Stuk podczas skrętu kierownicą (nie przeguby)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tomcio » 4 gru 2011, 20:02

Witam;
podczas skrętu kierownicą (na postoju, w obie strony) słychać stuk z okolic filtra powietrza. Co to może być według Was, drodzy Mazdomaniacy??? Zastanawiam się czy to coś poważnego zanim kupię ten egzemplarz (hatchback, 2000r, 2.0 benzyna).

Pozdrawiam:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 25 paź 2011, 07:12
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116KM 99r. lift

Postprzez rafal700 » 4 gru 2011, 22:15

to już trzeci problem na forum i też nie rozwiązany :/ ciekawe czy tak ma być .... <nie powiem>
 
Posty: 323
Od: 3 paź 2010, 17:39
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Tomcio » 4 gru 2011, 22:19

Hmmm, no to szkoda, że nikt nie wie. Trudno, popytam jeszcze mechaników – może oni coś będą wiedzieć (chociaż z nimi to różnie bywa;) )
Żeby to dochodziło z kół itp, to rozumiem, ale z okolic filtra powietrza???

Piszcie jeśli coś podejrzewacie:)
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 25 paź 2011, 07:12
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116KM 99r. lift

Postprzez rafal700 » 4 gru 2011, 22:22

jak otworzysz filter powietrza to ten stuk będzie większy :) to będzie coś nie związanego ze wspomaganiem :) w aucie w pracy czyli w skodzie tez jest to samo
 
Posty: 323
Od: 3 paź 2010, 17:39
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Madziek » 4 gru 2011, 22:32

Może to być górne łożysko kolumny macpersona (amorka). Zaczynają się pewnie sypać kulki i jest do wymiany.
U mnie mam podobnie tylko nie tak zaawansowany stopień. Stuka tylko jak kręcę kierownicą jak mam podniesione auto z przodu z lewej strony.
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
 
Posty: 69
Od: 20 mar 2009, 21:24
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Tomcio » 4 gru 2011, 22:33

rafal700 napisał(a):jak otworzysz filter powietrza to ten stuk będzie większy :) to będzie coś nie związanego ze wspomaganiem :) w aucie w pracy czyli w skodzie tez jest to samo


Próbowaliście coś z tym zrobić??? Czy nie da rady?!
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 25 paź 2011, 07:12
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116KM 99r. lift

PostTen post został usunięty przez siegu 6 sty 2012, 21:45.
Powód: Nie piszemy postów pod postem.

Postprzez rafal700 » 4 gru 2011, 22:50

Madziek napisał(a):Może to być górne łożysko kolumny macpersona (amorka). Zaczynają się pewnie sypać kulki i jest do wymiany.
U mnie mam podobnie tylko nie tak zaawansowany stopień. Stuka tylko jak kręcę kierownicą jak mam podniesione auto z przodu z lewej strony.

Ewidentnie stuka z okolicy filtra powietrza. Jak ściągnałem cały dolot powietrza to jest to samo, więc to będzie coś nie tak przed dolotem powietrza. I to jest taki głuchy stuk coś a`la "pierdzenie" przepraszam za wyrażenie ;p
 
Posty: 323
Od: 3 paź 2010, 17:39
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Tomcio » 5 gru 2011, 23:29

Dziś znajomy trochę posłuchał i stwierdził, iż coś nie tak z układem kierowniczym. A mianowicie odgłosy są z maglownicy, może to być za małe ciśnienie z pompy, bo słychać tylko na wolnych obrotach. Gdy przekręcę kierownicę na wyższych – nic nie słychać. Jeszcze co zauważyliśmy: gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy. Co to może być??? Czy pompa wytwarza za małe ciśnienie, czy może coś z zaworkami? Jeśli tak to czy w takim przypadku cała maglownica do wymiany? Czy jest to poważna usterka czy można z tym jeździć?
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 25 paź 2011, 07:12
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116KM 99r. lift

Postprzez Areksko » 1 sty 2012, 10:52

Objawy spadających obrotów po skręceniu kół na maksa są normalne – pompa wspomagania ma wtedy maksymalny wydatek i otwiera się zawór przelewowy – zwrotny – do uruchomienia zaworu potrzeba energii stąd spadek obrotów.
W twoim przypadku stawiałbym na zużyte łożyska kolumn McPersona.
Avatar użytkownika
 
Posty: 167
Od: 14 maja 2010, 18:01
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez Tomcio » 3 sty 2012, 11:54

gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy


Nawet nie skręcę maksymalnie kół a obroty i tak spadają.
Avatar użytkownika
 
Posty: 17
Od: 25 paź 2011, 07:12
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 116KM 99r. lift

Postprzez maxim_wawa » 3 sty 2012, 11:58

Tomcio napisał(a):
gdy kręcę kierownicą na wolnych, obroty delikatnie spadają do momentu pojawienia się dźwięku i zaraz po nim wracają do normy


Nawet nie skręcę maksymalnie kół a obroty i tak spadają.


to zupelnie normalny objaw – wspomaganie bierze naped z silnika a pompa potrzebuje siły wiec silnik dostaje obciazenie jak przy sprzegle

zajmij sie stukiem i tak jak sugeruje kolega przyjrzyj sie albo l;ozyskom kolumn mcphersona albo ktoras koncówka drazka jest juz troche wybita ew krzyzak na maglownicy jest wyrobiony i stuka
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
 
Posty: 762
Od: 5 sie 2008, 15:28
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Mako » 3 sty 2012, 12:12

Mozesz tez sie przy okazji przyjerzec sworzniom w wahaczach u mnie tez te stuki wystepowaly. Najpierw zmienilem prawy stuki ustaly, po roku stuki wrocily i wymienilem lewy. Brak stukow w ogole.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Moderator
 
Posty: 2865
Od: 31 paź 2007, 22:54
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6