Kody błędów OBD I metoda z mostkowaniem i diodą

Mazda MPV 1999–2006

Postprzez Steper300 » 2 gru 2012, 18:49

Zamieszczam filmik jak można odczytać kody błędów w mpv LW II z gniazdem obd1 (tylko mpv 99-02 r. z motorem 2.0 FS-DS i FS w poznieszych mpv bylo juz gniazdo OBD2) bez potrzeby kupowania chińskich vagów na allegro:



Aby odczytać kody błędów w samochodach wyposażonych w manualną skrzynię biegów, należy:

1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TEN i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. W przypadku samochodów nie posiadających kontrolki MIL, pomiędzy zaciski FEN i B+ należy podłączyć tester diodowy, przygotowany według wcześniej umieszczonego opisu.
4. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
5. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka MIL) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
6. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer przetestuje silnik podczas jego pracy i być może wyświetli dodatkowe komunikaty, zakończone kodem określającym rodzaj silnika (2 błyski – I4, 3 błyski – V6)



Kody błędów w/g AutoData :



01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. pow. zasys*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprz. zwrotnego*
06 – Czujnik prędk. własnej pojazdu / Przełącz. przepus.*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosf.*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kol. dolot.*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni AT
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni AT
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni AT
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni AT
63 – Elektrozawór lock-up w skrzyni AT
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni AT
65 – Elektrozawór lock-up w skrzyni AT
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni AT
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia






Kasowanie pamięci kodów silnika i skrzyni biegów:
W celu skasowania zawartych w pamięci usterek, po uprzednim naprawieniu uszkodzeń należy:
1. Rozłączyć kabel masowy od akumulatora i wcisnąć pedał hamulca na około 20 sekund.
2. Podłączyć kabel masowy, uruchomić silnik i utrzymywać obroty na poziomie 2000min-1 w celu nagrzania go.
3. Przeprowadzić ponowny test pamięci usterek.

Kody układu ABS:
Aby odczytać kody błędów zarejestrowane przez system ABS, należy:
1. Wyłączyć zapłon.
2. W gnieździe diagnostycznym, opisanym słowem "DIAGNOSTIC" odnaleźć styki GND i TBS i połączyć je kawałkiem przewodu (zmostkować).
3. Przekręcić stacyjkę do pozycji ON, nie uruchamiać silnika.
4. Po około 30 sekundach tester (lub kontrolka ABS) powinny zacząć mrugać, przekazując kody zapamiętanych błędów – jest to test KOEO (Key On, Engine Off).
5. Po zakończeniu testu KOEO należy uruchomić silnik i przejść do testu KOER (Key On, Engine Running) – komputer aktywnie przetestuje system ABS i być może wyświetli dodatkowe komunikaty.

Kody błędów DTC dla układu ABS:
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie

Kody błędów ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP, LW 2.0 fs):


Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach (chyba, że w gnieździe nia ma styku FBS) zazwyczaj nie "wystukuje" błędów należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1k?) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).

W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna

Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.


Diagnostyka Sondy Lambda:


LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.

Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)

Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.

Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.




Opis pinów w złączu diagnostycznym:

+B – 12V
GND – masa
TEN – Test ENgine –> GND
FEN – Engine trouble code output –> dioda
MEN – Engine computer switch monitor output
TAT – Test A/T (automatic transmission)
FAT – A/T trouble code output
TBS – Test ABS control
FBS – ABS trouble code output
TAC – Test A/C /not documented for North American vehicles/
FAC – A/C code output /not documented for North American vehicles/
TWS – /not documented for North American vehicles/
FWS – /not documented for North American vehicles/
TSC – Test Speed Control – cruise (speed) control
FSC – Speed (Cruise) Control trouble code output
TAB – Test AirBag (air-bag diagnostic monitor)
FAB – Airbag trouble code output
TFA – diagnostic-mode input /not documented for North American vehicles/
IG- – Igniter coil output (to the external tachometer)
F/P – FuelPump –> podanie GND załącza pompę paliwa
Ostatnio edytowano 2 gru 2012, 19:44 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem zdjecia ;)
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 08:50
Posty: 11
Auto: Mazda Mpv Lw 2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 2 gru 2012, 19:45

dzieki... ;)
przyda sie <jupi>

ps dodaje to do FAQ
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yard » 4 gru 2012, 10:09

Dioda nie jest potrzebna. Miga odpowiednio na desce rozdzielczej lampka silnika lub lampka ABS. W tych rocznikach samochodów kody błędów silnika będą już prawdopodobnie czterocyfrowe.

Jeśli komputer zarejestrował błędy układu, kontrolka zapala się. Kod ma postać liczby czterocyfrowej. Cyfry podawane są jako odpowiednia liczba krótkich mignięć (0,4 sekundy). Przed podaniem każdej cyfry kontrolka zapala się na 1,2 sekundy. Między kolejnymi cyframi nastepują 4 sekundowa przerwy. Między kolejnymi kodami przerwa wynosi 8 sekund.

np. kod 0120
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
4 sekundy przerwy
długi błysk i jeden krótki (jest "1")
4 sekundy przerwy
długi błysk i dwa krótkie (jest "2")
4 sekundy przerwy
długi błysk (żadnych krótkich – jest "0")
8 sekund przerwy
kolejny kod lub powtórzenie poprzedniego
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Steper300 » 4 gru 2012, 11:09

No tak wszystko sie zgadza ale tym masz premacy po 03 czyli lift juz byl natomiast w mojej mpv z przed liftu jesttylko kontrolka abs bo kontrolki silnika nie widze. Chyba ze ktos ja wyjal <zawstydzony> . I tu pytanie czy w mpv z przed liftu czyli 99-02 posiadacie kontrolke silnika i w ktorym miejscu sie zapala?pod kontrolka abs?? To moze odkrece licznik i bede szukal. Tu pytanie do posiadaczy mpv z silnikiem benzynowym 2.0 z przed liftu
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 08:50
Posty: 11
Auto: Mazda Mpv Lw 2.0 benzyna

Postprzez Yard » 4 gru 2012, 11:34

Powinna być po lewej stronie na dole – poniżej ABSu
http://www.docstoc.com/docs/121367207/M ... Quick-Tips

Później przenieśli ją na prawą stronę.
http://ebookbrowse.com/04-mazda-mpv-qui ... d248204061
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Steper300 » 4 gru 2012, 11:54

Dzieki ale z tego co widze to te instrukcje do mpv sa ale w wersji USA z silnikami 2,5 lub 3.0 v6 i w tych byly na bank kontrolii silnika, ale moja jesy 2.0 europa i tu brak zdjęc w necie na ten temat. Moze odkrece licznik i zobacze czy pod kontrolką abs-u jest zaroweczka bo mam w tym samym miejscu kontrolka absu co na zdjeciach z ktore umiesciles w 1 linku
Początkujący
 
Od: 16 lis 2012, 08:50
Posty: 11
Auto: Mazda Mpv Lw 2.0 benzyna

Postprzez bliźniak » 15 maja 2013, 13:44

Ja też mam przedliftową wersję i z diodą nic nie miga na desce rozdzielczej. Może pomoże informacja, będąc u mechaników potrzebne było specialne urządzenie by zczytac błędy. Zwykły skaner nie wystarczył. Czyżby starsza wersja komputera nie posiadała. Złącze diagnostyczne jest bez oznaczeń. Proszę o info czy w taki razie samemu można szczytać błędy.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 22:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez muzygog » 26 lut 2014, 14:38

Witam.
Zwarłem w złączu diadnostycznym GND z TBS i kontrolka ABS zamigała 8 razy długo i trzy razy krótko.
Czy to oznacza bład P0083 czy to całkowicie inny system odczytu?
Jeśli to ten błąd (Intake Valve Control Solenoid Circuit High bank 2) to oznacza problem z EGR?
Ale co to jest ten rząd drugi?
W moim złączu z 17 pinów tylko cztery są "aktywne": +B , MEN, GND, TBS. Reszta to puste miejsca.
Czy ten test z migającą kontrolką ABS jest równoważny temu z migającą diodą?
Wyczytałem, że są też testy wykrywające błędy ABS i teraz nie wiem który test przeprowadziłem.
Po przeczytaniu kilku postów wydaje się, że to test ABS, ale numeru 83 nie ma w zestawie.

Co oznaczają kontrolki "Silnik + TCS OFF + Osadnik z filtra paliwa", świecące się jednocześnie? (przy wyłączonym silniku, którego nie można uruchomić)

EDIT by Marek: Wydzieliłem z tematu dotyczącego BA/BH
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lut 2014, 19:10

Pin TBS służy tylko do wymuszenia odczytu kodów błędu układu ABS.
Nie wiem czy MPV ma jakoś rozbudowany system o dodatkowe elementy, które mogą ew. generować taki kod. Zapytaj o to lepiej w dziale MPV a nie tutaj.

Autko masz z 2005r. więc jest tam już od dawna system OBD-II i do odczytu kodów błędów silnika zakup sobie popularnego ELM'a
Jest o tym trochę na Forum i wystarczy nieco poszukać.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 26 lut 2014, 20:00

muzygog napisał(a):Co oznaczają kontrolki "Silnik + TCS OFF + Osadnik z filtra paliwa", świecące się jednocześnie? (przy wyłączonym silniku, którego nie można uruchomić)


Masz unieruchomiony silnik przez awarie uznaną przez ECU za krytyczną i uniemożliwającą dalszą jazde a TCS OFF będzie jeżeli będziesz miał np uwalony czujnik ABSu bo ten układ korzysta z tych czujników do określenia czy wszystkie kołą mają odpowiednią przyczepność
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez muzygog » 26 lut 2014, 20:12

Dziękuję.
OBD II godzinę temu znalazłem. Przed chwilą kupiłem Elma:
http://allegro.pl/elm-327-fiat-opel-ren ... 16942.html
Mam nadzieję, że się połączy, bo czytałem, że z dieslami się nie lubią.

Wszystko to takie nowe dla mnie, a człowiek 50-letni nie ogarnia tak sprawnie.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Garbage1989 » 26 lut 2014, 22:52

muzygog napisał(a):Wszystko to takie nowe dla mnie, a człowiek 50-letni nie ogarnia tak sprawnie.


Wszystko jest do ogarnięcia tylko kwestia nakładu kosztów i czasu w zależności od potrzeb, nie wiem jak gada z MPV ale podpinałem na ELMie kilka Madzi w Dieslu i nie miałem problemów z odczytaniem błędów. Jest na pewno skuteczniejsza metoda diagnozy niż mrugające kontrolki i diodka bo dostajesz w programie konkretny błąd a w niektórych od razu możliwe przyczyny pojawienia się tej anomalii
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 27 lut 2014, 09:05

Garbage1989 napisał(a):Jest na pewno skuteczniejsza metoda diagnozy niż mrugające kontrolki i diodka bo dostajesz w programie konkretny błąd a w niektórych od razu możliwe przyczyny pojawienia się tej anomalii


To w 100% prawda. W dodatku dioda czesto swiruje i tak naprawde nie wiadomo co miga.

muzygog napisał(a):OBD II godzinę temu znalazłem. Przed chwilą kupiłem Elma:


Szkoda ze na kablu. BT jest duzo wygodniejszy.
Przemek323c
 

Postprzez muzygog » 27 lut 2014, 10:06

Dziękuję.
Czy ScanXL wystarczy, czy szukać czegoś innego?
Bardziej niepokoi mnie ten błąd 83 wymigany przez kontrolkę ABS, bo z ABS problemów nigdy nie było. Zawsze działał jak należy. Sprawdziłem teraz jeszcze raz = 8 długich i 3 krótkie.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Garbage1989 » 4 mar 2014, 23:11

trzeba to sparzyć przez ten kabel ELM który kupiłeś wtedy nie będzie problemów, generalnie polecam program FORScan który obsługuje generalnie Mazdy/Fordy i im podobne ja sprawdzałem chłopakom z małopolski kilka samochodów i bardzo ładnie bangla a po roku 2001 powinno odczytywać tez sterownik ABSu więc zobaczysz co masz uwalone

Link do strony download dla FORScan tutaj zawsze masz najbardziej aktualne wersje tego darmowego programu o naprawdę poważnych możliwościach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez muzygog » 5 mar 2014, 18:47

Elm dotarł, ale bez sterowników (W opisie aukcji były sterowniki i kilka programików diagnostycznych)
Ściągnąłem z netu różne sterowniki, ale niestety w menedżerze urządzeń "USB Serial Controller" ciągle z żółtym znakiem zapytania (zarówno w WIN7 jak i XP). Nie mogę przeskoczyć pierwszego etapu. Potem jest ustawienie portu i połączenie z samochodem.
Może ktoś ma i mógłby się podzielić sterownikami do Elma?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Przemek323c » 5 mar 2014, 19:25

Albo ftdi albo prolific.
Przemek323c
 

Postprzez Garbage1989 » 5 mar 2014, 19:53

poszukaj sterowników do konwertera FTDI pod tym linkiem:

FTDI Chip

wybierzesz tam z tabelki drivery pod swój system operacyjny i powinno być dobrze bo z tej strony sa najświeższe drivery pod chip używany w ELMie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez muzygog » 5 mar 2014, 22:09

Dzięki.
Sterowniki, które polecaliście też nie działały. Znalazłem wreszcie tu:

http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... 2-software

i po naciśnięciu "Windows XP, VISTA, 7 – otworzyły się sterowniki (Driver Pack 1, Driver Pack 2).
Po zainstalowaniu system widział Elma, a Elm samochód.
Programy PCMScan i ScanTools znalazły dwa błędy: P 0113 i P 0102.
ForScan, polecany przez Garbage1989, znalazł trochę więcej:

Log z programu:

===DTC B2450-FF===
Kod: B2450 – Przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy.

Moduł: Modul zasilanego paliwem ukladu ogrzewania plynu chlodzacego===END DTC B2450-FF===

===DTC P0102-FF===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0102-FF===

===DTC P0113-FF===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie

Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.

Czujnik by_ wcze_niej od__czony.

Niesprawny czujnik

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

Bardzo niska temperatura otoczenia.

Nieprawidłowe połączenie

Nieprawidłowe VREF.

Otwarty obwód SIGRTN

===END DTC P0113-FF===

===DTC P0113-C===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.

Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II===END DTC P0113-C===

===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===

End of Log.

Niewiele z tego rozumiem, ale przekopię internet i się dowiem, a może wystarczy gruntownie przekopać nasze forum?
Zaczynam...
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 21:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Garbage1989 » 5 mar 2014, 22:40

muzygog napisał(a):===DTC B2450-FF===
Kod: B2450 – Przerwa w obwodzie świecy żarowej dodatkowej nagrzewnicy.

Moduł: Modul zasilanego paliwem ukladu ogrzewania plynu chlodzacego===END DTC B2450-FF===


jeśli masz ogrzewanie postojowe typu webasto albo coś w podobie to ten bład ma sens

muzygog napisał(a):===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===


a tu sprawa wygląda poważniej niż uszkodzony czujnik ABS na kole, trzeba sprawdzić kable i wtyczki czy mają wlaściwe połączenia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 11:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy