Regulacja hamulca ręcznego / demontaż pojemnika na kubki

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marianek » 3 wrz 2012, 06:45

Ponieważ poprzedni autor tego tematu usunął swoja relacje przy okazji ponownej regulacji u siebie zrobiłem fotki.
Potrzebujemy klucz plaski 10 oraz jakieś 20min wolnego czasu.
Upewnijmy się ze samochód stoi w pewnym miejscu, najlepiej nie na żadnym wzniesieniu.

Otwieramy pojemnik na kubki i delikatnie chwytamy palcami z tyłu klapki. Podciągamy delikatnie do góry, nie za mocno, jak puszcza zatrzaski przechodzimy dalej dookoła obudowy.
IMGP0001.JPG

IMGP0002.JPG


Ukaże się nam przy dźwigni śruba do regulacji;
IMGP0004.JPG

IMGP0005.JPG



Upewnijmy się ze mamy włączony bieg i spuszczamy ręczny. Regulujemy podkręcając śrubę
w prawa stronę- naciągamy lub lewa-opuszczamy.
IMGP0006.JPG
IMGP0008.JPG


Upewniamy się ze ręczny chwyta, powinien łapać na 3 ząbku a na 4 na wzniesieniu auto nie powinno nawet ruszyć. Sprawdzamy po regulacji czy tarcze nie są zbytnio cieple, może to oznaczać ze ręczny jest podciągnięty za mocno.

Montaż obudowy jest odwrotnością demontażu.
Pozdrawiam
Marian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez glowasiek » 3 wrz 2012, 09:20

Testowalem dzisiaj reczny i u mnie na 3cim zabku juz nawet ruszyc nie moge wiec recznego nie ruszam :P
Relacja na 5+ !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez Tomek6 » 3 wrz 2012, 11:06

Wojtek napisał(a):swietna relacja... <spoko>

Marianek napisał(a):Tomek dzięki <spoko>

glowasiek napisał(a):Relacja na 5+ !!


<uklon> :)

Wojtek, dzięki za dodanie relacji do FAQ :)

Marianek napisał(a):Jak będzie na drugim ząbku kobita będzie się cieszyć,teraz mam na 4-5.


Będzie jej dużo wygodniej, bo jak łapie na 4-5 ząbku to już nie ma praktycznie żadnej dozowalności. A tak na dłuższym postoju na światłach czy przejeździe kolejowym, można sobie przyłapać koła i dać odpocząć nodze ;)

glowasiek napisał(a):Testowalem dzisiaj reczny i u mnie na 3cim zabku juz nawet ruszyc nie moge


I tak ma być <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zielony110 » 3 wrz 2012, 16:46

melduje, ze reczny podciagniety :D
Na drugim zabku trzyma jak trzeba a na trzecim juz sie nie ruszy :D
dzieki Tomek za motywacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 3 wrz 2012, 17:33

zielony110 napisał(a):melduje, ze reczny podciagniety :D


Przyjąłem. Dobra robota UK Division <cfaniak>

zielony110 napisał(a):Na drugim zabku trzyma jak trzeba a na trzecim juz sie nie ruszy :D


Czyli tak jak u mnie. Myślę, że to jest najpraktyczniejsze ustawienie. Panel łatwo się poddał czy miałeś jakiś kryzys, że połamiesz?

Czekam teraz na wieści od rajka i Marianka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zielony110 » 3 wrz 2012, 17:41

Tomek6 napisał(a):Panel łatwo się poddał czy miałeś jakiś kryzys, że połamiesz?

powiem tak: to nie byl jego "pierwszy raz" wiec poszlo jak z platka <lol>
Jedna reka rozbieralem i regulowalem, a druga na telefonie wisialem <lol>
Czas operacji: jakies 5 minut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 3 wrz 2012, 17:46

zielony110 napisał(a):powiem tak: to nie byl jego "pierwszy raz" wiec poszlo jak z platka <lol>


Rozumiem ;)

zielony110 napisał(a):Czas operacji: jakies 5 minut


Słusznie, muszę skorygować podany w pierwszym poście czas ;) Ja chodziłem w tym czasie po klucze do garażu obok, bawiłem się w trakcie radiem, piłem soczek i nakładałem wosk z wypełniaczami na listwy piano :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Tomek6 » 3 wrz 2012, 17:52

Kamil napisał(a):Czyli po prostu zamiast się brać konkretnie za robotę to sie opier****ałeś <lol>


Niedziela to jest dzień Boży, więc nie wolno się przemęczać <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez zielony110 » 3 wrz 2012, 17:53

Kamil napisał(a):Czyli po prostu zamiast się brać konkretnie za robotę to sie opier****ałeś <lol>

no tak, typowe <lol> <lol> <lol>
Tomek6 napisał(a):chodziłem w tym czasie po klucze do garażu obok, bawiłem się w trakcie radiem, piłem soczek

to to jeszcze rozumiem, bo to trzeba bylo sobie prace urozmaicic ale
Tomek6 napisał(a):nakładałem wosk z wypełniaczami na listwy

to juz lekka przesada <lol> <lol> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Marianek » 3 wrz 2012, 19:14

IMGP2478.JPG
Przed


IMGP2479.JPG
Po

Pracy na 5 minut :) Tomek jeszcze raz dzięki :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez rajek » 3 wrz 2012, 19:40

U mnie tez juz po zabiegu, tak jak koledzy pisza 5 min a reczny o niebo lepszy. Mialem troche oprow z tym panelem ale sugerujac sie wskazowkami jakos poszlo :) Dzieki Tomek, dobra robota <spoko>
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 18:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez zielony110 » 5 wrz 2012, 20:52

A ja dzisiaj musialem troche "odpuscic" reczny, bo po przejechaniu 200km tylne felgi byly gorace :(
szybkie wyjecie klucza, rozbiorka konsoli, jeden obrot i od razu lepiej :D
czas operacji jakas minuta :P
Teraz reczny trzyma na 4-tym zabku, ale nic sie nie grzeje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Tomek6 » 5 wrz 2012, 21:05

zielony110 napisał(a):po przejechaniu 200km tylne felgi byly gorace :(


Jak się w tym połapałeś? Specjalnie sprawdzałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2012, 21:08

Tomek6 napisał(a):Jak się w tym połapałeś? Specjalnie sprawdzałeś?

po takiej czynnosci nalezy sprawdzac... to dobry nawyk ;)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek6 » 5 wrz 2012, 21:12

Wojtek napisał(a):po takiej czynnosci nalezy sprawdzac... to dobry nawyk ;)


Słuszna uwaga. Ja o tym kompletnie zapomniałem i przyjąłem za pewnik, że jest ok. Od niedzieli nie jeździłem, więc jutro sprawdzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez rajek » 5 wrz 2012, 21:14

Dokladnie, ja u siebie tez sprawdzalem ale tylko tarcze byly cieple ;)
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2012, 18:24
Posty: 108
Skąd: Szkocja
Auto: M6 Sport 2.0 MZR-CD 2008

Postprzez ajsmeno » 10 wrz 2013, 17:52

Podepnę się do tematu, na nie temat.

Trzeszczące plastiki w okolicach radia, okolicach podszybia, oraz w słupku, sporo czasu zeszło mi, żeby zdiagnozować trzeszczenie. Dziś z rana oparłem się o dźwignie hamulca ręcznego i taki sam odgłos jak trzeszczących plastików. Ruszyłem jadę, po betonowych płytach na moim zakładzie pracy, trzeszczy jak zawsze, zaciągnołem ręczny na drugi ząbek cisza :D no więc na drodze, przy nierównościach gdzie zaczynało się skrzypić, zaciągałem ręczny lekko i cisza.

No więc dziś chciałem rozebrać obudowę ręcznego, no i wg. instrukcji Marianka podwarzam palcami kolejno wszystkie zatrzaski. No i doszłem do ostatniego od strony podłokietnika, za Chiny ludowe nie mogę tego odczepić z tamtej strony, wszystko ładnie poszło, a tam nic. Próbowałem kilka minut, ale bardzo się zdenerowowałem i postanowiłem zostawić to narazie, żeby nic nie oberować. Panowie czy tam jakoś trzeba podważyć czy co? Naprawdę i próbowałem delikatnie i z lewej i z prawej strony, i siła, i nic.

Pozdrawiam.. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez Marianek » 10 wrz 2013, 19:37

Spróbuj złapać z lewej i z prawej i podciągaj. Od strony podłokietnika zatrzask z trudem puszcza, można odnieść wrażenie ze zaraz się połamie. Identycznie z montażem, ciężko tam włożyć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez ajsmeno » 10 wrz 2013, 20:29

Jeszcze raz jutro bedę próbował na spokojnie. No ale jak łapię własnie tak jak pisałeś, to boje się, że ta strona tego plastiku, ta cieniutka się złamię. Może jakoś podważę jeszcze śrubokrętem płaskim, żeby siła się rozlożyła na całości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 19:32
Posty: 98 (0/1)
Skąd: Wellingborough
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147KM hatchback 2008r, wersja UK

Postprzez zielony110 » 10 wrz 2013, 21:23

Marianek ma racje – pociagnij a wyskoczy.
Jak robisz to pierwszy raz to ciezko wychodzi – pozniej idzie juz lekko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6