Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
Taki temat jest
viewtopic.php?f=124&t=113799
Nazywa sie FAQ działu Mazda6 GH.
jak masz jakieś jeszcze propozycje do niego to śmiało, na pewno się przydadzą
viewtopic.php?f=124&t=113799
Nazywa sie FAQ działu Mazda6 GH.
jak masz jakieś jeszcze propozycje do niego to śmiało, na pewno się przydadzą
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dział FAQ znam, ale nie o takie coś mi do końca chodzi. Tam jest sporo odnośników do innych tematów nie koniecznie związanych z częściami eksploatacyjnymi, w których trzeba się przedzierać przez mnóstwo postów, żeby dotrzeć do konkretnej informacji np. że wycieraczki mają długość 60cm i 40cm, a forumowicze polecają Denso, a nie Bosch. Z tego się robi wtedy tylko jedna linijka i łatwo znaleźć taką informacje. To jest szczególnie potrzebne chce się zrobić zakupy i potrzeba jest szybko znaleźć takie informacje.
Nie chce się upierać, ale moim zdaniem taka "ściąga" przydałaby się na forum.
Nie chce się upierać, ale moim zdaniem taka "ściąga" przydałaby się na forum.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
No właśnie nie do końca takie proste jak mogłoby się wydawać . Ja oczywiście chętnie spiszę początkowy wkład do takiego tematu, ale nie chodzi mi o to, żeby później każdy pod takim temat dopisywał posty z dodatkowymi informacjami + całą kupą komentarzy do tego. Skończy się to tym, że np. długość wycieraczki na tył do hatchbacka znajdziesz na 17 stronie w 9 poście od góry. Taka forma to już jest na forum, ale moim zdaniem jest mało przydatna jak kupuje się któryś raz filtr powietrza, oleju i potrzebujesz tylko znaleźć ich polecane modele, a nie czesać setki postów. Oczywiście komentowanie i dopisywanie postów nie jest złe, ale istotne jest, żeby najistotniejsze informacje dopisywane przez użytkowników były wyciągane "na górę"
Mi chodzi o to, czy Admini są chętni i pomogą w zachowaniu ustrukturyzowanej formy takiego wpisu. Jeśli tak to zabieram się za zbieranie informacji do takiego wpisu
Mi chodzi o to, czy Admini są chętni i pomogą w zachowaniu ustrukturyzowanej formy takiego wpisu. Jeśli tak to zabieram się za zbieranie informacji do takiego wpisu
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Powinien wystarczyć dopisek, że temat nie służy do komentowania.
Dopóki taki temat nie zostanie założony nie dowiemy się jak będzie działać ;–)
Jako autor zawsze będziesz mógł wyciągnąć informacje do pierwszego posta.
Dopóki taki temat nie zostanie założony nie dowiemy się jak będzie działać ;–)
Jako autor zawsze będziesz mógł wyciągnąć informacje do pierwszego posta.
Moim skromnym zdaniem, to bedzie powielanie istniejacych watkow... I taki temat wyladuje wczesniej czy pozniej w koszu...
1. Tak jak Marianek napisal, watek FAQ zawiera same prztdatne linki...
a powielanie gp w taki czy inny sposob...
2. Jal wiecie dzial GH jest dzialem jednego modelu I jest dzialem eksploatacyjnym, czyli wszystkie watki sa zwiazane z eksploatacja...
3. Jest to forum, a nie katalog... Nie mozna napisac uzywaj tego, czy tego... mozna natomiast napisac to uzywalem I to jest cacy, ale do tego sa tematuczne watki...
4. Mamy szukajke naszego dzialu...
Mozna za jej pomoca szybko znalezc odpowiedni temat wpisujac slowa lluczowe...
Nastepnie wchodzimy w temat I uzywamy ponownie naszej wyszukiwarki... wtedy na 99% znajdziecie poszukiwana informacje...
To tak w skrocie...
Tapatalk2
1. Tak jak Marianek napisal, watek FAQ zawiera same prztdatne linki...
a powielanie gp w taki czy inny sposob...
2. Jal wiecie dzial GH jest dzialem jednego modelu I jest dzialem eksploatacyjnym, czyli wszystkie watki sa zwiazane z eksploatacja...
3. Jest to forum, a nie katalog... Nie mozna napisac uzywaj tego, czy tego... mozna natomiast napisac to uzywalem I to jest cacy, ale do tego sa tematuczne watki...
4. Mamy szukajke naszego dzialu...
Mozna za jej pomoca szybko znalezc odpowiedni temat wpisujac slowa lluczowe...
Nastepnie wchodzimy w temat I uzywamy ponownie naszej wyszukiwarki... wtedy na 99% znajdziecie poszukiwana informacje...
To tak w skrocie...
Tapatalk2
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Jak dla mnie FAQ jest idealnie zrobione i myślę podobnie jak Wojtek tworzenie ponownie czegoś w rodzaju katalogu i tak sprowokuje kogoś do zadania pytania, prośby o opinie itd.
GH jeszcze nie jest jeszcze dość popularne na forum, ale to za 2 lata się zmieni i patrząc na działy GG czy BK taka struktura jak jest sprawdza się i 90% użytkowników znajduje potrzebne im informacje.
Wyszukiwarka działowa – tematu o której wspomniał Wojtek to ta na dole, nie na górze.
To akurat nie moje podwórko
GH jeszcze nie jest jeszcze dość popularne na forum, ale to za 2 lata się zmieni i patrząc na działy GG czy BK taka struktura jak jest sprawdza się i 90% użytkowników znajduje potrzebne im informacje.
Wyszukiwarka działowa – tematu o której wspomniał Wojtek to ta na dole, nie na górze.
chmooreck napisał(a): a marianek dołączy do FAQ.
To akurat nie moje podwórko
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
@Wojtek to nie chodzi o żadne rekordy i pokazywanie, że moje spalanie chwilowe wynosi 0.0 jak odpuszczę gaz, a jadę 200 km/h.
Moim zdaniem spalanie chwilowe przy dobrych warunkach może lepiej pokazać, czy coś w silniku nie gra niż spalanie średnie. Jeśli poobserwuję się chwilowe spalanie jadąc na tempomacie przy w miarę stabilnych warunkach to można zauważyć prawidłowość na jakich wartościach komputer "zatrzymuję się" przy ustabilizowaniu prędkości. Jeśli dobrze poznasz swój samochód, to od razu widzisz, że coś jest nie tak. Widać nawet kiedy włącza się wypalanie DPF, a kiedy Webasto. Przez ostatnie kilka miesięcy miałem nieprzyjemność co weekend jeździć trasą Warszawa Katowice i wlec się w sznurze aut 80-100 km/h, więc z nudów obserwowałem jak to wygląda chwilowe spalanie.
Co do przekłamywania komputera w stosunku do "dystrybutora" to jak najbardziej się zgadzam – od 2 lat spisuje wydatki na paliwo i spalanie z komputera w Motostacie – mam też rozeznanie, że w moim przypadku komputer "oszukuje" ok 0,5-0,7 l, więc mogę sobie skorygować wynik.
Moim zdaniem średnie spalanie o ile nie jest badane według tych samych norm, też nie jest miarodajnym wynikiem. Każdy "depcze" inaczej, jeździ różnej długości odcinki i w różnych stosunkach miasto/poza miastem (nawet miasto miastu nierówne). Jeżdżąc poprzednim samochodem razem z Żoną ja miałem średnią 8l, a Małżonka 6,5l (teraz trudno mi porównać, bo Małżonka jeździ swoim). Ale patrząc w Motostat moje średnie spalanie przez ostatnie 2 lata waha się od 6,42 do 11,08 ("dystrybutorowo"), wiec też jest spory rozstrzał.
Jeśli uważasz, że podawanie takiego spalania jest bez sensu to ok – Twoje prawo, ale może ktoś ma też jakieś obserwacje i też się chętnie podzieli z innymi. Ja np. chętnie bym porównał, jak układa się spalanie przy różnych prędkościach w rożnych silnikach (benzyna/diesel), czy jest jakaś różnica miedzy sedanem i kombi z tym samym silnikiem. Chętnie sprawdziłbym, jak to się ma spalanie do współczynnika oporu powietrza np. czy jest jakaś różnica pomiędzy Twoją 5 (wyższy samochód) a 6 z tym samym silnikiem.
Zapraszam wszystkich do podzielenia się swoimi obserwacjami chwilowego spalania
Moim zdaniem spalanie chwilowe przy dobrych warunkach może lepiej pokazać, czy coś w silniku nie gra niż spalanie średnie. Jeśli poobserwuję się chwilowe spalanie jadąc na tempomacie przy w miarę stabilnych warunkach to można zauważyć prawidłowość na jakich wartościach komputer "zatrzymuję się" przy ustabilizowaniu prędkości. Jeśli dobrze poznasz swój samochód, to od razu widzisz, że coś jest nie tak. Widać nawet kiedy włącza się wypalanie DPF, a kiedy Webasto. Przez ostatnie kilka miesięcy miałem nieprzyjemność co weekend jeździć trasą Warszawa Katowice i wlec się w sznurze aut 80-100 km/h, więc z nudów obserwowałem jak to wygląda chwilowe spalanie.
Co do przekłamywania komputera w stosunku do "dystrybutora" to jak najbardziej się zgadzam – od 2 lat spisuje wydatki na paliwo i spalanie z komputera w Motostacie – mam też rozeznanie, że w moim przypadku komputer "oszukuje" ok 0,5-0,7 l, więc mogę sobie skorygować wynik.
Moim zdaniem średnie spalanie o ile nie jest badane według tych samych norm, też nie jest miarodajnym wynikiem. Każdy "depcze" inaczej, jeździ różnej długości odcinki i w różnych stosunkach miasto/poza miastem (nawet miasto miastu nierówne). Jeżdżąc poprzednim samochodem razem z Żoną ja miałem średnią 8l, a Małżonka 6,5l (teraz trudno mi porównać, bo Małżonka jeździ swoim). Ale patrząc w Motostat moje średnie spalanie przez ostatnie 2 lata waha się od 6,42 do 11,08 ("dystrybutorowo"), wiec też jest spory rozstrzał.
Jeśli uważasz, że podawanie takiego spalania jest bez sensu to ok – Twoje prawo, ale może ktoś ma też jakieś obserwacje i też się chętnie podzieli z innymi. Ja np. chętnie bym porównał, jak układa się spalanie przy różnych prędkościach w rożnych silnikach (benzyna/diesel), czy jest jakaś różnica miedzy sedanem i kombi z tym samym silnikiem. Chętnie sprawdziłbym, jak to się ma spalanie do współczynnika oporu powietrza np. czy jest jakaś różnica pomiędzy Twoją 5 (wyższy samochód) a 6 z tym samym silnikiem.
Zapraszam wszystkich do podzielenia się swoimi obserwacjami chwilowego spalania
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
dumdum, wydzielilem temat spalania chwilowego, ale potraktujmy go jako eksperyment... zobaczymy co wyjdzie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam,
czy ktoś miał / ma problem z zegarem w komputerze? U mnie ten "czerwony" późni się systematycznie około 1,5 minuty na tydzień. Zegar w radiu/navi działa poprawnie. Czytałem na forum o jakichś jednorazowych skokach po 20 minut, ale u mnie późni się w trybie ciągłym. Denerwuje mnie to. Jeździłem wcześniej 13-letnim gratem i tam zegar nigdy nie spóźnił się nawet o sekundę, a tu japoński samochód sprzed roku i zegarek jakiś leniwy!
czy ktoś miał / ma problem z zegarem w komputerze? U mnie ten "czerwony" późni się systematycznie około 1,5 minuty na tydzień. Zegar w radiu/navi działa poprawnie. Czytałem na forum o jakichś jednorazowych skokach po 20 minut, ale u mnie późni się w trybie ciągłym. Denerwuje mnie to. Jeździłem wcześniej 13-letnim gratem i tam zegar nigdy nie spóźnił się nawet o sekundę, a tu japoński samochód sprzed roku i zegarek jakiś leniwy!
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
OK. Dzięki.
Zapytam w serwisie. Pewnie mnie spławią jakimś ambitnym tekstem w stylu "Włącz Pan sobie wyświetlanie spalania, a zegarek to przecież masz Pan w radiu i działa dobrze".
Moim zdaniem to dziwne. Nie chcę napisać "niedopuszczalne" bo odkąd wszystko jest robione w Chinach to niewiele jest w stanie mnie zaskoczyć... ale żeby Mazda... ehh
Pozdrawiam
Zapytam w serwisie. Pewnie mnie spławią jakimś ambitnym tekstem w stylu "Włącz Pan sobie wyświetlanie spalania, a zegarek to przecież masz Pan w radiu i działa dobrze".
Moim zdaniem to dziwne. Nie chcę napisać "niedopuszczalne" bo odkąd wszystko jest robione w Chinach to niewiele jest w stanie mnie zaskoczyć... ale żeby Mazda... ehh
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
ja problemow z zegarkiem nie mam, a ustawiam go dwa razy w roku.
Raz na czas letni i raz na zimowy
Przez reszte czasu dziala dobrze.
Raz na czas letni i raz na zimowy
Przez reszte czasu dziala dobrze.
zielony – i tak właśnie powinno być. W poprzednich samochodach tak miałem, a teraz w Madzi od przestawienia na zimowy mam już 7 minut "w plecy". Samochód chyba próbuje mi powiedzieć żebym zwolnił...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2012, 20:56
- Posty: 16
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 GH 2,2L Diesel Kombi 2011
Witam mam pytanie o olej obecnie jezdze na oleju Dexelia 5W30 API SL za dwa tygodnie auto jedzie na serwis i chcialem tym rezem sprobowac czegos innego! wiec wybor padl na Royal Purple SAE 5W30 SN wiec na olej nowszej generacji i teraz pytanie brzmi czy sa jakies przeciwskazania zeby przejsc z oleju SL na SN? dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
- Od: 2 gru 2012, 17:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,5 2008
witamy na forum
Twoj post polaczylem z szybkimi pytaniami, poniewaz mamy dzial: Baza wiedzy....
viewforum.php?f=97
tam sa specjalisci od srodkow smarnych
np. ten:
viewtopic.php?f=97&t=70043
Twoj post polaczylem z szybkimi pytaniami, poniewaz mamy dzial: Baza wiedzy....
viewforum.php?f=97
tam sa specjalisci od srodkow smarnych
np. ten:
viewtopic.php?f=97&t=70043
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6