie części (z wyjątkiem panewek oporowych, i kilku płytek regulacyjnych) kupowałem sam, walcząc jak lew o rabaty.

Chciałem z tego miejsca polecić firmę Japanmoto

miła obsługa, dobre ceny i prawie wszystko mieli od ręki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez Wojtek » 24 mar 2012, 00:47

a ja zamykam... na chwilke... az ochloniecie... <cisza>

Edit:

juz otwarty i prosze trzymac sie tematu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Radex » 26 mar 2012, 11:57

tak dla potwierdzenia Panowie. kolejność odkręcania śrub pokrywy jest ta?
Obrazek
a dokręcanie oczywiście w odwrotnej kolejności.

siła dokręcania = 6.9 – 9.8 Nm ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Areksko » 26 mar 2012, 22:18

Dokładnie TAK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Radex » 26 mar 2012, 23:12

a nie lepiej dokręcać w kolejności np.: 1, 5, 10, 4, 9, 2, 7, 6, 11, 3, 8
czyli od środka do zewnątrz... ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mason-mumia i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6