Mazda5 (CR) – Opinie o modelu
Wojtek napisał(a):w polifcie nie mam problemow ze skrzynia...
zapewne dlatego, że masz inną skrzynie niż my "przedliftowcy "
- Od: 15 paź 2005, 21:09
- Posty: 363
- Skąd: UK
- Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i
chyba mamy jakiś lepszy od innych DCS , bo wyjeżdżam z każdej zaspy i pod górę..... a zafirę kolegi musiałem pchać ,focusa zresztą też i jeszcze xsarę....hihi. W każdym razie działa o niebo lepiej niż w premac'ce...
Witam pięknie!Mam pytanko jestem w trakcie zakupu silnika do mojej mazdy5 1,8 benzyna z 2005 roku ale za diabła nie mogę dostać takiego silnika aleeee byłem dzisiaj na tak zwanym śrucie i facet pokazał mi silnik z Forda c-max 1,8i twierdzi że to jest to samo,daje mi 3 miesiące gwarancji jak by coś było nie tak z nim. Wizualnie jak by to ten sam silnik!Ale nie wiem czy to będzie pasowało???Kurde szkoda by było roboty jak by się okazało że to nie to.Bardzo bym prosił o pomoc jakiegoś fachowca co o tym sądzi!!
- Od: 3 sty 2013, 21:03
- Posty: 8
- Skąd: Pszczyna/Belfast
- Auto: Mazda6 Estate 2.0 165 Sport Nav
Witam,śilniki na bank są z Forda wczoraj zakładałem do mojej madzi z C-MAX i wszystko gra ,ale musiałem wszystkie inne rzeczy poprzekładać!Dzisiaj zrobiłem 100mil i wszystko okey nawet wydaje mi się że jest mocniejszy od orginału;))))
Dopisano 23 cze 2013, 22:47:
Witam,śilniki na bank są z Forda wczoraj zakładałem do mojej madzi z C-MAX i wszystko gra ,ale musiałem wszystkie inne rzeczy poprzekładać!Dzisiaj zrobiłem 100mil i wszystko okey nawet wydaje mi się że jest mocniejszy od orginału;))))
Dopisano 23 cze 2013, 22:47:
Witam,śilniki na bank są z Forda wczoraj zakładałem do mojej madzi z C-MAX i wszystko gra ,ale musiałem wszystkie inne rzeczy poprzekładać!Dzisiaj zrobiłem 100mil i wszystko okey nawet wydaje mi się że jest mocniejszy od orginału;))))
- Od: 3 sty 2013, 21:03
- Posty: 8
- Skąd: Pszczyna/Belfast
- Auto: Mazda6 Estate 2.0 165 Sport Nav
martin77 napisał(a):No to troche lipa nie ufam marce ford,uwazam ze mazda niepotrznie sie "skumala'' akurat z ta marka.Jak dla mnie to wielki minus!!!
No tragedia, zaraz na potęgę zaczną sie psuć jak się te silniki o tym dowiedzą
To raczej Ford zerżnął z Mazdy a nie odwrotnie... zresztą to i tak nie są te same silniki tylko podobne.
Do tej pory myślałem że hamulce z tylu prawie nic nie dają.... dopóki ich nie zrobiłem . Dają sporo, mniej nurkuje przy hamowaniu......bo jednak 5-tki lekkie nie są.....co staje się plusem przy zderzeniu z małym samochodem typu ww polo którego w ogóle nie poczułem choć huk był straszny...
Przepraszam niej bijcie ale nie znalazłem odpowiedzi na forum:
Czy Mazda 5 1.8 nie będzie za słaba dla rodziny 2 + 2 i pełnym bagażnikiem. Nie jestem rajdowcem ale już miałem jedno mułowate auto i dziękuje nigdy więcej.
Czy Mazda 5 1.8 nie będzie za słaba dla rodziny 2 + 2 i pełnym bagażnikiem. Nie jestem rajdowcem ale już miałem jedno mułowate auto i dziękuje nigdy więcej.
-
nyrubmat
jesłi miałeś mułowate auto to masz dobry punkt odniesienia najlepiej podjedz na jakis komis gdzie taka stoi i sie przejedz bo taka ocena osób trzecich moze byc bardzo subiektywna...
Ja mialem wczesniej mazde bj 1.3( wiec demon predkosci i mocy to nie był) i jak szykałem piątki to najpierw oglądałem 1.8 i nie było tragedii – moim zdaniem do spokojnej jazdy wystarcza. Ale jak sie później przejechałem 2.0 to wiedziałem juz co wybrać musisz poprostu sie przejechać – aha no i nie wane co kupisz – i tak po paru miesiącach bedzie wydawać sie juz słabe
Ja mialem wczesniej mazde bj 1.3( wiec demon predkosci i mocy to nie był) i jak szykałem piątki to najpierw oglądałem 1.8 i nie było tragedii – moim zdaniem do spokojnej jazdy wystarcza. Ale jak sie później przejechałem 2.0 to wiedziałem juz co wybrać musisz poprostu sie przejechać – aha no i nie wane co kupisz – i tak po paru miesiącach bedzie wydawać sie juz słabe
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
mam 5 143 KM w dielsu i mega elastyczna jest, przyspieszenie super (w porównaniu do superb 170 km czuć że jest słabsza ale jak na rodzinnego mini vana to jestem mega mile zaskoczony).
wcześniej jeździłem bj 2.0 101 KM i różnica jest mega.
Nie wiem jak 110 KM ale w dieslu 143 KM spokojnie w 7 osób jechaliśmy i auto było dynamiczne. Poza tym mułowatosć to rzecz względna, zależy jak i czym wcześniej jeździłeś i co to dla Ciebie znaczy. Jak ktoś z miejskiego "maluszka" 900 cm3 wsiada do 143 KM to się czuje jakby raklietą leciał hehe
Ja mówię tak – Mazda 5 143 KM jest bardzo mocna jak na swoje gabaryty i przeznaczenie, a ja
lubię szybko jechać
wcześniej jeździłem bj 2.0 101 KM i różnica jest mega.
Nie wiem jak 110 KM ale w dieslu 143 KM spokojnie w 7 osób jechaliśmy i auto było dynamiczne. Poza tym mułowatosć to rzecz względna, zależy jak i czym wcześniej jeździłeś i co to dla Ciebie znaczy. Jak ktoś z miejskiego "maluszka" 900 cm3 wsiada do 143 KM to się czuje jakby raklietą leciał hehe
Ja mówię tak – Mazda 5 143 KM jest bardzo mocna jak na swoje gabaryty i przeznaczenie, a ja
lubię szybko jechać
Ostatnio edytowano 14 gru 2013, 16:07 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: regulamin
Powód: regulamin
pozdrawiam
Patryk
Patryk
nyrubmat napisał(a): 1.8 i nie było tragedii – moim zdaniem do spokojnej jazdy wystarcza.
tak jak pisze czah666: 1.8 i nie było tragedii – moim zdaniem do spokojnej jazdy wystarcza.
szukaj 1.8 i 2.0 a o zakupie niech zdecyduje stan auta : bardzo szukałem 2.0 ale trafiłem naprawdę niezłe 1.8 .....
Witam
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na tym forum i szukam odpowiedzi na pytania w sprawie mazdy 5.
Otóż za jakiś czas będę ojcem i szukam auta dla mojej rodziny (ja+żona+dziecko+labrador).
Mamy dwa samochody-octavię i małą Corsę. Przyszedł czas podjęcia decyzji o zakupie większego auta. Początkowo wybór padł na S-max potem c-max i tak szukając po allegro, oglądając samochody w komisach trafiliśmy na mazdę 5. Początkowo wygląd tego auta wzbudzał w nas mieszane uczucia, jednakże to auto ma w sobie coś i jesteśmy zainteresowani kupnem takiego samochodu.
Początkowo myśleliśmy o dieslu jednakże po analizie- 20 tys. km rocznie to jest maks, głównie miasto, trasy po ok. 10-15km a nieraz mniej stwierdziłem, że to chyba zły pomysł. Benzyna owszem ale zastanawiam się nad gazem- czasem jakiś dalszy wypad do rodziny czy coś.
Moje pytanie jest takie- jaki silnik jest lepszy mniej awaryjny – 1.8 115km czy 2.0 146km?
Czy silniki te dobrze znoszą LPG? i pytanie kontrolne- nie występują w tych jednostkach jakieś cuda typu DPF, dwumasy itp? chodzi mi o to aby auto było w miarę mało awaryjne.
Pozdrawiam
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na tym forum i szukam odpowiedzi na pytania w sprawie mazdy 5.
Otóż za jakiś czas będę ojcem i szukam auta dla mojej rodziny (ja+żona+dziecko+labrador).
Mamy dwa samochody-octavię i małą Corsę. Przyszedł czas podjęcia decyzji o zakupie większego auta. Początkowo wybór padł na S-max potem c-max i tak szukając po allegro, oglądając samochody w komisach trafiliśmy na mazdę 5. Początkowo wygląd tego auta wzbudzał w nas mieszane uczucia, jednakże to auto ma w sobie coś i jesteśmy zainteresowani kupnem takiego samochodu.
Początkowo myśleliśmy o dieslu jednakże po analizie- 20 tys. km rocznie to jest maks, głównie miasto, trasy po ok. 10-15km a nieraz mniej stwierdziłem, że to chyba zły pomysł. Benzyna owszem ale zastanawiam się nad gazem- czasem jakiś dalszy wypad do rodziny czy coś.
Moje pytanie jest takie- jaki silnik jest lepszy mniej awaryjny – 1.8 115km czy 2.0 146km?
Czy silniki te dobrze znoszą LPG? i pytanie kontrolne- nie występują w tych jednostkach jakieś cuda typu DPF, dwumasy itp? chodzi mi o to aby auto było w miarę mało awaryjne.
Pozdrawiam
litwin napisał(a):Początkowo wybór padł na S-max
Trzeba było przy tym zostać
litwin napisał(a):potem c-max
Raczej idzie sie w góre i do przodu a nie cofa..
litwin napisał(a):wygląd tego auta wzbudzał w nas mieszane uczucia
? Ciekawe., akurat to auto jako jedno z nielicznych prezentuje sie bardzo dobrze (np. w porownaniu do Octavi itp)
litwin napisał(a):trasy po ok. 10-15km
To jest wlasnie miasto...
litwin napisał(a):jaki silnik jest lepszy mniej awaryjny – 1.8 115km czy 2.0 146km?
Jest jeszcze 2.0 145KM. Awaryjnosc identyczna, brac wiekszy jak sie da.
litwin napisał(a):Czy silniki te dobrze znoszą LPG?
Dają rade, wszsytko opisane w dziale LPG.
litwin napisał(a):Witam
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na tym forum i szukam odpowiedzi na pytania w sprawie mazdy 5.
Otóż za jakiś czas będę ojcem i szukam auta dla mojej rodziny (ja+żona+dziecko+labrador).
Mamy dwa samochody-octavię i małą Corsę. Przyszedł czas podjęcia decyzji o zakupie większego auta. Początkowo wybór padł na S-max potem c-max i tak szukając po allegro, oglądając samochody w komisach trafiliśmy na mazdę 5. Początkowo wygląd tego auta wzbudzał w nas mieszane uczucia, jednakże to auto ma w sobie coś i jesteśmy zainteresowani kupnem takiego samochodu.
Początkowo myśleliśmy o dieslu jednakże po analizie- 20 tys. km rocznie to jest maks, głównie miasto, trasy po ok. 10-15km a nieraz mniej stwierdziłem, że to chyba zły pomysł. Benzyna owszem ale zastanawiam się nad gazem- czasem jakiś dalszy wypad do rodziny czy coś.
Moje pytanie jest takie- jaki silnik jest lepszy mniej awaryjny – 1.8 115km czy 2.0 146km?
Czy silniki te dobrze znoszą LPG? i pytanie kontrolne- nie występują w tych jednostkach jakieś cuda typu DPF, dwumasy itp? chodzi mi o to aby auto było w miarę mało awaryjne.
Pozdrawiam
Witam,
stałem dokładnie przed takim samym dylematem jak Ty, i zastanawiałem się nad tymi sami autami tj. S-max, galaxy – problem umiejscowieniem butli z gazem, grupę VW skreśliłem od razu, amerykańce dodge, chrysler też -ekonomia wiadomo. Też mieliśmy małego nissana i audi A4 b7 w kombi (fajne ale za twarde dla dzieci z tyłu i za małe i dla 4-osobowej rodziny). Wybór padł na M5 i jestem zadowolony, choć na początku też mi się średnio podobała , ale "madzia" ma to coś w sobie, bo czym dłużej szukałem innego auta to M5 podobało mi się co raz bardziej i tak zostało
Była jeszcze opcja nowej M5( od 2010- ), ale tam jest bezpośredni wtrysk, a ja chcę ją zagazować , a szczerze to M5 CR podoba mi się bardziej od nowej CW
Podsumowanie:
to co zadecydowało na plus M5 to na pewno rozsuwane drzwi boczne ( przy 2-ce dzieciaków nieocenione), wygoda, przestronność, wygoda przy sadzaniu dziecka w fotelik ( jest wyżej niż w osobówce), silnik 2.0 bezn. daje radę ( disla się wyleczyłem po audi ), po przesiadce z bogatej wersji audi- mały niedosyt jest, ale to drobiazgi (audi było fajne jak jeździłem sam , a to jest samochód typowo rodzinny), mazdą jeździ "nam" się wygodniej.
Całość oceniam na duży plus – tak, że polecam
pozdro
a dpf i dwumas to tylko w dislach ..... właśnie dlatego się wyleczyłem , co do awaryjności wszystko zależy od kondycji auta (ja szukałem z pół roku )
- Od: 18 lis 2013, 12:27
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 5 CR 2.0 benz.+gaz 2010r.
Nissan Micra K12 1.2+gaz 2006r.
Witam, mam pytanie Mazda 5 CR 2007r 2.0 D 143KM posiada pasek czy łańcuch rozrządu i co ile sie wymienia? Czy to możliwe że mazda posiada ASR, ESP, EDS. EDS jest widoczne z lewej strony, jest przycisk a pozostałe są włączone na stałe? Jest bardzo dobrze wyposażona nie ma tylko skórzanej tapicerki, nawigacji i webasta, poza tym wszystko ma.
- Od: 12 lut 2014, 20:25
- Posty: 47
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0D 143KM
telek25 napisał(a):Czy to możliwe że mazda posiada ASR, ESP, EDS. EDS
Jest to niemozliwe gdyż Mazda nie jest Szmelcwagenem ani inna Skodą.
Posiada za to DSC i TCS.
telek25 napisał(a):Witam, mam pytanie Mazda 5 CR 2007r 2.0 D 143KM posiada pasek czy łańcuch rozrządu i co ile sie wymienia?
Wszystko dokładnie jest opisane na forum, opcja SZUKAJ.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości