Strona 2 z 2

PostNapisane: 14 maja 2014, 11:44
przez Steve
damage.inc napisał(a):
Steve napisał(a):Jaki to sens, zeby ktos jezdzący benzyna wypowiadal sie o awaryjnosci diesla. <co?>


np. po sugestiach serwisu u "Długiego" w Gorzowie.


a czy w kolejce pod mięsnym nic nie mówią o dieslach <cisza> <nie powiem> <co?>

PostNapisane: 11 wrz 2014, 23:03
przez Velom
Ja mam sportiva 2,0 16V i nie mogę wyjść z zachwytu co do jakości jednostki jej kultury pracy i BEZawaryjności.Miałem diesle innych marek i powiem tak ,NIGDY więcej diesla.Ale to jest moja opinia.

PostNapisane: 11 wrz 2014, 23:12
przez Yard
damage.inc napisał(a):Choć wydaje mi się, że silniki diesla w Premacy są bardziej zawodne niż benzyniaki.

Mazda przewiduje przebiegi dla silników diesla 450 000 km, dla benzynowych 400 000 km.

PostNapisane: 13 wrz 2014, 12:54
przez Steve
Velom napisał(a):Ja mam sportiva 2,0 16V i nie mogę wyjść z zachwytu co do jakości jednostki jej kultury pracy i BEZawaryjności.Miałem diesle innych marek i powiem tak ,NIGDY więcej diesla.Ale to jest moja opinia.


Kolejny co nie mial diesla w Premacy i jest przeciwko <glupek2>

Re: Problem z wyborem benzyna czy diesel ?

PostNapisane: 11 mar 2015, 21:54
przez tomek99mazda
Pierwsze pytanie to ile km rocznie robisz ,diesel trochę droższy w eksploatacji jest , a benzyna po mieście ekonomiczna nie jest moja zimą przy wysokich mrozach około 10 l a latem w trasie przy spokojnej jeździe 6,3 l ,rocznie robię około 10tys według mnie diesla bym nie wykorzystał a lpg poprzednie auto miałem i średnio byłem zadowolony wybór należy do Ciebie zawsze są za i przeciw :)

PostNapisane: 21 paź 2015, 13:59
przez Velom
Steve napisał(a):
Velom napisał(a):Ja mam sportiva 2,0 16V i nie mogę wyjść z zachwytu co do jakości jednostki jej kultury pracy i BEZawaryjności.Miałem diesle innych marek i powiem tak ,NIGDY więcej diesla.Ale to jest moja opinia.


Kolejny co nie mial diesla w Premacy i jest przeciwko <glupek2>


Miałem diesla w Oplu i podziękował za diesla. A dobrze pisze kolega jak na miasto to benzin, a w trasę diesla.

PostNapisane: 23 paź 2015, 06:59
przez Yard
Velom napisał(a):... jak na miasto to benzin, a w trasę diesla.

Ciekawe dlaczego?

PostNapisane: 25 paź 2015, 04:35
przez mirmur
ja tam ma 2.3 motor benzyna, fakt pali w mieście od 10 w lecie, do 12 w zimie, ale ogólnie spokój ;)
w trasie z pełnym obciążeniem + box 8.5-9.5 jak wariuję :>
znajomy który zakupił diesla 2.0 w tym samym czasie co ja, zrobił już remont silnika <faja>

summa summarum robię koło 10.000 tys km rocznie i nie opłaca mi się gazu zakładać... <oczy>
tak po prawdzie nie przepadam za silnikami diesla, może jak bym robił z 50 k rocznie to bym sie zastanowił <co?>

PostNapisane: 25 paź 2015, 10:26
przez Yard
mirmur napisał(a):znajomy który zakupił diesla 2.0 w tym samym czasie co ja, zrobił już remont silnika

Obydwa silniki były eksploatowane identycznie przez cały czas, od opuszczenia fabryki?

PostNapisane: 15 paź 2016, 19:48
przez Robak AT
Yard napisał(a):
mirmur napisał(a):znajomy który zakupił diesla 2.0 w tym samym czasie co ja, zrobił już remont silnika

Obydwa silniki były eksploatowane identycznie przez cały czas, od opuszczenia fabryki?

I pewnie czy jeździł nimi ten sam kierowca na dokładnie tych samych trasach?
Chyba nie o to tu w tym wszystkim chodzi i takie przepychanie się mało racjonalnymi pytaniami raczej nikomu nie pomoże dokonać wyboru. Prawda jest taka, że jeden woli diesla a drugi benzynę. A trzeciemu jest wszystko jedno – aby był sprawny jak najdłużej.
Osobiście wolę zdecydowanie benzynę, bo w sytuacji bardzo zbliżonej awaryjności (a raczej bezawaryjności) obu jednostek, wymaga mniejszych nakładów finansowych. Minusem jest to, że więcej spala paliwa, ale z doświadczenia około 20 lat eksploatowania benzyn i diesli w różnych autach na dystansie około 1,5 mln km mogę stwierdzić, że dla osoby robiącej przebieg roczny w granicach średniej krajowej – bilans koszty paliwa/remonty wychodzi na podobnym poziomie. Więc oszczędność diesla nie jest dla mnie argumentem rzetelnym. Kolejny plus dla benzyny to fakt, iż po prostu jest ciszej, szczególnie w Mazdach.
Ale to tylko moje zdanie. Po prostu lubię przyjemne mruczenie benzynowego silnika Mazdy, a w trajkotaniu diesla nic przyjemnego nie dostrzegam.

Dopisano 15 paź 2016, 19:56:

Steve napisał(a):
damage.inc napisał(a):Choć wydaje mi się, że silniki diesla w Premacy są bardziej zawodne niż benzyniaki.
.


Jaki to sens, zeby ktos jezdzący benzyna wypowiadal sie o awaryjnosci diesla. <co?>

Ja jezdze dieslem i tez moge postraszyc, ze koszty napraw w benzynowej Premacy sa duzo wyzsze niz przy dieslu.
I jest ta absolutna prawda bo moje koszty napraw silnika Premacy w dieslu są od lat równe zero – zero awarii. :* <serduszka> :D
A przy benzynie musicie chociażby świece wymieniać ;P <diabełek> .
I już wychodzi drożej niz w moim dieselku ;P <diabełek> .

Ale nie doliczyłeś u siebie zatyczek do uszu albo kosztów wizyt u laryngologa :P <jupi>

PostNapisane: 16 paź 2016, 20:18
przez mudol
mirmur napisał(a):
summa summarum robię koło 10.000 tys km rocznie


Mistrzu Ty do rekordu Guinnessa idź z takim przebiegem <spoko>

PostNapisane: 16 paź 2016, 20:51
przez Neonixos666
mirmur napisał(a):tak po prawdzie nie przepadam za silnikami diesla,

Proponuje poszerzać horyzonty, sprawdzić dobrego diesla i samemu ocenić czym się naprawdę dobrze jeździ.