Czy turbina się kończy i czeka mnie regeneracja ? – Fotki.

Mazda6 2007–2012

Postprzez cropek » 20 cze 2018, 10:17

Witam.

Wczoraj przy wymianie oleju pozerkałem od dołu i widzę, że turbo od strony wlotowej jest całe wysmarowane w oleju. Przebieg 125 000 mil (ok.200 000 km) , auto mam 7 lat, rocznie robię tylko 13-14 tys. km z czego 4 tys. w 2 tygodnie przyjeżdżając z Anglii na wakacje. Wymiana oleju i filtrów regularnie co rok, a przed wymianą na bagnecie poziom oleju najczęściej w połowie między F a X.

Jedno zdjęcie od góry, a dwa od dołu.

Im więcej opinii tym lepiej <spoko>

Pozdrawiam.
Załączniki
IMG_20180618_165702.jpg
IMG_20180618_170201 (2).jpg
IMG_20180618_170319 (2).jpg
Początkujący
 
Od: 15 cze 2015, 22:36
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0 MZR-CD 2008 r.

Postprzez xRafalx » 20 cze 2018, 10:27

Sądząc po zdjęciach: na pewno turbo zaczyna coś przepuszczać olej, ale bez zdemontowania tegonie da się ocenić. Aczkolwiek największym problemem według mnie jest uszkodzona rura która pozwala przedostać się olejowi na zewnątrz. Nie poczułeś, że auto osłabło ?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3670 (56/61)
Skąd: Niepołomice
Auto: MazdaSpeed 3 BK '08 BLACK
Mazda6 GG 141KM+ 2,0L '03

Postprzez cropek » 20 cze 2018, 11:02

Problem w tym, że nie mam porównania z innymi mazdami. Z wyprzedzaniem ciągników, ciężarówek czy wolniejszych osobówek nie ma kłopotu – pow. 2000 obr. ładnie przyspiesza, a na początku miałem problemy z DPF i EGR, więc pamiętam jak kilka razy silnik przeszedł w tryb serwisowy.

No chyba, że tylko mi się wydaje, że auto dobrze przyspiesza, a tak naprawdę to już dawno straciło moc <co?>

Dzięki za szybką odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2015, 22:36
Posty: 19 (1/0)
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0 MZR-CD 2008 r.

Postprzez Janusz626 » 29 cze 2018, 07:48

Wysoki stan oleju silnikowego, pozwala na sporą migrację oliwy przed odme do całego układu ssącego.
Ja za bardzo nie martwię się o to czy u ciebie turbina się kończy.
Obstawiam na niewielką nieszczelności w okolicy rury gumowej przy turbinie, od góry wchodzi też wąż od domy.

Jeśli dysponujesz jednym dniem wolnym, i dodatkową parą rąk do pomocy, możesz cały dolot zdjąć i wyszczyscic i umyć.
Zdemontować wszystkie elementy od turbo aż do kolektora ssącego wliczając intercooler przepustnice i egr.
Po czyszczeniu wymietrzyć elementy rurowe oraz IC bądź przeplukac ciepła wodą. Po robocie uruchomić silnik, nagrzac go i zrobić procedurę kalibracji wtryskiwaczy.

Może być tylko lepiej, chyba że coś urwiesz polamiesz itd...
Obrazek

.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1838 (51/16)
Skąd: PTR
Auto: GL PE 2017
BL Z6 2013
ex GH RF-7J 2009
ex BK Z6 2005
ex GY RF-5C 2003
ex X9 KJ 1999
ex GF RF-2A 1998
ex 323P B3 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6