Wymiana oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bchmiel » 28 wrz 2010, 19:41

Cześć!
Obie żarówki przepalone. :( Przyglądałem się temu wstępnie i nie bardzo widzę, jak miałbym się zabrać do wymiany żarówek oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej. Chodzi mi po głowie, że trzeba będzie rozebrać plastik tylnej klapy.

Jak się do tego dobrać? <co?>

Jakie tam wchodzą żarówki? Może poszukam zamiennika LED....

Za pomoc serdecznie dziękuję.
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez pdrog » 28 wrz 2010, 21:13

witam
jakiś czas temu po wizycie na myjni klosz lampki mi za przeproszeniem zwisał i wcisnąłem go tak jakby na zatrzask, ale nie mam pewności czy nie musiałem jeszcze delikatnie przesunąć tego klosz lewo/prawo.
jutro/ pojutrze sprawdzę bo też mi jedna lampka nie działa. IMO patent jest podobny do oświetlenia w GF
pzdr


EDIT
strona 8-39 niemieckiej instrukcji obsługi ( 8-36 angielskiej rozpowszechnionej na forum ) – obrócić zgodnie z ruchem wskazówek zegara i pociągnąć do siebie
pzdr
pdrog
 

Postprzez bchmiel » 28 wrz 2010, 22:50

Mnie chodziło o klosik. Dopatrzyłem się, że trzeba go przesunąć w prawo (lewy). Niestety, japoński plastik nie wytrzymał próby czasu i zatrzask się wyłamał. Zatem dobieranie się do tego "od tyłu", czyli od strony wewnętrzne klapy jest jak najbardziej wskazane.
Mnie teraz czeka klejenie klosika. :(

Pozdro
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez sokoli_majster » 29 wrz 2010, 12:43

U mnie też się połamał ten plastik więc podkleiłem go zwykłym silikonem (posmarowałem dookoła całą obwódkę lampki).
Do tej pory się trzyma :)
sokoli_majster
 

Postprzez bchmiel » 29 wrz 2010, 13:56

I ja tak zamierzam zrobić, tyle że klejem do klejenia na gorąco.
Kupiłem dziś żarówki W5W (1zł za sztukę) i będę wymieniał. Przymierzałem się do LEDów, ale raz, że nie było w kolorze białym ciepłym (tylko jakiś zenon-look), a dwa że kosztowały po 18zł sztuka. Moim zdaniem nie warto.

Pozdrawiam
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez remont » 1 lis 2010, 19:25

Ja też ten temat przerobiłem, efekt końcowy nowe oprawki kupione w ASO po 75 zeta/sztuka, chciałem być na czasie (topie) włożyłem ledy swieciły paskudnie na niebiesko ale tylko około miesiąca, powtórna próba wymiany i znowu zaczepy połamane (plastik jest tak twardy że przy próbie sciśnięcia zaczepu pęka) więc stara dobra metoda "kit i jest git".
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez Norby » 2 lis 2010, 18:52

U mnie natomiast częste przepalanie żarówek oświetlenia tablicy jak zauważyłem spowodowane było zamykaniem (trzaśnięciem) klapy przy włączonym oświetleniu. Zwykłe żarówki W5W nie są wstrząsoodporne ze względu na zastosowany żarnik i jest tym bardziej delikatniejszy kiedy świeci. Udało mi się kupić LED W5W o ciepłym świetle i teraz jest dobrze (4 zł sztuka). Emitują światło takie samo jak zwykłe żarówki a konstrukcja to 4 małe diody i doskonale rozpraszają światło.
Obrazek
Oprawki aby ich nie połamać wyjąłem od środka, obicie klapy w dół i jest piękne dojście do oprawek. Nie ma dużo roboty, wystarczy odkręcić rączkę wyjąć dwie spinki plastikowe po dwóch stronach zamka u dołu klapy i pięknie wyskakuje zdecydowanym ruchem z zatrzasków.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez bchmiel » 2 lis 2010, 21:45

Norby,
A gdzie kupiłeś te ciepłe W5W?
Ja bym je sobie chętnie sprawił, żeby wymienić w postojówkach. Wtedy ma sens montowania jakiś lepszych żarówek do świateł mijania.

Pozdro
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez Norby » 2 lis 2010, 23:13

Kupione zostały w zwykłym sklepie z elektroniką, gość ma taki panel z asortymentem wszystko świeci i można porównać. Co do postojowych świateł, mam włożone diody ale jako jedna bańka (dioda) i nie jest za ciekawie. Zwykła żarówka ma inne rozproszenie światła dookolne dioda natomiast skupione. Montowana jest w reflektorze lekko pod kątem i nie rozświetla całej powierzchni karbowanej oczka postojowego. Mało tego patrząc na to światło jest złudzenie niebieskiego światła i przez to miałem kłopoty na przeglądzie technicznym. Gość wpierał mi, że to niedozwolone światło i musiałem przy nim wymontować świecącą diodę o kolorze białym i udowodnić, że nie jest niebieska.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez courser » 12 lis 2010, 23:19

Witam
U mnie to samo przy pierwszej wymianie żarówki poleciały plasticzki. Polecam jednak nawiercenie oprawki na samym skraju i przykręcenie na nierdzewny wkręcik działa i trzyma jak trzeba, a i z następną wymianą żarówki niema wikęszego problemu. Moim zdaniem tam gdzie silikon to wilgoć i zaraz rdza a tego bym nie chciał.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 22:19
Posty: 8

Postprzez Nimrod-PW » 5 lis 2011, 19:17

U mnie niestety przepaliły się obydwie żarówki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej z lewej niestety wyłąmał mi się ten plastik a z prawej nie mogłem wyjąć klosza z klapy i trochę się siłowałem. Po kilkunastu próbach udało się, ale okazało się że poprzedniemu właścicielowi też się wyłamał ten plastik i skleił to jakimś glutem i tyle go zalał że nie mogłem tego wyjąć. Wykorzystałem patent courser'a z nawierceniem plastiku i złapaniu tego wkrętem – zero problemów przy następnej ewentualnej wymianie.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy