Problem z biegami 1,2 na rozgrzanym silniku.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kantor » 13 lip 2010, 20:42

Witam. Mam problem jak w temacie. Po rozgrzaniu silnika mam problem aby wrzucić 1 lub 2. Prosze o podpowiedzi co może być przyczyną :| .
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez optinet » 13 lip 2010, 22:21

masz zużyte tulejki drążka zmiany biegów rozkręć i zobacz, w moim przypadku wystarczyło wyczyszczenie i przesmarowanie a też jak silnik sie zagrzał a dokładniej rura wydechowa która jest pod lewarkiem to miałem problemy z 1 i 2.
Ostatnio edytowano 14 lip 2010, 10:57 przez optinet, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez kantor » 14 lip 2010, 08:35

Mam jeszcze pytanko czy do tych tulejek jest dojście od przodu samochodu czy muszę wjechać na kanał? <spoko>
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez say » 14 lip 2010, 08:49

Kanał/Podnośnik.

Ps. Ciekawe kiedy był zmieniany olej w skrzyni...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kantor » 14 lip 2010, 10:11

A jaki olej do skrzyni...
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez optinet » 14 lip 2010, 10:15

Tu masz fotorelację z wymiany tulejek z naszego forum:
viewtopic.php?t=26071
dotyczy ona 323 ale w Premacy jest identycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez say » 14 lip 2010, 10:21

kantor, proszę nie OLEJ opcji szukaj, dobrze? :)




Ps. żebyś się nie zaszukał na śmierć :) :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=76682
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=121&t=96653
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Marek Płock » 15 lip 2010, 12:27

Olej do skrzyni CARLUBE 75w90; –> http://www.ford-esklep.pl/index.php?pro ... prod_id=38.
O ile dobrze pamiętam 3,7 l.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez kantor » 15 lip 2010, 13:34

Byłem u mechanika i olej jest , tulejki drążka raczej też nie wyglądają na zużyte. Koleś powiedział, że to sprzęgło do wymiany. Jutro jadę do serwisu mazdy bo jakoś nie chce mi się wierzyć że to jest wina sprzęgła. Co Wy o tym sądzicie. Przebieg mojej Magdy to 120 tys sprawdzone w serwisie.
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez say » 15 lip 2010, 14:35

Taaaaa...sprzęgło...dobre, ono pod 200 tyś. wytrzymuje. Tuleje cza przeczyścić i przesmarować, nie jest powiedziane, że zaraz trzeba wymieniać. Pytanie za 100 pkt. jak pada deszcz to biegi wchodzą lepiej (wiem wiem, o deszcz ciężko teraz, zawsze możesz sobie spód wężem ogrodowym albo myjką potraktować)? :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kantor » 15 lip 2010, 14:52

No z deszczem będzie problem <glupek2> ... ale od spodu obleję wodą zobaczę... tylko że problem ten dzieje dzieje się sporadycznie... <co?>
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez optinet » 15 lip 2010, 17:06

wyciągnął te tulejki ?, z zewnątrz tego nie widać a na tych tulejkacjh osadza sie rdza i kurz trochę temperatury i zapieka sie to wszystko, to jest element który podlega regularnemu serwisowaniu nie tylko w naszych mazdach. Jeśli dzieje się to sporadycznie to pewnie w upale i korku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Yard » 15 lip 2010, 22:16

Z tym deszczem do dajcie spokój. Wystarczy wczorajszy. Z tymi tulekjkami to mam to samo w 323 jak za długo stoi.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kantor » 16 lip 2010, 18:05

" Jeśli dzieje się to sporadycznie to pewnie w upale i korku :D".
Dokładnie "Optinet" tylko w upale i w korkach...Yard w Bydgoszczy wczoraj prawie nie popadało ale wieczorem od spodu polałem wodę generalnie na razie ten problem jakby ucichł... jutro jadę wykręcić i przesmarować drążki ...pozdrawiam...
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez optinet » 16 lip 2010, 19:01

napisz czy coś pomogło – oby tak,

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez kantor » 17 lip 2010, 18:10

Byłem dziś na warsztacie. Konserwacja i przeczyszczenie drążka pomogło dużo. Biegi wchodzą leciutko. Jak na razie problem nie wystąpił. Jednak obawiam się że w niedalekiej przyszłości będę musiał wymienić sprzęgło z uwagi na fakt, że jak się nagrzeją słoneczka to przy wduszaniu sprzęgła słychać dźwięk blaszek. Chociaż z drugiej strony jechałem dziś Audi A3 i występował podobny problem z biegami i usłyszałem że to tylko od momentu tych upałów. Więc sam już nie wiem <nauka> pozdrawiam...
Kantor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 22:46
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda Premacy 1.8 2000 r.

Postprzez jaro6868 » 28 kwi 2012, 21:52

w mojej madzi jest podobnie: na zimnym silniku biegi wchodzą bez oporów, jak silnik się rozgrzewa (korki) biegi 1,2,3 wchodzą z dużym oporem. dotychczas wymieniłem olej w skrzyni oraz tulejki – niewiele się zmieniło. dodam jeszcze , że przebieg sprawdzony to 175.000. czy może to być pompa wspomagania lub sprzęgło? a może jest to związane z zawieszeniem skrzyni lub silnika ( drgania układu napędowego przenoszone są dość wyraźnie na drążek zmiany biegów)?
jaro6868
 

Postprzez jaro6868 » 12 lip 2012, 20:58

Witam! Nikt niestety nie zdążył doradzić, a problem został w międzyczasie wyjaśniony. Powodem zacinających się biegów był prawdopodobnie rozszczelniający się przewód wspomagania sprzęgła. Pewnego dnia sprzęgło wpadło w podłogę, holowanie do warsztatu, wymiana przewodu i biegi wchodzą bezproblemowo <serduszka> Pozdrawiam papa
jaro6868
 

Postprzez neon09 » 13 lip 2012, 23:08

Aktualnie mam podobne objawy, przy czym nie dzieje się tak zawsze. Podczas jazdy biegi 1 i 2 wchodzą z dużym oporem a wystarczy zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i biegi wchodzą jak w masło. Dzięki Tobie wiem gdzie szukać przyczyny :) Przede mną wyjazd do Chorwacji i nie chciałbym na autostradzie poczuć jak pedał wpada do samej podłogi. Sprawdzę to jeszcze przed wyjazdem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:13
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda Premacy Sportive
2.0 LPG
rok prod. 2002

Postprzez Wojtek » 13 lip 2012, 23:22

radze sprawdzac co jakis czas ten przewod elastyczny... z czasem on "puchnie"
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy