Panel multimedialny dedykowany do Mazdy 6 GH
ania80 Twierdzę tak na podstawie tego co jest napisane na stronie http://www.mazda.pl w dziale akcesoria/nawigacje. akurat model który zaproponowałaś wyżej (Pioneer AVIC-F910BT) nie występuje w ofercie na stronie internetowiej, więc może jest on kompatybilny z bose, na stronie mazdy jest między innymi AVIC-F920 myślę że wyższy numerek oznacza jakąś młodszą wersje...od tej którą Tobie oferowano. Nawigacje oferowane na tej stronie w specyfikacji mają wyraźnie napisane że nie są kompatybilne z bose. Najlepiej spytaj się w swoim serwisie tam na pewno dowiesz się więcej niż tutaj. Poza tym 5700zł za nawigacje to nawet nieźle
w Hondzie za seryjną nawigację krzyczą od 10.000 w góre 

-
Kamil
Witam serdecznie , po przetestowaniu dokładnie 3 ( trzech) modeli paneli multimedialnych dedykowanych do 6 GH postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami.
Swoją GH sprowadziłem w zeszłym roku 2010 z Francji , jest z grudnia 2008 roku. Wyposażenie podobno wszystko co tylko było możliwe. Oryginalna navi nie spełniała moich wymagań i tak w czerwcu zeszłego roku zacząłem szukać czegoś dedykowanego właśnie dla MAZDY 6 GH. Znalazłem oczywiście na allegro , było tego w miarę sporo. Kupiłem panelik za 2,5 tysiąca , wyglądał w miarę fajnie. Był to model z dwoma wejściami na kartę SD z przodu . Panel działał beznadziejnie , ciągłe resety , zawieszanie się , włączenie trwało dosyć długo , brak możliwości obsługi wyświetlacza mazdowskiego tego z przodu u góry. Ogólnie rzecz biorąc byłem niezadowolony , ale jeździłem , myślałem sobie , że może ten typ tak ma. Odradzam Wam kupno właśnie tego panelu . Zdjęć nie zrobiłem jakoś mi to umknęło. Jednak poszukam zdjęcia włąśnie tego niewłaściwego panelu i wrzucę na jakiś serwer.
W tym roku pokazały się nowe paneliki niby już do MAZDA po lifcie , oczywiście go natychmiast kupiłem , najpierw koloru srebrnego , a następnie po wyczajeniu , że są też ładniutkie czarne , w porozumieniu z Panem z firmy bez problemu wymienili mi na czarny.
Teraz co i jak z tym panelikiem , w porównaniu z poprzednią wersją jest to niebo a ziemia , wszystko pracuje wyśmienicie , sterowanie z kierownicy w pełni funkcjonalne , przełączanie wszelich informacji na temat ilości zurzycia paliwa , czy też ile nam zostało do przejechania , działa idealnie , system bose w maździe bez najmniejszego problemu współpracuje z tym panelem , działają wszystkie głośniki , plus dwa subwoofery w bagażniku tam gdzie jest miejsce na koło zapasowe. Podłączenie panela dziecinnie proste , praktycznie wystarczy 30 minut na całość roboty . Radio gra bardzo dobrze , jednak należy pamiętać o podłączeniu w linię anteny separatora podającego stałe napięcie na przedwzmacniacz antenowy . Do telewizora dokupiłem na allegro antenkę , którą wożę w schowku , jak chcę oglądać wtedy wyciągam , moim zdaniem niepotrzebny bajer , ale jest. MP3 działa super , DVD i nawi również bez zarzutów . Najważniejsze , że wszystko odbywa się w mgnieniu oka , nie trzeba czekać na jakiekolwiek ładowanie się czegokolwiek. Sam panel przy pomocy programiku "explorer" pod WIN CE , można bezproblemowo odblokować i wtedy mamy dosyć fajny komputer z WIN CE 6.0 na pokładzie . Działa większość programów dedykowanych na WIN CE . Jeśli chodzi o navi , to ja osobiście używam Automapy , chodzi super , testowałm Route 66 oraz Garmina , działają bez problemu . Tom Tom się uruchamiał ale cały czas z problemami , po przeglądnięciu neta okazało się , że tom tom ma problem z windowsem CE 6.0 . Ustawinie zegara w Maździe odbywa się z panela , bardzo fajnie działa , niestety moja Madzia nie wyświetla czasu w trybie 24 godzinnym , natomiast na panelu jest tryb 24 godzinny . Telefon przez "blututa" działa rewelacyjnie , wszystkie kontakty z telefonu można przesłać do książki adresowej w panelu. Problem , że panel nie posiada mikrofonu , trzeba go dokupić . Ja wykorzystałem stary mikrofonik od jakiego telefonu stacjonarnego , podłączyłem kabelek z " małym dżekiem" podłączyłem do wejścia , mikrofon umiejscowiłem pod włącznikiem świateł awaryjnych i wszystko hula bez problemu . Zrobiłem parę zdjęć tak na szybko , umieściłem je na popularnym garnku , aby forum nie zaśmiecać , dla chętnych którzy chcą pooglądać ja to mniejwięcej się prezentuje w Maździe podaję adres :
http://www.garnek.pl/bluwas/a
najlepiej wejść w archiwum i tam się pokażą miniaturki na które trzeba kliknąć . Nie chciałbym robić na foru autoreklamy , jednak dla zainteresowanych podam gdzie kupiłem panel.
Jeżeli ktoś miałby jakiekolwiek pytania , śmiało pytać na PW, jestem z Bydgoszczy . Pozdrawiam.
Swoją GH sprowadziłem w zeszłym roku 2010 z Francji , jest z grudnia 2008 roku. Wyposażenie podobno wszystko co tylko było możliwe. Oryginalna navi nie spełniała moich wymagań i tak w czerwcu zeszłego roku zacząłem szukać czegoś dedykowanego właśnie dla MAZDY 6 GH. Znalazłem oczywiście na allegro , było tego w miarę sporo. Kupiłem panelik za 2,5 tysiąca , wyglądał w miarę fajnie. Był to model z dwoma wejściami na kartę SD z przodu . Panel działał beznadziejnie , ciągłe resety , zawieszanie się , włączenie trwało dosyć długo , brak możliwości obsługi wyświetlacza mazdowskiego tego z przodu u góry. Ogólnie rzecz biorąc byłem niezadowolony , ale jeździłem , myślałem sobie , że może ten typ tak ma. Odradzam Wam kupno właśnie tego panelu . Zdjęć nie zrobiłem jakoś mi to umknęło. Jednak poszukam zdjęcia włąśnie tego niewłaściwego panelu i wrzucę na jakiś serwer.
W tym roku pokazały się nowe paneliki niby już do MAZDA po lifcie , oczywiście go natychmiast kupiłem , najpierw koloru srebrnego , a następnie po wyczajeniu , że są też ładniutkie czarne , w porozumieniu z Panem z firmy bez problemu wymienili mi na czarny.
Teraz co i jak z tym panelikiem , w porównaniu z poprzednią wersją jest to niebo a ziemia , wszystko pracuje wyśmienicie , sterowanie z kierownicy w pełni funkcjonalne , przełączanie wszelich informacji na temat ilości zurzycia paliwa , czy też ile nam zostało do przejechania , działa idealnie , system bose w maździe bez najmniejszego problemu współpracuje z tym panelem , działają wszystkie głośniki , plus dwa subwoofery w bagażniku tam gdzie jest miejsce na koło zapasowe. Podłączenie panela dziecinnie proste , praktycznie wystarczy 30 minut na całość roboty . Radio gra bardzo dobrze , jednak należy pamiętać o podłączeniu w linię anteny separatora podającego stałe napięcie na przedwzmacniacz antenowy . Do telewizora dokupiłem na allegro antenkę , którą wożę w schowku , jak chcę oglądać wtedy wyciągam , moim zdaniem niepotrzebny bajer , ale jest. MP3 działa super , DVD i nawi również bez zarzutów . Najważniejsze , że wszystko odbywa się w mgnieniu oka , nie trzeba czekać na jakiekolwiek ładowanie się czegokolwiek. Sam panel przy pomocy programiku "explorer" pod WIN CE , można bezproblemowo odblokować i wtedy mamy dosyć fajny komputer z WIN CE 6.0 na pokładzie . Działa większość programów dedykowanych na WIN CE . Jeśli chodzi o navi , to ja osobiście używam Automapy , chodzi super , testowałm Route 66 oraz Garmina , działają bez problemu . Tom Tom się uruchamiał ale cały czas z problemami , po przeglądnięciu neta okazało się , że tom tom ma problem z windowsem CE 6.0 . Ustawinie zegara w Maździe odbywa się z panela , bardzo fajnie działa , niestety moja Madzia nie wyświetla czasu w trybie 24 godzinnym , natomiast na panelu jest tryb 24 godzinny . Telefon przez "blututa" działa rewelacyjnie , wszystkie kontakty z telefonu można przesłać do książki adresowej w panelu. Problem , że panel nie posiada mikrofonu , trzeba go dokupić . Ja wykorzystałem stary mikrofonik od jakiego telefonu stacjonarnego , podłączyłem kabelek z " małym dżekiem" podłączyłem do wejścia , mikrofon umiejscowiłem pod włącznikiem świateł awaryjnych i wszystko hula bez problemu . Zrobiłem parę zdjęć tak na szybko , umieściłem je na popularnym garnku , aby forum nie zaśmiecać , dla chętnych którzy chcą pooglądać ja to mniejwięcej się prezentuje w Maździe podaję adres :
http://www.garnek.pl/bluwas/a
najlepiej wejść w archiwum i tam się pokażą miniaturki na które trzeba kliknąć . Nie chciałbym robić na foru autoreklamy , jednak dla zainteresowanych podam gdzie kupiłem panel.
Jeżeli ktoś miałby jakiekolwiek pytania , śmiało pytać na PW, jestem z Bydgoszczy . Pozdrawiam.
- Od: 16 cze 2010, 12:37
- Posty: 22
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008
bardzo ładny sprzęcik. Świetnie się komponuje do autka no i te chromowe elementy
Jeżeli chodzi o wyświetlanie informacji na Mazdowskim wyświetlaczu to myślę że może miałeś coś źle połączone, albo taki był sprzęcior marnej jakości. Mam coś takiego ale firmy CASKA, wszystko elegancko działa, sterowanie, wyświetlanie, no ale wyglądem to się chowa przy Twoim sprzęcie 

-
Kamil
Bluwas – czy to Vivo-Media VM-9951 ?
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Sczerze mówiąc to nie wiem czy to jest VM-9951 , ale podam link na allegro , to jest dokładnie ten panel
http://allegro.pl/mazda-6-polskie-menu- ... 50180.html

- Od: 16 cze 2010, 12:37
- Posty: 22
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008
Bluwas napisał(a):Sczerze mówiąc to nie wiem czy to jest VM-9951 , ale podam link na allegro , to jest dokładnie ten panelhttp://allegro.pl/mazda-6-polskie-menu- ... 50180.html
Tak – to Vivo-Media VM-9951. Wlasnie ta nawigacje tez sobie zamowilem
Inne pytanie – a jak z radiem ? Nie gubi zadnych stacji, nie jest czasami tak, ze niektore stacje nie chca sie wybierac ? Druga sprawa – masz moze u siebie te dodatkowe dwa klawisze rozpoczynania i zakonczenia rozmow (nie we wszystkich wersjach Mazdy to jest)? Da sie to podlaczyc do tego ?
Pozdr,
Maciek
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Maciek , co do radia , nie, nie gubi stacji , radio jest wyjątkowo czułe , z tym , że jak wspomniałem należy podać zasilanie do przedwzmacniacza antenowego , czyli w linię między radiem a oryginalną anteną w aucie. Nalezy wpiąc separator antenowy , i wsio. W tym starym modelu właśnie tak było , ciągle coś się samo przestrajało , w tym tego nie ma . Co do przycisków telefonu, jest tylko jeden bo więcej nie potrzeba . Jeżeli chcesz dzwonić naciskasz go , po zakończonej rozmowie wszystko się automatycznie przełącza w tryb radia , dvd czy też akurat w to co przed dzwonieniem używałeś. W starym trzeba było rzeczywiście samemu włączać i wyłączać , w tym tak nie jest.
Info dla Palczaka , jeśli chodzi o odblokowanie systemu , jest dziecinnie proste , obojętnie z czego czy z karty SD czy też z któregokolwiek USB należy odpalić malutki pliczek , jest to typowy plik typu "explorer" pod nazwą "update.exe" w wielu nawigacjach stosuje się ten sposób do wejścia w system czyli do windowsa. Pliczek można odpalić z nośników lub też przekopiować do pamięci radia i odpalać używając w zakładce "system" przycisku "uaktualnij" . Jeżeli chcemy wyjść z windowsa wystarczy wyłączyć radio lewym przyciskiem , następnie włączyć i jesteśmy w normalnym trybie .
Dopowiem jeszcze , że w końcówce mocy radia pracuje czterokanałowy wzmacniacz mocy TDA 7850 , 4x50 W , w razie uszkodzenia koszt wymiany niewielki.
Jak potrzeba więcej info , proszę pytać. Pozdrawiam.
Info dla Palczaka , jeśli chodzi o odblokowanie systemu , jest dziecinnie proste , obojętnie z czego czy z karty SD czy też z któregokolwiek USB należy odpalić malutki pliczek , jest to typowy plik typu "explorer" pod nazwą "update.exe" w wielu nawigacjach stosuje się ten sposób do wejścia w system czyli do windowsa. Pliczek można odpalić z nośników lub też przekopiować do pamięci radia i odpalać używając w zakładce "system" przycisku "uaktualnij" . Jeżeli chcemy wyjść z windowsa wystarczy wyłączyć radio lewym przyciskiem , następnie włączyć i jesteśmy w normalnym trybie .
Dopowiem jeszcze , że w końcówce mocy radia pracuje czterokanałowy wzmacniacz mocy TDA 7850 , 4x50 W , w razie uszkodzenia koszt wymiany niewielki.
Jak potrzeba więcej info , proszę pytać. Pozdrawiam.
- Od: 16 cze 2010, 12:37
- Posty: 22
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008
Bluwas napisał(a):Co do przycisków telefonu, jest tylko jeden bo więcej nie potrzeba . Jeżeli chcesz dzwonić naciskasz go , po zakończonej rozmowie wszystko się automatycznie przełącza w tryb radia , dvd czy też akurat w to co przed dzwonieniem używałeś. W starym trzeba było rzeczywiście samemu włączać i wyłączać , w tym tak nie jest.
Hejka, z tym przyciskiem chodzilo mi bardziej o te dwa klawisza rozpoczecia i zakanczania rozmow, ktore sa w kierownicy w Mazdach z fabrycznym bluetooth + bose. Widac to tutaj w lewym dolnym rogu:

Fajnie jakby mozna bylo to podlaczyc do tego zestawu, zebym nie musial naciskac przycisku na panelu albo ekranu dotykowego. Masz takie klawisze u siebie ? Da rade to podlaczyc ? Mi powiedzieli, ze nie do konca wiadomo ...
Bluwas napisał(a):Należy podać zasilanie do przedwzmacniacza antenowego , czyli w linię między radiem a oryginalną anteną w aucie. Nalezy wpiąc separator antenowy , i wsio.
A co bedzie jak sie tego nie zrobi ? Pytam, bo chcialbym miec pewnosc, ze ci goscie, ktorzy mi to beda montowac zrobili to dobrze.
Inna sprawa – co z antena gps ? Ona jest zaszyta gdzies w obudowie panelu czy trzeba to wyprowadzac jakos ? Sygnal jest OK ?
Z gory dzieki.
Pozdr,
Maciek
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
A co bedzie jak sie tego nie zrobi ?
No właśnie, co wtedy? chodzi o to że radio podczas podróży będzie gubiło fale i trzeba będzie samemu wyszukiwać stacje, tak?
Bo ja tak mam, np jeżdżąc po mieście jest ok, ale gdy jadę w dłuższą trasę to co mniej więcej 50km trzeba samemu szukać stację bo radio ją gubi. Może dlatego że nie mam tego separatora? w ogóle co to jest? jak to montować? rzuć linkiem do tego
-
Kamil
Odpowiem w ten sposób : całe sterowanie z klawiszy w kierownicy działa idealnie , w starszym modelu stacji multimedialnej to nie działało , w tym dział bez najmnieszego problemu . Co do anteny GPS , wykorzystałem tę istniejąca w aucie , gdzie dokładnie ona się znajduje nie wiem , coś gdzieś wyczytałem , że w tylnej szybie , nieważne , do tego celu należy odciąć oryginalną wtyczkę od anteny gps , a następnie zarobić i przylutować na oryginalny kabel koncentryczny gps wtyczkę SMA (to jest taka mała koncentryczna wtyczka wielkiej częstotliwości) kosztuje grosze na allegro , przykręcić z tyłu panela i po robocie.
Robiłem doświadczenia z dwoma antenami GPS , z oryginalna oraz z tą która jest w komplecie z radiem , po testach siły sygnału z satelit stwierdziłem , że oryginał pracuje lepiej , sygnały były silniejsze i odszedł problem z szukaniem najlepszego miejsca na dodatkowy kabel z anteną GPS.
jeszcze dodam o tym gubieniu stacji , jak pewnie się oriętujesz UKF to nie fale długie , wiadomo przecież , że oddalając się od nadajnika sygnał UKF maleje , wtedy zaczynaja pojawiać się chilowe zaniki stacji aż do całkowitej utraty sygnału , dlatego sieć stacji UKF w różnych miastach pracuje na innych częstotliwościach . U mnie jest tak : oddalając się od bydgoszczy około 100 km odbieram jeszcze nadajniki z Bydgoszczy , ale na sygnał zaczynają nanosić się szumy i sygnał zaczyna zanikac , jest to normalny objaw sygnału UKF , wtedy włączam przestrajanie i radio szuka silniejszego sygnału. W mieście nie występują zaniki i radio nie gubi stacji.
Tyle , pytaj smiało , będę wiedział odpowiem.
Robiłem doświadczenia z dwoma antenami GPS , z oryginalna oraz z tą która jest w komplecie z radiem , po testach siły sygnału z satelit stwierdziłem , że oryginał pracuje lepiej , sygnały były silniejsze i odszedł problem z szukaniem najlepszego miejsca na dodatkowy kabel z anteną GPS.
jeszcze dodam o tym gubieniu stacji , jak pewnie się oriętujesz UKF to nie fale długie , wiadomo przecież , że oddalając się od nadajnika sygnał UKF maleje , wtedy zaczynaja pojawiać się chilowe zaniki stacji aż do całkowitej utraty sygnału , dlatego sieć stacji UKF w różnych miastach pracuje na innych częstotliwościach . U mnie jest tak : oddalając się od bydgoszczy około 100 km odbieram jeszcze nadajniki z Bydgoszczy , ale na sygnał zaczynają nanosić się szumy i sygnał zaczyna zanikac , jest to normalny objaw sygnału UKF , wtedy włączam przestrajanie i radio szuka silniejszego sygnału. W mieście nie występują zaniki i radio nie gubi stacji.
Tyle , pytaj smiało , będę wiedział odpowiem.
- Od: 16 cze 2010, 12:37
- Posty: 22
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008
jeszcze dodam o tym gubieniu stacji(...)
tak zgadza się to wiem, ale oryginalne radio Mazdy potrafi samo dostrajac się automatycznie, nie musisz nic wyszukiwac. I myślałem ze ten separator jest właśnie od tego by samo się radio dostrajało. No własnie, nie powiedziałeś do czego służy ten separator
maciek.wilczak to sterowanie było dopiero od polifta więc musiałbyś się dopytać sprzedawcy panelu czy będzie Tobie to działało. Bo z tego co pisze bluwas, ma on przedlifta (tak jak ja) i tych przycisków nie mamy(dobrze mowie bluwas?).
-
Kamil
palczak napisał(a):jeszcze dodam o tym gubieniu stacji(...)
tak zgadza się to wiem, ale oryginalne radio Mazdy potrafi samo dostrajac się automatycznie, nie musisz nic wyszukiwac. I myślałem ze ten separator jest właśnie od tego by samo się radio dostrajało. No własnie, nie powiedziałeś do czego służy ten separator
maciek.wilczak to sterowanie było dopiero od polifta więc musiałbyś się dopytać sprzedawcy panelu czy będzie Tobie to działało. Bo z tego co pisze bluwas, ma on przedlifta (tak jak ja) i tych przycisków nie mamy(dobrze mowie bluwas?).
Separator służy do podania zasilania prądu stałego na przedwzmacniacz antenowy po kablu wielkiej częstotliwości , czyli antenowym , wpisz w allegro w wyszukiwarce to znajdziesz całe morze separatorów. Co do kierownicy , to rzeczywiście troszkę jakby inaczej te przyciski wyglądały , moja Magda jest z 2008 czyli przed liftem , jak jest po lifcie przykro mi ale nie wiem.
Jeszcze krótko o tym radiu , do automatycznego przestrajania się konkretnych programów radiowych na UKF tak aby jadąc z Gdańska do Krakowa i nie zgubić np. RMF służy funkacja chyba RDS i AF , tak mi się zdaje , ale tego nie jestem pewny. Przy najbliższej trasie przetestuje to.
- Od: 16 cze 2010, 12:37
- Posty: 22
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 MZ-CD grudzień 2008
RDS to jest wysyłanie informacji na radio (np tytuł piosenki wykonawca itp) a AF to jest niby to automatyczne przestrajanie częstotliwości. Ale nie jestem pewien czy te AF u nas będzie dobrze działało.
Ostatnio edytowano 25 mar 2011, 16:35 przez Kamil, łącznie edytowano 3 razy
-
Kamil
Bluwas napisał(a):Separator służy do podania zasilania prądu stałego na przedwzmacniacz antenowy po kablu wielkiej częstotliwości , czyli antenowym , wpisz w allegro w wyszukiwarce to znajdziesz całe morze separatorów.
OK to rozumiem, ale jaki to ma wplyw na odbieranie radia ? Mozesz po chlopsku wytlumaczyc czego moge doswiadczyc jak mi nie zrobia tego w warsztacie w trakcie montazu panelu ? Chcialbym miec pewnosc, ze wszystko bangla.
Pozdr,
Maciek
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
No i dlatego pytam co po chlopsku ten separator daje ...palczak napisał(a):jeżeli chodzi o ten separator to ja tego nie mam na 90% i radio normalnie działa.
- Od: 2 sty 2011, 21:45
- Posty: 46
- Auto: Mazda 6 2,2D 180KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6