Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
Jeszcze raz.
1. W czwartek mechanik wymienił olej, przeczyścił smoka w misce olejowej.
2. W piątek wracając z pracy do domu (kawałek od domu):
Kontrolka zaczeła mrugać cały czas na dystansie 1000 km do momentu, aż skasowałem inspekcje olejową przy użyciu przewodu i pedału przyśpieszenia. Kontrolka zgasła i w trakcie procedury przy użyciu przewodu zapalała się i gasła kontrolka świec żarowych. Auto nie muliło i nie muli.
Dziś przy pierwszym odpaleniu ForScana w logach odczytałem błąd PCM P2459, który usunąłem.
Od tamtej pory nie mrugała i nie zapaliła się kontrolka dpf (tj od skasowania przewodem), a przejechałem około 260 km, a dziś puściłem po wykasowaniu z loga błedu Forscanem test dpf (nie robiłem wypalania serwisowego) – zero błędów.
Następnie przejechałem się około 30 km (w tym dwa postoje) i żadnego błędu nie pokazał interfejs, a kontrolka również nie mrugała ani się nie zaświeciła.
PS
W dalszej częsci loga odczytałem informację, która sugeruje, że to działanie z przewodem wylącza tylko działanie kontrolki dpf.
Więc w FS zrobiłem reset inspekcji olejowej – mówiąc potocznie. I dlatego pytam na tym forum, gdzie w forscanie znajdę info, kiedy ta inspekcja była kasowana.
1. W czwartek mechanik wymienił olej, przeczyścił smoka w misce olejowej.
2. W piątek wracając z pracy do domu (kawałek od domu):
Kontrolka zaczeła mrugać cały czas na dystansie 1000 km do momentu, aż skasowałem inspekcje olejową przy użyciu przewodu i pedału przyśpieszenia. Kontrolka zgasła i w trakcie procedury przy użyciu przewodu zapalała się i gasła kontrolka świec żarowych. Auto nie muliło i nie muli.
Dziś przy pierwszym odpaleniu ForScana w logach odczytałem błąd PCM P2459, który usunąłem.
Od tamtej pory nie mrugała i nie zapaliła się kontrolka dpf (tj od skasowania przewodem), a przejechałem około 260 km, a dziś puściłem po wykasowaniu z loga błedu Forscanem test dpf (nie robiłem wypalania serwisowego) – zero błędów.
Następnie przejechałem się około 30 km (w tym dwa postoje) i żadnego błędu nie pokazał interfejs, a kontrolka również nie mrugała ani się nie zaświeciła.
PS
W dalszej częsci loga odczytałem informację, która sugeruje, że to działanie z przewodem wylącza tylko działanie kontrolki dpf.
Więc w FS zrobiłem reset inspekcji olejowej – mówiąc potocznie. I dlatego pytam na tym forum, gdzie w forscanie znajdę info, kiedy ta inspekcja była kasowana.
- Od: 7 wrz 2014, 10:15
- Posty: 37
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009
Pid OILCHG_DIS poda "ile km temu" była kasowana inspekcja.
Witam, po raz pierwszy przeskanowałem moją mazdę 6 GH właśnie tym programem i wykrył mi kilka błędów, Teraz mam takie pytanie czy to może być przyczyną nadmiernego rozładowywania akumulatora? Można sobie samemu poradzić z tymi problemami? Będę bardzo wdzięczny za pomoc
podstawowy błąd pojawiający się przy niskim napięciu aku to błąd przekaźnika pompy paliwa nawet w moto mam tę samą przypadłość, tutaj nie widzę nic takiego a błędy to głownie problemy komunikacyjne, proponuje zapisać loga z błędami żeby mieć przegląd sytuacji skasować zawartość PCM [zapisane błędy DTC] i sprawdzić czy pojawiają się ponownie czy były tylko chwilowym zakłuceniem, w programie możesz odczytać na pracującym silniku jakie napięcie daje alternator oraz po dłuzszym czasie w bezruchu podpiąc się do OBD i sprawdzić jak trzyma napięcie albo bezpośrednio na aku miernikiem sprawdzić jak trzyma porządny aku nawet po dłuuuuższym czasie powinien trzymac w granicy 12,8 jeżeli spada poniżej 11 albo jest blisko tego to pozostaje przetestować aku w punkcie wymiany gdzie mają analizatory obciążenia a jak to nie wykaże nieprawidłowości to szukać co zjada prąd w samochodzie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dokładnie. Skasuj, naładuj, przejedź się (dłuższa jazda, najepiej po mieście), zgaś, odpal, zgaś, sprawdź błędy. U mnie aku gdy padał, błędów nie generował, ale bywa różnie. Sprawdź rezystancje poduszek po wszystkim.
PS. Używka? Sprawdzałeś błędy przy kupnie?
PS. Używka? Sprawdzałeś błędy przy kupnie?
Błąd RCM też mi się czasami pojawia, tyle że u mnie boczna poduszka kierowcy. Trzeba sprawdzić lub poprawić żółta wtyczkę pod siedzeniem, najlepiej robić to przy odłączonym akumulatorze. U mnie też jest 2, 3 omy, a przy bocznej kierowcy czasem mi skacze do 6 omów.
Tak, są procedury serwisowe – oczywiście w zależności od silnika. Dla silnika MZR-CD jest ich nawet kilka.
Co do benzyniaków to znalazłem tylko taką informację:
2.1.15 beta, 2014-02-12
+ Experimental active test "Fuel Injectors Manual Test" for:
Mazda 6/Atenza 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3(-T)/3.0 AJ 2002-2008 model year
2.1.15 beta, 2014-02-12
+ Experimental active test "Fuel Injectors Manual Test" for:
Mazda 6/Atenza 1.8 L8/2.0 RF-T/2.0 LF/2.3 L3(-T)/3.0 AJ 2002-2008 model year
Forscanowicze potrzebuje pilnie pomocy od Was
chodzi mi dokładnie od której strony Forscan numeruje wtryski
Czyli to co on sobie tam nazywa FI_LRN_01 to wtrysk po lewej czy prawej stronie?
Chce wymienić dwa wtryski u siebie i muszę porównać czy te które zasugerował mi warsztat do podmiany, to czy to właśnie te, które miały największe korekty wedle Forscana.
Według obrazka w sekcji konfigurowanie wtryskiwaczy, wygląda że forscan liczy od lewej.
Z góry dzięki za pomoc.
chodzi mi dokładnie od której strony Forscan numeruje wtryski
Czyli to co on sobie tam nazywa FI_LRN_01 to wtrysk po lewej czy prawej stronie?
Chce wymienić dwa wtryski u siebie i muszę porównać czy te które zasugerował mi warsztat do podmiany, to czy to właśnie te, które miały największe korekty wedle Forscana.
Według obrazka w sekcji konfigurowanie wtryskiwaczy, wygląda że forscan liczy od lewej.
Z góry dzięki za pomoc.
Li Mu Bai napisał(a):Chce wymienić dwa wtryski u siebie i muszę porównać czy te które zasugerował mi warsztat do podmiany, to czy to właśnie te, które miały największe korekty wedle Forscana.
Mam prośbę: Czy mógłbyś się "pochwalić się" jakie wartości mają te podejrzane wtryski na poszczególnych ciśnieniach?
Pytam w związku z pojawiającymi się czasami na forum informacjami o właściwych poziomach wartości korekcyjnych sprawnych wtryskiwaczy.
Na razie wtryski są wyjęte i oddane do czyszczenia oraz sprawdzenia w jakim są stanie. Jeden miałem z dużym odchyłem, bo na pierwszym ciśnieniu 35 podawał mi aż -140 i co ciekawe, tego wtrysku warsztat nie zakwalifikował jako uszkodzony (nie wiem jaką metodą oni je sprawdzali) i dlatego zdecydowałem się na oddanie wszystkich na profesjonalne sprawdzenie zanim wrócą do auta.
Wtryski, które wytypował warsztat według forscana miały odchył na -28 i +24, te które typowali jako ok miały -140 i +76.
Auto miało pełną moc (sprawdzone na hamowni), brak wyraźnej turbodziury, ale wysokie spalanie w mieście (10-12l, przez dłuższy proces wypalania DPF).
Wtryski, które wytypował warsztat według forscana miały odchył na -28 i +24, te które typowali jako ok miały -140 i +76.
Auto miało pełną moc (sprawdzone na hamowni), brak wyraźnej turbodziury, ale wysokie spalanie w mieście (10-12l, przez dłuższy proces wypalania DPF).
Li Mu Bai napisał(a):Forscanowicze potrzebuje pilnie pomocy od Was
chodzi mi dokładnie od której strony Forscan numeruje wtryski
Czyli to co on sobie tam nazywa FI_LRN_01 to wtrysk po lewej czy prawej stronie?
Chce wymienić dwa wtryski u siebie i muszę porównać czy te które zasugerował mi warsztat do podmiany, to czy to właśnie te, które miały największe korekty wedle Forscana.
Według obrazka w sekcji konfigurowanie wtryskiwaczy, wygląda że forscan liczy od lewej.
Z góry dzięki za pomoc.
zazwyczaj liczy się od strony rozrządu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam, przy użyciu FORScana chciałem sprawdzić stan wtryskiwaczy. Podłączyłem komputer z zainstalowanym FORSCanem wersja 2.2.1 za pomocą kabla ELM327 v1.5a. Program połączył się z samochodem, takie parametry jak:
Ciśnienie szyny paliwowej
Żądane ciśnienie szyny paliwowej
Obroty silnika
Ciśnienie doładowani itp. działają, natomiast wszystkie:
Zarejestrowana wartość (wtryskiwacz nr 1 do 4 przy 35 do 140 MPa) [US] oraz Wartość korekty dla wtryskiwacza nr od 1 do 4 [mm3/suw] wynosi cały czas 0. Jaka może być tego przyczyna?
Ciśnienie szyny paliwowej
Żądane ciśnienie szyny paliwowej
Obroty silnika
Ciśnienie doładowani itp. działają, natomiast wszystkie:
Zarejestrowana wartość (wtryskiwacz nr 1 do 4 przy 35 do 140 MPa) [US] oraz Wartość korekty dla wtryskiwacza nr od 1 do 4 [mm3/suw] wynosi cały czas 0. Jaka może być tego przyczyna?
- Od: 24 sty 2015, 20:08
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2006 r.
Czy ktoś z kolegów odczytywał FS napięcie ładowania alternatora? Dziś odczytałem i wynosiło ono 10 V, a po podpięciu miernika ładowanie pokazało około 13,2V-13,5V. Pytanie czy to zły odczyt FS czy mierzyliśmy przy akumulatorze i to było złe miejsce pomiaru (bo może po drodze regulator napięcia psuje)?
-
cybernetykpl
możliwe ze masz problem z połączeniem elektrycznym do odczytu ECU i dlatego masz spadek napięcia na wtyczce zobacz tez który parametr odczytywałeś bo można odczytywać z kilku miejsc napięcia i czy to o którym mówisz to na pewno napięcie na wyjściu z alternatora
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Próbuje zakodować nowy wtryskiwacze, ale wywarła mi błąd. Robię to za pomocą najnowszego forscana. Ktoś probowal? Błąd wyświetla mi kliknięciu na zapis do ecu. Czy jakieś uniwersalne warsztatowe urządzenia dadzą rade? Pytam bo mechanik wymienia mi wtryskiwacze i nie ma IDS. Chciałem to sam zrobić, ale mam problem z ta funkcja w forscan.
Juz jestem po. Odebralem auto i mechanik twierdził, ze zakodowal wtryskiwacze kts czy jakoś tak. Okazało się ze nic nie zrobił, na szczęście forscan zadzaialal. Uzylem starszej wersji na innym laptopie..
Juz jestem po. Odebralem auto i mechanik twierdził, ze zakodowal wtryskiwacze kts czy jakoś tak. Okazało się ze nic nie zrobił, na szczęście forscan zadzaialal. Uzylem starszej wersji na innym laptopie..
Witam ekspertów od FORScana i naszych Mazd.
Od jakiegoś czasu walczę z błędem P2187 ubogiej mieszanki na biegu jałowym. Po skasowaniu błąd powraca po kilkunastu/kilkudziesięciu km. Przeczyściłem MAF, przepustnicę, układ się zaadoptował, zatankowałem lepsze paliwo, niestety dalej jest problem (zarówno na Pb jak i na LPG).
Przejrzałem układ dolotowy, psikałem PLAKiem. Układ wygląda na szczelny – nie zasysa "lewego" powietrza. Mechanik podłączając się jakimś testerem stwierdził, że sondy lambda są ok.
Podłączyłem się Forscanem zwracając trochę uwagę na sondę lambda i przede wszystkim na czujnik MAF.
Gdzieś na forum wyczytałem, że prawidłowa wartość na biegu jałowym to 3,6-3,8 g/s (przy 2500 rpm 10,5-11,2 g/s). Wartość napięcia na biegu jałowym z kolei powinna wynosić 1,5-2,1V (wg poradnika na forum).
Moje wyniki (załączam też zdjęcia z Forscana) na biegu jałowym: 2,3 g/s (1,2V), przy 2500 rpm ok. 8 g/s (1,75V). (pomiary wykonałem na LPG, na benzynie raczej będzie bardzo podobnie). Czy to kwalifikuje MAF na wymianę i bezpośrednią przyczynę błędu P2187 ubogiej mieszanki na biegu jałowym?.
Sonda lambda przy rozpoczęciu zwiększania obrotów także zwiększa swoją wartość do 0,84V, czyli "jakoś" działa. W temat sondy jeszcze się nie wgryzłem za bardzo.
Wracając do przepływomierza MAF dodatkowo spytam, gdyż moja wiedza jest raczej podstawowa w tym temacie: czy błąd ubogiej mieszanki na biegu jałowym nie powinien oznaczać zbyt dużej dawki powietrza w stosunku do dawki paliwa?. Zakładając, że 3,6 g/s jest prawidłowe, to w moim przypadku jest obecnie na odwrót, tzn. za mało powietrza "jest podawane" na przepustnicę.
Od jakiegoś czasu walczę z błędem P2187 ubogiej mieszanki na biegu jałowym. Po skasowaniu błąd powraca po kilkunastu/kilkudziesięciu km. Przeczyściłem MAF, przepustnicę, układ się zaadoptował, zatankowałem lepsze paliwo, niestety dalej jest problem (zarówno na Pb jak i na LPG).
Przejrzałem układ dolotowy, psikałem PLAKiem. Układ wygląda na szczelny – nie zasysa "lewego" powietrza. Mechanik podłączając się jakimś testerem stwierdził, że sondy lambda są ok.
Podłączyłem się Forscanem zwracając trochę uwagę na sondę lambda i przede wszystkim na czujnik MAF.
Gdzieś na forum wyczytałem, że prawidłowa wartość na biegu jałowym to 3,6-3,8 g/s (przy 2500 rpm 10,5-11,2 g/s). Wartość napięcia na biegu jałowym z kolei powinna wynosić 1,5-2,1V (wg poradnika na forum).
Moje wyniki (załączam też zdjęcia z Forscana) na biegu jałowym: 2,3 g/s (1,2V), przy 2500 rpm ok. 8 g/s (1,75V). (pomiary wykonałem na LPG, na benzynie raczej będzie bardzo podobnie). Czy to kwalifikuje MAF na wymianę i bezpośrednią przyczynę błędu P2187 ubogiej mieszanki na biegu jałowym?.
Sonda lambda przy rozpoczęciu zwiększania obrotów także zwiększa swoją wartość do 0,84V, czyli "jakoś" działa. W temat sondy jeszcze się nie wgryzłem za bardzo.
Wracając do przepływomierza MAF dodatkowo spytam, gdyż moja wiedza jest raczej podstawowa w tym temacie: czy błąd ubogiej mieszanki na biegu jałowym nie powinien oznaczać zbyt dużej dawki powietrza w stosunku do dawki paliwa?. Zakładając, że 3,6 g/s jest prawidłowe, to w moim przypadku jest obecnie na odwrót, tzn. za mało powietrza "jest podawane" na przepustnicę.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6