Co was irytuje w waszych gf/gw

Mazda 626 1998–2002

Postprzez Riki » 9 paź 2011, 23:58

W GFie słaby promień skrętu? co jak co Panowie ale bez przesady <lol> w takim razie żadna Mazda nie skręca bo w każdej czuję się podobnie przy wykonywaniu tego manewru. W 21 letniej GD przez GF i szóstkę......

P.S
Wspomniany W210 – inna klasa auta, a jeśli chodzi o promień skrętu to W124 bije wszystko na łeb ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomek626 » 10 paź 2011, 08:53

Promień skrętu w dużej mierze uzależniony jest od wielkości nadkoli. W210 ma chyba silnik położony wzdłużnie, dziki czemu może mieć duże nadkola wchodzące w bagażnik, a tym samym koło bardziej się skręci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 10 paź 2011, 10:01

Moim zdaniem promień skrętu mercedes zawdzięcza napędowi na oś tylną, przedniej osi nie ograniczają przeguby, które mają swoje określone granice "złamania" i wysunięcie półosi z dyfra.
Ale żeby nie było OT, to uważam, że GF nie jest taka zła pod względem skrętu. Poza tym nie ma co się czepiać, ani zachwycać. Auto jak auto, wsiadasz, jedziesz, wysiadasz. Zwykłe auto klasy średniej. Marudzić można w klasie wyższej, że czegoś brakuje, a auto kosztowało kupę kasy. Jak dla mnie GF ma za twarde zawieszenie i tyle, no może jeszcze klima za mało wydajna, ale to już może być wina zaworu rozprężnego przy parowniku pod deską, jednak po prostu nie chce mi się tego wyciągać i dłubać. Autem od ok 30kkm jeździ mój brat i jemu to nie przeszkadza. Poza tym, dość spore auto ze sporym bagażnikiem i w miarę bezawaryjne.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Riki » 10 paź 2011, 10:28

Skrzypek_na_dachu napisał(a):klima za mało wydajna


Czy ja wiem? fakt, trochę za słabo "mrozi" ale generalnie w największe upały na 2ce,wew. obieg daje radę. Mówisz, że można to poprawić i masz sprawdzony sposób?

Skrzypek_na_dachu napisał(a):Jak dla mnie GF ma za twarde zawieszenie


Jechałeś 6tka? tam jest jeszcze twardziej....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 10 paź 2011, 13:08

Jeżeli chodzi o klimę to może być uszkodzony zawór rozprężny przy samym parowniku (nie ma takiego przelotu jak powinien, za mało gazu i za wolno się rozpręża i stąd słabe chłodzenie), trzeba go wymienić i będzie ok. W mojej byłej GF (klima manualna) w największe upały czuję ochłodzenie jak obieg jest zamknięty i wentylator chodzi na 3-4 biegu, więc lipa. Ale z drugiej strony sprawdzałem działanie klimy w innych GF/GW i klima "chłodziła" podobnie. Nie pamiętam jaka była temperatura na wylocie z środkowych kratek, ale oscylowała w okolicach 10 stopni C (obieg zamknięty, 2-gi bieg), więc niby bez tragedii. W ogóle to cały "klimat" w GF, jeśli można to tak określić, mnie nie podchodzi, klima wg mnie słaba, a ogrzewanie daje jak z piecyka typu "koza", w mojej ocenie za mocno, aż czuć gorące powietrze, niemal przypalone.
Pewnie wydziwiam, dlatego zmieniłem auto ;P

Co do M6, to nie miałem okazji jechać, ale skoro ma twardszy zawias od GF to nie żałuję :)
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Mieczyslaw » 10 paź 2011, 14:36

jesli o mnie chodzi to tak :P :
jak wczesniej pisali panowie rdza na nadkolach
trzeszcace plastiki w srodku, wrecz szlag mnie trafia ale pewnie spowodowane to jest wymiana przedniej szyby gdyz tamta pekla przez jakis kamysk spadajacy z patelni i wymiany komputer wszystko sie rozszczelnilo
slabe a nawet byl powiedzial zadne wyciszenie auta. muzyke slychac tak samo w srodku jak i na zewnatrz i tak wiem ze mozna wygluszyc ale znam auta lepiej wugluszone fabrycznie
brak tempomatu :P
sporo rys i otarc przez idiotow na parkingach
twardy zawias, wiem ze neist sportowy ale ejst twardy, kazda dziure czuje, nawet najmniejsza

Narazie chyba tyle, jak sobie cos przypomne to dopisze :)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Waluś » 11 paź 2011, 20:13

a tak jeszcze wtrące, bo mie się przypomniało pisząc w innym wątku.
Obsługa ręcznego przy opuszczonym podłokietniku. To chyba jakaś pomyłka inżynierów. Chyba jak układali ergonomię wnętrza to zapomnieli że w niektórych modelach GFa będzie podłokietnik i żaden inżynier chyba nie wpadł na próbę obsługi ręcznego gdy opuścił podłokietnik. Masakra jakaś. W żadnym innym aucie się z czymś takim nie spotkałem. No może w Ducacie gdzie ręczny był w ogóle po lewej stronie, choć z czasem muszę powiedzieć że był to in plus, bo przy wysiadaniu i wyskakiwaniu z szoferki zawsze odruchowo go zaciągałem bo było jakoś tak po drodze <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Skwarmi » 13 wrz 2012, 16:27

Co mi się nie podoba

1. Skrzypienie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy.
2. Brak kontrolki świateł mijania.
3. Krótki pierwszy bieg.
4. Kierownica nie może być wypuszczana głębiej, tylko góra dół
5. Lewarek dla mnie powinien być bliżej przodu samochodu, dwójkę wrzucam jak pajac. Pomaga w jeździe po mieście podniesienie podłokietnika.
6. Brak na drzwiach czerwonych lampek ostrzegawczych ;)
7. Ściąga trochę w prawo (chyba, że mam słabą rękę, czy tam za silną)
8. Chciałem ustawić na zegarku 17.20. Mogę „tylko” 5.20. Jakoś to do mnie nie przemawia. ;p
9. Promień skrętu – jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2012, 22:27
Posty: 26
Skąd: Ostrów Wlkp. /Warszawa
Auto: Mazda 626 GW 2.0 DiTD, 2000. szczęśliwy jestem.

Postprzez Fasola » 13 wrz 2012, 18:24

Gf ma skręt jeden z lepszych jak nie najlepszy w mazdzie
Fasola
 

Postprzez chudya » 13 wrz 2012, 22:20

Fasola napisał(a):Gf ma skręt jeden z lepszych jak nie najlepszy w mazdzie

Wcześniej miałem 323f BG i tam było bez porównania lepiej, ale ok – to przecież mniejsze autko. GF jest pod względem promienia skrętu niestety okropna. Na niemal każdym parkingu człowiek zatrzymuje się jak sierota zajmując więcej miejsca niż wynikałoby to z rozmiarów auta. Oczywiście ideałem dla mnie jest mercedes 123, który robi "wiśta na miejscu", niczym dobry traktor :)
A gdyby ktoś znał sposób na trzeszczącą klamrę pasów kierowcy, bardzo proszę o podpowiedź, bo te skrzypienia fatalnie znoszę...
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez Mieczyslaw » 13 wrz 2012, 22:28

nie wiem czym jezdziliscie itd ale u mnie promien skretu jest zadowalajacy. Niejendym autem zakrecalem w tym samym miejscu kolo domu i tylko mazda mi sie udaje na raz. Na parkingach tez problemu nie mam. Do irytujacych rzeczy moge dodac jescze coraz wieksza ilosc tego na drogach :( i problem z bebnem, ktory mam od 4 lat i nikt nie potrafi tego poprawnie zdiagnozowac i usunac (sama wymiana bebna nie pomoze)
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Riki » 13 wrz 2012, 23:24

Skwarmi napisał(a):jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu


Riki napisał(a):a jeśli chodzi o promień skrętu to W124 bije wszystko na łeb


te dwa auta.... przy nich każde nie skręca :)

zgodzę się <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Floyd » 14 wrz 2012, 19:26

1. dostęp do filtra oleju
2. brak możliwości podniesienie siedzenia w górę
3. brak zegarka (np. w podsufitce)
4. pojemność kieszeni w drzwiach
5. brak regulacji lędźwiowej części oparcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2010, 16:50
Posty: 111
Skąd: Zachodnia Polska
Auto: Mazda 626 GF dohc 2.0 116KM 99'

Postprzez Radex » 14 wrz 2012, 21:08

Floyd napisał(a):1. dostęp do filtra oleju

kolega mocno przesadza i nie wymieniał chyba filtra PALIWA <czarodziej> <diabełek>

Skwarmi napisał(a):1. Skrzypienie zapięcia pasów bezpieczeństwa kierowcy.

przeczyścić, nasmarować :P

Skwarmi napisał(a):7. Ściąga trochę w prawo (chyba, że mam słabą rękę, czy tam za silną)

zbieżność i ciśnienie w oponach ok? (chociaż ten typ tak ma zresztą :D )

Skwarmi napisał(a):9. Promień skrętu – jeździłem przez 5 lat Mercedesem 123 (beczką) więc duża samochodów będzie miało gorszy promień skrętu

to robisz tak:
1. wyłączasz tcs
2. wciskasz sprzęgło
3. gazujesz do 4000obr
4. strzelasz ze sprzęgła
5. cieszysz się lepszym promieniem skrętu <diabełek> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Fasola » 14 wrz 2012, 22:33

I szukasz przegubow na allegro :)
Fasola
 

Postprzez Riki » 14 wrz 2012, 22:49

co do samego prowadzenia to chyba nie jest tak źle :P skoro w Rykach w 2011r podczas deszczu pewna GFka objechała w dośc szybkim slalomie "jakieś tam" RX (7 i 8), MPSy (6) oraz gamę Vek 2.0/2.5 włączając..... :|
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 14 wrz 2012, 22:52

Fasola napisał(a):I szukasz przegubow na allegro :)

i skrzyni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Radex » 14 wrz 2012, 23:57

kierownik napisał(a):
Fasola napisał(a):I szukasz przegubow na allegro :)

i skrzyni :D

cel uświęca środki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez siegu » 15 wrz 2012, 10:13

Do tematu Panowie ;) .
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Lord » 15 wrz 2012, 20:40

Jak dla mnie beznadziejna widoczność przy cofaniu w sedanie. Do tej pory (ok. 2 lata) wydaje mu się na parkingach, że prawie najechałem na przeszkodę cofając, a po wyjściu z auta okazuje się, że prawie metr jeszcze luzu. No, może przesadzam, że metr, ale jeszcze sporo można cofnąć.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6