Po ponad ośmiu miesiącach od momentu kupna i przejechaniu prawie 12kkm mogę pokusić się o jakieś podsumowanie i zaopiniowanie mazdy mpv.
Bilans plusów i minusów przedstawia się następująco – kolejność przypadkowa, lista pewnie niepełna ale będzie uzupełniana sukcesywnie.
PLUSY:
– widoczność – doskonała, wysoko się siedzi świetnie widać sytuację na drodze szczególnie podczas wyprzedzania. Na boki i do tyłu też dobrze widać, słupki niespecjalnie ograniczają widoczność a pionowa tylna szyba świetnie się sprawdza podczas cofania
– ekonomiczność – niewielki apetyt na paliwo, szczególnie w zestawieniu z masą auta i charakterem moich przebiegów ( miasto/trasa = 75% / 25% ). Niskie spalanie połączone jest z absolutną bezusterkowością- z wyjątkiem wymiany rozrządu i in. rzeczy zaraz po zakupie – wymieniłem dwie żarówki i akumulator, ale miał prawo odmówić posłuszeństwa bo miał prawie 7 lat. Do tego dochodzą relatywnie niskie ceny części eksploatacyjnych, nawet blacharskie i inne np. na allegro są dość tanie i zaskakująco łatwo dostępne ( w porównaniu do podaży aut )
– wentylacja – bardzo skuteczna klimatyzacja dwustrefowa, szybkie przewietrzanie, ogrzewanie wnętrza
– nietuzinkowość auta – też jest plusem (przynajmniej dla mnie), spojrzenia kierowców wszelkich szaranów, galaksów, zafir, turanów, sceników i innych zachodzących w głowę WTF za auto
mazda mpv?? Jak dla mnie super uczucie, a jeszcze jak ludzie czasami podchodzą na parkingu albo stacji benzynowej – i pytają, oglądają i widać że im się podoba – bezcenne
– przesuwne drzwi – świetny patent, wygoda sadzanie dzieciaków w fotelikach, wchodzenie do auta na parkingu – super
– elastyczność silnika, przyspieszenie – bardzo przyzwoite parametry, z pewnością jest w tym zasługa skrzyni biegów bo w końcu jest to taki sam silnik jak w 626 a zachowuje się mocno inaczej – powiedziałbym że ma trochę z charakterystyki diesla – zaczyna się od ok 1600-1800 obr/min a powyżej 3700-3800 nie lubi – najlepiej utrzymywać 2000-2500 rpm
– dobre wytłumienie wnętrza, spasowanie elementów i jakość użytych materiałów– w aucie jest cicho, dopiero powyżej 130 km/h dość głośny jest szum opływającego powietrza, żadnych trzasków, skrzypień itp
– przestronność wnętrza – tego nie trzeba uściślać – bagażnik jest przeogromny a ilość miejsca dla pasażerów jest co najmniej komfortowa
MINUSY
– fabryczne radio bez CD – ale to w moim egz. bo bywały z zamontowaną zmieniarką lub z CD – lekiem będzie xCarLink – na wiosnę
– lokalizacja lewarka skrzyni biegów – wygodniejsza byłaby tak jak w 5, wyżej przy kierownicy. Tragedii nie ma ale do czegoś trzeba się przyczepić
– jedynie pas biodrowy w środkowym fotelu drugiego rzędu
– wąskie i niezbyt wygodne podłokietniki – w 626GF po lifcie jest o niebo lepiej
– na długich trasach fotel staje się niezbyt wygodny – niby jest duży ale słabo wyprofilowany, zakres regulacji za mały, a może pedał gazu ma niewłaściwy kąt nachyleni lub wysokość a może moje prawie 2 metry wzrostu –nie wiem – faktem jest że na długich trasach trochę cierpnie prawa noga.
Podsumowując : auto warte zakupu, bezproblemowe, wygodne, doskonale się prowadzi, świetnie się sprawdza jako rodzinne auto – miałem wiele samochodów ale tak dobrego jeszcze nie. Porównywać z mpv lub z nią konkurować moim zdaniem może tylko Toyota Previa lub Sienna, Honda Odyssey. Inne auta typu Kia Carnival, Peugeot 807, Renault Espace bądź Chrysler Voyager – odpadają pod względem awaryjności, a VW Sharan z rodzeństwem to nie ta klasa.
W załączeniu mała sesja wiosenna przed domem razem z GF – zdjęcia takie sobie ale to tylko k850i i do tego tak jakoś bardzo na szybko .
Post umieszczam w dwóch miejscach [ nasze mazdy i pozostałe modele mpv lw (btw bardzo burzliwy wątek) – mam nadzieję, że nie jest to niezgodne z regulaminem] żeby więcej osób trafiło na info o tym modelu nadal dość egzotycznym na naszym rynku.
pzdr
Sorry za rozłazłość. pzdr
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 13:54 przez pdrog, łącznie edytowano 1 raz