Remont silnika ?? mazda pali olej.

Mazda6 2007–2012

Postprzez papik_zlotow » 8 maja 2018, 13:44

Mazda w remoncie. Głowica poszła dzisiaj do szlifu i sprawdzenia jej oraz wymiana uszczelniaczy. Auto u kolegi stoi rozebrane i nalana nafta na tłoki w celu sprawdzenia szczelności pierścieni. Na pierwszy rzut oka uszczelniacze na tłoku nr 1 i 3 były mocno zużyte .
W razie potrzeby wymiany pierścieni auto na lawe te i do innego majstra juz ugadanego wymiana pierścieni i panewki jeśli trzeba będzie.
W najgorszym wypadku myślę zmieszcze się w 2 tys. O efekcie prac powiadomienie wkrótce.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez Przemo_S » 8 maja 2018, 13:53

Witam. Moze na początek spróbuj zrobic płukanie silnika jakąś plukanka i zalej oryginalny olej mazdy. Nie wiem dokładnie jak w mazdzie ale w wielu autach da rade wymienić uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy. Mianowicie wystarczy podeprzeć tlokiem te zawory na których wymieniasz uszczelniacze. Jak to nie pomoże to czeka Cie wymiana pierscieni. A co do panewek to ocenisz ich stan po rozebraniu silnika. Pytanie czy chcesz sie w to bawić czy po prostu bedzie to kropka nad "i" przy decyzji o zmianie auta
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 10:28
Posty: 30 (1/2)
Skąd: Gryfów Śl.
Auto: Mazda 6 2006 2.0benzyna+lpg 147km

Postprzez papik_zlotow » 8 maja 2018, 16:16

Auto juz rozebrane wiec droga w jedna stronę. Gdybym nie naprawial to ile bym dostał za mazde. 18 myślę max.
A ja nie oszukał bym z silnikiem. żadnego doktora bym nie lał bo kłamstwo zawsze wyjdzie. Nikt nie chciał wymienić uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy bo tu mechanicy są jacyś oporowi. Bo za zdjęcie głowicy juz kasuje 500. A tyle to i ja umiem w garażu odkręci szpilki. W czwartek głowica do odbioru jak narazie nafta nie splynela z żadnego tłoku. Myślicie że ten pomiar to spoko ??? Z ta nafta
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez MIRAS M6 » 8 maja 2018, 19:47

Jak najbardziej bo w ten sposób wyeliminowałeś gorsze zło. Uszczelniacze zaworów to bajka przy pierścieniach i generalnie lecą one w każdym jednym silniku (w jednych szybciej a w innych później i nie są one wieczne) . Nie traktuj tego jako awarii tylko jak ich koniec żywotności podobnie jak klocki hamulcowe. Zakładaj nowe i wio dalej kolejne 200 kkm <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez papik_zlotow » 10 maja 2018, 18:31

głowica odebrana koszt 700zl regeneracja wymiana uszczelniaczy szlif gniazd plamowanie uszczelka pod głowice 130zl olej mazda 5w30 130zl filtr oleju 25zl powietrza i kabiny 50zl komplet nowych szpilek do głowicy 160zl robocizna dla kumpla 10 piwerek. Skręcamy ;)
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez papik_zlotow » 12 maja 2018, 15:18

Samochód chodzi dobrze. Zrobione 200 km wiem mało to ale jest jak było stan oleju nie wiem czy przydymia bo nie piluje go na 7 tys obrotow wygląda obiecująco. Mały problem nas napotkał ulamal się taki element gdzie cewkę się przykre ca. Szkoda ze ta obudowa z plastiku. Naprawione poxipolem mam nadzieje ze wytrzyma. Napisze post jak wygląda sprawa jak przejdę 1000km
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez MIRAS M6 » 14 maja 2018, 09:57

Czekam na info po 1kkm przebiegu. <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez papik_zlotow » 14 maja 2018, 14:35

1000km zrobione z bagnet nic nie ubyło zapowiada się świetnie ale jest jedno ale. Przed remontem raz zapaliła mi się kontrolka check engine. Pomyślałem może przez to ze olej pali. Po remoncie dzisiaj znowu. Nie gasilem jej sprawdziłem komputerem i wyskoczył mi błąd. Zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym. Dodam że gdy check się palił to obroty trzymały w granicach 500. Dodam również ze gdy jechałem na 5 biegu między 2 tys a 3 tys obrotow auto nie ciągnęło nic. Gdy wcisnelem mocniej pedał gazu to szedł dobrze dalej. Czasem gdy wrzuciłem luz auto ma obroty ok 500 za chwile 200 i gaśnie. Nie rozumiem co to może być za przyczyną .? Przed remontem tez tak miałem myślałem ze wina uszczelniaczy lewe powietrze czy coś. Majster mi powiedział żebym zmienił najpierw filtr paliwa
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez papik_zlotow » 15 maja 2018, 17:18

Zanim tu mi ktoś podpowiedział juz doszedłem do sprawy. Reset zrobiłem auto chodziło na wolnych obrotach do momentu odpalenia wentylatora bez dotykania pedału gazu. Obroty stoją juz na granicy 750 obrotow. Sporo naczytalem się o przepustnicy. Przepustnica jak się nie domyka to komputer daje więcej paliwa bo jest więcej powietrza co wiąże się z większymi obrotami. Przerabiane to w polu. Winę za złe obroty przeplywomierz albo sonda. Ewentualnie krokowy. Ja u mnie doszedłem juz co jest nie tak. Auto śmiga. Za rok planuje sprzedaż bo szukam audi a6 c4 4.2 V8 z racji ze silniki v6 i V8 zaczynają ginąć.
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez MIRAS M6 » 16 maja 2018, 08:02

No to diagnoza z uszczelniaczami trafiona. <spoko> I całe szczęście że na tym się skończyło. Masz za mały przebieg żeby były już pierścienie przytarte i dlatego po części je wyeliminowałem. Dobrze że szczęśliwie się skończyło. Połykaj bezawaryjnie kolejne kilometry i proponuję pozostać jednak przy Mazdzie ale poszukaj sobie 2,5 Pb bo koszty utrzymania i ubezpieczenia będą dużo niższe niż za Audi 4,2. To co wyprawiają ubezpieczalnie obecnie to nadaje się już do Strasburga <glupek2> <glupek2> <glupek2>. Ostateczny wybór należy i tak do Ciebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez papik_zlotow » 16 maja 2018, 08:23

Chciałbym mazde gh ale z tym silnikiem 3.7 ale wszystkie chyba w automacie są i ze stanów. A jest myk na ubezpieczenie wykupuje jak w komisie na miesiąc. I nie zależy od pojemności. Juz omijają to Polacy hehe
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez MIRAS M6 » 17 maja 2018, 00:16

Z doświadczenia na własnym przykładzie powiem Ci że 3,7 Pb będzie się męczył w codziennym użytkowaniu na krótkich odcinkach a zwłaszcza w mieście. Zejść poniżej 15l/100km jest po prostu nie możliwe. Zobacz w dziale MPS-ów na zużycie paliwa i od razu Ci mówię że podtlenek LPG nie będzie tu najlepszym rozwiązaniem. Widzę jak moje 2,2 Diesel męczy się w mieście i żeby nie to że muszę pokonywać dalekie odległości do i z pracy (95% przebiegu robię tylko na autostradach) to na jazdę po Polsce 2,5 Pb jest wystarczająco. W mieście poniżej 10l/100km. Miałem okazję przejechać się GH marka219 i ma to wykop. Fakt mój klekot ze startu zbiera się szybciej bo Nm i 10KM więcej ale 2,5 Pb jest za chwilę koło mnie bo nadrabia to obrotami i dalej idziemy łeb w łeb. Do tego trzeba doliczyć uciechę z posiadania bezawaryjnej jednostki a w wersji Sport to już po prostu bajka. Życzę podjęcia przemyślanej decyzji i póki co zadowolenia z posiadanego egzemplarza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 21:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6