Nowe funkcje w MADZI 6 po lifcie – czy da cie to zrobić?

Mazda6 2007–2012

Postprzez LordSeir » 8 cze 2014, 11:13

Ma może ktoś tą instrukcję bo na module i opakowaniu nic nie ma :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2010, 23:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport


Postprzez LordSeir » 8 cze 2014, 21:10

Dziękuję bardzo :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2010, 23:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez corrado1980 » 10 wrz 2014, 22:00

i jak wrażenia z tego tik-tik-tak ?
bo jak dla mnie to strasznie głupi wymysł – aby samo 3 razy cykało – sprawdzałem to na astrze 3 .
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 20:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez Janusz626 » 19 wrz 2014, 09:03

Gdzie mogę znaleźć ofertę sprzedaży tego bajeru?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 15:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez CudownyBocianek » 1 lis 2014, 01:20

corrado1980 napisał(a):i jak wrażenia z tego tik-tik-tak ?
bo jak dla mnie to strasznie głupi wymysł – aby samo 3 razy cykało – sprawdzałem to na astrze 3 .

Nie rozumie co w tym jest takiego głupiego? To, że jak chcesz zmienić pas ruchu to skupiasz już tylko uwagę na manewrze/obserwacji po wcześniejszym muśnięciu manetki nie martwiąc się o trzymanie jej wciśniętej na te 3-4 sygnały lub włączeniu jej całkowicie a potem na wyłączeniu po wykonaniu manewru bo przy takim nikłym skręcie kierownicy sama nie odbije? Sam sobie to zamontowałem dzisiaj i nie żałuje ani jednego grosza wydanego na to. Brakowało mi tego i nie mogłem pojąć jak może tego nie być w M6. Poza tym wielu kierowców starej daty twierdzi, iż manewr zmiany pasa ruchu wystarczy zasygnalizować jednym mignięciem. Życzę im powodzenia na drodze w dobie tego młynu jaki mamy teraz na drogach i stresu w jakim ludzie teraz żyją. Uwierzcie, że nie wystarczy jeden sygnał lub dwa. Takim optimum jest te właśnie 3 mignięcia gdyż dają czas innym użytkownikom na zauważenie waszych zamiarów (np. motocykliście w słoneczny dzień – sam nim jestem).
Odnośnie samego modułu to jest to przekaźnik czasowy, który wpina się szeregowo w istniejącą już instalacją. Polega to na przecięciu 2 kabli w obwodzie kierunkowskazów i wpięcie przekaźnika szeregowo, podłączeniu zasilania stałego idącego z akumulatora i masy do nadwozia. Wszystko to w okolicy skrzynki bezpieczników w kabinie przy nogach po lewej stronie nadwozia. Wszystko jest ładnie rozpisane w załączonej instrukcji: gdzie ciąć, co z czym łączyć, według jakich kolorów. Zestaw zawiera przekaźnik, podstawkę pod niego wraz z kablami przygotowanymi do montażu, konektorki do łączenia przewodów (zagniatane), 3 opaski zaciskowe i piankę samoprzylepną do oklejenia przekaźnika z podstawką aby nie tłukł się o coś w kokpicie. Całość roboty to około 1.5 godziny jak chce się zrobić jak z fabryki (lutowanie, rurki termokurczliwe) lub mniej niż godzina (na skrętkę lub z użyciem w/w konektorków, taśma izolacyjna). Sam moduł nie powinien kosztować więcej niż 230zł (sam tyle zapłaciłem).

Janusz626 powinno być na stronie głównej mazdy w dziale z akcesoriami. Nie ma tego w katalogu z częściami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez corrado1980 » 2 sty 2015, 21:46

jak dla mnie 3 klikanie – przy przypadkowym właczeniu kierunkowskazu to bzdura – stwarza więcej zagrożenia niż bez niego !

dla mnie jest proste chcesz sobie poklikac to klikaj i 5 razy – zmieniając pas , itd

duzo jeżdzę i nie byłem zadowolony z tego cosika
ale cóż każdy klika ile chce i montuje co chce w granicach rozsądku <czytaj>
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2012, 20:22
Posty: 43
Skąd: Birmingham
Auto: Aurora Blue

Postprzez smagur » 6 sty 2015, 15:34

Dziś mam do Was pytanie odnośnie pewnych zmian jakie zaistniały w Nowej Madzi 6 po lifcie.
A mianowicie chodzi mi o:

– 1) Standardowa funkcja sygnalizacji awaryjnego hamowania ESS pomaga chronić przed kolizjami tył pojazdu.


czy ktoś już rozwiązał zagadkę tego systemu... da się założyć do mazdy przed liftem?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 11:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez dyzioo » 17 sty 2015, 05:16

No to opowiem swoja wersje...
Zadzwoniłęm do Mazda Szczecin na Struga (ASO) i pytam o ten system, o SMART TURN.....
Uslyszałem odpwoiedz taką..:
– zadzwonie do Pana za 30 minut jak sie dowiem czy istnieje takie coś.
Po 30 minutach słysze od ASO że nie ma takiej rzeczy jak SMART TURN do Mazdy, a potwierdził to też "najstarszy" stażem mechanik z serwisu. Jedynie co ten mechanik montował to jakiś przekaźnik z OPLA do Mazdy....

OMIJAC STRUGA !!! To nie pierwszy raz jak usłyszałem od nich takie rzeczy.

Podjeżdżam na Madalińskiego w Szczecinie... i od ręki kupuje za 170zł ORY SMART TURN ;)
Jade do garażu i 40 minut monażu i mam.. i działa .. wiec do przed lifta smiało można montować.


POLECAM !!!!
Pozdro600
Załączniki
20141220_123419 (2).jpg
20150102_125829 (2).jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez CudownyBocianek » 21 sty 2015, 22:40

Ja tylko poskracałem te kable wychodzące z tego przekaźnika bo były duuużo za długie a przekaźnik schowałem za tą grubą wiązką idącą w górę konsoli. Ogólnie po demontażu plastiku osłaniającego skrzynkę z tymi bezpiecznikami na pierwszy rzut oka nic nie widać, że było coś dodawane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez dyzioo » 10 maja 2015, 04:23

Ja mialem instrukcje w opakowaniu. Nie znam sie na elektryce elektronice, a zamontowalem w 40 minut...
Instrukcje robia juz jak dla... nie bede brzydko pisal ;)
Kazdy da rade...
A asystent zmiany pasa jest super (slowa mojej zony – a jak kobieta widzi zalety takiej pierdoly to jest juz dobrze), szkoda ze nie montowali tego przed liftem, w VGA to bylo stosowane 10 lat temu.

Pozdro600
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 12:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez whoispeter » 5 lut 2016, 12:52

Na Allegro jest sprzedawca kibic16vb. W 2012 roku kupiłem od Niego moduł komfortowych kierunków za 68 zł, który do dziś spełnia swoje zadanie w mojej Maździe.
Teraz w/w sprzedawca nie wystawia już nic ale nadal jest aktywny. Pokusiłem się o kontakt i ma jeszcze kilka takich modułów.
Przy zakupie należy poprosić o zaprogramowanie modułu na działanie czasowe przez 1,7 sekundy.
Montaż polega na przylutowaniu 5 przewodów. Ja niestety nie wpadłem na to aby pozbierać materiał do fotorelacji w trakcie montażu ale wlutowałem się w tą samą kostkę co kolega dyzioo powyżej w takiej konfiguracji:
Brązowy z modułu – biało/czarny
drugi brązowy – biało/czerwony
biały z modułu – żółto/czarny
Czerwony to plus po stacyjce – gruby niebieski kabel za skrzynką z bezpiecznikami.
Czarny masa – ja się dopiąłem do jakiejś śruby.
Powyższy schemat przytoczyłem z pamięci, także sugeruję sprawdzić przewody jakimś miernikiem. Na biało/czarnym i biało/czerwonym, kiedy manetka kierunków jest w stanie spoczynku powinien być stały +12V, po załączeniu manetki stały (nie migający) -12V. Na żółto/czarnym – stały -12V.

Co do drugiego pytania autora postu o sygnalizację nagłego hamowania: Zdaje się firma BartSoft miała taki moduł wpinany w instalację świateł stop i awaryjnych. Układ chyba miał wbudowany jakiś akcelerometr do wykrywania przeciążeń i jak wykrył graniczne przeciążenie po naciśnięciu hamulca – włączał awaryjne. Swoją drogą ciekawe jak to zachowywało się przy – na przykład – zaliczeniu dziury przy łagodnym hamowaniu.
Niestety na ich stronie nie widzę już tego układu. Może też warto zapytać.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2014, 13:25
Posty: 2
Auto: Mazda 6 GH
2.0 MZR-CD 140KM
2008 r

Postprzez cropek » 31 lip 2016, 23:43

Witam wszystkich i proszę o pomoc tych, którzy montowali ten moduł.

Kilka dni temu odebrałem paczkę z serwisu i niestety kiepski jestem w te klocki, bo za nic nie mogę się połapać w tych rysunkach, a nie chcę nic sknocić. O elektryce nie mam bladego pojęcia.

Podrzucam rysunek, zdjęcie i gdyby ktoś łaskawie mi wytłumaczył co z czym.

Nr.1 (czarny) – podłączam do masy i tylko tyle wiem.
Nr.2 (czarno-zielony) – ??
Nr.3 (zielony) – ??
Nr.4 (czarno-żółty) – ??
Nr.5 (czerwony) – ??
Nr.6 (żółty) – ??

Do czego te blaszki (nr.7), które kable skręcamy z tymi w aucie i czy trzeba to robić na odłączonym aku ?
Załączniki
IMG_20160731_210106.jpg.copy.jpg
1.
IMG_20160731_210115.jpg.copy.jpg
2.
IMG_20160731_205726.jpg.copy.jpg
3.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2015, 22:36
Posty: 21 (1/0)
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.0 MZR-CD 2008 r.

Postprzez CudownyBocianek » 5 sie 2016, 11:54

Na prośbę kolegi cropek i dla potomnych:
Wszystkie operacje wymienione poniżej robimy na ODŁĄCZONEJ klemie minusowej akumulatora. Wszystkie opisane tu operacje należy przeprowadzić starannie i wszystkie przewody po ingerencji należycie zaizolować. Za błędy lub szkody popełnione podczas instalacji Smart Turn Indicator nie biorę odpowiedzialniości! Opis na podstawie skanu dodanego przez kolegę cropek.

Do przewodu koloru niebieskiego z pasem czerwonym (L\R) wchodzącego do złącza BCM nr4 (pin 4b) nie przecinając go dolutowujemy przewód nr 5 (czerwony (R) ) z zestawu i starannie izolujemy.
Przewód koloru białego z pasem czarnym (W\B) wchodzący do złącza BCM nr 3 (pin 3e) przecinamy na pół i do części wychodzącej z wiązki elektrycznej samochodu lutujemy przewód nr 2 (czarny z pasem zielonym (B\G) ) z zestawu i starannie izolujemy a do przewodu, który po przecięciu wystaje nam ze złącza (biały z pasem czarnym (W\B) przyp.) lutujemy przewód nr 3 (zielony (G) ) z zestawu i również starannie izolujemy.
Przewód koloru białego z pasem czerwonym (W\R) wchodzący do złącza BCM nr 3 (pin 3h) przecinamy na pół i do części wychodzącej z wiązki elektrycznej samochodu lutujemy przewód nr 4 (czarny z pasem zółtym (B\Y) ) z zestawu i starannie izolujemy a do przewodu, który po przecięciu wystaje nam ze złącza (biały z pasem czerwonym przyp.) lutujemy przewód nr 6 (żółty (Y) ) z zestawu i również starannie izolujemy.
Do masy samochodu za pomocą śrubki przy skrzynce bezpieczników przykręcamy przewód nr 1 (czarny (B) ) z zestawu.
Wszystkie lużne przewody możemy "spiąć" razem np. taśmą izolacyjną i przymocować do reszty przewodów opaskami zaciskowymi a sam przekaźnik owinąć tą pianką samoprzylepną (żeby nie hałasował obijając się) i ukryć nad skrzynką bezpieczników u góry tak aby go nie było widać (jest tam miejsce).
Po udanej operacji wszczepu i upewnieniu sie, że wszystko podłaczyliśmy tak jak należy i wszystko jest należycie poizolowane\pozabezpieczane podłączamy klemę minusową do akumulatora, włączamy zapłon i cieszymy się "sprytnymi" kierunkowskazami.
Mam nadzieję, że napisałem to w miarę zrozumiale ;) . Jeżeli ktoś będzie robił to krok po kroku to nie powinno być żadnego problemu z montażem. Powodzenia.
P.S.
Blaszki (nr 7) używamy do łączenia ze sobą przewodów w sytuacji gdy nie dysponujemy lutownicą. Po prostu wkłada się w nie przewody (połączone na skrętkę), które chcemy połączyć razem i zagniatamy np. kombinerkami po czym starannie izolujemy np. taśmą izolacyjną lub rurkami termokurczliwymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez udi » 1 wrz 2016, 17:43

Ja mam problem gdyż po podłączeniu prawidłowo działa mi tylko jedna strona prawa natomiast po lewej ciemność. Próbowałem zamieniać strony i zawsze jedna nie działa. Wygląda na to, że padniety jest moduł. Sprzedawca twierdzi, że sprzedał dużo tych zestawów i nigdy nie miał reklamacji .
Przed odesłaniem chciałem Was zapytać czy ktoś mail podobny problem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2014, 19:33
Posty: 9
Skąd: Śląsk
Auto: 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6