Diagnostyka Mazda przy użyciu programu FORScan

Mazda6 2007–2012

Postprzez Zbyk » 6 lip 2015, 10:21

Czyli co. Nie można przeprowadzić kalibracji bo wtryski są z użyte ?

Dlaczego robię taką burzę.
Ponieważ w środę oddaje auto do mechanika. W/g wszystkich znaków na niebie a nie tylko tadziol o tym mówi, że są to wtryski.
Odsuwałem to od siebie z głowy sami wiecie dla czego.
Regeneracja 1szt. to koszt od 200-900zł x 4 może być miło.
Choć facet któremu daję to do roboty powiedział mi, że wymiana iglicy i końcówki to koszt 200zł + czyszczenie ultradźwiękami z montażem nie powinna przekroczyć 300zł za sztukasa. Miejmy nadzieję, że tak będzie. W piątek 10 lipca dowiemy się prawdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez tadziol » 6 lip 2015, 13:13

Zbyk napisał(a):Choć facet któremu daję to do roboty powiedział mi, że wymiana iglicy i końcówki to koszt 200zł + czyszczenie ultradźwiękami z montażem nie powinna przekroczyć 300zł za sztukasa.

zapytaj gościa,czy w razie niepowodzenia całej akcji ( czyli dokumentne spieprzenie wtrysków ) zasponsoruje Ci regenerację w Denso... :|
nie wspomnę już o takim psikusie jak wytopione tłoki...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Zbyk » 6 lip 2015, 13:24

Wcześniej robił wtryski mojemu ojcu w nissanie, ojciec po regeneracji na tych wtryskach prześmigał 4 lata.

Oglądałem jego warsztat ma 3 stanowiska do pomiarów. Wtryskami zajmuje się 30 lat. Regeneruje też pompy i ma stanowisko do ustawiania tych, że pomp.
Rozmawialiśmy na temat nie powodzenia z jego strony. Będę miał gwarancję na papierze. Ja mało nie jeżdżę więc w ciągu roku 40kkm zrobię. Zobaczymy.

Ale masz rację tadziol, można to sknocić a później będą jajka.
Dzięki za cenną uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Li Mu Bai » 6 lip 2015, 19:36

Nawet jak wtrysk pada (mialem kiedys wskazanie -167),to mogłem przeprowadzić kalibracje.

Tadziol,a może będziesz wiedział o co chodzi. Robię kalibracje FS i korekty są ok,silnik chodzi gladko, cicho i zrywnie, jednak po jakims czasie, nawet bardzo krótkim, robi sie samemu autokalobracja i wszystko sie rozjezdza,korekty w Fs sa znacznie gorsze ,silnk gorzej chodzi – co najbardziej czuje przy ruszaniu -dźwięk klekoczacy, ale brak szarpania itp. Wymuszam kalibracje i znowu jest ok do czasu gdy zrobi to automat.

Może tu być wina,ze wymienione wtryski nie zostaly wpisane w Ecu?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez tadziol » 6 lip 2015, 21:04

Li Mu Bai napisał(a):Tadziol,a może będziesz wiedział
Li Mu Bai napisał(a):Może tu być wina


może wiem,może nie... <lol>

Li Mu Bai napisał(a):wtryski nie zostaly wpisane w Ecu

więc wpisz.

Dopisano 06 lip 2015 20:06:

Zbyk napisał(a):robił wtryski mojemu ojcu w nissanie

a czy nyska od szanownego rodziciela również ma system Denso ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Zbyk » 6 lip 2015, 21:11

Teraz tadziol to się doszukujesz. Ale podobają mi się twoje doszukiwania :D
Oczywiście P11 jest na bosch – u zrobiony a nie denso :) . Wiem napiszesz, że jedno to nie drugie.
Robi i denso widziałem pudełka części zamiennych również do mojego RF7J.
Będę przy regulacji każdego z wtrysku ma po mnie zadzwonić.

Opowiadał mi również przypadki kiedy to nowe końcówki lały i nie dało się nic z nimi zrobić.
Dlaczego po mnie zadzwoni?
Pokazywałem mu forscana na moim lapku i był pod wrażeniem programu free, lecz to nie tylko dlatego <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez tadziol » 6 lip 2015, 21:58

Zbyk napisał(a):to się doszukujesz.

niekoniecznie....po prostu byłem ciekaw.
a jak już będziesz przy regulacji tych Twoich wtrysków i będą wymienione rozpylacze,zapytaj o producenta,oki? wiem,znowu jestem ciekaw....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Zbyk » 6 lip 2015, 22:08

Spoks.
Cenne uwagi, na pewno zapytam.
Mnie też to zastanawiało, skoro taki producent jak denso i ma braki w wyrobach.
Chyba, że mówił o boschu to tu prędzej się zgodzę. Przecież połowa produktów tej firmy to made in china.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez kriskus » 7 lip 2015, 15:30

Zbyk, a o co chodzi u Ciebie z temperaturą 700 stopni na wszystkich 3 czujnikach DPF/kat? Masz wycięty filtr? Może coś było zmieniane w sofcie i przez to nie możesz odpalić procedury.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Zbyk » 7 lip 2015, 15:32

Założony jest emulator ale to nie ma znaczenia ponieważ przeprogramowany jest komputer.
A wcześniej dało się zrobić kalibrację mimo tych temperatur.

edycja 09.07.2015
tadziol
a jak już będziesz przy regulacji tych Twoich wtrysków i będą wymienione rozpylacze,zapytaj o producenta,oki?


Rozmawiałem z Panem od regeneracji, do Denso używa rozpylaczy Denso
a jajka się działy z Boschem

edycja 10.07.2015
No więc jestem po diagnozie wtrysków.
2 sztuki są do wymiany. Szukam używek, może ktoś z forumowiczów ma 2 wtryski do mojej Madzi.
Chętnie odkupię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Qdłaty25 » 10 lip 2015, 23:12

Jak myślicie – przez tyle dni to chyba by się już coś działo z autem jakby nie miało ładowania, prawda??
Jak do tej pory żadnych objawów. Mam nadzieję, że jutro nie zrobi mi psikusa, bo będzie jechała para młoda do ślubu. A już w poniedziałek daleka trasa – 1300 km. Oby wszystko poszło gładko <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Zbyk » 10 lip 2015, 23:16

Sprawdzałem u siebie na forscanie. Napięcie ładowania mam 13.7-13.8. Może masz gdzieś przecierający kabel? stąd ten błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Qdłaty25 » 10 lip 2015, 23:19

Może i tak, ale dlaczego są identyczne wskazania na dwóch różnych kablach i zupełnie innych programach zainstalowanych na zupełnie innych kompach??
Odczyt z FS:
Załączniki
printscreen forscan.pdf
(176.21 KiB) Pobrane 126 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Zbyk » 11 lip 2015, 22:05

A czy czasem ALTT V,V to nie jest minimalne progowe napięcie ładowania ? Gdzie wartość jest stała ?
Masz dziwną wartość dystans 2 u mnie wynosi 21000. Chyba, że to ja mam dziwną :D

Edycja 02.08.2015
Jest już nowa wersja naszego programu do diagnostyki 2.2.5

http://forscan.org/download/FORScanSetup2.2.5.beta.exe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez Lucasbadboy » 8 sie 2015, 17:51

witam
Panowie sciagnolem forscana na androida 2.2.4, teraz pytanie bo nie umiem sie tam polapac mianowicie rozciągnięcie łańcucha bym chciał zobaczyć i nie wiem gdzie. Po wymianie oleju gdzie moge wpisac zmiane oleju zeby mi pozniej inspekcja nie wyskoczyla, bo zmieniam olej co 10 tys km, na kabelek nie chce widzac ze mam programik :)
pozdro i dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2014, 21:25
Posty: 10
Skąd: ŚLĄSK/WŁOCHY
Auto: Mazda 6 2.2 185km sport

Postprzez Garbage1989 » 9 sie 2015, 02:31

na początek trzeba było doczytać czy wersja na androida obsługuje korekte inspekcji olejowej, a parametr od zużycia łańcucha rozrządu jeśli jest dostępny bo nie wiem jak to wygląda w nowych modelach z dieslem to sprawdzisz w zakładce do odczytu kodów PID

Lucasbadboy napisał(a):na kabelek nie chce widzac ze mam programik


do tego nie umiem się odnieść bo nie wiem o co Ci chodzi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez krystian77 » 17 wrz 2015, 18:25

Na stronie pojawiła się nowa wersja oprogramowania http://forscan.org/download/FORScanSetup2.2.6.beta.exe.
Zaciekawiły mnie dwie nowe funkcje:
+ Service procedures "Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values", "Reset Differential Pressure Sensor Learned Values" for:
Mazda 6 GH/Atenza 2.0/2.2 RF-T
Mazda 3 2.0/2.2 RF-T
oraz
* sorting out issues with "Reset ETB/EGR Adaptation" and "ETB/EGR Initialization" functions for Mazda 3/5/6 RF-T 2005-2007 .

Niestety mam pecha bo żona zabrała mi samochód i nie mogę sprawdzić nowej wersji :(
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez tadziol » 17 wrz 2015, 21:32

Dla GG te funkcje już istniały....dorzucili chyba tylko GH.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez krystian77 » 18 wrz 2015, 17:16

Ostatnio jak się bawiłem Forscanem to tych funkcji u siebie nie widziałem.
Zastanawiam się czy po tym jak rok temu wyczyściłem sobie chemicznie DPF(zarąbał mi się całkowicie- żadne wypalanie nie ruszało) jest teraz sens odpalać procedurę : DPF Reset Differential Pressure Sensor Learned Values"
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Zbyk » 20 wrz 2015, 12:37

Garbage1989 napisał(a):
Lucasbadboy napisał(a):na kabelek nie chce widzac ze mam programik


do tego nie umiem się odnieść bo nie wiem o co Ci chodzi


Chodzi o działanie programu przez kabel USB. Aby działał z Forscanem ELM musi być tylko do wersji 1.5 nowsze ELM-y mają inny chip i kupa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 14:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6