Hej,
Marianek napisał:
Co 5 lat lub 100000km.
Rozmawialem ze sprzedawca od delera. Stwierdzil, ze bzdury gadam, bo w skrzyni manualnej nigdy sie oleju nie wymienia. To jak to w koncu jest ?
Ale porownalem z innymi Mazdami 6 i biegi chodza podobnie, wiec to jak sadze, nie bedzie problemem.
Dogadaliśmy się i zostałem szczęśliwym posiadaczem nowej Mazdy 6 GH sedan z silnikiem 2.0 benzyna 155KM DISI, znaczy tym po faceliftingu.
Na przeglądzie przed zakupem byłem w Jaksie. Czytałem, że mają dobre opinie, ale prawdę mówiąc ja byłem rozczarowany jak podeszli do sprawy przeglądu. Na oko popatrzeli, podłaczyli komputer – OK , bez błędów, trochę Pana popytałem , to powiedział na co zwrócić uwagę, że tarcze wkrótce do wymiany, że klocki do wymiany, że trzeba przeczyścić hamulce, że warto zabezpieczyć podwozie i profile boczne. I tyle. O jakiś raport pisemny to musiałem poprosić. O klockach i tarczach tam nic nie wpisali. Potem jak wynegocjowałem u dealera przegląd okresowy, który moim zdaniem bez łaski powinni zrobić, bo 4 lata minęły w sierpniu, to się okazało poniższe. I tu mam pytania do Was czy muszę teraz czy mogę zaczekać z zadziałaniem na każdy z tych punktów i co z każdym z nich zrobić.
1. Niewłaściwy poziom lub gęstość elektrolitu w akumulatorze. Chociaż pokazano też, że ma 100% sprawności. Czy to możliwe jedno z drugim , bo na logike mi nie pasuje, że jak z elektrolitem jest coś nie tak, to sprawność ma po 4 latach 100%... Na co wpływa poziom i gęstość elektrolitu ?
2. Klocki grubości przednie 3mm a tylne 2mm. Czy jeżdżąc niedużo i zimą po mieście tylko, może jakieś krótkie trasy 1-2 razy mogę jeszcze na nich dojeździć do wiosny, żeby wymienić potem razem z tarczami ? Zależy mi na bezpieczeństwie, więc może lepiej wymienić teraz i dmuchać na zimne ?
3. Tarcze mają przednia 9,7mm, tylna 24,2mm. Planuję wymianę wiosną, bo jak mi się wydaje przez zimę przy soli na naszych drogach i mrozach dostaną w tyłek , więc szkoda mi teraz zakładać nowych. Czy w warunkach zimowych tarcze bardziej się niszczą, zużywają ?
4. W kontrol ustawienia kół wyszło dla osi przedniej -0,7 a dla tylnej -1,0. Co to znaczy ? Co to ma wspólnego z geometrią ? Zużycie opon na pierwszy rzut oka podobne, choć nie przyglądałem im się.
5. Opory toczenia na osi przedniej L 181 P 140 , różnica 23%, a na osi tylnej L 100 P 84, różnica 16%. Sporo, szczególnie na przedniej osi. Czy przeczyszczenie hamulców tu pomoże czy chodzi o coś innego ?
Jestem tu nowy, ale chciałbym poznać dobrze swoją Mazdę i móc ją bezpiecznie użytkować łącznie z żoną.
Będę wdzięczny za odpowiedzi. W razie potrzeby dam kontakt email/telefon na priva.
Pozdrawiam,
Sławek