Witam, czy ktos sie orientuje jak jest z dostepnoscia czesci do mazdy USA w Polsce i ktore czesci zuzywalne mozna byloby uzyc z wersji europejskiej lub innych modeli samochodow? Potrzebuje wymienic tarcze, klocki hamulcowe i filtr kabinowy. Oprocz tego mam jeszcze problem z zawieszeniem przy prawym przednim kole – drazek kierowniczy i cos nie tak z wahaczem gornym. Mieszkam w okolicach Krakowa i mam problem z serwisowaniem samochodu. Warsztaty w ktorych bylem nie maja dostepu do katalogu w tej wersji albo sprawdzajac numery seryjne czesci twierdza ze wiekszosc niestety musialbym sprowadzac. W autoryzowanej mazdzie przy ul. Wielickiej licza jak za woly i czas oczekiwania na czesci to okolo 1 miesiac, poza tym slyszalem o nich zle opinie.
Bylbym wdzieczny za pomoc!
Części które pasują z wersji europejskiej do amerykańskiej
Strona 1 z 1
Witam,
temat przerabiałem dość intensywnie, moja tez z USA.
Co do części – raczej trzeba szukać dedykowanych do wersji USA – różnice są spore. Głównie przez wymiary auta (w każdą stronę auto jest większe). Inny typ zawieszenia. I aby części pasowały idealnie, raczej trzeba szukać dedykowanych. Chociaż podejrzewam iż spora ilość części jest identyczna jak EU.
Ja po pierwszym zakupie używki z allegro, z wersji EU odpuściłem – gdyż cześć niby pasowała – ale nie idealnie (oryginalna cześć Mazdy). Dlatego zacząłem wymieniać tylko na oryginały i dedykowane do tej wersji – dużo mniej zdrowia i nerwów to kosztuj, tylko niestety sporo więcej $$$.
Jeżeli interesują cię nowe części:
– ASO (horrendalnie drogo)
– Firmy zajmujące się importem części z USA (strasznie drogo)
– Import na własną rękę z USA (bardzo drogo)
Przesyłka prawdopodobnie tak czy siak trafi na cło i po doliczeniu: cła, vat, prowizji za odprawę, dostawy – ceny wychodzą na porównywalnym poziomie, jakby zamówić przez firmę tym się specjalizujące.
Ogólnie ceny części do Mazdy są naprawdę bardzo wysokie – nie zależnie gdzie kupisz. (chociaż w USA cena jest bardzo fajna – ale pod doliczeniu reszty kosztów pośrednich, już się taka fajna nie wydaje)
Ściągałem części bezpośrednio z USA, ale część kupiłem także u firm pośredniczących (nie chciało mi się poświęcać temu czasu), bo tak jak napisałem jeżeli przekalkulujesz wszystko. To zajmując się tym osobiście zyskasz 5-15% taniej, ale poświęcisz dużo więcej czasu – szczególnie przy odprawie, aby ustalić odpowiednie kody cenę dla danej części.
Tutaj masz przykładowe ceny – z mojego ostatniego zamówienia:
Pozycja 1: Stabilizator (strona lewa) – wartość 28,24 USD
Pozycja 2: Stabilizator (strona prawa) – wartość 28,24 USD
Pozycja 3: Łożysko koła (strona lewa/przód) – wartość 28,24 USD
Pozycja 4: Zabezpieczenie łożyska (strona lewa/przód) – wartość 7,29 USD
Pozycja 5: Łożysko koła z piastą (strona lewa/tył) – wartość 75,76 USD
Pozycja 6: Końcówka półosi(strona lewa) – wartość 91,43 USD
Pozycja 7: Filtr oleju – wartość 12,98 USD (2 sztuki)
Pozycja 8: Filtr powietrza – wartość 35,26 USD (2 sztuki)
Dostawa: 150 USD
Cło: 72,00zł
Vat: 399,00zł
Prowizja za odprawę dla DHL: 83,00zł
Przelew: 25,00zł
Do były raczej drobne części, paczka nie była duża. Podejrzewam, że przy dużo większych częściach (gabarytowe przesyłki), transport może bardzo nie korzystnie wpłynąć na cenę końcowa
temat przerabiałem dość intensywnie, moja tez z USA.
Co do części – raczej trzeba szukać dedykowanych do wersji USA – różnice są spore. Głównie przez wymiary auta (w każdą stronę auto jest większe). Inny typ zawieszenia. I aby części pasowały idealnie, raczej trzeba szukać dedykowanych. Chociaż podejrzewam iż spora ilość części jest identyczna jak EU.
Ja po pierwszym zakupie używki z allegro, z wersji EU odpuściłem – gdyż cześć niby pasowała – ale nie idealnie (oryginalna cześć Mazdy). Dlatego zacząłem wymieniać tylko na oryginały i dedykowane do tej wersji – dużo mniej zdrowia i nerwów to kosztuj, tylko niestety sporo więcej $$$.
Jeżeli interesują cię nowe części:
– ASO (horrendalnie drogo)
– Firmy zajmujące się importem części z USA (strasznie drogo)
– Import na własną rękę z USA (bardzo drogo)
Przesyłka prawdopodobnie tak czy siak trafi na cło i po doliczeniu: cła, vat, prowizji za odprawę, dostawy – ceny wychodzą na porównywalnym poziomie, jakby zamówić przez firmę tym się specjalizujące.
Ogólnie ceny części do Mazdy są naprawdę bardzo wysokie – nie zależnie gdzie kupisz. (chociaż w USA cena jest bardzo fajna – ale pod doliczeniu reszty kosztów pośrednich, już się taka fajna nie wydaje)
Ściągałem części bezpośrednio z USA, ale część kupiłem także u firm pośredniczących (nie chciało mi się poświęcać temu czasu), bo tak jak napisałem jeżeli przekalkulujesz wszystko. To zajmując się tym osobiście zyskasz 5-15% taniej, ale poświęcisz dużo więcej czasu – szczególnie przy odprawie, aby ustalić odpowiednie kody cenę dla danej części.
Tutaj masz przykładowe ceny – z mojego ostatniego zamówienia:
Pozycja 1: Stabilizator (strona lewa) – wartość 28,24 USD
Pozycja 2: Stabilizator (strona prawa) – wartość 28,24 USD
Pozycja 3: Łożysko koła (strona lewa/przód) – wartość 28,24 USD
Pozycja 4: Zabezpieczenie łożyska (strona lewa/przód) – wartość 7,29 USD
Pozycja 5: Łożysko koła z piastą (strona lewa/tył) – wartość 75,76 USD
Pozycja 6: Końcówka półosi(strona lewa) – wartość 91,43 USD
Pozycja 7: Filtr oleju – wartość 12,98 USD (2 sztuki)
Pozycja 8: Filtr powietrza – wartość 35,26 USD (2 sztuki)
Dostawa: 150 USD
Cło: 72,00zł
Vat: 399,00zł
Prowizja za odprawę dla DHL: 83,00zł
Przelew: 25,00zł
Do były raczej drobne części, paczka nie była duża. Podejrzewam, że przy dużo większych częściach (gabarytowe przesyłki), transport może bardzo nie korzystnie wpłynąć na cenę końcowa
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Paczka morska i odpadaja wszelkie cla akcyzy i vaty , transport jakies 50centow za pol kg tyle ze czas oczekiwania kolo 4 tyg oczywiscie sa tez firmy w Polsce ktore maja katalogi do amerykanskich wersji i badz to sprowadzaja oryginaly badz pomagaja w znalezieniu zamiennikow – zawsze mozesz popytac : http://www.carspeed.pl/, http://www.mazparts.pl/
pzdr
pzdr
Dzieki za info!
Najbardziej zalezy mi teraz na wymianie tarcz hamulcowych wraz z klockami. Czy moglby mi ktos doradzic czy tarcze i klocki sa "standardowe" dostepne od reki w Polsce i jaki rodzaj/marka/rozmiar potrzebuje na przod i tyl?
Nie znam sie na tym i chcialbym uniknac problemow ze sciaganiem tarcz i chodzeniem z nimi po sklepach w poszukiwaniu wlasciwego modelu.
Pozdrawiam!
Najbardziej zalezy mi teraz na wymianie tarcz hamulcowych wraz z klockami. Czy moglby mi ktos doradzic czy tarcze i klocki sa "standardowe" dostepne od reki w Polsce i jaki rodzaj/marka/rozmiar potrzebuje na przod i tyl?
Nie znam sie na tym i chcialbym uniknac problemow ze sciaganiem tarcz i chodzeniem z nimi po sklepach w poszukiwaniu wlasciwego modelu.
Pozdrawiam!
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6