FOTORELACJA wymiana panelu sterowania nawiewem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Michalzdw » 24 sie 2013, 18:29

I stało się, przyszła pora na wymianę ww. panelu. Niestety mam sklerozę i zapomniałem robić zdjęcia podczas demontażu. Zdjęcia robione już po zamontowaniu nowego panelu.

Ściągamy listwę ozdobną z kokpitu. W tym celu należy wyjąć popielniczkę i wykręcić jedną śrubę.

DSCF2404.JPG


Następnie zgrabnym ruchem pociągamy za listwę i odrywamy go od kokpitu. Możemy też płaskim śrubokrętem podważyć zaczepy, bezpieczniej.

Do listwy podłączone jest oświetlenie popielniczki i gniazdo zapalniczki. Odłączamy oba.
DSCF2402.JPG


Warto teraz wyjąć radio i wykręcić spod niego wspornik. I odpiąć wszelkie wtyczki podłączone do panelu.
DSCF2395.JPG


Przed wyjęciem panelu musimy odpiąć trzy linki. Dwie są za schowkiem, w tym celu musimy go zdemontować. otwieramy schowek i ściągamy go z zawiasów.

Jedna linka jest praktycznie przy samych drzwiach pasażera.
DSCF2390.JPG


Aby ją wypiąć musimy delikatnie wcisnąć blokadę i pociągnąć za linkę.
DSCF2391.JPG


Wypinamy linkę ze wszelkich zaczepów, są jeszcze bodajże trzy. Druga linka jest zaraz za środkowym kokpitem. Procedura demontażu taka sama.
DSCF2389.JPG


Trzecia i ostatnia linka jest pod kierownicą. Odkręcamy dwie śrubki i już jest do niej piękny dostęp. Demontaż oczywiście jak dwóch pozostałych.
DSCF2400.JPG

DSCF2385.JPG


Teraz możemy wyciągnąć panel nawiewu pamiętając o dwóch mocowaniach po bokach, która należy docisnąć do boku panelu. Mi najwygodniej było palcami od góry, ale można też przy pomocy płaskiego śrubokrętu przez wycięcia obok panelu. Przy wkładaniu nowego panelu pamiętajmy aby linki puścić tak jak były oryginalnie, czyli za te dwa metalowe wzmocnienia. Po ponownym złożeniu możemy cieszyć się w pełni sprawnym panelem.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 cze 2013, 18:25
Posty: 24
Auto: 626 GF FP PB+LPG

Postprzez siegu » 26 sie 2013, 11:09

Dobra robota <spoko> , wrzuciłem do fotorelacji ;) .
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez VeryCoolMan » 27 sie 2013, 13:42

Dobra robota!!

Polecam przy składaniu tego wszystkiego do kupy wpuścić parę kropel oleju lub białego smaru w sprayu do pancerzy z linkami, po tym zabiegu regulacja nawiewu działa jak nówka ;)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Michalzdw » 27 sie 2013, 15:00

A olej czy smar nie będzie zbierał kurzu?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 cze 2013, 18:25
Posty: 24
Auto: 626 GF FP PB+LPG

Postprzez VeryCoolMan » 27 sie 2013, 15:23

ORI tez było czymś białym posmarowane.. lecz środka smarującego to już nie przypomina.
Natomiast jeśli puścisz tego oleju lub smaru białego na ta linke obrócisz pokrętłem w tą i we wte nasmarujesz też pancerz w środku wiadomo na lince coś kurzu zawsze siądzie ale różnica jest kolosalna nie wierzyłem że pokrętła mogą tak lekko chodzić! robiłem to gdzieś w zeszłym roku na jesień i od tamtej pory działa tak samo czyli super sprawnie :)

Z tym że jeśli masz to już poskładane będzie Ci ciężko.. bo trzeba napuścić z obydwu stron zaczepów linki tak od panelu jak i od nagrzewnicy żeby jak najdalej pancerze nasmarowało! :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Michalzdw » 27 sie 2013, 17:25

Zawsze można od jednej strony trochę psiknąć. Lepsze to niż nic.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 8 cze 2013, 18:25
Posty: 24
Auto: 626 GF FP PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6