Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan
Wydedukowałem Ten drugi wtryskiwacz wyraźnie odstaje od reszty, a może to trzy wtryskiwacze odstają tego jednego
Janusz sam pisałeś o tej kalibracji w innym wątku:
"2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80."
Czytałem jeszcze na forach mondeo o forscan i też podobno wartości bliżej 0 są najlepsze.
Janusz sam pisałeś o tej kalibracji w innym wątku:
"2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80."
Czytałem jeszcze na forach mondeo o forscan i też podobno wartości bliżej 0 są najlepsze.
Pioteq25 w tym sęk, że to są tylko domysły i obserwacje użytkowników i nie ma na razie żadnego pewnego podparcia tych teorii, a w tym zagadnieniu chodziło o coś więcej, "czy jeśli jest coś nie tak z wtryskiem, to czy silnik osiąga swoją pełną moc"
Ale nie ciekawi Cię skąd tak duża różnica w korektach między wtryskami? Dla przykładu podałem swoje i na forum znajdziesz jeszcze inne, ale nigdy nie widziałem tak dużej różnicy w czasach.
Mocą bym się w ogóle nie sugerował, bo to w cale nie jest wyznacznik sprawności podzespołów silnika.
Zrób kolejną kalibrację żeby potwierdzić te czasy korekt, a później będziesz się martwił co dalej. Można wymontować wtryskiwacze i dać do sprawdzenia na maszynie lub podmienić ten drugi na inny i sprawdzić kalibracją czasy. Mi by to nie dawało spokoju, bo są przypadki rozwalenia tłoku przez lejący wtryskiwacz i wtedy koszta już są nie ciekawe.
Mocą bym się w ogóle nie sugerował, bo to w cale nie jest wyznacznik sprawności podzespołów silnika.
Zrób kolejną kalibrację żeby potwierdzić te czasy korekt, a później będziesz się martwił co dalej. Można wymontować wtryskiwacze i dać do sprawdzenia na maszynie lub podmienić ten drugi na inny i sprawdzić kalibracją czasy. Mi by to nie dawało spokoju, bo są przypadki rozwalenia tłoku przez lejący wtryskiwacz i wtedy koszta już są nie ciekawe.
No ciekawi ciekawi, bo właśnie stąd wzięło się moje zapytanie. W końcu za każdym razem gdy ktoś zauważył spadek mocy zalecane na forum było przyjrzenie się wtryskom, a tu spadku nie ma, a problem może być – nie mówię że nie
Poszukam w Krakowie serwisu który by się na tym znał...bo nawet ten jeden wtrysk mógłbym wymienić
Poszukam w Krakowie serwisu który by się na tym znał...bo nawet ten jeden wtrysk mógłbym wymienić
U mnie jest wyraźny spadek mocy potwierdzony przez wykres z hamowni:
Odczyty z forscana mam takie:
Pytanie czy to może mieć coś wspólnego z wtryskami?
Będę wdzięczny za pomoc (oryginalny wątek tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=421&t=168461)
Odczyty z forscana mam takie:
Pytanie czy to może mieć coś wspólnego z wtryskami?
Będę wdzięczny za pomoc (oryginalny wątek tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=421&t=168461)
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Dość niskie ciśnienie paliwa w porównaniu z RF7J. Nie wiem czy TTTM Zrób zapis z jazdy ciśnienia na szynie paliwa – wymagane i aktualne. Podczas jazdy dobrze wykorzystać 100% motoru.
Ja z kolei miałem za wysokie ciśnienie po czyszczeniu zaworu, ale adaptacją pompy wszystko wróciło do normy.
Ja z kolei miałem za wysokie ciśnienie po czyszczeniu zaworu, ale adaptacją pompy wszystko wróciło do normy.
Panowie, pytanko z innej beczki co do Forscana, czy on odczytuje wam dane z VIN poprawnie?
Mi odczytał coś takiego:
Pojazd:
Model: Mazda5 (Euro STG3/4/5 and General market)/i-MAX
Silnik: RF_T
Pojemność: 2.0L
Rok: 2005 MY
VIN: JMZCR19R670171964
Wiem że auto jest rocznik 2007 a przynajmniej taka jest pierwsza rejestracja. Pozatym wszystkie dekodery vin odczytują że to jest 2007.
Może Forscan czyta że to jest auto od rocznika 2005 w górę?
Mi odczytał coś takiego:
Pojazd:
Model: Mazda5 (Euro STG3/4/5 and General market)/i-MAX
Silnik: RF_T
Pojemność: 2.0L
Rok: 2005 MY
VIN: JMZCR19R670171964
Wiem że auto jest rocznik 2007 a przynajmniej taka jest pierwsza rejestracja. Pozatym wszystkie dekodery vin odczytują że to jest 2007.
Może Forscan czyta że to jest auto od rocznika 2005 w górę?
- Od: 10 mar 2014, 16:44
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM
No to jestem spokojniejszy, bo już zwątpiłem czy auto nie stało w niemieckim salonie 2 lata
A drugie co zaobserwowałem przy sprawdzaniu parametrów w aucie to błędny odczyt napięcia na alternatorze. Pokazuje około 10-10,5V mimo że w rzeczywistości jest 13,9-14,1V
Jak to odczytałem to poleciałem po miernik bo myślałem że alternator dał ciała.
A drugie co zaobserwowałem przy sprawdzaniu parametrów w aucie to błędny odczyt napięcia na alternatorze. Pokazuje około 10-10,5V mimo że w rzeczywistości jest 13,9-14,1V
Jak to odczytałem to poleciałem po miernik bo myślałem że alternator dał ciała.
- Od: 10 mar 2014, 16:44
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM
Pioteq25 napisał(a):Brakuje jeszcze MAP sensor – wymagane/aktualne. Najlepiej wrzuć na jakiś serwer cały log z jazdy, bo z jednego screena nic się nie wywnioskuje.
Dodaję MAP + log z jazdy w załączniku.
- Załączniki
-
- test_3.zip
- Log z jazdy (~100% load np. 410s, 672s)
- (1.69 MiB) Pobrane 108 razy
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Przeglądałem loga i ja w nim nie widzę nic niepokojącego. Turbinka daje do 1.55bara po odjęciu ciśnienia atmosferycznego. MAF w porównaniu do mojego silnika jest podobnie.
Może ktoś jeszcze rzuci okiem na te pomiary i coś znajdzie.
Może ktoś jeszcze rzuci okiem na te pomiary i coś znajdzie.
Dziś na hamowni auto cudownie "ożyło" (program oryginalny) – 182 KM przy 3692rpm, 390-400Nm od 2350-3000rpm. Dodam, że nic nie było w międzyczasie robione poza przejechaniem trasy ok. 200km i zalaniem Shell VPower Nitro+ Diesel. Wcześniej było tankowane zwykłe paliwo na BP. Raczej mało prawdopodobne, że to kwestia tylko i wyłącznie paliwa..
A może w trakcie poprzedniego pomiaru wypalany był DPF i dlatego moc spadła?
Faktycznie jednak dość późno osiągany jest moment w okolicach 400Nm. Przy 1800rpm jest dopiero 240Nm, a przy 2000rpm 300Nm.
W "trójce" przy tym samym silniku jest dużo mocniejszy dół – maksymalny moment łapie już przy ~1700-1800rpm.
Tak czy inaczej dzięki za pomoc i sugestie.
A może w trakcie poprzedniego pomiaru wypalany był DPF i dlatego moc spadła?
Faktycznie jednak dość późno osiągany jest moment w okolicach 400Nm. Przy 1800rpm jest dopiero 240Nm, a przy 2000rpm 300Nm.
W "trójce" przy tym samym silniku jest dużo mocniejszy dół – maksymalny moment łapie już przy ~1700-1800rpm.
Tak czy inaczej dzięki za pomoc i sugestie.
- Od: 5 lip 2007, 16:07
- Posty: 32
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM
Jakby to było paliwo, to nie uzyskałbyś dwóch różnych pomiarów na tym samym paliwie
Sam jestem ciekawy jak wypalanie DPF ma wpływ na moc. Przed hamownią możesz podłączyć ELM'a i forscan powie ci jaki jest stan zapchania DPF i czy się wypala czy nie.
Sam jestem ciekawy jak wypalanie DPF ma wpływ na moc. Przed hamownią możesz podłączyć ELM'a i forscan powie ci jaki jest stan zapchania DPF i czy się wypala czy nie.
Szczerze, to wątpię aby podczas wyhamowywania auta panowały odpowiednie warunki do przeprowadzenia procedury wypalenia filtra DPF...
w omawianym przypadku bardziej mnie interesuje odpowiedź na pytanie:
Dlaczego turbo wstaje tak późno?
powinno wstawać przy 1800 rpm. Myślę, że tutaj jest odczuwalny problem utraty mocy...
...ta sprawa jest w innym wątku...
w omawianym przypadku bardziej mnie interesuje odpowiedź na pytanie:
Dlaczego turbo wstaje tak późno?
powinno wstawać przy 1800 rpm. Myślę, że tutaj jest odczuwalny problem utraty mocy...
...ta sprawa jest w innym wątku...
GreGM napisał(a):Będę wdzięczny za pomoc (oryginalny wątek tutaj: viewtopic.php?f=421&t=168461)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
masz rację, nie znam się na tym procesie...
tylko... jak brzmi procedura wypalenia filtra w trasie? tego świadomego oczywiście...
tylko... jak brzmi procedura wypalenia filtra w trasie? tego świadomego oczywiście...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ja też nie jestem po szkoleniach mazdy dla ASO i bazuje na wiedzy z forum plus własnej skórze
Z tego co wiem auto może wypalić DPF nawet na postoju – "wypalanie wymuszone" najważniejsza jest temperatura – ecu podaje wtedy dotryski paliwa które podwyższają temperaturę. Podobno w poprawionym oprogramowaniu ecu wypalanie jest podtrzymywane nawet przy hamowaniu silnikiem co widać po spalaniu, które wtedy powinno być na 0, a jest np. 1,2L
Wypalanie na hamowni wydaje mi się jak najbardziej możliwe tylko jaki to ma wpływ na moc silnika???
Z tego co wiem auto może wypalić DPF nawet na postoju – "wypalanie wymuszone" najważniejsza jest temperatura – ecu podaje wtedy dotryski paliwa które podwyższają temperaturę. Podobno w poprawionym oprogramowaniu ecu wypalanie jest podtrzymywane nawet przy hamowaniu silnikiem co widać po spalaniu, które wtedy powinno być na 0, a jest np. 1,2L
Wypalanie na hamowni wydaje mi się jak najbardziej możliwe tylko jaki to ma wpływ na moc silnika???
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6