Wymiana wkładki zamka w drzwiach kierowcy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jabolewski » 3 paź 2011, 15:52

Witam,
w związku z uszkodzeniem zamka 626 przez złodzieja, chciałbym zdemontować wkładkę zamka od strony kierowcy. Jak to zrobić?

Pacjent to Mazda 626 GW '98 kombi.

P.S Szukałem podobnego tematu, jednak nie znalazłem.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2010, 18:27
Posty: 7

Postprzez tadziomaru1 » 3 paź 2011, 18:33

Ja radzę przejść na system "bez kluczyka". Jak może wiesz, mazda ma podwójne ryglowanie i ma sens zrobienie czegoś takiego. Ja u siebie tak zrobiłem i wtedy złodziej może se wytrychem pogrzebać w... wiadomym, miejscu. <lol>
Robi się to tak: zdejmujesz boczek drzwi, osłonkę foliową, odkręcasz dwie nakrętki na klucz 10-tkę widoczne na klamce (oczywiscie wewnątrz drzwi), odsuwasz czarną osłonę plastikową, zdejmujesz druciane zabezpieczenie z bębenka, odpinasz cięgło blokady zamka i wyjmujesz bębenek. Następnie odpinasz z bębenka kostkę z kablami i gdzieś ją tam wciskasz. Bębenek wyrzucasz daleko i nie patrzysz gdzie leci <rotfl> . Zamiast bębenka kładziesz w klamkę jakąś estetyczną zaślepkę, żeby jakoś wyglądało – wersja budrzetowa, albo kupujesz klamki tylne (najlepiej w kolorze, lub malujesz) i zakładasz zamiast przednich – wersja exclusive :) . W razie czego, jak padnie bateria w pilocie albo się on popsuje, co się ani jedno ani drugie nie zdarza, to otwieramy kluczykiem klapę bagażnika i wchodzimy do auta. Dla złodzieja będzie to utrudnienie i odpuści sobie włam, tym bardziej że po zamknięciu przez podwójne ryglowanie nie można w rzaden sposób otworzyć drzwi, nawet będąc w środku i odblokowując dźwigienkę. Wiedziałeś o tym? Oczywiście podwójne ryglowanie jest dostępne tylko wtedy gdy mamy oryginalny centralny zamek i oryginalny mazdowski pilot. Aby skorzystac z tej funkcji trzeba na pilocie przycisnąć zamykanie, tyle że dwa razy, raz za razem :) .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Riki » 3 paź 2011, 23:44

tadziomaru1 napisał(a):Wiedziałeś o tym? Oczywiście podwójne ryglowanie jest dostępne tylko wtedy gdy mamy oryginalny centralny zamek i oryginalny mazdowski pilot. Aby skorzystac z tej funkcji trzeba na pilocie przycisnąć zamykanie, tyle że dwa razy, raz za razem


Pozwolę sobie dopowiedzieć, że mają to głównie Mazdy z Niemiec i Szwajcarii... moja z NL – niestety nie ma a pomysł przedni :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tadziomaru1 » 4 paź 2011, 21:36

Riki napisał(a):pomysł przedni :|

A dziękować, dziękować... :)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez siegu » 5 paź 2011, 22:32

Riki napisał(a):Pozwolę sobie dopowiedzieć, że mają to głównie Mazdy z Niemiec i Szwajcarii...

Moja jest z Niemiec i nie ma. :(
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez smasherbit » 6 paź 2011, 01:21

Ja bym proponował wymontowąć wkładkę i jeśli obudowa nie jest zniszczona zanieść do ślusarza zamków aby dobrał blaszki wewnetrzne/preciki (nigdy nie rozbierałem wkładki zamka od mazdy). Bedziesz miał i zamek dobry i i bedziesz używał tych samych kluczyków.
A co do pomysłu z zaślepieniem miejsca po wkładce – może to i dobry pomysł ale jestem ciekaw jak otworzyć drzwi po podwójnym ryglowaniu od środka? Bo tapicerke to raczej ciężko bedzie zdjąć z zamkniętymi drzwiami ;)
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lucas83 » 6 paź 2011, 10:25

No ale właśnie o to chodzi w podwójnym ryglowaniu. Żeby uniemożliwić otwarcie drzwi od środka. Nie wiem, co to ma wspólnego ze zdejmowaniem tapicerki. Zresztą nie zawsze trzeba używać podwójnego ryglowania. Ja np. z tego nie korzystam w ogóle. Przy zaślepionym zamku i podwójnym ryglowaniu złodziej będzie musiał zbić szybę i jakoś wgramolić się do środka w celu kradzieży, bo nie otworzy drzwi dźwignią. A to już może zwrócić czyjąś uwagę i będzie na pewno bardziej czasochłonne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez smasherbit » 6 paź 2011, 14:17

No wiadomo do czego służy podwójne ryglowanie tylko co gdy alarm padnie i nie bedzie można otowrzyć drzwi z centralnego. Jak wtedy zamierzasz wymienić zamek/otworzyć drzwi, naprawić tą stłuczoną szybe przy zamknietych drzwiach. Jak zdejmiesz tapicerkę ? <czarodziej>
Zreszta kazdy zrobi jak zechce. <rotfl>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez lucas83 » 6 paź 2011, 15:03

Nie no bez przesady. Powiedzcie sami, czy kiedykolwiek w GF mieliście awarię centralnego zamka? Pomijam wyczerpaną baterię pilota :) Ryzyko uszkodzenia jest bardzo niewielkie, jeśli ktoś tam sobie nie mieszał. Gorzej jak ktoś zgubi pilota albo go uszkodzi. Trzeba się wtedy bardzo pilnować, chyba, że posiada się drugi egzemplarz :)

Jak widać, każde rozwiązanie ma wady i zalety :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez ryszard23 » 24 paź 2011, 17:08

witam,owszem dobra sprawa z tym ryglowaniem podwójnym jak działają piloty bo ja mam jeden pilot i mi padł to musiałem z kluczyka korzystać do momentu jak mi rozwalili wszystkie trzy wkładki nawet tą w tylnej klapie miałem problem poważny gościu przyjechał z pogotowia zamkowego to go zatkało że nie może otworzyć całe szczęście że z tyłu mam szyby otwierane na kolbkę i udało się mi wślizgnąć do środka z kluczykiem po włożeniu do stacyjki przekręceniu do odpalenia zamki zwolniły to jest jedyny ratunek a jak są wszystkie szyby elektrycznie otwierane to tylko kamień w rękę.KOLEDZY może ktoś ma albo wie gdzie dostać pilota orginalnego do mazdy 626 będę wdzięczny za informacje bo na allegro nie mogę doszukać się,pozdrawiam:)
ryszard23
 

Postprzez chudya » 26 paź 2011, 15:17

A słyszałeś Ty o kropkach i przecinkach może?... Po polsku łatwiej byłoby wszystkim czytać.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6