Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
bartosz51 napisał(a): Powiedział, że po jego trupie będą te wszystkie rzeczy w Maździe.
To co robimy składkę na miecz samuraja
Bartek komentarz
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
To ja dla przeciwwagi:
Nie podobają mi się obecne na rynku światła dzienne w oparciu u diody i jestem wdzięczny, że styliści Mazdy nie zapatrzyli się np. na Audi i chiński aftermarket. Wstęgi złożone ze świecących punkcików kojarzą mi się ze świetlnymi "wężami" i odpustem wigilijnego marketingu. Odpowiadają mi za to neonówki lub mleczne klosze – takie jak kilka lat temu zaczął stosować Citroen, a teraz także BMW, czy Opel w Insigni. Biorąc pod uwagę jak obecnie w moich oczach wygląda przednie oświetlenie LED, wolę żeby cały czas świeciły się ksenonowe światła mijania lub przytłumione drogowe.
Co do wyglądu nowej szóstki, to poprzednie modele bardzo wysoko postawiły poprzeczkę (choć GH nie jest już tak dobra, jak w swoim czasie GG) i trudno jest zrobić coś spektakularnie lepszego. Trzeba też pamiętać, że Mazda w żadnym wypadku nie może zaryzykować z czymś kontrowersyjnym, bo od tego modelu zależy jej być lub nie być.
Osobiście, ze wszystkich trzech generacji wybieram właśnie tą trzecią – GG zdążyła się już opatrzyć, GH zabrakło subtelnego polotu, a jej "modny" przód z wyraźnie oddzielonymi od bryły błotnikami nie do końca komponuje się z resztą. Także wnętrze CX-a (niemal identyczne będzie w "szóstce") uważam za stosowny – w obliczu tego co wyprawia Korea i mainstreamowa Europa – powrót do minimalistycznej estetyki i funkcji. Jak widać nie rozmawiamy już o suchych faktach, ale gustach.
Co do wywiązania się Mazdy z obietnic, to w nowym modelu naprawdę dużo zostało z Shinari oraz Takeri i nie ma najmniejszego problemu, żeby ją i jej detale z tym drugim konceptem skojarzyć. Dlaczego nie wygląda identycznie jak koncept? Kto kupiłby czteroosobowe auto klasy średniej, które jest niższe niż każdy krawężnik, opony ma w rozmiarze robionym tylko na zamówienie, ma masę skomplikowanych gadżetów i niemożliwych do maszynowego wykonania detali, przez co w seryjnej produkcji kosztuje przynajmniej 300 tys. złotych!?
Nie podobają mi się obecne na rynku światła dzienne w oparciu u diody i jestem wdzięczny, że styliści Mazdy nie zapatrzyli się np. na Audi i chiński aftermarket. Wstęgi złożone ze świecących punkcików kojarzą mi się ze świetlnymi "wężami" i odpustem wigilijnego marketingu. Odpowiadają mi za to neonówki lub mleczne klosze – takie jak kilka lat temu zaczął stosować Citroen, a teraz także BMW, czy Opel w Insigni. Biorąc pod uwagę jak obecnie w moich oczach wygląda przednie oświetlenie LED, wolę żeby cały czas świeciły się ksenonowe światła mijania lub przytłumione drogowe.
Co do wyglądu nowej szóstki, to poprzednie modele bardzo wysoko postawiły poprzeczkę (choć GH nie jest już tak dobra, jak w swoim czasie GG) i trudno jest zrobić coś spektakularnie lepszego. Trzeba też pamiętać, że Mazda w żadnym wypadku nie może zaryzykować z czymś kontrowersyjnym, bo od tego modelu zależy jej być lub nie być.
Osobiście, ze wszystkich trzech generacji wybieram właśnie tą trzecią – GG zdążyła się już opatrzyć, GH zabrakło subtelnego polotu, a jej "modny" przód z wyraźnie oddzielonymi od bryły błotnikami nie do końca komponuje się z resztą. Także wnętrze CX-a (niemal identyczne będzie w "szóstce") uważam za stosowny – w obliczu tego co wyprawia Korea i mainstreamowa Europa – powrót do minimalistycznej estetyki i funkcji. Jak widać nie rozmawiamy już o suchych faktach, ale gustach.
Co do wywiązania się Mazdy z obietnic, to w nowym modelu naprawdę dużo zostało z Shinari oraz Takeri i nie ma najmniejszego problemu, żeby ją i jej detale z tym drugim konceptem skojarzyć. Dlaczego nie wygląda identycznie jak koncept? Kto kupiłby czteroosobowe auto klasy średniej, które jest niższe niż każdy krawężnik, opony ma w rozmiarze robionym tylko na zamówienie, ma masę skomplikowanych gadżetów i niemożliwych do maszynowego wykonania detali, przez co w seryjnej produkcji kosztuje przynajmniej 300 tys. złotych!?
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):choć GH nie jest już tak dobra, jak w swoim czasie GG
Pawel, nie do konca sie z Toba zgodze.
GH jest inna w porownaniu z GG. Czy lepsza, czy gorsza, to juz kazdy musi sobie sam odpowiedziec.
Nam (uzytkownikom) podoba sie i to bardzo
Paweł napisał(a):Także wnętrze CX-a (niemal identyczne będzie w "szóstce") uważam za stosowny – w obliczu tego co wyprawia Korea i mainstreamowa Europa – powrót do minimalistycznej estetyki i funkcji.
A nie wydaje Ci sie, ze to wnetrze jest kopia tego do czego przyzwyczailo nas BMW
Paweł napisał(a):Co do wyglądu nowej szóstki, to poprzednie modele bardzo wysoko postawiły poprzeczkę (choć GH nie jest już tak dobra, jak w swoim czasie GG)
Np no, to teraz kolega poszedł ostro – GH nie jest tak dobra, hmmmm jak GG....
Coś się chyba komuś poplątało (mocno) albo zaraz ten dział opustoszeje, bo wszyscy przejdą na GG
- Od: 30 mar 2012, 10:48
- Posty: 39
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.2 MZCD 2010 (przed liftem)
zielony110 napisał(a):Pawel, nie do konca sie z Toba zgodze. GH jest inna w porownaniu z GG.
No właśnie, to kwestia gustu, która generacja jest najładniejsza. Dzięki bogu, każdy może mieć własny (gust, bo z modelem to już nie tak łatwo ).
Mnie GH też bardzo się podoba, a GI (?) najbardziej. Jeśli mogę jeszcze coś dopisać, to najnowsza wersja przypadła mi do gustu dlatego, że swoimi liniami i detalami próbuje sięgnąć w rejony zarezerwowane dla segmentu reprezentowanego przez brytyjskie auta klasy wyższej (tylna chromowana listwa sięga może nawet zbyt dosłownie, ale jest w porządku).
zielony110 napisał(a):A nie wydaje Ci sie, ze to wnetrze jest kopia tego do czego przyzwyczailo nas BMW
Tak, kojarzy mi się ten sam sposób. Nawet o tym pisałem w przedpremierowej recenzji CX-5. Według mnie Mazda zapatrzyła się na detale BMW, czy Audi i połączyła je ze z francuską i/lub włoską subtelnością. Jestem dumny, że Mazda nie poszła drogą tą samą, co barokowo zwalista Toyota (straszne, co wyprawiają obecnie z Lexusem), młodzieżowo oczojebne Ford, KIA, czy Hyundai. W projekcie wnętrza CX-a i nowej szóstki (zakładając, że będzie podobny) czuć klasę i elegancję – choć wiadomo, że materiały muszą (niestety) być ze średniej półki. Na szczęście nie wyszło sztucznie.
Np no, to teraz kolega poszedł ostro – GH nie jest tak dobra, hmmmm jak GG....
Coś się chyba komuś poplątało (mocno) albo zaraz ten dział opustoszeje, bo wszyscy przejdą na GG
Spokojnie, to tylko moje _osobiste_ odczucie. Z doświadczenia nie sądzę, żeby było zgodne z większością na forum i poza nim.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Jeśli mogę jeszcze coś dopisać, to najnowsza wersja przypadła mi do gustu dlatego, że swoimi liniami i detalami próbuje sięgnąć w rejony zarezerwowane dla segmentu reprezentowanego przez brytyjskie auta klasy wyższej
pisac pewnie, ze mozna, od tego mamy to forum
Ja z opinia poczekam jak bedzie mi dane doknac, pomacac i zaobaczyc na wlasne oczy co i jak.
Jak na razie to sa to tylko spostrzezenia z kilku zdjec i filmow.
Paweł napisał(a):W projekcie wnętrza CX-a i nowej szóstki (zakładając, że będzie podobny) czuć klasę i elegancję
klasa jest, ale mimo wszystko jakis niesmak pozostaje. Mazda przyzwyczaila mnie do "tego czegos", czego jak na razie w CX-sie mi brakuje
Jak by nie było GH pociąga wzrok przechodniów,GG już mniej.
Ja to widzę na co dzień w BE gdzie Mazda jest bardzo mało popularna.
Dla przykładu jak kupiłem swoja to na parkingu w firmie stała tylko moja a teraz już 3 .
A z 6 pewnie będzie jak z CX-5 wszyscy marudzą a trzeba czekać 9 miesięcy na auto i to termin nie gwarantowany .
Poczekajmy zobaczymy
A bardzo ciekawych zapraszam na autosalon w Brukseli w styczniu będzie można dotknąć,wsiąść dla bardzo ekstremalnych zamówić .
Ja to widzę na co dzień w BE gdzie Mazda jest bardzo mało popularna.
Dla przykładu jak kupiłem swoja to na parkingu w firmie stała tylko moja a teraz już 3 .
A z 6 pewnie będzie jak z CX-5 wszyscy marudzą a trzeba czekać 9 miesięcy na auto i to termin nie gwarantowany .
Poczekajmy zobaczymy
A bardzo ciekawych zapraszam na autosalon w Brukseli w styczniu będzie można dotknąć,wsiąść dla bardzo ekstremalnych zamówić .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):A bardzo ciekawych zapraszam na autosalon w Brukseli w styczniu będzie można dotknąć,wsiąść dla bardzo ekstremalnych zamówić .
to zielony sie pisze
W styczniu tam bede
Paweł napisał(a):choć GH nie jest już tak dobra, jak w swoim czasie GG
w tym dziale takie herezje? Trwoga..
Bardzo mądrze piszesz, ale po prostu to autko mnie nie powaliło na kolana, ani szczęka mi nie opadła, a zdarzały się takie premiery. Co prawda rozmawiamy o gustach, stylistyce, ale GH zrobiło lepsze wrażenie i basta.
-
Kamil
zielony110 napisał(a):klasa jest, ale mimo wszystko jakis niesmak pozostaje. Mazda przyzwyczaila mnie do "tego czegos", czego jak na razie w CX-sie mi brakuje
Zgadzam się, jest kilka projektów eleganckich i jednocześnie charakterystycznych wnętrz, które mogłyby znaleźć się w samochodzie klasy średniej, a Mazda wnętrze zrobiła bardzo zachowawcze – szczególnie jeśli popatrzymy na to, co byli gotowi zaoferować w latach '80-90. Jak pisałem, myślę że duży w tym udział ograniczenia ryzyka i założenie przypodobania się możliwie szerokiej publiczności. Jak dla mnie, taka odgórna wstrzemięźliwość z dwojga złego jest lepsza, bo mogli pójść w modę i coś takiego:
itd, itp., a dla porównania:
Po bezpośrednim kontakcie, do środka CX-a mam tylko dwa zastrzeżenia – faktycznie słabo wkomponowany ekran centralny (i słaby w ogóle sam w sobie), oraz "tanie" połączenie jasnej tapicerki foteli z ciemnymi dywanikami, dolnymi partiami boczków i deski rozdzielczej. Nieco widać również oszczędności na masie i kosztach, ale ciężko to ocenić, bo CX-5 chyba jednak na siłę jest wpychany do klasy o oczko wyższej. Zobaczymy, jak będzie to wyglądało w szóstce, którą można uplasować i porównać w konkretnym przedziale.
Co prawda rozmawiamy o gustach, stylistyce, ale GH zrobiło lepsze wrażenie i basta.
Na mnie GH zrobiła przeolbrzymie wrażenie na wypieszczonych zdjęciach premierowych. Trochę rozczarowałem się efektem na żywo – po części stąd moje raczej chłodne zdanie na jej temat. Co do GG, to oprócz genialnej, choć dziś spowszedniałej stylistyki, był to całkowicie nowy samochód – nowe silniki, wielowahaczowe zawieszenie, nowa elektronika, nowa jakość (szczególnie po drętwej GF). GH jawi się raczej jako model przejściowy – łączący technologię wcześniejszej generacji z na bieżąco wypracowanym stylem RX-a i CX-7. Mnie nie porwał w ten sam sposób, co pierwsza szóstka w 2002 roku. Chociaż gdybym miał dzisiaj wybierać, to zdecydowanie GH – chociażby ze względu na dwustrefową klimatyzację.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):Chociaż gdybym miał dzisiaj wybierać, to zdecydowanie GH – chociażby ze względu na dwustrefową klimatyzację.
widzisz, a jednak GH ma cos w sobie
Nie wiem czy tylko ja, ale mam alergię na wnętrza typu wklejane przez Pawła Ford i Hyundai. Mój organizm ich nie toleruje. Nie wiem co takiego mają w sobie, że tak bardzo mnie odpychają. Nie zmienia to jednak faktu, że jest sporo ciekawych, mniej zachowawczych wnętrz innych producentów, które są w stanie do mnie przemówić. Z tym z CX-5 też bym się zakolegował, bo jest wg. mojego gustu poprawne i pewnie w miarę praktycznie (nie licząc ekranu), ale macie rację – wieje BMW. Mam nadzieję, że Mazda nie zejdzie do poziomu koncernu VAG, gdzie wszystko jest na jedno kopyto a zamiennie stosuje się jedynie znaczki.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
zielony110 napisał(a):widzisz, a jednak GH ma cos w sobie
Ale ja poważnie. Uważam, że Mazdzie należą się potężne baty za zacofanie w dziedzinie przyjemności i komfortu. Mam nadzieję, że kiedy odbiją się finansowo od dna – i nie stanie się to kosztem utraty niezależności, jak w przypadku historii z fordem – to wreszcie powrócą do przodowania w dziedzinie technologicznych nowinek, jak działo się to w erze GC, GD i GE. Kocham Mazdę, ale kilka lat temu, wybierając dla rodziny samochód pomiędzy C5 i GG, moje serce nie miało szans z rozsądkiem. Wstyd, że Mazda dopiero blisko dekadę po premierze średniej klasy Citroena (te dwie marki, podążające dość indywidualnymi ścieżkami, mają ze sobą wiele wspólnego) jest w stanie przedstawić podobnie zaawansowany samochód – w sensie technologii, elektroniki, wyposażenia i bezpieczeństwa (shame on you, Ford). Na razie nie mam jednak najlepszych wieści – komputer pokładowy i centrum multimedialne w CX-5 znów wyglądają na wczorajsze.
the right man in the wrong place...
Wywołano Forda do tablicy to się wypowiem .
Nowego fokusa prawie zamówiłem,jednak coś wzięło gore i jest GH.
Nowy Fokus w środku jest naprawdę zrobiony z logika.
Masa technologi pomocnych człowiekowi ,stylistyka,zegary,komputer to mi się w nim naprawdę podoba.
niestety musi być to wersja tytanium ,poniżej to nędza
Citroen wymieniony przez Pawła, nowe (stare,bo całkiem nowego jeszcze nie ma) mi sie nie podoba,
ale C5DS panowie to BMW,Audi się chowa,jakość wykończenia i materiałów,wnętrze to trzeba dotknąć i zobaczyć.
Komfort to bajka ,siadasz i już czujesz się jak w domu ,wada wiadomo cena .
A co do nowej 6 ,poczekamy dajmy szanse ,zobaczymy jak będzie
Nowego fokusa prawie zamówiłem,jednak coś wzięło gore i jest GH.
Nowy Fokus w środku jest naprawdę zrobiony z logika.
Masa technologi pomocnych człowiekowi ,stylistyka,zegary,komputer to mi się w nim naprawdę podoba.
niestety musi być to wersja tytanium ,poniżej to nędza
Citroen wymieniony przez Pawła, nowe (stare,bo całkiem nowego jeszcze nie ma) mi sie nie podoba,
ale C5DS panowie to BMW,Audi się chowa,jakość wykończenia i materiałów,wnętrze to trzeba dotknąć i zobaczyć.
Komfort to bajka ,siadasz i już czujesz się jak w domu ,wada wiadomo cena .
A co do nowej 6 ,poczekamy dajmy szanse ,zobaczymy jak będzie
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jakbyście się zastanawiali co ciekawego może popsuć się w waszych Mazdach to na własnym przykładzie przekonałem się, że parownik klimatyzacji może okazać się nieszczelny ;( w serwisie powiedzieli, że mieli już taki przypadek.
Koszt nowej części w serwisie niecałe 3000 zł ponieważ jego wymiana wiąże się rozebraniem deski rozdzielczej trzeba dorzucić kolejne 800-1000 zł robocizny więc koszta mogą być spore. Dodatkowo wymiana trwa do 2 do 4 dni zależności od serwisu.
Ja na razie spróbuję z częścią używaną koszt około 300 zł, a Auto Książyno w Warszawie ma mi to wymienić za 800 zł.
Dam znać po zakończeniu mam nadzieję udanej naprawy.
Koszt nowej części w serwisie niecałe 3000 zł ponieważ jego wymiana wiąże się rozebraniem deski rozdzielczej trzeba dorzucić kolejne 800-1000 zł robocizny więc koszta mogą być spore. Dodatkowo wymiana trwa do 2 do 4 dni zależności od serwisu.
Ja na razie spróbuję z częścią używaną koszt około 300 zł, a Auto Książyno w Warszawie ma mi to wymienić za 800 zł.
Dam znać po zakończeniu mam nadzieję udanej naprawy.
- Od: 6 lip 2012, 21:02
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0D 2008
polak900 napisał(a):nic szałowego nie zrobili
Zależy co wg kogo jest szałowe, dla jednego to kosmiczny kokpit a dla innego to będzie i-eloop.
Mnie tam się podoba ale ja jestem dość konserwatywny
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6