Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Damian68 » 15 gru 2015, 00:46

– czy mogę sprawdzić dogrzewacz Ebera jego działanie, a właściwie to jego brak etc
M5 diesel

http://allegro.pl/interfejs-ford-mscan- ... 40299.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Garbage1989 » 18 gru 2015, 17:16

jeśli nie jest on typowym urządzeniem w tym samochodzie tylko montowanym przez dealera czy inną firme to niestety nie będzie on widoczny w telemetrii samochodu poza tym 75 zeta za kabel który kosztuje 20 u chińczyka to przesada bo dolutowują tylko przełącznik za 1,5 zeta.

Może się myle ale jeżeli to coś w stylu webasto to szczerze wątpie zeby występowało w sieci samochodu to raczej odrębna jednostka z własnym sterowaniem posiłkująca się jedynie danymi z czujników samochodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Damian68 » 18 gru 2015, 18:58

Ebersprecher jest montowany przez Mazdę jako wyposażenie. Byłem dzisiaj u sprawdzenia ale nie wykrył Ebera. Po świętach jadę do innego punktu z lepszym sprzętem to może zdiagnozuję co jest grane <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez stonoga » 29 gru 2015, 18:02

Jaką wartosc dla zaworu EGR w mm powinien pokazywać FORSCAN na biegu jałowym przy zimnym silniku. U mnie pokazuje 1.62mm i mniej już nie schodzi. Przy wypalaniu DPF taka sama wartość. Na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła wzrasta do 3.8 mm. Zauważyłem, częstsze wypalanie DPF (CO OK 100 km). Wcześniej wypalanie było co ok 200km. Czy przyczyną może być niedomykający się zawór EGR. Nie występują żadne błędy.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 170 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez jeziorek » 10 mar 2016, 23:57

Witam,
ktoś sprawdzał najnowszą wersję 2.3 programu Forscan. Dziś kalibrowałem wtryskiwacze i postanowiłem zaktualizować program i okazało się, że doszły nowe funkcję. Chodzi mi o funkcję programowania modułów – na pewno mam IC i jeszcze ze 4 inne. Niestety nie mogłem ich uruchomić, ponieważ wymagana jest rozszerzona licencja. Da się ją uzyskać w wersji trial, rejestrują się na stronie forscan. Czy ktoś sprawdzał może te funkcje? Coś ciekawego da się tam ustawić?
jzk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez daras404 » 14 mar 2016, 19:12

Koledzy, a jak wygląda kwestia połączenia lapka za pomocą interfejaf-my Vgate iCar 2 lub iCar3? Czy ktoś łączy się za ich pomocą?
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez udi » 19 mar 2016, 09:40

Vgate iCar 2 bez problemu się łącze natomiast 3 zakupiona u chińczyka w trasie :D zobaczymy jak to będzie ale nie powinno być problemu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2014, 20:33
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Auto: 2.0 MZR-CD

Postprzez darrecki » 19 mar 2016, 09:46

Potwierdzam, iCar2 działa bez problemów. Niestety nie nadaje się do ciągłego monitoringu, bo się cholerstwo samo wyłącza po kilkunastu minutach.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez udi » 19 mar 2016, 10:28

Z opisu icar3 wynika, że tego problemu już nie będzie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2014, 20:33
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Auto: 2.0 MZR-CD

Postprzez darrecki » 19 mar 2016, 10:43

Też ma funkcję automatycznego wyłączania, czyżby miała działać w inny sposób?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez daras404 » 20 mar 2016, 22:03

Dzięki za informację. Trochę szkoda, że się wyłącza, bo właśnie o dłuższe monitorowanie mi chodzi.
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 08:39
Posty: 102 (0/3)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 6 Kombi, GH 2008, 2,5l /170KM/ Dynamic Sport

Postprzez hog » 9 kwi 2016, 21:15

witam
zaopatrzyłem się niedawno w kabelek i testuje moja 5 FS.
Niestety nie mogę u mnie znałeś PID-ów

-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT

posiadam tylko to
M5 tego nie ma czy szukać innych wersji FS?
Załączniki
dpff moje.JPG
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez Garbage1989 » 10 kwi 2016, 10:52

dowiedz się czy Twój samochód nie posiada przypadkiem sterowania zaczerpniętego z Forda bo tam komunikacja ze sterownikiem odbywała się po 2 sieciach MS- i HS-CAN a nie wszystkie klucze klucze działają z tym wynalazkiem zdalnie do starszych ELMów trzeba było dorabiać przełącznik(nie dotyczy kabli na procku STN11XX bo one mają zintegrowaną funkcję przełączania między dwiema sieciami), może to jest problem z tak małej ilość odczytów bo tam sterowniki urządzeń były podzielone na dwie grupy te które potrzebują szybkiego połączenia i te które go nie wymagają i wg tego łączono je do HS (High Speed) albo MS dla mniej wymagających modułów

Tutaj masz linka z opisem z forum FORScana >>LINK<<
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez hog » 10 kwi 2016, 11:03

to muszę się zabrać za przerabianie ponownie, bo pierwsze podejście odpuscilem bo ma kabelek z ledami i trochę było różnic z opisem jaki znalazłem na forum forda bardzo fajnie opisane http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 04800.html,
ale idzie to zrobic tylko troche czasu trzeba
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez Li Mu Bai » 10 kwi 2016, 23:15

Każde ecu ma swoje pidy,a więc w Twoim aucie nie musi ich podawać, np w M3 takich jak szukasz to nie ma, a korekty na wtryskach są zupełnie inaczej podawane niż w M6.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez kriskus » 11 kwi 2016, 11:17

W 5 nie zobaczysz tych PIDów – ECU ich nie podaje. Na drugiej szynie zobaczysz dodatkowo informacje z licznika i dogrzewacza.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez hog » 11 kwi 2016, 18:51

Dzięki za odpowiedz musi wystarczyć to co mam w takim razie
Pozdrawiam
Hog
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez em_dzej » 15 kwi 2016, 20:11

AloHa

Pytanie szybkie
Zdiagnozuję klimę w GY'07 za pomocą Forscana ??

Dopisano 15 kwi 2016, 21:02:

chyba pomyliłem działy <zawstydzony>
Jeśli nikt nie zna odpowiedzi prosze o usunięcie
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Garbage1989 » 17 kwi 2016, 07:50

Nie wiem czy w GY są PIDy do klimy niby czujniki ciśnienia powinny być bo na jakiejś podstawie sobie reguluje parametry pracy sprężarka ale czy jest do nich dostęp przez ECU to wątpię zostaje podjechać do warsztatu gdzie mają osprzęt i sprawdza manualnie ciśnienie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez frxxx86 » 21 kwi 2016, 10:00

Panowie czy można (i jeśli tak to gdzie to znajdę) wywołać procedure kalibracji wtryskiwaczy za pomocą Forscana?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 20:46
Posty: 4
Auto: Mazda 6 – 2008
2.0 MZR-CD – 140 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6