Remont silnika ?? mazda pali olej.
1, 2
Witam do dzisiaj bardzo cieszylem sie z nabycia mazdy 6.
lecz dzisiaj zauwazylem ze czasem przykopci, wiec obaj ze szwagrem zainterosowalismy sie tym problemem.
rozgrzany silnik po podrozy 60km na postoju przegazowalismy 2 lub 3 razy do 6 tys i z rury wypuszczal niebieski dym.
na wolnych obrotach nie dymi.
i dodam ze jak poruszam sie samochodem to szwagier zauwazyl ze puszcza dymek przy zmianie biegu.
Olej dolewam jakos moze 250. na 1000km
silnik to 1.8 benzyna oczywiscie
przebieg 231tys
moje pytanie brzmi czy remont silnika jest juz niezbedny i czy odrazu wszystko pierscienie panewki i uszczelniacze czy moze same uszczelniacze tak robia.
Olej jaki leje to elfa 5w40
koszt wymiany panewek uszczelki pierscieni i uszczelniaczy to jakies mysle 2 tys. okolicze Chodzieży.
ja zastanawialem sie nad sprzedaza samochodu oczywiscie po zanizonej cenie bo jestem uczciwy i nie ukrywam wad samochdu ale zonie sie auto podoba i nalega na remont co chlopaki myslicie
mazda 6 gh 2009r kombi kolor red cos tam.
lecz dzisiaj zauwazylem ze czasem przykopci, wiec obaj ze szwagrem zainterosowalismy sie tym problemem.
rozgrzany silnik po podrozy 60km na postoju przegazowalismy 2 lub 3 razy do 6 tys i z rury wypuszczal niebieski dym.
na wolnych obrotach nie dymi.
i dodam ze jak poruszam sie samochodem to szwagier zauwazyl ze puszcza dymek przy zmianie biegu.
Olej dolewam jakos moze 250. na 1000km
silnik to 1.8 benzyna oczywiscie
przebieg 231tys
moje pytanie brzmi czy remont silnika jest juz niezbedny i czy odrazu wszystko pierscienie panewki i uszczelniacze czy moze same uszczelniacze tak robia.
Olej jaki leje to elfa 5w40
koszt wymiany panewek uszczelki pierscieni i uszczelniaczy to jakies mysle 2 tys. okolicze Chodzieży.
ja zastanawialem sie nad sprzedaza samochodu oczywiscie po zanizonej cenie bo jestem uczciwy i nie ukrywam wad samochdu ale zonie sie auto podoba i nalega na remont co chlopaki myslicie
mazda 6 gh 2009r kombi kolor red cos tam.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
ale kopcic moze ? nie pogorszy sie jakos w zawrotnym tempie ?
Dziwi mnie to, że kopci. Moja nie kopci a przy pełnym ogniu potrafi nawet 700ml na 1000 spalić.
Jeździć obserwować.
Jeździć obserwować.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
link do filmiku prosze zerknac https://www.youtube.com/watch?feature=y ... pp=desktop
nie wiem czemu tak czy trafiam poprostu na trupy ale poprzednia mazda 6 tez palila mi olej od zmiany do zmiany 3 litry
ten silnik sie konczy czy dolewac jak zawsze i jezdzic????
silnik trzyma obroty i nie odczuwam zeby jakos byl zamulony.
nie wiem czemu tak czy trafiam poprostu na trupy ale poprzednia mazda 6 tez palila mi olej od zmiany do zmiany 3 litry
ten silnik sie konczy czy dolewac jak zawsze i jezdzic????
silnik trzyma obroty i nie odczuwam zeby jakos byl zamulony.
Ja bym dolewał notował sobie dolewki by dokladnie wiedzieć ile łyka od wymiany do wymiany. 150 to pikuś, ale jak tak mocno kopci to wydaje mi się, że znacznie więcej bierze.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
dzisiaj skasowalem licznik. dolalem do stanu pod max. i zrobiie 1000km i powiem ile zeszlo.
staram sie zagladac co miesiac by nie dopuscic do stanu ponizen minimum.
ja chcialem juz auto wystawic za 20 tys szkoda ze opony ma nowe za 1500 ale coz.
ale zona dazy zeby to naprawic ja nigdy nie bawilem sie w remont silnika bo zawsze balem sie kosztow i ze nie bedzie 100% efektu
Dopisano 29 kwi 2018, 20:58:
dodam jeszcze ze w oplu mialem podobnie tylko ze tam mialem tak ze gdy stanele na swiatlach i ruszylem to ten za mna nic nie widzial taaka chmure robilem. ale z takim silnikiem zrobilem 30 tys potem kupilem silnik uzywany z anglika z malym przebieiem.
i auto dziala do dzisiiaj niby. kolega twierdzi ze ciezko w polse cos dobrego kupic i tez twierdzi ze jak naprawie to to mam spokoj na dlugi czas.
staram sie zagladac co miesiac by nie dopuscic do stanu ponizen minimum.
ja chcialem juz auto wystawic za 20 tys szkoda ze opony ma nowe za 1500 ale coz.
ale zona dazy zeby to naprawic ja nigdy nie bawilem sie w remont silnika bo zawsze balem sie kosztow i ze nie bedzie 100% efektu
Dopisano 29 kwi 2018, 20:58:
dodam jeszcze ze w oplu mialem podobnie tylko ze tam mialem tak ze gdy stanele na swiatlach i ruszylem to ten za mna nic nie widzial taaka chmure robilem. ale z takim silnikiem zrobilem 30 tys potem kupilem silnik uzywany z anglika z malym przebieiem.
i auto dziala do dzisiiaj niby. kolega twierdzi ze ciezko w polse cos dobrego kupic i tez twierdzi ze jak naprawie to to mam spokoj na dlugi czas.
Łatwo się rządzi czyimś portfelem. Jest w Polsce kilku mechaników, którzy obudzeni w środku nocy złoża te silniki bezbłędnie więc da się wyremontować, ale to wiadomo koszty. Jak ma być porządnie to trzeba 4000zl liczyć.
Osobiście bym remontował. Sam niedługo stane przed takim wyborem, bo założyłem sobie, że przy poborze litr na 1000 wymieniam silnik.
Osobiście bym remontował. Sam niedługo stane przed takim wyborem, bo założyłem sobie, że przy poborze litr na 1000 wymieniam silnik.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Mamy na forum kilku mechaników poważnie podchodzących do tematu. Osobiście mogę zaprosić na Śląsk. Poprzednia Madzia niejednokrotnie była stawiana na nogi. Dlatego polecałbym najpierw kontakt z kimś obeznanym w temacie, a później ewentualna decyzja, czy się opłaca naprawiać silnik, czy też go wymieniać.
wrocilem od mechanika z ogledzin i sluchajcie co powiedzial i zrobil.
podnioslem maske sprawdzil przewody jakies z pokrywy do filtra gazowal na wyciagnietym bagnecie, wsadzil palce w rure wydechowa palce byly od sadzy ale nie byly tluste tylko suche.
i jego zdanie brzmialo.
sam jezdze cx5 i spotkalem dyzo mazd co braly olej.
czasem wina ze luzno spasowany silnik
czasem wina oleju
czasem wina ze zle jest uzywany silnik.
powiedzial mi zebym sie nie przejmowal az tak zmienil olej filtry zaproponowal olej lique oil czy jakos.
i jesli nie przekracza 500ml na 1 tysiac km to nie robic nic.
niby bardzo dobry to byl mechanik.
Ogolnie ja az tak nie martwie sie tym bo nie przywiazuje sie do zadnych rzeczy materialnych wiadomo szkoda kasy bo iles tam za auto dalem 10 miesiecy temu. mowi sie trudno i zyje sie dalej
jak bym mial wydac 4 tys na remont to chyba wole sprzedac za 20k samochod albo nawet 18.
Panowie co myslicie o opini majstra dzisiaj
podnioslem maske sprawdzil przewody jakies z pokrywy do filtra gazowal na wyciagnietym bagnecie, wsadzil palce w rure wydechowa palce byly od sadzy ale nie byly tluste tylko suche.
i jego zdanie brzmialo.
sam jezdze cx5 i spotkalem dyzo mazd co braly olej.
czasem wina ze luzno spasowany silnik
czasem wina oleju
czasem wina ze zle jest uzywany silnik.
powiedzial mi zebym sie nie przejmowal az tak zmienil olej filtry zaproponowal olej lique oil czy jakos.
i jesli nie przekracza 500ml na 1 tysiac km to nie robic nic.
niby bardzo dobry to byl mechanik.
Ogolnie ja az tak nie martwie sie tym bo nie przywiazuje sie do zadnych rzeczy materialnych wiadomo szkoda kasy bo iles tam za auto dalem 10 miesiecy temu. mowi sie trudno i zyje sie dalej
jak bym mial wydac 4 tys na remont to chyba wole sprzedac za 20k samochod albo nawet 18.
Panowie co myslicie o opini majstra dzisiaj
Nie miałem do czynienia z 1.8, ale mam 2.0 i 2.5, również w benzynie i żadna z nich nie bierze kropli oleju. Obie latają na Elf Evolution SXR, 5W30 oczywiście. W 2.0 wydech jest okopcony, to fakt, jednak w 2.5 ku mojemu zdumieniu wydech jest całkowicie suchy, do tego stopnia że widać na nim rdzawy nalot od wewnętrznej strony. Także opcja z wymianą oleju na inny, może o innej gęstości będzie jakimś rozwiązaniem.
Poprzednią miałem 2.0 GY w dieslu. Jeździła na Motul'u 10W40 i doiła go wściekła, kopciła na czarno i w ogóle... Przesiadka na Dexelię 5W30 i jak ręką odjął. Także w mojej opinii coś w tym jest
Spodziewam się, że Liqui Moly
Poprzednią miałem 2.0 GY w dieslu. Jeździła na Motul'u 10W40 i doiła go wściekła, kopciła na czarno i w ogóle... Przesiadka na Dexelię 5W30 i jak ręką odjął. Także w mojej opinii coś w tym jest
papik_zlotow napisał(a):powiedzial mi zebym (...) zmienil olej filtry zaproponowal olej lique oil czy jakos.
Spodziewam się, że Liqui Moly
wlasnie o ten olej chodzilo.
A o oleju mazdy tez cos mowil 5w30
ale nie wiem ja mam odczucia ze ten 5w30 to czasem moze lykac wiecej.
takie moje odczucie.
poprzednia mazda jezdzila na oleju Gulf 5w40 5l za 78zl. hurtownie gulfa mam niedaleko.
i tez brala olej
z doswiadczenia wiem ze nie jest nic przyjemnego jechac za kims i wachac spalony olej heh.
jutro wyjezdzam do mielna po powrocie zmienie ten olej zaleje do stanu zaczne obserwacje.
a wtedy bede musial sie zastanowic co dalej z samochodem.
troszke szkoda bo ma nowki oponki r17 i przyciemnilem mu szybki niedawno
Dopisano 30 kwi 2018, 12:29:
zdjecia winnej podpijania oleju
i jej kominka
A o oleju mazdy tez cos mowil 5w30
ale nie wiem ja mam odczucia ze ten 5w30 to czasem moze lykac wiecej.
takie moje odczucie.
poprzednia mazda jezdzila na oleju Gulf 5w40 5l za 78zl. hurtownie gulfa mam niedaleko.
i tez brala olej
z doswiadczenia wiem ze nie jest nic przyjemnego jechac za kims i wachac spalony olej heh.
jutro wyjezdzam do mielna po powrocie zmienie ten olej zaleje do stanu zaczne obserwacje.
a wtedy bede musial sie zastanowic co dalej z samochodem.
troszke szkoda bo ma nowki oponki r17 i przyciemnilem mu szybki niedawno
Dopisano 30 kwi 2018, 12:29:
zdjecia winnej podpijania oleju
i jej kominka
zrobilem 500km samochodem w 4 dni i zaczynajac jazde mialem na bagnecie max dzisiaj sprawdzalem i mam troszke wiecej jak polowe. srednia predkosc jazdy 130km/h
teraz nie wiem ile miesci sie oleju miedzy max a min na bagnecie.
wie ktos moze ile spalil mi na 500km ?
a drugie pytanie brzmi silniki znalazlem na olx i allegro po 2500zl niby przebieg 110tys czy lepiej naprawiac czy taki zakup silnika to tykajaca bomba. koles przyjmuje stary silnik w rozliczenie. oferuje nawet montaz silnika.
czy jak to mowi moj sasiad olej sprawe dolewaj oliwe i rura.
teraz nie wiem ile miesci sie oleju miedzy max a min na bagnecie.
wie ktos moze ile spalil mi na 500km ?
a drugie pytanie brzmi silniki znalazlem na olx i allegro po 2500zl niby przebieg 110tys czy lepiej naprawiac czy taki zakup silnika to tykajaca bomba. koles przyjmuje stary silnik w rozliczenie. oferuje nawet montaz silnika.
czy jak to mowi moj sasiad olej sprawe dolewaj oliwe i rura.
Miedzy mona max jest okolo 1 litra z tego co pamietam
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Byłem dolać 250ml. Wiec 0.5l jest od min do max wiec pali 0.5l na tysiac spodziewałem się ale bałem się ze będzie litr
Dopisano 3 maja 2018, 21:07:
teścia ciągle uważa że po co się pcham w remont silnika. Tylko mi się wydaje ze jak auto jest wart te 20 tys z kawałkiem to powinno być może nie idealne ale dopracowane
Kumpel w pracy mechanikiem ale pierscienie to tylko sobie zmieniał w silniku v6 bo jak zrobi tak będzie a tak jak komuś to nie ma pewności Jak się uda. Zaproponował mi demontaż głowicy regeneracja jej a pierscienie musiał bym komuś innemu.
Dopisano 3 maja 2018, 21:07:
teścia ciągle uważa że po co się pcham w remont silnika. Tylko mi się wydaje ze jak auto jest wart te 20 tys z kawałkiem to powinno być może nie idealne ale dopracowane
Kumpel w pracy mechanikiem ale pierscienie to tylko sobie zmieniał w silniku v6 bo jak zrobi tak będzie a tak jak komuś to nie ma pewności Jak się uda. Zaproponował mi demontaż głowicy regeneracja jej a pierscienie musiał bym komuś innemu.
Mówisz o 5w30 ? Czy bardzo się różni parametrami od 5w40 ? Jak kupiłem auto to było zalane 5w40 zmianę oleju robie w sobote
Dopisano 4 maja 2018, 07:53:
ze strony gulf dobieram olej dlatego ze mam hurtownie pod nosem i 5l oleju kosztuje 80zl czy któryś z tych się nadaje
http://gulf.lubricantadvisor.com/advice ... 42d0acce5c
Dopisano 4 maja 2018, 09:46:
Byłem u jeszcze jednego mechanika w innym mieście i powiedział mi ze niemożliwe żeby w mazdzie tak szybko poszły pierscienie. Ze w nowych samochodach zawsze góra jest słabsza od dołu i stawia na uszczelniacze na zaworach bądź nieszczelna głowica. Co myślicie o tym co powiedział .?
Dopisano 4 maja 2018, 07:53:
ze strony gulf dobieram olej dlatego ze mam hurtownie pod nosem i 5l oleju kosztuje 80zl czy któryś z tych się nadaje
http://gulf.lubricantadvisor.com/advice ... 42d0acce5c
Dopisano 4 maja 2018, 09:46:
Byłem u jeszcze jednego mechanika w innym mieście i powiedział mi ze niemożliwe żeby w mazdzie tak szybko poszły pierscienie. Ze w nowych samochodach zawsze góra jest słabsza od dołu i stawia na uszczelniacze na zaworach bądź nieszczelna głowica. Co myślicie o tym co powiedział .?
Prawie się nie różni.
Od min do max jest 0,75L. Przynajmniej tak podają w manualu i z moich obserwacji też tak wynika.
Możesz wykonać próbę olejową. To da odpowiedź czy uszczelniacze zaworowe są do roboty czy nie, ale przy remoncie i tak je zrobisz bo to groszowa sprawa.
Generalnie te silniki mają słabe pierścienie więc tego drugiego mechanika się więcej nie radź widać chłop nie ma za dużego pojęcia o tych konkretnych jednostkach.
Poza tym auto warte 20k ale nigdy nie wiesz jak poprzedni właściciel dbał o samochód. Pewnie lał kiepski olej rzadko go zmieniał i dawał w palnik Mazdzie co nie dziwi, bo 1.8 nie jedzie w tej budzie.
Od min do max jest 0,75L. Przynajmniej tak podają w manualu i z moich obserwacji też tak wynika.
Możesz wykonać próbę olejową. To da odpowiedź czy uszczelniacze zaworowe są do roboty czy nie, ale przy remoncie i tak je zrobisz bo to groszowa sprawa.
Generalnie te silniki mają słabe pierścienie więc tego drugiego mechanika się więcej nie radź widać chłop nie ma za dużego pojęcia o tych konkretnych jednostkach.
Poza tym auto warte 20k ale nigdy nie wiesz jak poprzedni właściciel dbał o samochód. Pewnie lał kiepski olej rzadko go zmieniał i dawał w palnik Mazdzie co nie dziwi, bo 1.8 nie jedzie w tej budzie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
No demon prędkości to nie jest ale mi wystarczy jadę z zona i dzieckiem wiec po bocznych drogach jadę max 100. Swoje wyszalalem między innymi omega albo corsa 2 litrówa.
A jak ktoś się jara np. 3 litrowym dieslem w bmw to ja już patrze na to ze dużo pali i ubezpieczenie drogie jak ktoś postawi swój własny dom to będzie patrzeć na spalanie i koszty utrzymania. Bo kredyt to jest jak pętla ;D
Uzbierać kasę to naprawie silnik bo facet za zamiane silnika który miał za 3200 wycenił mój silnik na 800 zł
A jak ktoś się jara np. 3 litrowym dieslem w bmw to ja już patrze na to ze dużo pali i ubezpieczenie drogie jak ktoś postawi swój własny dom to będzie patrzeć na spalanie i koszty utrzymania. Bo kredyt to jest jak pętla ;D
Uzbierać kasę to naprawie silnik bo facet za zamiane silnika który miał za 3200 wycenił mój silnik na 800 zł
Generalnie coś jest z tymi pierścieniami w 1.8 w mazdach. Kupowanie silnika to trochę kupowanie kota w worku, a remont jeśli zrobiony u dobrego fachowca to masz pewność. Ja zdecydowałem się na remont i narazie jestem zadowolony – http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=394&t=204015&start=20
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6