Co was irytuje w waszych gf/gw
W GFie słaby promień skrętu? co jak co Panowie ale bez przesady w takim razie żadna Mazda nie skręca bo w każdej czuję się podobnie przy wykonywaniu tego manewru. W 21 letniej GD przez GF i szóstkę......
P.S
Wspomniany W210 – inna klasa auta, a jeśli chodzi o promień skrętu to W124 bije wszystko na łeb
P.S
Wspomniany W210 – inna klasa auta, a jeśli chodzi o promień skrętu to W124 bije wszystko na łeb
Moim zdaniem promień skrętu mercedes zawdzięcza napędowi na oś tylną, przedniej osi nie ograniczają przeguby, które mają swoje określone granice "złamania" i wysunięcie półosi z dyfra.
Ale żeby nie było OT, to uważam, że GF nie jest taka zła pod względem skrętu. Poza tym nie ma co się czepiać, ani zachwycać. Auto jak auto, wsiadasz, jedziesz, wysiadasz. Zwykłe auto klasy średniej. Marudzić można w klasie wyższej, że czegoś brakuje, a auto kosztowało kupę kasy. Jak dla mnie GF ma za twarde zawieszenie i tyle, no może jeszcze klima za mało wydajna, ale to już może być wina zaworu rozprężnego przy parowniku pod deską, jednak po prostu nie chce mi się tego wyciągać i dłubać. Autem od ok 30kkm jeździ mój brat i jemu to nie przeszkadza. Poza tym, dość spore auto ze sporym bagażnikiem i w miarę bezawaryjne.
Ale żeby nie było OT, to uważam, że GF nie jest taka zła pod względem skrętu. Poza tym nie ma co się czepiać, ani zachwycać. Auto jak auto, wsiadasz, jedziesz, wysiadasz. Zwykłe auto klasy średniej. Marudzić można w klasie wyższej, że czegoś brakuje, a auto kosztowało kupę kasy. Jak dla mnie GF ma za twarde zawieszenie i tyle, no może jeszcze klima za mało wydajna, ale to już może być wina zaworu rozprężnego przy parowniku pod deską, jednak po prostu nie chce mi się tego wyciągać i dłubać. Autem od ok 30kkm jeździ mój brat i jemu to nie przeszkadza. Poza tym, dość spore auto ze sporym bagażnikiem i w miarę bezawaryjne.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Skrzypek_na_dachu napisał(a):klima za mało wydajna
Czy ja wiem? fakt, trochę za słabo "mrozi" ale generalnie w największe upały na 2ce,wew. obieg daje radę. Mówisz, że można to poprawić i masz sprawdzony sposób?
Skrzypek_na_dachu napisał(a):Jak dla mnie GF ma za twarde zawieszenie
Jechałeś 6tka? tam jest jeszcze twardziej....
Jeżeli chodzi o klimę to może być uszkodzony zawór rozprężny przy samym parowniku (nie ma takiego przelotu jak powinien, za mało gazu i za wolno się rozpręża i stąd słabe chłodzenie), trzeba go wymienić i będzie ok. W mojej byłej GF (klima manualna) w największe upały czuję ochłodzenie jak obieg jest zamknięty i wentylator chodzi na 3-4 biegu, więc lipa. Ale z drugiej strony sprawdzałem działanie klimy w innych GF/GW i klima "chłodziła" podobnie. Nie pamiętam jaka była temperatura na wylocie z środkowych kratek, ale oscylowała w okolicach 10 stopni C (obieg zamknięty, 2-gi bieg), więc niby bez tragedii. W ogóle to cały "klimat" w GF, jeśli można to tak określić, mnie nie podchodzi, klima wg mnie słaba, a ogrzewanie daje jak z piecyka typu "koza", w mojej ocenie za mocno, aż czuć gorące powietrze, niemal przypalone.
Pewnie wydziwiam, dlatego zmieniłem auto
Co do M6, to nie miałem okazji jechać, ale skoro ma twardszy zawias od GF to nie żałuję
Pewnie wydziwiam, dlatego zmieniłem auto
Co do M6, to nie miałem okazji jechać, ale skoro ma twardszy zawias od GF to nie żałuję
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
jesli o mnie chodzi to tak :
jak wczesniej pisali panowie rdza na nadkolach
trzeszcace plastiki w srodku, wrecz szlag mnie trafia ale pewnie spowodowane to jest wymiana przedniej szyby gdyz tamta pekla przez jakis kamysk spadajacy z patelni i wymiany komputer wszystko sie rozszczelnilo
slabe a nawet byl powiedzial zadne wyciszenie auta. muzyke slychac tak samo w srodku jak i na zewnatrz i tak wiem ze mozna wygluszyc ale znam auta lepiej wugluszone fabrycznie
brak tempomatu
sporo rys i otarc przez idiotow na parkingach
twardy zawias, wiem ze neist sportowy ale ejst twardy, kazda dziure czuje, nawet najmniejsza
Narazie chyba tyle, jak sobie cos przypomne to dopisze
jak wczesniej pisali panowie rdza na nadkolach
trzeszcace plastiki w srodku, wrecz szlag mnie trafia ale pewnie spowodowane to jest wymiana przedniej szyby gdyz tamta pekla przez jakis kamysk spadajacy z patelni i wymiany komputer wszystko sie rozszczelnilo
slabe a nawet byl powiedzial zadne wyciszenie auta. muzyke slychac tak samo w srodku jak i na zewnatrz i tak wiem ze mozna wygluszyc ale znam auta lepiej wugluszone fabrycznie
brak tempomatu
sporo rys i otarc przez idiotow na parkingach
twardy zawias, wiem ze neist sportowy ale ejst twardy, kazda dziure czuje, nawet najmniejsza
Narazie chyba tyle, jak sobie cos przypomne to dopisze
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
a tak jeszcze wtrące, bo mie się przypomniało pisząc w innym wątku.
Obsługa ręcznego przy opuszczonym podłokietniku. To chyba jakaś pomyłka inżynierów. Chyba jak układali ergonomię wnętrza to zapomnieli że w niektórych modelach GFa będzie podłokietnik i żaden inżynier chyba nie wpadł na próbę obsługi ręcznego gdy opuścił podłokietnik. Masakra jakaś. W żadnym innym aucie się z czymś takim nie spotkałem. No może w Ducacie gdzie ręczny był w ogóle po lewej stronie, choć z czasem muszę powiedzieć że był to in plus, bo przy wysiadaniu i wyskakiwaniu z szoferki zawsze odruchowo go zaciągałem bo było jakoś tak po drodze
Obsługa ręcznego przy opuszczonym podłokietniku. To chyba jakaś pomyłka inżynierów. Chyba jak układali ergonomię wnętrza to zapomnieli że w niektórych modelach GFa będzie podłokietnik i żaden inżynier chyba nie wpadł na próbę obsługi ręcznego gdy opuścił podłokietnik. Masakra jakaś. W żadnym innym aucie się z czymś takim nie spotkałem. No może w Ducacie gdzie ręczny był w ogóle po lewej stronie, choć z czasem muszę powiedzieć że był to in plus, bo przy wysiadaniu i wyskakiwaniu z szoferki zawsze odruchowo go zaciągałem bo było jakoś tak po drodze
Co mi się nie podoba
1. Skrzypienie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy.
2. Brak kontrolki świateł mijania.
3. Krótki pierwszy bieg.
4. Kierownica nie może być wypuszczana głębiej, tylko góra dół
5. Lewarek dla mnie powinien być bliżej przodu samochodu, dwójkę wrzucam jak pajac. Pomaga w jeździe po mieście podniesienie podłokietnika.
6. Brak na drzwiach czerwonych lampek ostrzegawczych
7. Ściąga trochę w prawo (chyba, że mam słabą rękę, czy tam za silną)
8. Chciałem ustawić na zegarku 17.20. Mogę „tylko” 5.20. Jakoś to do mnie nie przemawia. ;p
9. Promień skrętu – jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu
1. Skrzypienie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy.
2. Brak kontrolki świateł mijania.
3. Krótki pierwszy bieg.
4. Kierownica nie może być wypuszczana głębiej, tylko góra dół
5. Lewarek dla mnie powinien być bliżej przodu samochodu, dwójkę wrzucam jak pajac. Pomaga w jeździe po mieście podniesienie podłokietnika.
6. Brak na drzwiach czerwonych lampek ostrzegawczych
7. Ściąga trochę w prawo (chyba, że mam słabą rękę, czy tam za silną)
8. Chciałem ustawić na zegarku 17.20. Mogę „tylko” 5.20. Jakoś to do mnie nie przemawia. ;p
9. Promień skrętu – jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu
- Od: 28 sie 2012, 22:27
- Posty: 26
- Skąd: Ostrów Wlkp. /Warszawa
- Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD, 2000. szczęśliwy jestem.
Fasola napisał(a):Gf ma skręt jeden z lepszych jak nie najlepszy w mazdzie
Wcześniej miałem 323f BG i tam było bez porównania lepiej, ale ok – to przecież mniejsze autko. GF jest pod względem promienia skrętu niestety okropna. Na niemal każdym parkingu człowiek zatrzymuje się jak sierota zajmując więcej miejsca niż wynikałoby to z rozmiarów auta. Oczywiście ideałem dla mnie jest mercedes 123, który robi "wiśta na miejscu", niczym dobry traktor
A gdyby ktoś znał sposób na trzeszczącą klamrę pasów kierowcy, bardzo proszę o podpowiedź, bo te skrzypienia fatalnie znoszę...
Artur
nie wiem czym jezdziliscie itd ale u mnie promien skretu jest zadowalajacy. Niejendym autem zakrecalem w tym samym miejscu kolo domu i tylko mazda mi sie udaje na raz. Na parkingach tez problemu nie mam. Do irytujacych rzeczy moge dodac jescze coraz wieksza ilosc tego na drogach i problem z bebnem, ktory mam od 4 lat i nikt nie potrafi tego poprawnie zdiagnozowac i usunac (sama wymiana bebna nie pomoze)
-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Skwarmi napisał(a):jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu
Riki napisał(a):a jeśli chodzi o promień skrętu to W124 bije wszystko na łeb
te dwa auta.... przy nich każde nie skręca
zgodzę się
Floyd napisał(a):1. dostęp do filtra oleju
kolega mocno przesadza i nie wymieniał chyba filtra PALIWA
Skwarmi napisał(a):1. Skrzypienie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy.
przeczyścić, nasmarować
Skwarmi napisał(a):7. Ściąga trochę w prawo (chyba, że mam słabą rękę, czy tam za silną)
zbieżność i ciśnienie w oponach ok? (chociaż ten typ tak ma zresztą )
Skwarmi napisał(a):9. Promień skrętu – jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu
to robisz tak:
1. wyłączasz tcs
2. wciskasz sprzęgło
3. gazujesz do 4000obr
4. strzelasz ze sprzęgła
5. cieszysz się lepszym promieniem skrętu
co do samego prowadzenia to chyba nie jest tak źle skoro w Rykach w 2011r podczas deszczu pewna GFka objechała w dośc szybkim slalomie "jakieś tam" RX (7 i 8), MPSy (6) oraz gamę Vek 2.0/2.5 włączając.....
Do tematu Panowie .
Jak dla mnie beznadziejna widoczność przy cofaniu w sedanie. Do tej pory (ok. 2 lata) wydaje mu się na parkingach, że prawie najechałem na przeszkodę cofając, a po wyjściu z auta okazuje się, że prawie metr jeszcze luzu. No, może przesadzam, że metr, ale jeszcze sporo można cofnąć.
- Od: 6 cze 2010, 01:30
- Posty: 87
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6