Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez szoszon1983 » 15 gru 2012, 23:13

szczerze, to dla mnie przeciwmgielne to tylko ozdoba. We wcześniejszych autach włączałem je na krętych drogach, ale moja M ma doświetlanie zakrętów i nawet raz nie włączyłem przeciwmgłowych
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Tempest2010 » 16 gru 2012, 21:02

polak900 napisał(a):Potwierdzam lakier mógłby być lepszy
Wersja D i spalanie prawie 7l:) sporo, moja benzyna przy spokojnej jeździe też ma tyle
Ostatnio testowałem sobie jazdę max 90 km/h, u mnie większość kierowców tak jeździ bo nie ma jak szybciej się przemieszczać, ślisko i wszystko obstawione przez niebieskich i fotoradary
Przy takiej jeździe na trasie zszedłem na 6,5l, a spokojna jazda w mieście wychodzi jak na razie 7,8 l


Zapomniałem napisać że mi spala jakieć 9,5 w korku i krótkim dystansie. I jak to się ma do tabliczek w salonie "średnie spalanie 5,5l"??? Na plus to to, że zmieściło się 15 porothermów lub 20 worków cementu po 25kg.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2012, 14:44
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Kombi GH 2,0 MZR-CD; 2008

Postprzez Wojtek » 15 sty 2013, 12:06

Sebal napisał(a):10. Brak kola zapasowego – porażka.

jest watek w dziale o dolozeniu dojazdowki, czy pelnowymiarowego kola...
i to przy zachowaniu niskich kosztow calej operacji..

ps. nie tylko Mazda zrezygnowala z zapasu... :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sebal » 15 sty 2013, 21:07

kogut1235 napisał(a):Przecież gaśnica jest zamontowana pod fotelem pasażera

to chyba u Ciebie. U mnie nie i nie bardzo widze miejsce na to pod fotelem. Elektrycznie sterowany fotel ma dosyć mało miejsca pod spodem.

Wojtek napisał(a):jest watek w dziale o dolozeniu dojazdowki, czy pelnowymiarowego kola...
i to przy zachowaniu niskich kosztow calej operacji..

Wiem wiem czytałem. Nie zmienia to jednak faktu , że koła nie ma a wg mojej własnej opinii kolo być powinno i oszczędności tego typu są glupie i uważam to za wade.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez kogut1235 » 16 sty 2013, 12:26

W tych czasach prawie wszystkie firmy tak robią , przeważnie zestaw albo dopłata za dojazd za absurdalne pieniądze .

Nie cytujemy całego posta jak pod nim piszemy. Marianek
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez chmooreck » 16 sty 2013, 12:33

Przy czym sam płyn z zestawu (przynajmniej tak było u mnie) to koszt dojazdówki (z nawiązką)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez luk149 » 16 sty 2013, 13:02

Witajcie
Ja niestety mam chyba częsty problem z przybywającym olejem. Na ile się dowiedziałem jest to normalne przy DPF-ie, ale mnie niestety przybywa trochę za szybko i chyba będzie trzeba sprzedać moją Mazdunie. Może zna ktoś dobre rozwiązanie tego problemu?
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 00:21
Posty: 1
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0D GH1; 2008

Postprzez kogut1235 » 16 sty 2013, 13:23

luk149 napisał(a):Witajcie
Ja niestety mam chyba częsty problem z przybywającym olejem. Na ile się dowiedziałem jest to normalne przy DPF-ie, ale mnie niestety przybywa trochę za szybko i chyba będzie trzeba sprzedać moją Mazdunie. Może zna ktoś dobre rozwiązanie tego problemu?


niestety to problem współczesnych diesli podczas jazdy na krótkich odcinkach, najlepszym wyjściem jest wymiana oleju zanim nie będzie za bardzo rozrzedzony i starać się raz na tydzień przejechać się w trasie tak z 40 km ze stałą prędkością , to powinno pomoć, olej rozrzedza się kiedy przerywa się proces oczysczania filtra, kiedy sterownik silnika dawkuje większa ilość paliwa aby wypalić sadzę w filtrze.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez glowasiek » 16 sty 2013, 15:16

Albo czas nauczyc sie jezdzic wspolczesnym dieslem.

BTW ten temat byl walkowany w dziale diesel wiec tam sobie szukaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Marianek » 16 sty 2013, 16:18

luk149 napisał(a):Ja niestety mam chyba częsty problem z przybywającym olejem

viewtopic.php?p=942996#p942996 Poczytaj tutaj, przeczytanie i później stosowanie się do tych zasad powinno pomóc. Pytanie czy auto masz od nowości czy kupiłeś z drugiej reki i od kogo tez w tym wypadku może mieć kolosalne znaczenie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ymcamazda » 17 sty 2013, 23:45

witam i pozdrawiam kolege z Radomia :)

luk149 napisał(a):ale mnie niestety przybywa trochę za szybko i chyba będzie trzeba sprzedać moją Mazdunie


tak wielu mowilo na angielskich forach ze chca sie pozbyc mazdy bo z tym DPF w mazdzie to porazka a za samo resetowanie w mazdzie to ok 80-90 funtow, jeden koles wlasnie o to sądzi sie mazda bo ma w silniku mieszanke 50na50!!

Marianek napisał(a): Pytanie czy auto masz od nowości czy kupiłeś z drugiej reki i od kogo tez w tym wypadku może mieć kolosalne znaczenie.


opinia wielu byla taka jak kupowalem mazde: jak cie stac na nowy samochod to bierz diesela a jak nie to benzyne, niektorzy nie maja pojecia jak dbac o diesele.

a myslales o pozbyciu sie DPFa calkowicie?
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Sebal » 18 sty 2013, 00:22

Przybywanie oleju jest głownie przypadłością samochodów, które jeżdżą praktycznie tylko w mieście na krótkich trasach. Odpowiednio traktowany diesel z DPF nowej generacji czyli np. te które są w silnikach 2.2 nie stwarza żadnych problemów. Ja Cx-7 dopóki mi go nie ukradli przejechałem od nowości 105 tys. km i nigdy nie miałem problemów z DPF'em czy podnoszącym się poziomem oleju. Nie wiem czy w silniku 2.0 jest ten sam typ DPF co w 2.2. Wiem , że rzeczywiście te wcześniejsze wersje DPF były słabe i była z nimi kupa problemów. Jeżeli nie jest to dla Ciebie problem usuń go po prostu ( w Lublinie w ASO mazdy IMPEX goście wycieli już kupe DPF'ów i wiedzą jak to zrobić żeby było wszystko ok).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez polak900 » 18 sty 2013, 01:15

Może się tak zdarzyć że na przeglądzie okresowym dopatrzą się że nie ma DPF i wtedy będzie zonk
Ale oczywiście nie jest to regułą :P
Niestety, jak kolega wyżej napisał nowe diesele to auta specjalnej troski i trzeba to robić, to i następnie to, a następnie na szarym końcu wsiąść i jechać bez obawy że coś się stanie
Poza tym są ok <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Marianek » 18 sty 2013, 07:14

Bez przesady diesle nie są autami specjalnej troski i nie wymagają specjalnych procedur obsługi tylko trochę rozsądku i pomyślunku.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez polak900 » 19 sty 2013, 00:43

Generalnie nie ma ,ale tylko wtedy jak się przemyśli zakup:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez aczek » 20 sty 2013, 17:45

Witam i mam takie pytanko czy ktos moze porównywał mazde przed i po liftingu.
Własnie sie rozglądam za mazdą i jest za podobne pieniadze
mazda 2009 2,2 185 koni full opcja 100.000 km
mazda 2010 2,2 180 koni full opcja 128.000 km

którą byście wybrali? poniżej link te czarne kombiaki

http://www.cusworthmotorcompany.co.uk/stock_list.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez chmooreck » 20 sty 2013, 19:35

W zasadzie chyba obojętne... ale ceny chyba na odwrót. Przedlift ma mniejszy przebieg i wyższą cenę. Ma też pełną skórę (a co za tym idzie fotele regulowane elektrycznie z pamięcią położenia) – polift ma półskórę z regulacja manualną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez aczek » 20 sty 2013, 22:48

przedliftowa mazda to model Sport Luxury czyli ma elektrycznie ustawiane siedzenia i szyberdach no i według mnie bardziej sportowy wygląd
poliftowa mazda to model Sport tez full wypas ale bez siedzen i szyberdachu ale jak na polita przystało ma poprawione usterki tzw wieku dziecięcego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez Marianek » 21 sty 2013, 08:48

aczek napisał(a):ale jak na polita przystało ma poprawione usterki tzw wieku dziecięcego

Większości usterek wieku dziecięcego została usunięta i przed liftem już ich nie było.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez kogut1235 » 21 sty 2013, 13:27

Marianek napisał(a):Większości usterek wieku dziecięcego została usunięta i przed liftem już ich nie było.


Nie wiem czy to akurat zaważy na zakupie ale np. w wersji przedliftowej były pasywne zagłówki w fotelach i auto uzyskało bardzo słabe noty w testach foteli (uderzenie od tyłu) , w wersji poliftowej zastosowano już tzw "aktywne" zagłówki , jednak brak jest nowych testów zderzeniowych.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6