Strona 1 z 1

Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 5 lis 2010, 16:35
przez mahalnet
Miałem stłuczkę <glupek2> . Dostałem z lewej strony w przedni zderzak i błotnik. Tamto auto uderzyło też trochę w koło.
Kierownicę jak i koło miałem skręcone w lewo przy uderzeniu.
Teraz kierownica jest ustawiona na za dwadzieścia czternasta zamiast za piętnaście piętnasta.
Po ściągnięciu koła i poruszaniu kierownicą daje się wyczuć stuki przekładni.
Auto się źle prowadzi, ściąga na obydwie strony, opony piszczą (już są lekko starte na narożnikach)
Co sprawdzić? Czego się czepić.
Oczywiście bez oględzin trudno ale będę wdzięczny za fachową pomoc.
Pozdrawiam

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 5 lis 2010, 23:00
przez noxes
Hmm poprostu uszkodzone zawieszenie koła np krzywy wahacz, amortyzator, drążek i maglownica. Sam fakt o piszczeniu opon i scieraniu ich mówi sam za siebie.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 02:17
przez mahalnet
a skrzywiona kierownica? to też koła? w poniedziałek jadę do warsztatu, chciałbym dowiedzieć się co mogę sprawdzić sam i jak. Pozdrawiam

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 12:57
przez tadziomaru1
Tak, to przez zawieszenie koła, czyli to wszystko co Ci noxes wypisał powyżej.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 17:13
przez mahalnet
jestem umówiony do warsztatu w poniedziałek późnym popółudniem/rano wtorek.
W związku z tym, że poczytałem na fotum, chciałbym ustawić sam zbieżność. Rzecz jasna, że nie zrobię tego dokładnie ale chodzi mi czy będzie poprawa.

Które śruby i w którą stronę mam kręcić do wyrównania zbieżnośći.
Jeszcze jedno pytanie: czy regulacją zbieżności można zniwelować przekręcenie kierownicy w lewo?

Mam jutro do dyspozycji od rana kanał i mógłbym to sprawdzić.
Rozumiem, że będą odpowiedzi: mam sam nic nie robić ale lubię grzebać, zazwyczaj mi się udaje, raczej gorzej już nie będzie. Pozdrawiam

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 20:42
przez tadziomaru1
Musisz kręcić śrubami od końcówek drążków kierowniczych. W którą stronę – w miarę potrzeb. Musisz zmierzyć szerokość między kołami z przodu i z tyłu kół przednich, zrób żeby była jednakowa.
Tak, regulacją zbieżności można wyprostować kierę, w Twoim przypadku tylko w ten sposób.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 21:35
przez mahalnet
Dzięki za odpowiedź, jutro z rana zajmę się tym i zobaczę co z tego wyjdzie.
Myślę, że zajmie mi to trochę czasu.
Zastanawiam się jak mogę zmierzyć te odległości, może pionowo ustawiona poziomnica > punkt na ziemi, tak samo z 2 kołem i 2 brzegiem kół. Potem miarka.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 7 lis 2010, 23:00
przez tadziomaru1
Jaka poziomica! hahaha Weź se chłopie kawał jakiego kija wygiętego w pałąk, albo pręta i już masz miarkę.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 8 lis 2010, 07:47
przez Skrzypek_na_dachu
A pojedź chłopie na Stację Obsługi Pojazdów i za 30pln powiedzą ci co jest uszkodzone.

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 8 lis 2010, 19:07
przez tadziomaru1
Jak on chce coś troche sam...

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 9 lis 2010, 05:25
przez Radex
Ravo kupywał ostatnio kulę diagnostyczną do FIATA, może do MAZDY też taka jest?

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 9 lis 2010, 07:58
przez Skrzypek_na_dachu
Cóż to za ustrojstwo ta kula diagnostyczna? Jakiś link może, bo brzmi intrygująco :|

Re: Co się mogło stać po stłuczce mazda 626 gw

PostNapisane: 10 lis 2010, 20:45
przez noxes
To takie o cuś;p