Na prośbę kolegi
cropek i dla potomnych:
Wszystkie operacje wymienione poniżej robimy na
ODŁĄCZONEJ klemie minusowej akumulatora. Wszystkie opisane tu operacje należy przeprowadzić starannie i wszystkie przewody po ingerencji należycie zaizolować.
Za błędy lub szkody popełnione podczas instalacji Smart Turn Indicator nie biorę odpowiedzialniości! Opis na podstawie skanu dodanego przez kolegę cropek.
Do przewodu koloru niebieskiego z pasem czerwonym (L\R) wchodzącego do złącza BCM nr4 (pin 4b) nie przecinając go dolutowujemy przewód nr 5 (czerwony (R) ) z zestawu i starannie izolujemy.
Przewód koloru białego z pasem czarnym (W\B) wchodzący do złącza BCM nr 3 (pin 3e) przecinamy na pół i do części wychodzącej z wiązki elektrycznej samochodu lutujemy przewód nr 2 (czarny z pasem zielonym (B\G) ) z zestawu i starannie izolujemy a do przewodu, który po przecięciu wystaje nam ze złącza (biały z pasem czarnym (W\B) przyp.) lutujemy przewód nr 3 (zielony (G) ) z zestawu i również starannie izolujemy.
Przewód koloru białego z pasem czerwonym (W\R) wchodzący do złącza BCM nr 3 (pin 3h) przecinamy na pół i do części wychodzącej z wiązki elektrycznej samochodu lutujemy przewód nr 4 (czarny z pasem zółtym (B\Y) ) z zestawu i starannie izolujemy a do przewodu, który po przecięciu wystaje nam ze złącza (biały z pasem czerwonym przyp.) lutujemy przewód nr 6 (żółty (Y) ) z zestawu i również starannie izolujemy.
Do masy samochodu za pomocą śrubki przy skrzynce bezpieczników przykręcamy przewód nr 1 (czarny (B) ) z zestawu.
Wszystkie lużne przewody możemy "spiąć" razem np. taśmą izolacyjną i przymocować do reszty przewodów opaskami zaciskowymi a sam przekaźnik owinąć tą pianką samoprzylepną (żeby nie hałasował obijając się) i ukryć nad skrzynką bezpieczników u góry tak aby go nie było widać (jest tam miejsce).
Po udanej operacji wszczepu i upewnieniu sie, że wszystko podłaczyliśmy tak jak należy i wszystko jest należycie poizolowane\pozabezpieczane podłączamy klemę minusową do akumulatora, włączamy zapłon i cieszymy się "sprytnymi" kierunkowskazami.
Mam nadzieję, że napisałem to w miarę zrozumiale
. Jeżeli ktoś będzie robił to krok po kroku to nie powinno być żadnego problemu z montażem. Powodzenia.
P.S.
Blaszki (nr 7) używamy do łączenia ze sobą przewodów w sytuacji gdy nie dysponujemy lutownicą. Po prostu wkłada się w nie przewody (połączone na skrętkę), które chcemy połączyć razem i zagniatamy np. kombinerkami po czym starannie izolujemy np. taśmą izolacyjną lub rurkami termokurczliwymi.