Dym przy dodaniu gazu, oględziny auta

Mazda6 2007–2012

Postprzez Lazar » 13 sty 2018, 01:07

Obecnie jestem w trakcie nabywania Ghtki z 2011 roku 2.2d 180km, ostatnio oglądałem egzemplarz w którym po nieco mocniejszym dodaniu gazu, okolo 3 tysięcy, oprócz pary pojawia się czarny dym. To normalna sprawa czy czarny buszek nie powinien w ogóle się pojawiać?
Wątek numer dwa to grubość lakieru, auto miało małą obcierkę i następnie na prośbę właściciela było polerowane, sprawdziłem, wartości okolo 40,50 mikronów mnie przerażają, co sądzicie?
Auto było przeze mnie oglądanie z półtorej godziny, w sumie mam wątpliwości tylko do tego dymienia, zerkałem pod korek i nie zauważyłam super dymienia, aczkolwiek w pierwszym momencie coś poleciało, mam wrażenie że to raczej para wodna, wiadomo jednak olej pracuje w takiej temperaturze, więc może to normalne zjawisko. Choć miałem wrażenie jakby trochę spalin poleciało, albo to nie były spaliny..
Wątek numer trzy, czy może jest chętna duszyczka która ewentualnie ma czas i chęci pomóc w oględzinach auta na terenie Warszawy?
Ktoś kto w miarę ogarnia 2.2d, marzeniem byłoby podpięcie pod kompa i rozwianie wszelkich wątpliwości.
...może jak uda się coś kupić to zostanę na dłużej na forum <faja>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 15:51
Posty: 4
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 GE 2.0 16v 136km

Postprzez Madziol » 13 sty 2018, 13:07

Witam
nieco mocniejszym dodaniu gazu, okolo 3 tysięcy, oprócz pary pojawia się czarny dym

Dla mnie wycięty DPF, lub inny wynalazek. Przy sprawnym DPF-ie nie powinno być przysłowiowego grama dymu.
auto miało małą obcierkę i następnie na prośbę właściciela było polerowane, sprawdziłem, wartości okolo 40,50 mikronów mnie przerażają, co sądzicie?

To faktycznie mało. Zaczął bym od skalibrowania czujnika. Jak kupowałem swoją GH pożyczyłem czujnik pokazywał za mało 70-80. Ponieważ był w oryginalnym pudełku miał blaszki kontrolne. Po skalibrowaniu pokazywał 90-100. To też bez szału, dlatego doszedłem do wniosku co potwierdził lakiernik było polerka.
Może u Ciebie była mego polerka.
czy może jest chętna duszyczka która ewentualnie ma czas i chęci pomóc w oględzinach auta na terenie Warszawy?

Tu nie pomogę.
Na koniec myślę, że powinieneś nie zależnie czy coś kupisz czy nie pozostać w naszym gronie bo warto.
PZDR
P.S.
Poszukaj w wątkach "podziękowania za pomoc" wiem, że chłopaki pomagali w oględzinach.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 18:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez Lazar » 15 sty 2018, 13:00

Wiele się mówi o tym, że na Mazdach jest dosyć cienki lakier, kilka aut przemierzyłem, 6 gh, cx-7, jeżeli element był niemalowany wychodziło 80, więc jak u Ciebie mogło być aż tyle?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2009, 15:51
Posty: 4
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 GE 2.0 16v 136km

Postprzez wojtek75 » 27 sty 2018, 17:43

Przy pomiarze grubości lakieru Mazdy wartość 90 mikrometrów jest wartością fabryczną. Auta europejskie mają wartość ok.100-150.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 16:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez Madziol » 3 lut 2018, 14:09

Witam
Lazar dźwignąłeś ta GH.
PZDR
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2014, 18:48
Posty: 230 (2/5)
Skąd: Łódź
Auto: M6 II 2,2D 185kM Poprzed M 626 GW 2.0 turbo DI 74kW 350tyś
Poprzed M 626 GD 2D 550tyś

Postprzez flywin » 8 lut 2018, 08:29

w maździe jest max 80u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6