Adaptacja układu wydechowego z M6 Pb 2.0 do L8 i MZR-CD
Witajcie!
Jestem właścicielem Madzi 6 GH z silnikiem 1,8 W tej wersji wydech znajduje się po prawej stronie, jest pojedynczy. W wersji silnikowej 2,0 układ jest podwójny. Z czasem co raz bardziej podoba mi się rozmieszczenie wydechu po obu stronach. W wersji 1,8 po lewej stronie jest zaślepka.
Czy ktoś orientuje się jak ew, wyglądałaby sprawa montażu układu z wersji 2,0? Zarówno od strony technicznej samego montażu jak i pracy silnika 1,8 z takim rozwiązaniem?
Udało mi się znaleźć takie elementy na stronach sebringa:
http://produkt.sebring.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=158711
i remusa:
http://www.remus.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=579249
Wydaje mi się, że remus ma dokładniejsze zdjęcia, lewy i prawy dyfuzor.
"Verbindungsrohr für Alternativvariante L/R-Anlage" – to element łączący dual?
Jestem właścicielem Madzi 6 GH z silnikiem 1,8 W tej wersji wydech znajduje się po prawej stronie, jest pojedynczy. W wersji silnikowej 2,0 układ jest podwójny. Z czasem co raz bardziej podoba mi się rozmieszczenie wydechu po obu stronach. W wersji 1,8 po lewej stronie jest zaślepka.
Czy ktoś orientuje się jak ew, wyglądałaby sprawa montażu układu z wersji 2,0? Zarówno od strony technicznej samego montażu jak i pracy silnika 1,8 z takim rozwiązaniem?
Udało mi się znaleźć takie elementy na stronach sebringa:
http://produkt.sebring.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=158711
i remusa:
http://www.remus.at/php/index.php?cmd=cmdFrontendProducts&iProductMotor=579249
Wydaje mi się, że remus ma dokładniejsze zdjęcia, lewy i prawy dyfuzor.
"Verbindungsrohr für Alternativvariante L/R-Anlage" – to element łączący dual?
Ostatnio edytowano 8 lip 2009, 19:24 przez Tomek6, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Hej,
linki niestety nie działają- ale raczej na pewno można zaadaptować układ wydechowy z 2.0 – przynajmniej od tłumika środkowego.
Na allegro jest sporo mazd 6 GH na części- sądzę że lepiej kupić od nich elementy wydechu niż inwestować w remusa- bo przy silniku 1,8 i 120 KM ten Remus albo Supersprint zapewni tylko efekty dźwiękowe
linki niestety nie działają- ale raczej na pewno można zaadaptować układ wydechowy z 2.0 – przynajmniej od tłumika środkowego.
Na allegro jest sporo mazd 6 GH na części- sądzę że lepiej kupić od nich elementy wydechu niż inwestować w remusa- bo przy silniku 1,8 i 120 KM ten Remus albo Supersprint zapewni tylko efekty dźwiękowe
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
Rozglądałem się na allegro, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć... może coś przeoczyłem, jeśli natknąłbyś się na takie ogłoszenie podlinkuj proszę
Linki z poprzedniego posta u mnie działają, nie mam pojęcia dlaczego Ci się nie wyświetlają.
Nie mam doświadczenia w takiej zmianie układu wydechowego. Nie chodzi raczej o osiągi, głównie urzekł mnie sam wygląd, ale jakiś wpływ na auto ten dodatkowy, lewy tłumik chyba by miał?
Linki z poprzedniego posta u mnie działają, nie mam pojęcia dlaczego Ci się nie wyświetlają.
Nie mam doświadczenia w takiej zmianie układu wydechowego. Nie chodzi raczej o osiągi, głównie urzekł mnie sam wygląd, ale jakiś wpływ na auto ten dodatkowy, lewy tłumik chyba by miał?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
- Od: 20 sie 2011, 21:42
- Posty: 75
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna
To jest wydech od starszej 6 z 2007... w nowej są takie same? Wiesz jeśli już miałbym robić taką podmianę to zależałoby mi, żeby wszystko idealnie pasowało, bez żadnych przeróbek
Zapytam o wszystko w aso mazdy, zobaczymy jak by to wyszło cenowo wg, ich cen
Zapytam o wszystko w aso mazdy, zobaczymy jak by to wyszło cenowo wg, ich cen
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Dokładnie , co do samej konstrukcji mysle ze nie bedzie problemu zamontowac 2 rurek ( nie dam głowy bo nie przerabiałem tematu ) tłumiki sa po ok 1200 zeta + srodek 1100 zł i masz dwa kominyTomek6 napisał(a):To jest wydech od starszej 6 z 2007
Jak koledze wpadnie navi do GH to prosze o cynk , ja w ogole nie widze GH na aukcjach.Wierzba napisał(a):Na allegro jest sporo mazd 6 GH na części
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa, dzięki za wypowiedz, powiedz jeszcze jak myślisz jaki to będzie miało wpływ na charakterystykę? Gorzej raczej nie będzie, nie?
Mówisz, że tłumiki są po 1200 a środek (ten trójnik?) 1100... tam jest jakieś inne łącznie czy wystarczyłby mi środek i lewy tłumik?
Mówisz, że tłumiki są po 1200 a środek (ten trójnik?) 1100... tam jest jakieś inne łącznie czy wystarczyłby mi środek i lewy tłumik?
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Jak znajde chwile sprawdze w EPC co i jak wyglada .... gdy kupowałem madzie wybierałem 2.0 dla tych kominków teraz zachorowałem na ekran dotykowy ale nic nie ma z rozbitków nowa kosztuje baaaardzo duzo.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No tak , 2.0 to minimum dla silnika benzynowego , 1,8 trochę słabo jezdzi . Szkoda ze mazda nie pakuje do GH silnika 2.0 Turbo brakuje troche tego momentu.Tomek6 napisał(a):ja się biję po głowie, że nie kupiłem 2,0
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):No tak , 2.0 to minimum dla silnika benzynowego , 1,8 trochę słabo jezdzi . Szkoda ze mazda nie pakuje do GH silnika 2.0 Turbo brakuje troche tego momentu.
Szkoda, że mazda z silnika 2.5l nie wyciągnie jakiś 200 KM i porzadnego momentu obrotowego -przy tym samym spalaniu.
Jaksa: Jeździłeś kiedyś MPS i widzę, że przerzuciłeś się na bardziej ekonomiczne jednostki. Czy zmiana auta to była kwestia paliwa? Jakbym miał teraz kupic mazdę to raczej 2.5l.
Tomek6 napisał(a):Rozglądałem się na allegro, ale nie udało mi się nic takiego znaleźć... może coś przeoczyłem, jeśli natknąłbyś się na takie ogłoszenie podlinkuj proszę
Linki z poprzedniego posta u mnie działają, nie mam pojęcia dlaczego Ci się nie wyświetlają.
Nie mam doświadczenia w takiej zmianie układu wydechowego. Nie chodzi raczej o osiągi, głównie urzekł mnie sam wygląd, ale jakiś wpływ na auto ten dodatkowy, lewy tłumik chyba by miał?
Szukaj w allegro w autach całych na części -są tam angole,co jakiś czas jest nowa sztuka,dużo w Lubelskim.
Ale czy warto to robic,efekt dżwiekowy żaden,a jak ją wystawisz do sprzedaży to kazdy będzie kręcił nosem ,ze coś tu nie tak itp.....
pozdr.
- Od: 27 sty 2009, 23:22
- Posty: 145
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: GH RF-TOP 08"
ER- EXPRESSION 09"
GS350AWD 08''
F RANGER 4WD 08"
No cóz .... wiele nie widacTomek6 napisał(a):co tam słychać w EPC
Silnik 1,8
Rura przelotowa L806-40-600A ( 555 zł )
Tłumik prawy ( i jedyny ) L807-40-100E ( 1 017 zł )
Silnik 2.0 / 2,5
Rura przelotowa LFE6-40-600C ( 1 071 zł )
Tłumik prawy L807-40-100E ( 1 017 zł )
Tłumik lewy L502-40-200E ( 1 175 zł )
Tak to wyglada od strony numeracji a jak fizycznie ? Jak bys kolego zrobił zdjecia od spodu i wysłał mi to moze jakos dojdziemy czy bedzie to gdzie zaczepic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa
wydaje mi sie ze w Twojej w M6 rura przelotowa wisi tylko na jednym haku po prawej stronie.W 1.8 bedzie tak samo tylko poleci rozgalezienie na lewa strone.Powinien byc tam fabrycznie przyspawany hak na lewy tlumik i zaslepka w zderzaku.
Dla pewnosci tak jak piszesz trzeba popatrzec jak jest z miejscem na rury,bo moze bic i stukac. Wydaje mi sie ze bedzie ok,nie powinno byc problemem z miejscem.
Zawsze rury mozna powyginac i dorobic ale to juz inna bajka.
Pozdrawiam.
wydaje mi sie ze w Twojej w M6 rura przelotowa wisi tylko na jednym haku po prawej stronie.W 1.8 bedzie tak samo tylko poleci rozgalezienie na lewa strone.Powinien byc tam fabrycznie przyspawany hak na lewy tlumik i zaslepka w zderzaku.
Dla pewnosci tak jak piszesz trzeba popatrzec jak jest z miejscem na rury,bo moze bic i stukac. Wydaje mi sie ze bedzie ok,nie powinno byc problemem z miejscem.
Zawsze rury mozna powyginac i dorobic ale to juz inna bajka.
Pozdrawiam.
-
Stivi
Myslę ze nadwozia nie zmieniaja do kazdego motoru , bałem sie o srednice rury ale skoro tylny tłumik ( ten prawy ) jest o takim samym numerze wiec srednice sa identyczne .Stivi napisał(a): trzeba popatrzec jak jest z miejscem na rury,bo moze bic i stukac
chmooreck napisał(a):mógłbyś jeszcze sprawdzić numery części dla dyszla 2.0 i 2.2
Bedzie podobnie jak w benzynie , lewy tłumik + rura bedzie miała inny numer .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tomek6
hmm 2 rury to wypas – wiadomo –
lepiej zapytac na forum http://www.racingforum.pl/ jakie moga byc negatywne skutki – czasami moze byc spadek mocy, jesli uklad wydechowy bedzie wiekszy pojemnosciowo – inne detale – moze sie okazac, ze dolot trzeba zmienic – rowniez, zeby auto jezdzilo ok...
hmm 2 rury to wypas – wiadomo –
lepiej zapytac na forum http://www.racingforum.pl/ jakie moga byc negatywne skutki – czasami moze byc spadek mocy, jesli uklad wydechowy bedzie wiekszy pojemnosciowo – inne detale – moze sie okazac, ze dolot trzeba zmienic – rowniez, zeby auto jezdzilo ok...
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6