Stukająca przekładnia kierownicza-zamienniki, regeneracja?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Suchoklates » 20 wrz 2011, 10:33

Witam wszystkich!
Po diagnozach 4 warsztatów, jednej naprawie wykonanej i drugiej prawie wykonanej (diagnoza brzmiała – poduszka skrzyni biegów, już-już ją kupowałem ;o/) i wydanych 500 zł psu w... na budę, odnalazłem z moim rodzicielem przyczynę irytującego łomotania gdzieś w przednim zawieszeniu. Okazało się bowiem, że przekładnia kierownicza ma luzy i porządnie stuka na nierównościach, przy zmianie biegów i gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła.

Stąd pytanie i ambaras – co da się zrobić z taką przekładnią? Zregenerować? Wymienić? Czy istnieją jakieś zamienniki bądź pasujące od innych model Mazdy?
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2010, 14:57
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION

Postprzez enkai » 20 wrz 2011, 13:01

Skąd my zwykli śmiertelnicy mamy wiedzieć czy i co pasuje skoro przez wrodzony brak jasnowidzenia nie wiemy CO TY TAM MASZ, JAKIE AUTO?
Nie ma profilu, nie ma gadania. <dupa>
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 18:22
Posty: 363 (3/1)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Norby » 20 wrz 2011, 15:25

Kurcze, może założyć nowy wątek do którego admin będzie przenosił nowe posty użytkowników bez uzupełnionego profilu. Tam będziemy mogli do woli zgadywać o jakie auto chodzi :). Ja strzelam MPV LW bo ten dział, jak problemy nie z silnikiem to znaczy benzyna, rok 2001 tak sądzę...

Kolego tak na poważnie, szukaj używki najtaniej i najszybciej jeśli jesteś pewien.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 05:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Suchoklates » 21 wrz 2011, 16:20

Gratuluję spostrzegawczym! Tak to mazda MPV 2.0 w benzynie! Nagrodą w konkursie jest zdrapka umieszczona na zadku słonia w Gdańskim ZOO <lol>

Przepraszam – gapa jestem. Z tym profilem już nadrobiłem – teraz wszyscy wiedzą czym wożę ...rodzinę :]

Co do sworzni – szarpaki i łomik nie stwierdziły żadnego luzu na zawieszeniu, a więc na sworzniach, tulejach i stabilizatorze. Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym :) ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę. Te objawy pozwalają mi sądzic, że problemem jest wyrobiona listwa zębata kolumny kierowniczej/przekładni.

Czy do MPV pasuje przekładnia z mazdy 6? 626?

Tych jest znacznie więcej na rynku niż tych naszych rodzynków, wiec i poszukiwania byłyby łatwiejsze.
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2010, 14:57
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION

Postprzez Norby » 21 wrz 2011, 17:23

No to ładnie :) Oczywiście sponsor wycieczki z Legnicy do Gdańska na podrapanie słonia wie o tym? <lol> Teraz już wiem bo znalazłem na forum nawet jaki masz kolor autobusu :P

Nie obstawałbym przy maglownicy. Sprawdź czy luzy czy stuki pojawiają się w skrajnych położeniach kierownicy.

Zobacz co jeszcze może stukać

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=3220A
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 05:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez kolo_00 » 21 wrz 2011, 20:39

Stuki minimalne zawsze będą :) Co do maglownicy to mam kumpla który zrobil 340 tys km mpv w tym 250 po ukrainie, a tam są wertepy i nic nie robil z maglownicą :) .

Co do sprawdzania sworzni to mi aso mazda też sprawdzala sworznie i powiedzieli ze niema luzów pojechałem do faceta ktory siedzi od 15 lat w japonskich autach i on jeszcze raz sprawdzil wahacze i powiedzial, że od strony kierowcy jest wybity i stuka podczas ruszania puszczania sprzęgła i na podjazdach. Na początku stukalo cicho na samych dolkach potem sie wybilo i podczas ruszania zaczelo glosniej stukac. Jesli jest takie puk puuu to się powiękasza luz.

Pisales że cos ci w kole stuka obstawiam jescze końcówki drazka te które idą od maglownicy.
Ja na początku wymienilem kąncówki drazka to nie pomoglo i wymienilem sworznie.

Mówią ze w mazdach sworznie wytrzymuja 200 -250 tys km.

W orginale niema sworzni wystepuja w zamienniku. Kost sworznia to 45 zl a wymiana 150. TYlko warto odac tam gdzie mają specjalna praske bo są magicy którzy robią to mlotem i przecinkiem, ale to partacze i taki swarzem szybko sie wybije. Bo jak sie wali mlotem to mozna zniszczych gnizdo w którym siedzi sworzen.


21 wrz 2011 21:58 Edit:

oto link do filmu gdzie jest pokazane jak wyglada luz na sworzniu i jak go slychac. Czasami trudno jest wymacac jak wszystko jest złożone, a ten film dobrze przedstawia.


http://www.youtube.com/watch?v=EfBq8zn7 ... re=related

22 wrz 2011 14:46 Edit:

Za to po podniesieniu auta na (fabrycznym ) lewarku i szarpaniu za koło prawo-lewo słychać wyraźnie stuki, zwłaszcza kiedy przytrzymamy kierownicę.

I teraz pomysl ruszasz kolem i trzymasz kierownice czyli zwrotnica jest zablokowana(bo trzymasz kierownice) a ty ruszasz kolem i sa stuki czyli dla mnie to może byc sworzeń. Zobacz sobie dokladnie ten film który umiescilem. Możesz sprawdzic z drugiej strony jesli to maglownica to zdrugiej tez powinno tak byc jak piszesz.

Nie piszemy postu pod swoim postem, jeśli jest ostatni. Edytujemy istniejący.
say
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 20:41
Posty: 114

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy