Cześć!
Obie żarówki przepalone. Przyglądałem się temu wstępnie i nie bardzo widzę, jak miałbym się zabrać do wymiany żarówek oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej. Chodzi mi po głowie, że trzeba będzie rozebrać plastik tylnej klapy.
Jak się do tego dobrać?
Jakie tam wchodzą żarówki? Może poszukam zamiennika LED....
Za pomoc serdecznie dziękuję.
Bartek
Wymiana oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej
Strona 1 z 1
witam
jakiś czas temu po wizycie na myjni klosz lampki mi za przeproszeniem zwisał i wcisnąłem go tak jakby na zatrzask, ale nie mam pewności czy nie musiałem jeszcze delikatnie przesunąć tego klosz lewo/prawo.
jutro/ pojutrze sprawdzę bo też mi jedna lampka nie działa. IMO patent jest podobny do oświetlenia w GF
pzdr
EDIT
strona 8-39 niemieckiej instrukcji obsługi ( 8-36 angielskiej rozpowszechnionej na forum ) – obrócić zgodnie z ruchem wskazówek zegara i pociągnąć do siebie
pzdr
jakiś czas temu po wizycie na myjni klosz lampki mi za przeproszeniem zwisał i wcisnąłem go tak jakby na zatrzask, ale nie mam pewności czy nie musiałem jeszcze delikatnie przesunąć tego klosz lewo/prawo.
jutro/ pojutrze sprawdzę bo też mi jedna lampka nie działa. IMO patent jest podobny do oświetlenia w GF
pzdr
EDIT
strona 8-39 niemieckiej instrukcji obsługi ( 8-36 angielskiej rozpowszechnionej na forum ) – obrócić zgodnie z ruchem wskazówek zegara i pociągnąć do siebie
pzdr
-
pdrog
Mnie chodziło o klosik. Dopatrzyłem się, że trzeba go przesunąć w prawo (lewy). Niestety, japoński plastik nie wytrzymał próby czasu i zatrzask się wyłamał. Zatem dobieranie się do tego "od tyłu", czyli od strony wewnętrzne klapy jest jak najbardziej wskazane.
Mnie teraz czeka klejenie klosika.
Pozdro
Bartek
Mnie teraz czeka klejenie klosika.
Pozdro
Bartek
U mnie też się połamał ten plastik więc podkleiłem go zwykłym silikonem (posmarowałem dookoła całą obwódkę lampki).
Do tej pory się trzyma
Do tej pory się trzyma
-
sokoli_majster
I ja tak zamierzam zrobić, tyle że klejem do klejenia na gorąco.
Kupiłem dziś żarówki W5W (1zł za sztukę) i będę wymieniał. Przymierzałem się do LEDów, ale raz, że nie było w kolorze białym ciepłym (tylko jakiś zenon-look), a dwa że kosztowały po 18zł sztuka. Moim zdaniem nie warto.
Pozdrawiam
Bartek
Kupiłem dziś żarówki W5W (1zł za sztukę) i będę wymieniał. Przymierzałem się do LEDów, ale raz, że nie było w kolorze białym ciepłym (tylko jakiś zenon-look), a dwa że kosztowały po 18zł sztuka. Moim zdaniem nie warto.
Pozdrawiam
Bartek
Ja też ten temat przerobiłem, efekt końcowy nowe oprawki kupione w ASO po 75 zeta/sztuka, chciałem być na czasie (topie) włożyłem ledy swieciły paskudnie na niebiesko ale tylko około miesiąca, powtórna próba wymiany i znowu zaczepy połamane (plastik jest tak twardy że przy próbie sciśnięcia zaczepu pęka) więc stara dobra metoda "kit i jest git".
- Od: 14 paź 2008, 20:19
- Posty: 37
- Skąd: ok/Krakowa
- Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM
U mnie natomiast częste przepalanie żarówek oświetlenia tablicy jak zauważyłem spowodowane było zamykaniem (trzaśnięciem) klapy przy włączonym oświetleniu. Zwykłe żarówki W5W nie są wstrząsoodporne ze względu na zastosowany żarnik i jest tym bardziej delikatniejszy kiedy świeci. Udało mi się kupić LED W5W o ciepłym świetle i teraz jest dobrze (4 zł sztuka). Emitują światło takie samo jak zwykłe żarówki a konstrukcja to 4 małe diody i doskonale rozpraszają światło.
Oprawki aby ich nie połamać wyjąłem od środka, obicie klapy w dół i jest piękne dojście do oprawek. Nie ma dużo roboty, wystarczy odkręcić rączkę wyjąć dwie spinki plastikowe po dwóch stronach zamka u dołu klapy i pięknie wyskakuje zdecydowanym ruchem z zatrzasków.
Oprawki aby ich nie połamać wyjąłem od środka, obicie klapy w dół i jest piękne dojście do oprawek. Nie ma dużo roboty, wystarczy odkręcić rączkę wyjąć dwie spinki plastikowe po dwóch stronach zamka u dołu klapy i pięknie wyskakuje zdecydowanym ruchem z zatrzasków.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Kupione zostały w zwykłym sklepie z elektroniką, gość ma taki panel z asortymentem wszystko świeci i można porównać. Co do postojowych świateł, mam włożone diody ale jako jedna bańka (dioda) i nie jest za ciekawie. Zwykła żarówka ma inne rozproszenie światła dookolne dioda natomiast skupione. Montowana jest w reflektorze lekko pod kątem i nie rozświetla całej powierzchni karbowanej oczka postojowego. Mało tego patrząc na to światło jest złudzenie niebieskiego światła i przez to miałem kłopoty na przeglądzie technicznym. Gość wpierał mi, że to niedozwolone światło i musiałem przy nim wymontować świecącą diodę o kolorze białym i udowodnić, że nie jest niebieska.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Witam
U mnie to samo przy pierwszej wymianie żarówki poleciały plasticzki. Polecam jednak nawiercenie oprawki na samym skraju i przykręcenie na nierdzewny wkręcik działa i trzyma jak trzeba, a i z następną wymianą żarówki niema wikęszego problemu. Moim zdaniem tam gdzie silikon to wilgoć i zaraz rdza a tego bym nie chciał.
U mnie to samo przy pierwszej wymianie żarówki poleciały plasticzki. Polecam jednak nawiercenie oprawki na samym skraju i przykręcenie na nierdzewny wkręcik działa i trzyma jak trzeba, a i z następną wymianą żarówki niema wikęszego problemu. Moim zdaniem tam gdzie silikon to wilgoć i zaraz rdza a tego bym nie chciał.
- Od: 7 mar 2010, 22:19
- Posty: 8
U mnie niestety przepaliły się obydwie żarówki w oświetleniu tablicy rejestracyjnej z lewej niestety wyłąmał mi się ten plastik a z prawej nie mogłem wyjąć klosza z klapy i trochę się siłowałem. Po kilkunastu próbach udało się, ale okazało się że poprzedniemu właścicielowi też się wyłamał ten plastik i skleił to jakimś glutem i tyle go zalał że nie mogłem tego wyjąć. Wykorzystałem patent courser'a z nawierceniem plastiku i złapaniu tego wkrętem – zero problemów przy następnej ewentualnej wymianie.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości