Mazda6 (GH) – Wrażenia i opinie

Mazda6 2007–2012

Postprzez Wierzbowy » 1 lip 2009, 22:59

Ja niestety mam mieć alarm fabryczny :( więc jak nie ma to nie sądzę aby fabryczny alarm dodawał taką możliwość
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez Globy » 1 lip 2009, 23:27

Zapytaj <usmiech> Czekamy na pierwsze wrażenia.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Wierzbowy » 1 lip 2009, 23:31

hehe miałem odbierać w sobotę- niestety nie ma dokumentu akcyzy- nie mogę zarejestrować... dopiero w poniedziałek "ma być" – wytłumaczenie – Pani w urzędzie poszła na urlop... – ach ten kraj i jego uroki...
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 23:40

Globy napisał(a):Nie ma, to kwestia ustawień alarmu (który warto dodatkowo zamontować).

Ale jak? Co? Bo ja mam w swojej ryglowanie po "drugim nacisnieniu" w fabrycznym – moze Wierzba pyta o to jak zrobic zeby juz po pierwszym ryglowalo? Ja tez chetnie bym to wprowadzil w zycie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Wierzbowy » 1 lip 2009, 23:44

krzychu- chodzi mi o takie ryglowanie automatyczne- wsiadam do samochodu, odpalam silnik odjeżdżam i nie muszę myśleć o tym czy drzwi są zamknięte :) – dosyć słowno muzyczny opis – ale miałem to w Mondeo i było super
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez Globy » 1 lip 2009, 23:46

Wierzba napisał(a):ach ten kraj i jego uroki...

Tak, właśnie oglądałem reportaż o strażniku, który w czasie akcji mógł zostać zarażony wirusem HIV i z powodu ryzykownego profilu jego pracy państwo nie zwróci kosztów kuracji antywirusowej (ok. 4000 zł), inaczej niż w przypadku każdego innego szarego człowieka, np. ugodzonego strzykawką przez narkomana na dworcu. Ach...

krzych napisał(a):Ale jak? Co? Bo ja mam w swojej ryglowanie po "drugim nacisnieniu" w fabrycznym – moze Wierzba pyta o to jak zrobic zeby juz po pierwszym ryglowalo? Ja tez chetnie bym to wprowadzil w zycie...

Zapytajcie u dealera <usmiech> Ja dziś się dowiedziałem, że w 6 Top z kartą dostępową i przyciskiem Start/Stop awaryjne otwieranie z kluczyka polega na przekręceniu go lewo/prawo na pociągniętej klamce – dopiero wtedy cyngiel zamka puszcza. Przedtem nie lubiłem tego ryglowania, ale odkąd jeżdżę po Warszawie z dwoma laptopami na siedzeniu, to już lubię ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 23:47

A, to Tobie chodzi o dokladnie odwrotna rzecz niz mi. Ja myslalem o tym, ze zamkniecie zamka centralnego mozna ominac wybijajac szybe i otwierajac od srodka, ale po podwojnym zamknieciu, od srodka tez juz nie dziala ;). Wkurza mnie to troche ze zawsze musze dwa razy klikac zeby utrudnic zlodziejom zycie ;) A to co Ty mowisz tez chetnie bym "mial" ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Kamil » 1 lip 2009, 23:48

Wierzba napisał(a):o takie ryglowanie automatyczne

wcześniej gdy miałem passata, mechanik podpiął komputer i ustawił, by po 20km/h drzwi się blokowały. W M6 też chętnie bym sobie cos takiego zrobił, ktoś takie cuda potrafi ustawić? :)
Ostatnio edytowano 1 lip 2009, 23:57 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez Wierzbowy » 1 lip 2009, 23:55

palczak napisał(a):ktoś takie cuda potrafi ustawić?

właśnie- podpinam się :) to jest naprawdę dobra funkcja
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez dyzioo » 2 lip 2009, 00:34

Wierzba napisał(a):
palczak napisał(a):ktoś takie cuda potrafi ustawić?

właśnie- podpinam się :) to jest naprawdę dobra funkcja


Możesz rozwinąć swoją myśl...więcej szczegółów..bo podoba mi się funkcja !!

Pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez tarkan » 2 lip 2009, 07:07

Globy napisał(a):Ja dziś się dowiedziałem, że w 6 Top z kartą dostępową i przyciskiem Start/Stop awaryjne otwieranie z kluczyka polega na przekręceniu go lewo/prawo na pociągniętej klamce – dopiero wtedy cyngiel zamka puszcza.
Prawda, Marcinku, prawda... :D
Moja nowa Mazda 6 "wyjechała z tłumu"... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59909&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2006, 00:00
Posty: 426
Skąd: Warszawa / Sokółka
Auto: M6 '08 GH 2.5 MZR TOP

Postprzez Globy » 2 lip 2009, 09:38

Tak, tak, Adasiu, dziękuję za informację :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Maciej Loret » 2 lip 2009, 10:08

Powiem tyle, że na moim poprzednim Forum, 6 GH jest uważana za jeden z najładniejszych, jeśli nie najładniejszy, sedan w tej klasie, a są tacy, którzy rozważają nawet jej zakup w miejsce 159. Tylko silników odpowiednich brak...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Wierzbowy » 2 lip 2009, 10:32

Globy napisał(a):Oj, benzynowe 2.5 daje radę. Fajnie mruczy, ma mocny dół, a Alfiści jak chwycą sztywno prowadzoną wajchę biegów, będą zachwyceni usmiech 2 Mazda jest tańsza od Alfy, większa i sądzę, że ma bardziej neutralną charakterystykę prowadzenia (waga 159). Wersja 2-litrowa osiąga "setkę" w 10 s i też nie ma się czego wstydzić na co dzień, a ciężko o bardziej niezawodną (tfu, tfu) konstrukcję silnika w tej klasie.

Ja jestem najlepszym przykładem- po dwóch Alfach 156 mając do wyboru AR 159 i Mazde 6 wybrałem Mazde :)
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez Maciej Loret » 2 lip 2009, 11:12

Globy napisał(a):Oj, benzynowe 2.5 daje radę.


Pierwsze primo. Dla alfisti problemem jest to, że jakiś mały japoński księgowy obciął 2 cylindry. Dwa cylindry, które powinny być w tym aucie od 2002 roku!
Drugie primo – 170KM, to jest dobre w podstawowej wersji, żeby auto się sprzedawało, a nie w najmocniejszej.
Z drugiej strony w tej chwili na stronach Alfy są tylko benzynowe 1,8... Co za porażka... No, może poza 1,8 TB...

Globy napisał(a):O gustach się nie dyskutuje, ale ludzie na ulicy wzdychają do "szóstki".


Mnie osobiście nieco bardziej podoba się Accord, ale na pewno byśmy tego auta nie kupili, bo i u żony i u mnie jest to auto flotowe... :)
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 2 lip 2009, 11:48

Grzyby napisał(a):Na szóstym biegu można spokojnie jeździć od 100km/h, powoli ale przyspiesza usmiech

GG/GY z tego co sobie przypominam tez, ale ja nie jezdze ponizej 1800 obr/min

Maciej Loret napisał(a):Powiem tyle, że na moim poprzednim Forum, 6 GH jest uważana za jeden z najładniejszych, jeśli nie najładniejszy, sedan w tej klasie

Dziwne to forum, mi sie o wiele bardziej nasza 6 podoba...

Globy napisał(a):Wersja 2-litrowa osiąga "setkę" w 10 s

Slabo, diesel w 10.9 katalogowo...

Maciej Loret napisał(a):Mnie osobiście nieco bardziej podoba się Accord, ale na pewno byśmy tego auta nie kupili, bo i u żony i u mnie jest to auto flotowe... usmiech

Nie poszukujecie projektanta/programisty z duzym stazem i koordynacja zespolu? ;P :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Globy » 2 lip 2009, 11:57

Designersko stara "szóstka" przy nowej to samochód klasyczny – dość konserwatywne nadwozie opatrzone sportowymi rysami przedniego i tylnego pasa. W GH styliści poszli znacznie dalej, profilując błotniki a la RX-8 i wykorzystując lexusowe światła z poprzedniej generacji do uformowania "skrzydeł" z kloszów tylnych lamp, dzięki czemu nowa Mazda6 wygląda bardziej subtelnie i zmysłowo. Obydwie jednak w momencie premiery były samochodami o ujmującej urodzie, jak na reprezentowaną klasę i segment cenowy. Pytanie, jak to się rozwinie w przyszłości.

krzych napisał(a):Slabo, diesel w 10.9 katalogowo...

Dobry wynik jak na auto klasy średniej (10 s dla benzyny).

Maciej Loret napisał(a):Pierwsze primo. Dla alfisti problemem jest to, że jakiś mały japoński księgowy obciął 2 cylindry. Dwa cylindry, które powinny być w tym aucie od 2002 roku!
Drugie primo – 170KM, to jest dobre w podstawowej wersji, żeby auto się sprzedawało, a nie w najmocniejszej.
Z drugiej strony w tej chwili na stronach Alfy są tylko benzynowe 1,8... Co za porażka... No, może poza 1,8 TB...

Patrząc na ofertę silników do Alfy 159 (1.8-2.2 JTS), to Mazda jest całkiem konkurencyjna – szczególnie po uwzględnieniu cen i przestronności wnętrza :P V6 jest w Stanach i mam nadzieję, że pod europejskie gusta stworzą kolejną generację MPS'a. W Alfie to faktycznie legenda, ale procent sprzedaży niewielki, by nie rzec – szczątkowy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Wierzbowy » 2 lip 2009, 12:01

Globy napisał(a):Patrząc na ofertę silników do Alfy 159 (1.8-2.2 JTS)

te silniki nie są już oferowane od prawie roku – ostał się 1.8 mpi (czy jakoś tak- zwykła benzyna zbliżona zachowaniem do 1.8 TS) oraz ma wejść nowy silnik 1.8 Di Turbo Jet o mocy 200 KM – i to będzie coś wartego uwagi :)

mam tylko nadzieję iż AR nie zrobi takiego numeru jak Fiat z t-jet czyli odkurzenie starego silnika uno fire o pojemności 1.4 dodanie turbo i okrzyknięcie "skoku technologicznego" :D
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 21:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez Maciej Loret » 2 lip 2009, 12:50

krzych napisał(a):Nie poszukujecie projektanta/programisty z duzym stazem i koordynacja zespolu? ;P :D


Nie wiem, tu musisz pytać:
http://www.ciech.com

Globy napisał(a):Patrząc na ofertę silników do Alfy 159 (1.8-2.2 JTS), to Mazda jest całkiem konkurencyjna – szczególnie po uwzględnieniu cen i przestronności wnętrza


Jak już wiesz ani 2,2 (na początku silnik podstawowyze swoimi 185KM musiał się sporo narobićw tej ciężarnej krowie), a niespecjalnielubiany (boGM) 3,2v6 nie jest w sprzedaży. Jest tylko 1,8 140KM, coś co się nadaje do Fiata 500,ale nie Alfy 159 oraz wchodzący na salony 1,8TB z 200KM. Z tego powodu oferta Alfy dla alfisti jest w chwili obecnej zerowa.
Przestronność wnętrza dla alfisti ma mniej więcej takie znaczenie jak ilość schowków czy wybory w Mwahaputu (północny Zanzibar).

Globy napisał(a):W Alfie to faktycznie legenda, ale procent sprzedaży niewielki, by nie rzec – szczątkowy.


Jeśli chodzi o nówki, to tak, podobnie zresztą jak w przypadku MPSa. Jeśli używki, to już zdecydowanie nie.

Wierzba napisał(a):[...]ma wejść nowy silnik 1.8 Di Turbo Jet o mocy 200 KM


Już jest. Auto w najtańszej wersji kosztowało w Niemczech 25keuro (do30.06).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez krzych » 2 lip 2009, 13:10

Globy napisał(a):nowa Mazda6 wygląda bardziej subtelnie i zmysłowo

Jak dla mnie to wyglada jak "trojka" a nie jak RX8, a trojka wyglada raczej malo zachecajaco. W ogole "bulastosc" maski malo pasuje do "skosnych" oczu – o wiele lepiej bylo w starej, nic nie bylo "przerysowane". Oczywiscie mozna sobie lubic "specyfike" jak np Renault Megane ze "schodkiem" na plecach, ale mi specyfika raczej psuje wyglad niz poprawia. Auto ma byc smukle i spasowane, a nie napompowane i kreskowkowe...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6