Mazda Premacy (CP) – Opinie o modelu

Mazda Premacy 1999–2004

Postprzez damage.inc » 17 mar 2013, 20:27

Tak wygląda wg EPC układ wydechowy mazdy z nr VIN JMZCP19R201371635
Załączniki
ditd.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez kaloryfer » 3 maja 2013, 14:05

Witam,
Przymierzam się do zakupu Premacy z rocznika 2000/2001.
Spora część ogłoszeń sprzedaży dotyczy diesli. Czy we wszystkich dieslach pada pompa wtryskowa po ok. 200tys km ? Czy dotyczy tylko słabszej wersji 90KM ?
Osobiście szukam wersji benzynowej, żeby założyć gaz i w miarę tanio się przemieszczać. Jednak skoro instalacja kosztuje ok. 3tys to zastanawiam się nad dieslem, w ciągu 3 lat wyjdzie na paliwo mniej więcej tak samo. Dużo autem nie jeżdżę, tj. ok 10tys km rocznie i generalnie większość to trasy.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2013, 13:54
Posty: 14
Auto: 323f 2001r. 1.6 16V

Postprzez Steve » 3 maja 2013, 14:11

kaloryfer napisał(a):Witam,
Przymierzam się do zakupu Premacy z rocznika 2000/2001.
Spora część ogłoszeń sprzedaży dotyczy diesli. Czy we wszystkich dieslach pada pompa wtryskowa po ok. 200tys km ? Czy dotyczy tylko słabszej wersji 90KM ?
Osobiście szukam wersji benzynowej, żeby założyć gaz i w miarę tanio się przemieszczać. Jednak skoro instalacja kosztuje ok. 3tys to zastanawiam się nad dieslem, w ciągu 3 lat wyjdzie na paliwo mniej więcej tak samo. Dużo autem nie jeżdżę, tj. ok 10tys km rocznie i generalnie większość to trasy.


A kto powiedzial, ze w dieslach pada pompa po 200tys. ?
Jak lejesz syf to pewnie zdechnie i po 20 kkm....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez say » 3 maja 2013, 22:19

Po 200? No chyba, że licznik przekręcony o 2 setki w dół :–). Przy oryginalnym przebiegu 200 tysięcy pompa jest dopiero dotarta :–).

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 3 maja 2013, 22:28

W którejś z gazet motoryzacyjnych z poprzeniego miesiąca było zestawienie jakie są przewidywane przebiegi bez awarii dla określonych silników. Dla mazdowskich DiTD przewidują min. 400 000 km.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez rufuse » 11 paź 2013, 09:43

Premacy do 130-140 jeszcze się jakoś jedzie natomiast powyżej to już głośno i to bardzo jechałem teraz na A1 prawie 170 nie do zniesienia ale dziecko spało swobodnie hahaha muszę dodać jeszcze że posiadam relingi a one gwiżdzą strasznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2013, 18:02
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Premacy 1.8 101km 12.2002r LPG OptimaGas+ Baracuda+Shark1500

PostTen post został usunięty przez Yard 3 mar 2014, 19:44.
Powód: śmiecenie w wątku

Postprzez carlosshaman » 9 wrz 2014, 21:33

Witam serdecznie.

Dawno tu nie zaglądałem, ale z tego co widzę dział Premacy się wyludnił...

–> Namacalne potwierdzenie bezawaryjności tego auta... <serduszka>
Brak pytań, brak nowych odpowiedzi...

Pozdrowienia dla Wszystkich...
Załączniki
mazdaspeed.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2011, 20:05
Posty: 19
Skąd: K-pol
Auto: Mazda Premacy CP

Postprzez yasko » 19 wrz 2014, 15:37

Na to wychodzi.

To nie jest też auto, którego właściciele siedzą na forum i piszą o nim.

Jak będę miał chwilę to opisze swoje auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Velom » 20 wrz 2014, 18:25

Zgadzam się nic się nie psuje.Wymieniam tylko części eksploatacyjne.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 20:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Postprzez polokokt » 21 wrz 2014, 23:51

eee, samych aut na ulicach jest trochę. Odkąd kupiłem i gdzieś tam wyłapuje wzrokiem szybko, to każdego dnia widzę po kilka Premacek w swojej wsi i w Stolicy. Pewnie się nie psują zbytnio to i ludzie nie piszą. Za to jedno co widzę jak mijam, to z 80% Premacek ma mniejszą lub większą korozję nadkoli. Niektóre to są tak zżarte... :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez Cyprian1992 » 26 lut 2015, 18:05

Witam przymierzam się do kupna Premacy.

Jednak nie wiem na co się zdecydować tzn. jaką jednostkę wybrać bezn. 1,8 według mnie 101km lub 115km jest za mało na taką budę więc chyba lepiej SPORTIV która bardzo mi się podoba :)
ale również biorę pod uwagę diesel, ale to chyba w ostateczności ale jeśli diesel to raczej 100km.

Sam nie wiem.
Może koledzy podpowiedzą coś na temat benz. czy te 101 lub 115 w zupełności wystarczy?

A jeszcze mam pytanie czy wersja 2.0 131km zawsze jest sportiv z dodatkowym ospojlerowaniem czy są też klasyczne ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez Jey » 27 lut 2015, 12:43

Cyprian1992 napisał(a):A jeszcze mam pytanie czy wersja 2.0 131km zawsze jest sportiv z dodatkowym ospojlerowaniem czy są też klasyczne ?


Dane zaczerpnięte z netu:

Katalog generacji modelu Mazda Premacy

Mazda Premacy 1999-2003
Lista wersji w tej generacji:

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Comfort

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Exclusive

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 1.8 Exclusive aut.

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 Sportive

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 TD Exclusive

Mazda Premacy 1999-2003 VAN 5 drzwiowy 2.0 Touring

Mazda Premacy 2003-2005
Lista wersji w tej generacji:

Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 Active

Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 TD

Mazda Premacy 2003-2005 VAN 5 drzwiowy 2.0 Touring 7os


...to powinno dać jasną odpowiedź na Twoje pytanie, np. tą "klasyczną" wersją z silnikiem 2.0 Pb jest np. Active lub Touring – różniły się one wyposażeniem, ale nie miały ospojlerowania jak w Sportive.

Cyprian1992 napisał(a):Jednak nie wiem na co się zdecydować tzn. jaką jednostkę wybrać bezn. 1,8 według mnie 101km lub 115km jest za mało na taką budę więc chyba lepiej SPORTIV która bardzo mi się podoba


Jak Ci się podoba, to nad czym tu się zastanawiać <co?> Kucy pod maską nigdy nie za wiele, sam śmigam Sportive i od początku nawet nie brałem pod uwagę innej opcji silnika. Jak boisz się o spalanie, to w 2.0 nie jest wiele większe od 1.8, po za tym zawsze można założyć LPG i nie martwić się tak o koszty <spoko> Najważniejsze to znaleźć zdrowy i zadbany egzemplarz, a z tym może nie być tak łatwo, bo już swoje lata mają
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 12:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez Cyprian1992 » 27 lut 2015, 19:57

Dzięki za odpowiedź teraz mam jasność :)
Od jakiegoś miesiąca rozglądam się na otomoto i allegro, olx czasem spojrzę.

Niestety za wile sportiv nie ma a super wyglądają <serduszka>
z tego co widziałem to często jedna osoba wrzuca ogłoszenia na otomoto z Ostrowca św. właśnie typowo mazdy premacy sportiv inne też ale ostatnio było chyba 5 właśnie takich :D
A właśnie poszukuję zadbanego egzemplarza i się nie spieszę, i raczej wszystkie sportiv od delerów co mnie trochę dystansuje, wiadomo jak to deler, a o spalanie się nie martwię trochę już czytałem o silnikach 2.0 i wcale dużo nie odbiegają od 1,8 a miałem 626 i jeździłem na benzynie :) bo mi szkoda było gazu zakładać bo motor zdrowy był i nie palił dużo cykl mieszany 400 trasy 250 miasta i wyszło 7 l więc to nie dużo a po trasie nie odpuszczałem średnio 130 km/h na trasie łódź – ostrowiec św i z powrotem, ale to taki off top :P
Wracamy do tematu Premacy :D

A wiesz może jakim wyposażeniem się różniły 2.0 ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2014, 18:17
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE
Mazda Premacy
1,8 BP
101KM
2003r
Activ

Postprzez Jey » 27 lut 2015, 22:10

Tu masz tematy z forum dotyczące wersji wyposażeniowych mazdy Premacy ("szukajka" nie gryzie :D ):
viewtopic.php?f=121&t=107333
viewtopic.php?f=121&t=102744

Zatem powodzenia w poszukiwaniu tej jednej jedynej...Premacy Sportive <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 12:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez Yard » 27 lut 2015, 23:07

Ja ma DiTD w wersji ACTIV. Czyli z ospojlerowaniem. Był to pakiet opcjonalny – za dodatkowe pieniądze.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kubas » 11 mar 2015, 22:53

WITAM,
posiadam DiTD exclusive 101 KM z 2005r., kupiłem od Niemca polskiego pochodzenia, który był 1 właścicielem.
W 3.2011, kiedy ją kupiłem miała 167tyś. Teraz ma 210tyś. Wybór był świadomy i teraz mogę napisać parę plusów i minusów :)
PLUSY: ;) ;)
– komfortowe i zrobione z dobrych materiałów siedzenia
– duży komfort prowadzenia i widoczność
– ergonomiczne wnętrze, z możliwością składania, wyjmowania i powiększania wnętrza, co może przydać się w podróżach, przeprowadzkach i przewożeniu dużych gratów, rowerów itp.
– intuicyjne przełączniki na desce, konsoli,
– bezawaryjna elektryka,
– dobre audio jak na seryjne
– bardzo dobre hamulce
– dobra klimatyzacja i wentylacja
– BEZAWARYJNE – jak się wymienia płyny, oleje, klocki + regulacje
MINUSY: <nie> <nie>
– RDZA pojawia się bardzo szybko, u mnie tylne nadkola, które już szlifowałem i malowałem dwa razy ale w końcu kupiłem reperaturki z ocynkiem i problem zniknął ;)
– Rdza na rantach drzwi pojawiła się teraz, na razie nie jest duża i na wiosnę to zrobię :(
– za nisko otwiera się tylna klapa a nie jestem wysoki 175cm, nie zawadzam głową ale przydałoby się wyżej
– brak schowków w bagażniku,
– zbyt małe lusterka boczne, ładnie wyglądają ale nieraz trzeba się wychylać żeby coś zobaczyć
– hałas, słabo wyciszone, można się przyzwyczaić, trochę pomaga wymiana poduszek silnika
MOJE NAPRAWY i WYMIANY: <jupi>
– sprzęgło, oryginał + łożysko oporowe – teraz bajka
– rozrząd, oryginał + oczywiście rolki, napinacz i pompa
– regulacja luzów zaworowych co 20tyś
– wymiana podkładek wtryskiwaczy – polecam żeby nie było za późno
– klocki ATE wyśmienite – polecam, przejechałem 3 lata i teraz wymieniłem na takie same
– wymiana oleju DEXELIA 5W30 lub MOBIL1 co 10tyś + filtr KNECHT, co 2 lata filtr powietrza KNECHT
– filtr paliwa BOSCH bo zatankowałem kiepskie paliwo i mi przymarzło a nie mieli KNECHTA
– wymiana przedniej poduszki silnika TEDGUM- zrobiło się ciszej
– Naprawa prawej tylnej podłużnicy – zrobiła się rdza niepokojąca
– naprawa tylnej wycieraczki, zatarła się na trzpieniu
PODSUMOWANIE: <spoko>
– gdyby nie rdza dałbym 5 a tak dam 4+
pozdrawiam wszystkich miłośników naszych PREMASEK <jupi>
kubas
 

Postprzez floox » 6 cze 2015, 10:37

Witam,

Przesiadłem się z GE i jak poprzednik potwierdzam wady pojazdu typu rdza, niska klapa, sprzęgło i hałas. Dwa z tych tematów będą do ogarnięcia jakiś czas po zakupie lub od razu. Potem już sama radość :–)

Pzdr Flx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez talk_about85 » 25 wrz 2015, 20:07

Opinia o Premacy 2.0 diesel 90 KM ktora wyrazil mi pewien Pan ktory zagadal do mnie na parkingu.
Nie wiem ktory to rocznik ale posiada ja 10 lat i przejechal okolo 307 tys. km. Oprocz turbiny ktora wymienil na uzywana nie wie co to jest awaria w tym aucie. Jest tak zadowolony ze rozpoczal poszukiwania kolejnej Mazdy tym razem trojki :D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Velom » 20 paź 2015, 20:33

Jeżdżę od 3 lat Premacy Sportive i nic poza wymianą eksploatacyjną ( tarcze,klocki,płyny ) wymieniłem jeszcze amory tył. Naprawdę nie ma do czego się przyczepić. Naprawdę dobre auto.Polecam i jednocześnie jak ktoś ma pytania odnośie eksploatacji zapraszam na pw.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2013, 20:46
Posty: 27
Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron