Mazda Premacy (CP) – Opinie o modelu
Witam,
Przymierzam się do zakupu Premacy z rocznika 2000/2001.
Spora część ogłoszeń sprzedaży dotyczy diesli. Czy we wszystkich dieslach pada pompa wtryskowa po ok. 200tys km ? Czy dotyczy tylko słabszej wersji 90KM ?
Osobiście szukam wersji benzynowej, żeby założyć gaz i w miarę tanio się przemieszczać. Jednak skoro instalacja kosztuje ok. 3tys to zastanawiam się nad dieslem, w ciągu 3 lat wyjdzie na paliwo mniej więcej tak samo. Dużo autem nie jeżdżę, tj. ok 10tys km rocznie i generalnie większość to trasy.
Przymierzam się do zakupu Premacy z rocznika 2000/2001.
Spora część ogłoszeń sprzedaży dotyczy diesli. Czy we wszystkich dieslach pada pompa wtryskowa po ok. 200tys km ? Czy dotyczy tylko słabszej wersji 90KM ?
Osobiście szukam wersji benzynowej, żeby założyć gaz i w miarę tanio się przemieszczać. Jednak skoro instalacja kosztuje ok. 3tys to zastanawiam się nad dieslem, w ciągu 3 lat wyjdzie na paliwo mniej więcej tak samo. Dużo autem nie jeżdżę, tj. ok 10tys km rocznie i generalnie większość to trasy.
- Od: 3 maja 2013, 13:54
- Posty: 14
- Auto: 323f 2001r. 1.6 16V
kaloryfer napisał(a):Witam,
Przymierzam się do zakupu Premacy z rocznika 2000/2001.
Spora część ogłoszeń sprzedaży dotyczy diesli. Czy we wszystkich dieslach pada pompa wtryskowa po ok. 200tys km ? Czy dotyczy tylko słabszej wersji 90KM ?
Osobiście szukam wersji benzynowej, żeby założyć gaz i w miarę tanio się przemieszczać. Jednak skoro instalacja kosztuje ok. 3tys to zastanawiam się nad dieslem, w ciągu 3 lat wyjdzie na paliwo mniej więcej tak samo. Dużo autem nie jeżdżę, tj. ok 10tys km rocznie i generalnie większość to trasy.
A kto powiedzial, ze w dieslach pada pompa po 200tys. ?
Jak lejesz syf to pewnie zdechnie i po 20 kkm....
Premacy do 130-140 jeszcze się jakoś jedzie natomiast powyżej to już głośno i to bardzo jechałem teraz na A1 prawie 170 nie do zniesienia ale dziecko spało swobodnie muszę dodać jeszcze że posiadam relingi a one gwiżdzą strasznie
- Od: 15 maja 2013, 18:02
- Posty: 30
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500
Witam serdecznie.
Dawno tu nie zaglądałem, ale z tego co widzę dział Premacy się wyludnił...
–> Namacalne potwierdzenie bezawaryjności tego auta...
Brak pytań, brak nowych odpowiedzi...
Pozdrowienia dla Wszystkich...
Dawno tu nie zaglądałem, ale z tego co widzę dział Premacy się wyludnił...
–> Namacalne potwierdzenie bezawaryjności tego auta...
Brak pytań, brak nowych odpowiedzi...
Pozdrowienia dla Wszystkich...
- Od: 12 cze 2011, 20:05
- Posty: 19
- Skąd: K-pol
- Auto: Mazda Premacy CP
Na to wychodzi.
To nie jest też auto, którego właściciele siedzą na forum i piszą o nim.
Jak będę miał chwilę to opisze swoje auto.
To nie jest też auto, którego właściciele siedzą na forum i piszą o nim.
Jak będę miał chwilę to opisze swoje auto.
eee, samych aut na ulicach jest trochę. Odkąd kupiłem i gdzieś tam wyłapuje wzrokiem szybko, to każdego dnia widzę po kilka Premacek w swojej wsi i w Stolicy. Pewnie się nie psują zbytnio to i ludzie nie piszą. Za to jedno co widzę jak mijam, to z 80% Premacek ma mniejszą lub większą korozję nadkoli. Niektóre to są tak zżarte...
Witam przymierzam się do kupna Premacy.
Jednak nie wiem na co się zdecydować tzn. jaką jednostkę wybrać bezn. 1,8 według mnie 101km lub 115km jest za mało na taką budę więc chyba lepiej SPORTIV która bardzo mi się podoba
ale również biorę pod uwagę diesel, ale to chyba w ostateczności ale jeśli diesel to raczej 100km.
Sam nie wiem.
Może koledzy podpowiedzą coś na temat benz. czy te 101 lub 115 w zupełności wystarczy?
A jeszcze mam pytanie czy wersja 2.0 131km zawsze jest sportiv z dodatkowym ospojlerowaniem czy są też klasyczne ?
Jednak nie wiem na co się zdecydować tzn. jaką jednostkę wybrać bezn. 1,8 według mnie 101km lub 115km jest za mało na taką budę więc chyba lepiej SPORTIV która bardzo mi się podoba
ale również biorę pod uwagę diesel, ale to chyba w ostateczności ale jeśli diesel to raczej 100km.
Sam nie wiem.
Może koledzy podpowiedzą coś na temat benz. czy te 101 lub 115 w zupełności wystarczy?
A jeszcze mam pytanie czy wersja 2.0 131km zawsze jest sportiv z dodatkowym ospojlerowaniem czy są też klasyczne ?
Cyprian1992 napisał(a):A jeszcze mam pytanie czy wersja 2.0 131km zawsze jest sportiv z dodatkowym ospojlerowaniem czy są też klasyczne ?
Dane zaczerpnięte z netu:
Katalog generacji modelu Mazda Premacy
Mazda Premacy 1999-2003
Lista wersji w tej generacji:
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Comfort
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Exclusive
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Exclusive aut.
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 Sportive
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 TD Exclusive
Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 Touring
Mazda Premacy 2003-2005
Lista wersji w tej generacji:
Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 Active
Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 TD
Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 Touring 7os
...to powinno dać jasną odpowiedź na Twoje pytanie, np. tą "klasyczną" wersją z silnikiem 2.0 Pb jest np. Active lub Touring – różniły się one wyposażeniem, ale nie miały ospojlerowania jak w Sportive.
Cyprian1992 napisał(a):Jednak nie wiem na co się zdecydować tzn. jaką jednostkę wybrać bezn. 1,8 według mnie 101km lub 115km jest za mało na taką budę więc chyba lepiej SPORTIV która bardzo mi się podoba
Jak Ci się podoba, to nad czym tu się zastanawiać Kucy pod maską nigdy nie za wiele, sam śmigam Sportive i od początku nawet nie brałem pod uwagę innej opcji silnika. Jak boisz się o spalanie, to w 2.0 nie jest wiele większe od 1.8, po za tym zawsze można założyć LPG i nie martwić się tak o koszty Najważniejsze to znaleźć zdrowy i zadbany egzemplarz, a z tym może nie być tak łatwo, bo już swoje lata mają
Dzięki za odpowiedź teraz mam jasność
Od jakiegoś miesiąca rozglądam się na otomoto i allegro, olx czasem spojrzę.
Niestety za wile sportiv nie ma a super wyglądają
z tego co widziałem to często jedna osoba wrzuca ogłoszenia na otomoto z Ostrowca św. właśnie typowo mazdy premacy sportiv inne też ale ostatnio było chyba 5 właśnie takich
A właśnie poszukuję zadbanego egzemplarza i się nie spieszę, i raczej wszystkie sportiv od delerów co mnie trochę dystansuje, wiadomo jak to deler, a o spalanie się nie martwię trochę już czytałem o silnikach 2.0 i wcale dużo nie odbiegają od 1,8 a miałem 626 i jeździłem na benzynie bo mi szkoda było gazu zakładać bo motor zdrowy był i nie palił dużo cykl mieszany 400 trasy 250 miasta i wyszło 7 l więc to nie dużo a po trasie nie odpuszczałem średnio 130 km/h na trasie łódź – ostrowiec św i z powrotem, ale to taki off top
Wracamy do tematu Premacy
A wiesz może jakim wyposażeniem się różniły 2.0 ?
Od jakiegoś miesiąca rozglądam się na otomoto i allegro, olx czasem spojrzę.
Niestety za wile sportiv nie ma a super wyglądają
z tego co widziałem to często jedna osoba wrzuca ogłoszenia na otomoto z Ostrowca św. właśnie typowo mazdy premacy sportiv inne też ale ostatnio było chyba 5 właśnie takich
A właśnie poszukuję zadbanego egzemplarza i się nie spieszę, i raczej wszystkie sportiv od delerów co mnie trochę dystansuje, wiadomo jak to deler, a o spalanie się nie martwię trochę już czytałem o silnikach 2.0 i wcale dużo nie odbiegają od 1,8 a miałem 626 i jeździłem na benzynie bo mi szkoda było gazu zakładać bo motor zdrowy był i nie palił dużo cykl mieszany 400 trasy 250 miasta i wyszło 7 l więc to nie dużo a po trasie nie odpuszczałem średnio 130 km/h na trasie łódź – ostrowiec św i z powrotem, ale to taki off top
Wracamy do tematu Premacy
A wiesz może jakim wyposażeniem się różniły 2.0 ?
Tu masz tematy z forum dotyczące wersji wyposażeniowych mazdy Premacy ("szukajka" nie gryzie ):
viewtopic.php?f=121&t=107333
viewtopic.php?f=121&t=102744
Zatem powodzenia w poszukiwaniu tej jednej jedynej...Premacy Sportive
viewtopic.php?f=121&t=107333
viewtopic.php?f=121&t=102744
Zatem powodzenia w poszukiwaniu tej jednej jedynej...Premacy Sportive
WITAM,
posiadam DiTD exclusive 101 KM z 2005r., kupiłem od Niemca polskiego pochodzenia, który był 1 właścicielem.
W 3.2011, kiedy ją kupiłem miała 167tyś. Teraz ma 210tyś. Wybór był świadomy i teraz mogę napisać parę plusów i minusów
PLUSY:
– komfortowe i zrobione z dobrych materiałów siedzenia
– duży komfort prowadzenia i widoczność
– ergonomiczne wnętrze, z możliwością składania, wyjmowania i powiększania wnętrza, co może przydać się w podróżach, przeprowadzkach i przewożeniu dużych gratów, rowerów itp.
– intuicyjne przełączniki na desce, konsoli,
– bezawaryjna elektryka,
– dobre audio jak na seryjne
– bardzo dobre hamulce
– dobra klimatyzacja i wentylacja
– BEZAWARYJNE – jak się wymienia płyny, oleje, klocki + regulacje
MINUSY:
– RDZA pojawia się bardzo szybko, u mnie tylne nadkola, które już szlifowałem i malowałem dwa razy ale w końcu kupiłem reperaturki z ocynkiem i problem zniknął
– Rdza na rantach drzwi pojawiła się teraz, na razie nie jest duża i na wiosnę to zrobię
– za nisko otwiera się tylna klapa a nie jestem wysoki 175cm, nie zawadzam głową ale przydałoby się wyżej
– brak schowków w bagażniku,
– zbyt małe lusterka boczne, ładnie wyglądają ale nieraz trzeba się wychylać żeby coś zobaczyć
– hałas, słabo wyciszone, można się przyzwyczaić, trochę pomaga wymiana poduszek silnika
MOJE NAPRAWY i WYMIANY:
– sprzęgło, oryginał + łożysko oporowe – teraz bajka
– rozrząd, oryginał + oczywiście rolki, napinacz i pompa
– regulacja luzów zaworowych co 20tyś
– wymiana podkładek wtryskiwaczy – polecam żeby nie było za późno
– klocki ATE wyśmienite – polecam, przejechałem 3 lata i teraz wymieniłem na takie same
– wymiana oleju DEXELIA 5W30 lub MOBIL1 co 10tyś + filtr KNECHT, co 2 lata filtr powietrza KNECHT
– filtr paliwa BOSCH bo zatankowałem kiepskie paliwo i mi przymarzło a nie mieli KNECHTA
– wymiana przedniej poduszki silnika TEDGUM- zrobiło się ciszej
– Naprawa prawej tylnej podłużnicy – zrobiła się rdza niepokojąca
– naprawa tylnej wycieraczki, zatarła się na trzpieniu
PODSUMOWANIE:
– gdyby nie rdza dałbym 5 a tak dam 4+
pozdrawiam wszystkich miłośników naszych PREMASEK
posiadam DiTD exclusive 101 KM z 2005r., kupiłem od Niemca polskiego pochodzenia, który był 1 właścicielem.
W 3.2011, kiedy ją kupiłem miała 167tyś. Teraz ma 210tyś. Wybór był świadomy i teraz mogę napisać parę plusów i minusów
PLUSY:
– komfortowe i zrobione z dobrych materiałów siedzenia
– duży komfort prowadzenia i widoczność
– ergonomiczne wnętrze, z możliwością składania, wyjmowania i powiększania wnętrza, co może przydać się w podróżach, przeprowadzkach i przewożeniu dużych gratów, rowerów itp.
– intuicyjne przełączniki na desce, konsoli,
– bezawaryjna elektryka,
– dobre audio jak na seryjne
– bardzo dobre hamulce
– dobra klimatyzacja i wentylacja
– BEZAWARYJNE – jak się wymienia płyny, oleje, klocki + regulacje
MINUSY:
– RDZA pojawia się bardzo szybko, u mnie tylne nadkola, które już szlifowałem i malowałem dwa razy ale w końcu kupiłem reperaturki z ocynkiem i problem zniknął
– Rdza na rantach drzwi pojawiła się teraz, na razie nie jest duża i na wiosnę to zrobię
– za nisko otwiera się tylna klapa a nie jestem wysoki 175cm, nie zawadzam głową ale przydałoby się wyżej
– brak schowków w bagażniku,
– zbyt małe lusterka boczne, ładnie wyglądają ale nieraz trzeba się wychylać żeby coś zobaczyć
– hałas, słabo wyciszone, można się przyzwyczaić, trochę pomaga wymiana poduszek silnika
MOJE NAPRAWY i WYMIANY:
– sprzęgło, oryginał + łożysko oporowe – teraz bajka
– rozrząd, oryginał + oczywiście rolki, napinacz i pompa
– regulacja luzów zaworowych co 20tyś
– wymiana podkładek wtryskiwaczy – polecam żeby nie było za późno
– klocki ATE wyśmienite – polecam, przejechałem 3 lata i teraz wymieniłem na takie same
– wymiana oleju DEXELIA 5W30 lub MOBIL1 co 10tyś + filtr KNECHT, co 2 lata filtr powietrza KNECHT
– filtr paliwa BOSCH bo zatankowałem kiepskie paliwo i mi przymarzło a nie mieli KNECHTA
– wymiana przedniej poduszki silnika TEDGUM- zrobiło się ciszej
– Naprawa prawej tylnej podłużnicy – zrobiła się rdza niepokojąca
– naprawa tylnej wycieraczki, zatarła się na trzpieniu
PODSUMOWANIE:
– gdyby nie rdza dałbym 5 a tak dam 4+
pozdrawiam wszystkich miłośników naszych PREMASEK
-
kubas
Witam,
Przesiadłem się z GE i jak poprzednik potwierdzam wady pojazdu typu rdza, niska klapa, sprzęgło i hałas. Dwa z tych tematów będą do ogarnięcia jakiś czas po zakupie lub od razu. Potem już sama radość :–)
Pzdr Flx
Przesiadłem się z GE i jak poprzednik potwierdzam wady pojazdu typu rdza, niska klapa, sprzęgło i hałas. Dwa z tych tematów będą do ogarnięcia jakiś czas po zakupie lub od razu. Potem już sama radość :–)
Pzdr Flx
Opinia o Premacy 2.0 diesel 90 KM ktora wyrazil mi pewien Pan ktory zagadal do mnie na parkingu.
Nie wiem ktory to rocznik ale posiada ja 10 lat i przejechal okolo 307 tys. km. Oprocz turbiny ktora wymienil na uzywana nie wie co to jest awaria w tym aucie. Jest tak zadowolony ze rozpoczal poszukiwania kolejnej Mazdy tym razem trojki .
Nie wiem ktory to rocznik ale posiada ja 10 lat i przejechal okolo 307 tys. km. Oprocz turbiny ktora wymienil na uzywana nie wie co to jest awaria w tym aucie. Jest tak zadowolony ze rozpoczal poszukiwania kolejnej Mazdy tym razem trojki .
Jeżdżę od 3 lat Premacy Sportive i nic poza wymianą eksploatacyjną ( tarcze,klocki,płyny ) wymieniłem jeszcze amory tył. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić. Naprawdę dobre auto.Polecam i jednocześnie jak ktoś ma pytania odnośie eksploatacji zapraszam na pw.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 5 wrz 2013, 20:46
- Posty: 27
- Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość