Fotorelacja wymiany zarowek halogenowych w GH

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zielony110 » 29 lis 2011, 21:20

Edit by Wojtek:

Witam wszystkich,
Z powodu powtarzajacych sie pytan o wymiane zarowek halogenowych w M6, postanowilem wydzielic tego posta z ponizszego watku:

viewtopic.php?f=124&t=127255&p=2150130#p2150130

i przerobic go w krotka fotorelacje ;)
podziekowania dla zielony110




A wiec Night Breakery doszly i przystapilem do ich wymiany.

Odkrecilem obejme i wyjalem airbox-a
h11-5.jpg


Po wyciagnieciu (wyszarpnieciu do gory) pojawia sie lapa trzymajaca Airbox i super dojscie do zarowek :D
h11-2.jpg


Wyciagam wtyczke (u mnie cala od razu nie schodzi i musze ja wypiac czesciowo a pozniej, jak juz odkrece zarowke, wypinam kostke calkowicie) i wykrecam zarowke.

Po wyjeciu oczom ukazuje sie taki widok

1.jpg


Wlozylem nowa zarowke i poskrecalem wszystko w odwrotnej kolejnosci.
Nowa zarowka wyglada w gniezdzie tak
h11-1.jpg


To byla ta latwiejsza strona ;)
Co do drugiej strony to kwestia wymiany wyglada podobnie :P
Ja osobiscie dostaje sie tam tedy
h11-3.jpg


miejsca za duzo nie ma, ale podciagam do gory lekko ten gumowo-metalowy przewod. Jak juz wymaca sie gdzie jest zarowka, idzie gladko.

A tak to wyglada po zamontowaniu z tej "trudniejszej" strony
h11-4.jpg


Czas zabiegu 25 mniut ( wliczajac umycie rak juz po wymianie :P )

Powodzenia !!

No i moge powiedziec ze Night Breakery daja rade.

W 100% polecam je kazdemu, kto nie ma xenonow.
W porownaniu do tego co mialem to niebo a ziemia <spoko>
Załączniki
h11-3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez michal6272 » 30 lis 2011, 00:23

zielony110 napisał(a):Z powodu powtarzajacych sie pytan o wymiane zarowek haolgenowych w M6


żarówki halogenowe to chyba te przeciwmgielne – jeśli się myle to prośba o poprawienie, a tych których zmiane opisujesz to do świateł mijania.

Możesz podać pełną nazwę tych żarówek.
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 21:52
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147 KM
FSM Polski Fiat 126p 1983r.

PostTen post został usunięty przez Gość 30 lis 2011, 00:49.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 30 lis 2011, 00:49

michal6272 napisał(a):żarówki halogenowe to chyba te przeciwmgielne – jeśli się myle to prośba o poprawienie, a tych których zmiane opisujesz to do świateł mijania.

jestes pewien? :>

ps. jest to zarowka typu "halogen" , a nie do swiatel przeciwmgielnych... gdzie rowniez tego typu zarowki sie uzywa...

michal6272 napisał(a):Możesz podać pełną nazwę tych żarówek.

masz oddzielny watek o polecanych zarowkach i zarnikach ;)

Edit:
wypis z wikipedia.org

Lampa halogenowa – Jest to żarówka z żarnikiem wolframowym, wypełniona gazem szlachetnym z niewielką ilością halogenu (czyli fluorowca, np. jodu), który regeneruje żarnik, przeciwdziałając jego rozpylaniu, a tym samym ciemnieniu bańki od strony wewnętrznej.
Halogen tworzy związek chemiczny z wolframem (parami wolframu w bańce i na ściankach bańki). Związek ten krąży wraz z gazem w bańce w temperaturze panującej blisko żarnika, a następnie rozpada się na wolfram i fluorowiec. W rezultacie tej reakcji następuje przenoszenie cząstek wyparowanego wolframu z bańki na żarnik. Proces ten nazywa się halogenowym cyklem regeneracyjnym. Występowanie tego cyklu pozwala zwiększyć temperaturę żarnika do około 3200 K, zatem żarówki halogenowe cechują się wyższymi skutecznościami świetlnymi w porównaniu do zwykłych lamp żarowych (do 18 lumenów/wat).
Podane temperatury pracy żarnika odnoszą się do standardowych lamp, dla których przewidziano średni czas pracy 1000 godzin. Czasami, w sytuacjach, w których wymagane jest uzyskanie światła bardziej zbliżonego do światła dziennego, stosuje się żarówki pracujące z wyższą temperaturą żarnika. Trwałość takich lamp jest jednak znacznie niższa.
Zaletą lamp halogenowych są niewielkie rozmiary, brak konieczności stosowania układów zapłonowych, szybki zapłon, niewielkie straty strumienia świetlnego w okresie eksploatacji oraz wysoki poziom wskaźnika oddawania barw. Wadą jest niewielka skuteczność i trwałość w porównaniu do lamp wyładowczych, czy lamp LED.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Wojtek » 30 lis 2011, 00:51

Pytania o polecane zarowki prosze kierowac:

viewtopic.php?f=124&t=127255&p=2150130#p2150130
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lola » 30 lis 2011, 13:16

wojtak królu złoty wielkie dzieki za instrukcje, tez czekam na nightbreakery i dzieki w/w fotorelacji jest szansa ze nie poniose dodatkowych kosztów zwiazanych z wymianą.

i sory Wojtek za literowki
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez say » 30 lis 2011, 15:12

Pomijając fakt, że za 3-6 miesięcy akcję wymiany trzeba będzie powtórzyć...nie ma nic za darmo :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Wojtek » 30 lis 2011, 15:30

lola napisał(a):i sory Wojtek za literowki

zawsze mozesz edytowac swoj post i je poprawic ;)

ps. podziekujcie Bartkowi (zielony110)... to on napisal ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Velocity Red » 30 lis 2011, 19:34

Witam, przedwczoraj, zainspirowany poprzednim wątkiem o polecanych żarówkach, również zabrałem się za wymianę na nightbreakery. Mówiąc szczerze jest to masakra. Po 30 minutach drogi przez mękę, wyposażony jedynie we własne ręce, udało się. I to bez wyjmowania puszki z filtrem, czego efektem są poranione dłonie. Ale najważniejsze, że się udało i efekt jest zabójczy.
Szkoda tylko, że nie poczekałem na fotorelację, byłoby łatwiej :D
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 15:55
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 CD Exclusive Sedan '08
Mercedes ML 350 4matic '04

Postprzez piotrek0077 » 2 gru 2011, 17:32

Witajcie!

Przerobiłem temat nightbreakerów i co? Pierwsza padła chyba po miesiącu!
Dlatego zakładam xenony tylko jeszcze mam problem żeby jeszcze były też na długich, dużo jeżdżę nocą a różnica w oświetleniu jest wielka!
A i bym zapomniał jeszcze trzeba spryski założyć.

Co do postu wyżej to H11 jest w reflektorach głównych i w przeciwmgłowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 22:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez lola » 2 gru 2011, 18:47

piotrek0077
a miałeś nb czy nb plus? , tez chciałem xenony/spryskiwacze mam/ ale nie zenony, aso w krk umyło rece a nie znam sensownej firmy ktora by sie podjęła i jakąś gwarancje dołączyła a takich domowych boje sie ze pojade za 2mce na narty i w austrii czy czechach bedą problemy, ciekaw jestem czy komuś z naszego forum udała sie taka zamiana ?
moje nb jeszcze nie dotarły, gdzieś czytalem ze wolniej sie przepalaja jesli włącza sie dopiero po włączeniu silnika a wiec nici z automatycznych swiatel – bu
zeby chciaz 6mcy wytrzymaly/ u mnie 10000km/ to byloby ok
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez piotrek0077 » 2 gru 2011, 23:15

Miałem nb+, nie mam automatycznego włącznika świateł i pewnie gdyby nie nasze równe drogi to poświeciły by dłużej. Mimo wszystko i tak spodziewałem się po nich dłuższej żywotności.

Co do xenonów to widziałem na youtubie jak w różnych lampach wymieniają soczewki, ale czy w naszych Madziach tak się da? Na pewno muszą być spryski czego ja niestety nie mam no i poziomowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 22:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez Kamil » 2 gru 2011, 23:45

no zobaczymy jak z żywotnością będzie ;) u mnie jakoś 3ci miesiąc się zaczyna odkąd zamontowałem i jeszcze świecą, a auto pracujące, prawie cały czas jeździ.
Kamil
 

Postprzez lola » 5 gru 2011, 23:50

odebralem dzisiaj po pracy przesylke z nb+ h11 ze sklepu apus, czy wasze tez byly troche brudne- mam na mysli stalowe trzonki pokryte jakby sadzą ? zapakowane w ciasne tekturowe pudelko , jutro bede zakladal ale juz sie boje ze przepalone
Początkujący
 
Od: 23 mar 2011, 09:04
Posty: 26
Skąd: kraków
Auto: 2.0 mzr-cd 2009

Postprzez daya » 19 maja 2013, 00:14

Dziękuje za fotorelacje dla zielony110 i Wojtek.
Zainspirowała mnie ona do zmiany moich żarówek :) .Dzięki niej założenie Nightbreakerow Plus poszło gładko i co najważniejsze zaoszczędziłem dużo czasu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 gru 2009, 00:00
Posty: 20 (4/0)
Skąd: East Kilbride UK/ Jaroslaw/Krakow PL
Auto: Mazda 6 Tamura GH 2.0 MZR

Postprzez sotrebor » 19 maja 2013, 06:27

fajnie ale widzę że ta łapa airboxa w każdej madzi ma kolor rudy:grin:

Wysłane z mojego LT26i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez Wojtek » 17 lis 2014, 11:34

koledzy, czy może ktoś z was zrobić fotki do fotorelacji z postu nr 1?
Niestety, ale zdjecia były na hostingu i całość zniknęła... :(
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 17 lis 2014, 13:54

Coś tam przywróciłem.

Dzięki zielony110 za zdjęcia!
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez euzebisz88 » 9 paź 2015, 07:51

Witam, wymieniam żarówki w mojej maździe na Night Breaker U. Żarówkę prawą od strony kierowcy wymieniłem w 20 sekund, ale mam problem z lewą, głównie problem tkwi w tym że nie mogę ponownie jej usytuować w jej należytym miejscu bo nie wiem w którą stronę ja dokręcić... ;/ Przy wyciąganiu nie zwróciłem uwagi w którą odkręcałem, prosiłbym o pomoc jak najszybciej! Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2012, 08:47
Posty: 81
Skąd: Pomorskie, Bytów
Auto: Mazda 323f BJ 1998r 2.0 DiTD (90HP) – Była

Mazda 6 GH 2008r 2.0 MZR-CD (140HP) – Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6