Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
– czy mogę sprawdzić dogrzewacz Ebera jego działanie, a właściwie to jego brak etc
M5 diesel
http://allegro.pl/interfejs-ford-mscan- ... 40299.html
M5 diesel
http://allegro.pl/interfejs-ford-mscan- ... 40299.html
jeśli nie jest on typowym urządzeniem w tym samochodzie tylko montowanym przez dealera czy inną firme to niestety nie będzie on widoczny w telemetrii samochodu poza tym 75 zeta za kabel który kosztuje 20 u chińczyka to przesada bo dolutowują tylko przełącznik za 1,5 zeta.
Może się myle ale jeżeli to coś w stylu webasto to szczerze wątpie zeby występowało w sieci samochodu to raczej odrębna jednostka z własnym sterowaniem posiłkująca się jedynie danymi z czujników samochodu
Może się myle ale jeżeli to coś w stylu webasto to szczerze wątpie zeby występowało w sieci samochodu to raczej odrębna jednostka z własnym sterowaniem posiłkująca się jedynie danymi z czujników samochodu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ebersprecher jest montowany przez Mazdę jako wyposażenie. Byłem dzisiaj u sprawdzenia ale nie wykrył Ebera. Po świętach jadę do innego punktu z lepszym sprzętem to może zdiagnozuję co jest grane
Jaką wartosc dla zaworu EGR w mm powinien pokazywać FORSCAN na biegu jałowym przy zimnym silniku. U mnie pokazuje 1.62mm i mniej już nie schodzi. Przy wypalaniu DPF taka sama wartość. Na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła wzrasta do 3.8 mm. Zauważyłem, częstsze wypalanie DPF (CO OK 100 km). Wcześniej wypalanie było co ok 200km. Czy przyczyną może być niedomykający się zawór EGR. Nie występują żadne błędy.
Witam,
ktoś sprawdzał najnowszą wersję 2.3 programu Forscan. Dziś kalibrowałem wtryskiwacze i postanowiłem zaktualizować program i okazało się, że doszły nowe funkcję. Chodzi mi o funkcję programowania modułów – na pewno mam IC i jeszcze ze 4 inne. Niestety nie mogłem ich uruchomić, ponieważ wymagana jest rozszerzona licencja. Da się ją uzyskać w wersji trial, rejestrują się na stronie forscan. Czy ktoś sprawdzał może te funkcje? Coś ciekawego da się tam ustawić?
jzk
ktoś sprawdzał najnowszą wersję 2.3 programu Forscan. Dziś kalibrowałem wtryskiwacze i postanowiłem zaktualizować program i okazało się, że doszły nowe funkcję. Chodzi mi o funkcję programowania modułów – na pewno mam IC i jeszcze ze 4 inne. Niestety nie mogłem ich uruchomić, ponieważ wymagana jest rozszerzona licencja. Da się ją uzyskać w wersji trial, rejestrują się na stronie forscan. Czy ktoś sprawdzał może te funkcje? Coś ciekawego da się tam ustawić?
jzk
witam
zaopatrzyłem się niedawno w kabelek i testuje moja 5 FS.
Niestety nie mogę u mnie znałeś PID-ów
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT
posiadam tylko to
M5 tego nie ma czy szukać innych wersji FS?
zaopatrzyłem się niedawno w kabelek i testuje moja 5 FS.
Niestety nie mogę u mnie znałeś PID-ów
-odleglosc od ostatniego wypalania DPF – REG_DIS
-ile razy świeciła się kontrolka DPF – DPF_LMP_CNT
-liczba regeneracji/wypalań DPF – DPF_GEG_CNT
posiadam tylko to
M5 tego nie ma czy szukać innych wersji FS?
dowiedz się czy Twój samochód nie posiada przypadkiem sterowania zaczerpniętego z Forda bo tam komunikacja ze sterownikiem odbywała się po 2 sieciach MS- i HS-CAN a nie wszystkie klucze klucze działają z tym wynalazkiem zdalnie do starszych ELMów trzeba było dorabiać przełącznik(nie dotyczy kabli na procku STN11XX bo one mają zintegrowaną funkcję przełączania między dwiema sieciami), może to jest problem z tak małej ilość odczytów bo tam sterowniki urządzeń były podzielone na dwie grupy te które potrzebują szybkiego połączenia i te które go nie wymagają i wg tego łączono je do HS (High Speed) albo MS dla mniej wymagających modułów
Tutaj masz linka z opisem z forum FORScana >>LINK<<
Tutaj masz linka z opisem z forum FORScana >>LINK<<
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
to muszę się zabrać za przerabianie ponownie, bo pierwsze podejście odpuscilem bo ma kabelek z ledami i trochę było różnic z opisem jaki znalazłem na forum forda bardzo fajnie opisane http://forum.fordclubpolska.org/archive ... 04800.html,
ale idzie to zrobic tylko troche czasu trzeba
ale idzie to zrobic tylko troche czasu trzeba
Nie wiem czy w GY są PIDy do klimy niby czujniki ciśnienia powinny być bo na jakiejś podstawie sobie reguluje parametry pracy sprężarka ale czy jest do nich dostęp przez ECU to wątpię zostaje podjechać do warsztatu gdzie mają osprzęt i sprawdza manualnie ciśnienie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6