Problem z biegami 1,2 na rozgrzanym silniku.
1, 2
masz zużyte tulejki drążka zmiany biegów rozkręć i zobacz, w moim przypadku wystarczyło wyczyszczenie i przesmarowanie a też jak silnik sie zagrzał a dokładniej rura wydechowa która jest pod lewarkiem to miałem problemy z 1 i 2.
Ostatnio edytowano 14 lip 2010, 10:57 przez optinet, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
Tu masz fotorelację z wymiany tulejek z naszego forum:
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
kantor, proszę nie OLEJ opcji szukaj, dobrze? 
Ps. żebyś się nie zaszukał na śmierć
:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=76682
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=96653
Ps. żebyś się nie zaszukał na śmierć
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=76682
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=96653
Pozdrawiam
Olej do skrzyni CARLUBE 75w90; –> http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... prod_id=38.
O ile dobrze pamiętam 3,7 l.
O ile dobrze pamiętam 3,7 l.
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Byłem u mechanika i olej jest , tulejki drążka raczej też nie wyglądają na zużyte. Koleś powiedział, że to sprzęgło do wymiany. Jutro jadę do serwisu mazdy bo jakoś nie chce mi się wierzyć że to jest wina sprzęgła. Co Wy o tym sądzicie. Przebieg mojej Magdy to 120 tys sprawdzone w serwisie.
Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
Taaaaa...sprzęgło...dobre, ono pod 200 tyś. wytrzymuje. Tuleje cza przeczyścić i przesmarować, nie jest powiedziane, że zaraz trzeba wymieniać. Pytanie za 100 pkt. jak pada deszcz to biegi wchodzą lepiej (wiem wiem, o deszcz ciężko teraz, zawsze możesz sobie spód wężem ogrodowym albo myjką potraktować)? 
Pozdrawiam
wyciągnął te tulejki ?, z zewnątrz tego nie widać a na tych tulejkacjh osadza sie rdza i kurz trochę temperatury i zapieka sie to wszystko, to jest element który podlega regularnemu serwisowaniu nie tylko w naszych mazdach. Jeśli dzieje się to sporadycznie to pewnie w upale i korku 
- Od: 2 maja 2009, 19:42
- Posty: 62
- Skąd: Warszawa
- Auto: Premacy DiTD 2000 r.
" Jeśli dzieje się to sporadycznie to pewnie w upale i korku
".
Dokładnie "Optinet" tylko w upale i w korkach...Yard w Bydgoszczy wczoraj prawie nie popadało ale wieczorem od spodu polałem wodę generalnie na razie ten problem jakby ucichł... jutro jadę wykręcić i przesmarować drążki ...pozdrawiam...
Dokładnie "Optinet" tylko w upale i w korkach...Yard w Bydgoszczy wczoraj prawie nie popadało ale wieczorem od spodu polałem wodę generalnie na razie ten problem jakby ucichł... jutro jadę wykręcić i przesmarować drążki ...pozdrawiam...
Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
Byłem dziś na warsztacie. Konserwacja i przeczyszczenie drążka pomogło dużo. Biegi wchodzą leciutko. Jak na razie problem nie wystąpił. Jednak obawiam się że w niedalekiej przyszłości będę musiał wymienić sprzęgło z uwagi na fakt, że jak się nagrzeją słoneczka to przy wduszaniu sprzęgła słychać dźwięk blaszek. Chociaż z drugiej strony jechałem dziś Audi A3 i występował podobny problem z biegami i usłyszałem że to tylko od momentu tych upałów. Więc sam już nie wiem
pozdrawiam...

Kantor
- Od: 11 mar 2010, 22:46
- Posty: 26
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.
w mojej madzi jest podobnie: na zimnym silniku biegi wchodzą bez oporów, jak silnik się rozgrzewa (korki) biegi 1,2,3 wchodzą z dużym oporem. dotychczas wymieniłem olej w skrzyni oraz tulejki – niewiele się zmieniło. dodam jeszcze , że przebieg sprawdzony to 175.000. czy może to być pompa wspomagania lub sprzęgło? a może jest to związane z zawieszeniem skrzyni lub silnika ( drgania układu napędowego przenoszone są dość wyraźnie na drążek zmiany biegów)?
-
jaro6868
Witam! Nikt niestety nie zdążył doradzić, a problem został w międzyczasie wyjaśniony. Powodem zacinających się biegów był prawdopodobnie rozszczelniający się przewód wspomagania sprzęgła. Pewnego dnia sprzęgło wpadło w podłogę, holowanie do warsztatu, wymiana przewodu i biegi wchodzą bezproblemowo
Pozdrawiam 

-
jaro6868
Aktualnie mam podobne objawy, przy czym nie dzieje się tak zawsze. Podczas jazdy biegi 1 i 2 wchodzą z dużym oporem a wystarczy zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i biegi wchodzą jak w masło. Dzięki Tobie wiem gdzie szukać przyczyny
Przede mną wyjazd do Chorwacji i nie chciałbym na autostradzie poczuć jak pedał wpada do samej podłogi. Sprawdzę to jeszcze przed wyjazdem.
- Od: 4 kwi 2012, 23:13
- Posty: 24
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość