Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez xANDy » 30 lis 2007, 19:57

arpio napisał(a):Czy ktoś wie gdzie można dostać orginalny olej mazdy do disla oraz filtr?

Tylko w ASO. Mazda zażyczyła sobie specjalnego oleju produkowanego przez ELF'a wyłącznie dla niej – nigdzie nie dostaniesz go "oficjalnie". Nie jest tożsamy ze "zwykłym" ELF'em DPF. Poza tym, prócz oleju/filtra trzeba podpiąć mazdę pod komputer (wyłącznie ASO) i dokonać "adnotacji" w komputerze (obsługa DPF'a niestety jest kosztowna).

Jednym słowem – poza ASO nie zrobisz tego. Lepiej zapłać, jak zablokujesz system to zostanie Ci laweta albo i wymiana – filtr DPF kosztuje 9kpln...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arpio » 2 gru 2007, 19:21

Dzięki za radę. Skoro tak to pewnie skorzystam. Czy możesz definitywnie stwierdzić, że nie dokonując teraz wymiany oleju oraz filtra mogę przez to utracić gwarancję? Chodzi mi o przegląd po pierwszych 2 tyś. może ta wymiana jest chwytem na klienta aby zarobić kasę. W częsci serwisów dowiedziałem się że pierwsza wymiana jest po 20 tyś. a w innych że obowiązkowo po 2 tyś. :|
andrzej
www.arpio.pl
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 19:22
Posty: 4
Skąd: zielona gora
Auto: Mazda 5 disel sport

Postprzez sal » 19 lut 2008, 11:47

WaldemarS napisał(a):zakup w Danii? i jak to wyszło finansowo? opłaca się? Ludzi poradźcie pliz-sprowadzać z Niemiec (najchętniej używaną przy salonie), czy może Szwajcaria? (najtańsze nówki,więc może i używki będą ok)
jakie są koszty sprowadzenia ze Szwajcarii? (podatki,cła itp)
Nówka ze Szwajcarii Ci się chyba nie opłaci (wliczając VAT, akcyzę itd.), pomimo niskich cen w CH (podatek tylko 7.6%)
Używki są też tanie, ale spadek wartości "po wyjechaniu z salonu" jest dużo niższy niż np. w Polsce
Ceny używanych możesz sprawdzić np. na http://www.car4ou.ch
Początkujący
 
Od: 14 lut 2007, 10:57
Posty: 12
Skąd: Zurych
Auto: Leźnik 2.5XT

Postprzez Tom » 19 lut 2008, 12:11

Znajomy co sprowadza autka z USA ma 2 Mazdy 5 obie z silnikami 2.3 dobrze znanymi z 6 wersja USA i niektore EU. Oczywiscie w pelnym wyposazeniu ale bez skory. Zastanawialem sie nawet czy zamiast mojej Szosteczki nie wziasc sobie Piateczki jedan srebrna z 2005 r a druga biala z 2007 ale w koncu zdecydowalem sie na moja Czarnulke, chociaz 5 nadal mi sie podobaja i jako kolejny samochod z mila chcecia bym sobie ja sprawil.

Co do aut z Danii to wiem ze trzeba uwazac z jakiego rejonu Danii one sa poniewaz ze wzgledu na duza wilgotnosci powietrza i obecnosc morza a co za tym idzie wody slonej morskiej maja autka bardzo mocno skorodowane podwozia, ogladalem kilka i odstraszylo mnie to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 07:51
Posty: 1826

Postprzez PioPio » 18 mar 2008, 10:58

Hej Koledzy, Właśnie stałe się posiadaczem czarnej M5, w wersji TOP. Silnik 2.0 benzyna – bo benzynę mam we krwi :) Mam ją od dwóch tygodni i ma już przejechane 1600 km. Ogólne wrażenia rewelacja, wcześniej jeździem Fordem Focusem 2.0i, lecz rodzinka mieściła się ledwo – 2 + 3 dzieci. Teraz każdy ma swoje miejsce i jeszcze full wolnej przestrzeni. Auto zostało przywiezione z Danii, ale kupione w Polsce. Niestety ma małą wadę, a mianowicie jest po gradobiciu. Ma drobne wgniecenia na masce i na dachu. Cena czyni cuda i zdecydowałem się właśnie na taką wersję. Auto nowe z 3 letnią gwarancją, dopiero odpalili mi gwarancję w serwisie w Szczecinie – jak by coś to gościowe są godni polecenia.
Do zobaczenia na drodze.
PioPio
 

Postprzez p3p3 » 21 mar 2008, 19:53

Witam Szanownych Forumowiczów,
od 2 dni jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0MZR-CD Top 2006 rok.
Auto przywiezione z Niemiec, a kupione w komisie w Polsce.
W książce serwisowej (niemieckiej) nie mam żadnych wpisów, więc nie wiem kiedy były jakieś przeglądy.
Teoretycznie auto ma przejechane 35 tys km ale wiecie jak to bywa z licznikami.
Interesuje mnie jak sprawdzić co było przy niej robione ostatnio aby ewentualnie np. zmienić olej i inne płyny.
Jak to jest z gwaracją niemiecką, jest ważna w Polsce czy nie?
będę zobowiązany za pomoc
Początkujący
 
Od: 21 mar 2008, 15:19
Posty: 6
Skąd: LU/Wawa
Auto: Mazda 5 MZR-CD 143KM TOP

Postprzez Lakisz » 25 mar 2008, 14:44

Witam Forumowiczów!
Od 5 dni jestem posiadaczem Mazdy 5 2.0 Top 2008 rok.
Kupiłem ja w MARCO TUNING – Osiny k Opola. Jestem naprawdę pod wrażeniem i bardzo zadowolony. Super obsługa klienta i... oby tak dalej. Co do autka to za wiele jeszcze powiedzieć nie mogę. Muszę przyznać, że czytajac "Wasze" posty pomogły mi one podjąć ostateczną decyzje. Wrażenia z jazdy... robią wrażenie!
Pozdrówka
Początkujący
 
Od: 25 mar 2008, 14:10
Posty: 7
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 Diesel 143 KM

Postprzez Grzechuka » 9 kwi 2008, 23:46

Jancio napisał(a): Nie wytrzymałem i na mały test tempomatu wybrałem nasz najbliższy highway Stryków-Poznań. Fajne uczucie przyśpieszania klawiszami. Pewnie nie będzie mi dane używać tempomatu zbyt często w Polsce, ale zawsze to coś nowego nowym autku.


Kiedyś już o tym pisałem.
Madzię Piątą mam ponad rok i natłukłem już 50000.
Tempomatu uzywam na co dzień przy kazdej nadarzającej się okazji.
Jest uaktywniony, i gdy tylko mogę pojechać jednym tempem klikam SET.
Nawet w mieście staram sie krótkie przebiegi robic na tempomacie.
Zaobserwowałem i co więcej – potwierdziłem wieloma obserwacjami po tankowaniu, że taka eksploatacja pozwala mi sie utrzymać w cyklu miejskim ze zuzyciem ok. 7 – 8 litrów.
Dawniej to było 10 – 12 litrów na 100km po mieście. Operowanie nogą przy gazie powoduje wieczne przepały. Polecam wypróbować. Wszak tempomat to tylko maszynka – on sie nie zużywa... a Madziowy Diesel pracując spokojnie pożyje dłużej.
Pozdrawiam
przesiadka z Nissana i wsiadka w Defendera
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 15:32
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top Navi

Postprzez Grzyby » 10 kwi 2008, 08:13

Grzechuka napisał(a):Tempomatu uzywam na co dzień przy kazdej nadarzającej się okazji.
Jest uaktywniony, i gdy tylko mogę pojechać jednym tempem klikam SET.

Potwierdzam – robię identycznie.
To takie samo udogodnienie jak radio – korzystajmy z niego :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzechuka » 13 kwi 2008, 22:41

W garażu leżą zdjęte z mojej Madzi 5 sprężynki tuningowe -50mm EIBACH... może komuś sie przydadzą? Zdjęte przy przebiegu 25000 – moje okolice i charakter pracy (budowy) wymagały normalnego zawieszenia, ale przyznam, obnizona wyglądała lepiej, i ta sportowa sztywność! Pozdrówka
przesiadka z Nissana i wsiadka w Defendera
Początkujący
 
Od: 2 sty 2007, 15:32
Posty: 18
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD Top Navi

Postprzez htb » 16 kwi 2008, 15:42

Nóweczka. Instrukcje niestety tylko w jezyku obcnym (czyt. DE) i angielskim. Ale mam jak zglosic do sprzedawcy jak tylko dostana najprawdopodobnij w maju po polsku. A co do biegow to ogolnie na poczatku dla mnei byla maskarka w poprzednim samochodzie bylo jakos prosciej :) ale teraz jedynie z 1 mam od czasu do czasu problemy.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Lakisz » 16 kwi 2008, 19:40

Ja też mam instrukcje w jezyku obcnym DE (angielską własnie znalazłem – dzięki koledze z forum – ten język jest mi zdecydowanie bliższy). Powiedzieli żeby się zgłosić.... jak tylko dostaną... najprawdopodobnij w maju po polsku? Super! Pewnie dlatego, że będa już normalne salony dealerskie a nie tylko ASO. Więc musza mieć instrukcje. Ja do 5 dostałem instrukcje (ksero ale ładnie oprawione) od 6... z informacją że "dużo rzeczy się pokrywa"... owszem jak zapinać pasy ale nie jak obsługiwać np radio bo to opisane jakoś różni się od tego co jest u mnie. ;–) Ale zawsze lepsza taka niz żadna... :–) Biegi to dla mnie dalej jest masakra... ciężko wchodzi mi wsteczny 1 i 2... z 6 nie korzystam... bo nie mam nawyku... Też musze przyznac, że w poprzednim samochodzie biegi "same" wchodziły i nie był to automat :–) i też jakoś tak prościej...
Początkujący
 
Od: 25 mar 2008, 14:10
Posty: 7
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 Diesel 143 KM

Postprzez Marek podlaskie » 16 kwi 2008, 22:11

Z tego co widze wiekszosc Mazd 5 to diesellki.A moze ktos moze cos powiedziec o benzynce 1,8 lub 2,3 sciaganej z Usa.Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 21:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez maki86 » 17 kwi 2008, 00:45

Marek podlaskie napisał(a):Z tego co widze wiekszosc Mazd 5 to diesellki.A moze ktos moze cos powiedziec o benzynce 1,8 lub 2,3 sciaganej z Usa.Pozdrawiam :)


moja jest wlasnie z USA. fakt ze mam ja dopiero od 3 tygodni, z czego prawie 2 zeszlo mi na zalatwienie wszytskich spraw papierkowych. jest to silnik 2.3 z automatem. jak na tak duzy samochod "zbiera" sie nawet przyzwoicie.o spalaniu poki co nie moge wiele napisac,bo jak wiadomo, trzeba sie nowym nacieszyc, wiec pedal dosc czesto wciskany jest dosc gleboko.
ale jak sie prowadzi... marzenie, na 17 calowych felgach trzyma sie pieknie, dziurki troszke odczuwam, ale cos za cos.

pozdrawiam
maki86
 

Postprzez szulbek » 17 kwi 2008, 07:24

Potwierdzam problem z biegami. U mnie tez nie jest z tym za ciekawie. Najgorzej wchodzi dwójeczka.Choć muszę przyznać, że już od jakiegoś czasu tak jakby było coraz lepiej. Ale czy to ja się przyzwyczajam czy Madzia sie "układa" to trudno powiedzieć. Grunt, że po 2000 km odczuwam jako taką poprawę. Zobaczymy co będzie się działo z biegiem czasu / kilometrów. Proponuję "mieć ucho i oko na pulsie" ;) tego tematu i jak najczęściej wymieniać się spostrzeżeniami w tej kwestii. Nie ukrywam, że zmiana biegów mnie zaniepokoiła już na samym początku, ale są to niedogodności, które nie przysłoniły zalet Madzi :)
P.S.
W kwestii instrukcji obsługi – posiadam tylko wersję niemiecką (autko z D)
pozdrawiam!
szulbek
 

Postprzez htb » 17 kwi 2008, 08:54

Faktycznie z tymi biegami jest jakas torche porazka :( Ale jak bylem na jezdzie testowej piateczka coprawda przedliftingowa i potem jak juz odbieralem swoja to Pan podkreslal ze skrzynia to jeden z najmocniejszych(niezawodnych) elementow tego samochodu. Moze dlatego taka toporna :)
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez htb » 18 kwi 2008, 14:19

A czy wy tez tak macie z pierwszym biegiem ze wchodzi leciutko bez zadnych problemow ale w momecie jak samochod stoi ? Gdy tocze sie nawet wolno juz tak pieknie nie jest :( Chyba ze to ma tak byc, ale ostatni samochod jaki pamietam a tak mial to byl 126p :)
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez szulbek » 18 kwi 2008, 14:25

Dokładnie tak jest u mnie. Na postoju jedyneczka wchodzi jak trzeba. No cóż, ufam, że nie zapomnieli włożyc do skrzyni synchronizatora dla pierwszego biegu... ;)
szulbek
 

Postprzez xANDy » 25 kwi 2008, 07:57

W mazdzie 6 jest podobnie ale opanowałem to dość prosto wystaczy – zamiast szarpania drążkiem – po prostu wciskac ten bieg jakby nigdy nic, stały nacisk przez 1,5 sekundy i wtedy wchodzi. U mnie wchodzi wtedy "na dwie raty" ale trzeba delikatnie i stanowczo wduszać tę jedynkę (byle nie szarpać bo wtedy się blokuje).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kulfon66 » 27 kwi 2008, 09:01

:D Witam Wszystkich. Jako nowy posiadacz Mazdy 5 benzyna 2L 146km po liftingu nowa skrzynka biegów 6 na razie wszystko wchodzi jak powinno nie zauważyłem problemów z 1 i wstecznym może, dlatego ze skrzynia jest inna niż w dieslu. Jest znacznie wyciszona niż model sprzed marca 2008 miałem okazje takim jezdzic naprawdę autko na 5!!Według producenta ma tez mniej palić dzięki zmienionej skrzyni ale to się sprawdzi no i został tez dodany do wyposażenia tempomat jeździ się nią wyśmienicie zwłaszcza, jeśli się przesiądzie ze skody oktavi czuć wielkość autka
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 10:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy