Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Pioteq25 » 1 kwi 2014, 16:10

Wydedukowałem :) Ten drugi wtryskiwacz wyraźnie odstaje od reszty, a może to trzy wtryskiwacze odstają tego jednego :)

Janusz sam pisałeś o tej kalibracji w innym wątku:
"2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80."

Czytałem jeszcze na forach mondeo o forscan i też podobno wartości bliżej 0 są najlepsze.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Li Mu Bai » 1 kwi 2014, 18:53

Pioteq25 w tym sęk, że to są tylko domysły i obserwacje użytkowników i nie ma na razie żadnego pewnego podparcia tych teorii, a w tym zagadnieniu chodziło o coś więcej, "czy jeśli jest coś nie tak z wtryskiem, to czy silnik osiąga swoją pełną moc" <co?>
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Pioteq25 » 2 kwi 2014, 18:34

Ale nie ciekawi Cię skąd tak duża różnica w korektach między wtryskami? Dla przykładu podałem swoje i na forum znajdziesz jeszcze inne, ale nigdy nie widziałem tak dużej różnicy w czasach.
Mocą bym się w ogóle nie sugerował, bo to w cale nie jest wyznacznik sprawności podzespołów silnika.
Zrób kolejną kalibrację żeby potwierdzić te czasy korekt, a później będziesz się martwił co dalej. Można wymontować wtryskiwacze i dać do sprawdzenia na maszynie lub podmienić ten drugi na inny i sprawdzić kalibracją czasy. Mi by to nie dawało spokoju, bo są przypadki rozwalenia tłoku przez lejący wtryskiwacz i wtedy koszta już są nie ciekawe.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Li Mu Bai » 2 kwi 2014, 21:47

No ciekawi ciekawi, bo właśnie stąd wzięło się moje zapytanie. W końcu za każdym razem gdy ktoś zauważył spadek mocy zalecane na forum było przyjrzenie się wtryskom, a tu spadku nie ma, a problem może być – nie mówię że nie :)
Poszukam w Krakowie serwisu który by się na tym znał...bo nawet ten jeden wtrysk mógłbym wymienić
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez GreGM » 3 kwi 2014, 00:27

U mnie jest wyraźny spadek mocy potwierdzony przez wykres z hamowni:
mazda6_moc.jpg
Wykres z hamowni (moc na silniku)


Odczyty z forscana mam takie:
forscan_injectors.png
Forscan


Pytanie czy to może mieć coś wspólnego z wtryskami?

Będę wdzięczny za pomoc (oryginalny wątek tutaj: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=421&t=168461)
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Pioteq25 » 3 kwi 2014, 16:15

Dość niskie ciśnienie paliwa w porównaniu z RF7J. Nie wiem czy TTTM Zrób zapis z jazdy ciśnienia na szynie paliwa – wymagane i aktualne. Podczas jazdy dobrze wykorzystać 100% motoru.
Ja z kolei miałem za wysokie ciśnienie po czyszczeniu zaworu, ale adaptacją pompy wszystko wróciło do normy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GreGM » 5 kwi 2014, 20:57

Załączam parametry z jazdy.
Wygląda na to, że przy max. obciążeniu ciśnienie dochodzi do oczekiwanego. Trochę gorzej z MAF.

1.png
Test 1


2.png
Test 2


Co sądzicie?
Coś jeszcze ciekawego mogę/powinienem zmierzyć?
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Pioteq25 » 6 kwi 2014, 09:39

Brakuje jeszcze MAP sensor – wymagane/aktualne. Najlepiej wrzuć na jakiś serwer cały log z jazdy, bo z jednego screena nic się nie wywnioskuje.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Joozwa » 6 kwi 2014, 23:26

Panowie, pytanko z innej beczki co do Forscana, czy on odczytuje wam dane z VIN poprawnie?

Mi odczytał coś takiego:
Pojazd:
Model: Mazda5 (Euro STG3/4/5 and General market)/i-MAX
Silnik: RF_T
Pojemność: 2.0L
Rok: 2005 MY
VIN: JMZCR19R670171964

Wiem że auto jest rocznik 2007 a przynajmniej taka jest pierwsza rejestracja. Pozatym wszystkie dekodery vin odczytują że to jest 2007.

Może Forscan czyta że to jest auto od rocznika 2005 w górę?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez GreGM » 6 kwi 2014, 23:29

Może Forscan czyta że to jest auto od rocznika 2005 w górę?


Tak, moje czyta jako MY 2007, mimo że jest 2009.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Joozwa » 6 kwi 2014, 23:36

No to jestem spokojniejszy, bo już zwątpiłem czy auto nie stało w niemieckim salonie 2 lata <nie powiem>

A drugie co zaobserwowałem przy sprawdzaniu parametrów w aucie to błędny odczyt napięcia na alternatorze. Pokazuje około 10-10,5V mimo że w rzeczywistości jest 13,9-14,1V
Jak to odczytałem to poleciałem po miernik bo myślałem że alternator dał ciała.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2014, 16:44
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 2007, 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez GreGM » 7 kwi 2014, 00:07

Pioteq25 napisał(a):Brakuje jeszcze MAP sensor – wymagane/aktualne. Najlepiej wrzuć na jakiś serwer cały log z jazdy, bo z jednego screena nic się nie wywnioskuje.


Dodaję MAP + log z jazdy w załączniku.
Załączniki
3.png
Test z MAP
test_3.zip
Log z jazdy (~100% load np. 410s, 672s)
(1.69 MiB) Pobrane 108 razy
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Pioteq25 » 7 kwi 2014, 18:28

Przeglądałem loga i ja w nim nie widzę nic niepokojącego. Turbinka daje do 1.55bara po odjęciu ciśnienia atmosferycznego. MAF w porównaniu do mojego silnika jest podobnie.
Może ktoś jeszcze rzuci okiem na te pomiary i coś znajdzie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez GreGM » 8 kwi 2014, 00:58

Dziś na hamowni auto cudownie "ożyło" (program oryginalny) – 182 KM przy 3692rpm, 390-400Nm od 2350-3000rpm. Dodam, że nic nie było w międzyczasie robione poza przejechaniem trasy ok. 200km i zalaniem Shell VPower Nitro+ Diesel. Wcześniej było tankowane zwykłe paliwo na BP. Raczej mało prawdopodobne, że to kwestia tylko i wyłącznie paliwa..
A może w trakcie poprzedniego pomiaru wypalany był DPF i dlatego moc spadła?
Faktycznie jednak dość późno osiągany jest moment w okolicach 400Nm. Przy 1800rpm jest dopiero 240Nm, a przy 2000rpm 300Nm.
W "trójce" przy tym samym silniku jest dużo mocniejszy dół – maksymalny moment łapie już przy ~1700-1800rpm.

Tak czy inaczej dzięki za pomoc i sugestie.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 16:07
Posty: 32
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 6 '09 GH R2AA 185KM

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 15:41

Jakby to było paliwo, to nie uzyskałbyś dwóch różnych pomiarów na tym samym paliwie :)
Sam jestem ciekawy jak wypalanie DPF ma wpływ na moc. Przed hamownią możesz podłączyć ELM'a i forscan powie ci jaki jest stan zapchania DPF i czy się wypala czy nie.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 16:30

Szczerze, to wątpię aby podczas wyhamowywania auta panowały odpowiednie warunki do przeprowadzenia procedury wypalenia filtra DPF... <oczy>

w omawianym przypadku bardziej mnie interesuje odpowiedź na pytanie:
Dlaczego turbo wstaje tak późno?
powinno wstawać przy 1800 rpm. Myślę, że tutaj jest odczuwalny problem utraty mocy...
...ta sprawa jest w innym wątku...

GreGM napisał(a):Będę wdzięczny za pomoc (oryginalny wątek tutaj: viewtopic.php?f=421&t=168461)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 16:35

Dlaczego? Silnik rozgrzany jest temperatura, wysokie obroty itd. Jak ecu uzna że dpf jest do wypalenia to nie sprawdza czy akurat jego właściciel jest na hamowni <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 16:56

masz rację, nie znam się na tym procesie... :P
tylko... jak brzmi procedura wypalenia filtra w trasie? tego świadomego oczywiście... :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 17:28

Ja też nie jestem po szkoleniach mazdy dla ASO i bazuje na wiedzy z forum plus własnej skórze :)
Z tego co wiem auto może wypalić DPF nawet na postoju – "wypalanie wymuszone" najważniejsza jest temperatura – ecu podaje wtedy dotryski paliwa które podwyższają temperaturę. Podobno w poprawionym oprogramowaniu ecu wypalanie jest podtrzymywane nawet przy hamowaniu silnikiem co widać po spalaniu, które wtedy powinno być na 0, a jest np. 1,2L
Wypalanie na hamowni wydaje mi się jak najbardziej możliwe tylko jaki to ma wpływ na moc silnika???
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez misiu724 » 8 kwi 2014, 21:05

Ja mam poprawione oprogramowanie (wgrywane pół roku temu w aso) i jest dokładnie tak jak piszesz wypalanie nie przerywa się nawet przy hamowaniu silnikiem
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 19:25
Posty: 28
Skąd: Rokitno,Śląskie
Auto: Mazda 6
hatchback
2.0 140km diesel
2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6